Na sredini sezone 2019., vrijeme je da se prisjetimo onih koji su se pridružili oktanskom cirkusu ove godine. Svake godine svjedočimo istoj situaciji. Grupa mladih entuzijasta se pridružuje Formuli 1 te tada počinje promatranje njihovog učinka kako bi vidjeli koliko su spremni brzo „skovati svoj zanat“.Ovogodišnji debitanti imaju ukupno 40 bodova, kao i debitanti iz 2018. u cijeloj prošloj sezoni.

Kada govorimo o ovoj sezoni, debitanti Lando Norris, George Russell i Alex Albon imaju prilično dobre predispozicije za budući rast. U tekstu ćemo se dotaći ove trojice mladih i pokušati sumirati njihove rezultate tako da analiziramo njihove vještine i zalaganje kroz sezonu. To uključuje i osvrt na njihove momčadi te zaključak jesu li one adekvatno opskrbile svoje nove vozače s bolidom koji zaslužuju. U daljnjem tekstu slijedi opis trenutnog stanja i forme u momčadima Williamsa, Toro Rossa i McLarena kako bi se kasnije lakše objasnili odnosi između navedenih momčadi i njihovih vozača.

George Russell i Williams

Williams je teško izgurao prošlu sezonu nakon što je krajem 2017. Momčad napustio iskusni Felipe Massa. Premda je Lance Stroll imao bljeskove inspiracije a Sergej Sirotkin često završavao utrke, momčad nije mogla dalje od 10. mjesta u poretku konstruktora. Ako ništa drugo, momčad zadnjih nekoliko godina ima prilično veliku sreću dovesti bolid do cilja. Je li pouzdanost bila ključni faktor u odluci Georgea Russella da se priključi momčadi? Koliko god se Williams trudio stalno najavljivati promjene koncepata na svom bolidu, uvijek završe s najsporijim bolidom u startnom poretku. Čak je i Robert Kubica prilikom prošlogodišnjih testiranja u Španjolskoj izjavio:

„Nalazimo se u poziciji gdje kružimo stazom dok zapravo ne vozimo bolid, nimalo ugodno iskustvo“.

Na kraju sezone je pala odluka da se otpusti dotadašnjeg vozača Sirotkina dok je Lance Stroll otišao u „obiteljsku“ momčad Racing Point. Novu postavu čine povratnik Kubica i debitant George Russell. Mladi Britanac se od samog početka pokazao iznimno borbenim u kvalifikacijama te je redovito poražavao puno iskusnijeg momčadskog kolegu. Russellova konzistentnost u kvalifikacijama i utrkama potakla je glasine da bi se mogao naći sljedeće sezone u prvoj postavi Mercedesa uz Lewisa Hamiltona. Unatoč slabim predstavama Valterija Bottasa, Toto Wolff je izjavio kako takav scenarij nije moguć.

Williams je trenutno u poziciji gdje svim silama želi zadržati svog mladog vozača zbog talenta kojeg posjeduje. S obzirom na to kako Robert Kubica niže samo razočaranja, Williams vrlo vjerojatno neće imati puno sentimenta prema Poljaku. Za britansku momčad je trenutno bitno da ima pouzdanu postavu s kojom će moći kvalitetno razvijati bolid u budućnosti. Dok Robert Kubica nema puno šansi zbog posljedica od nesreće na rallyu, George Russell je itekako vrijedan Williamsu da ga se u budućnosti iskoristi do punog potencijala.

Alex Albon i Toro Rosso

Sestrinska momčad Red Bulla je pretprošle godine u potrazi za boljom formom prešla na Hondine pogonske jedinice. Prijašnji dobavljač Renault se u više navrata pokazao nepouzdanim partnerom, pogotovo kada su u pitanju bili vozači Red Bulla. No, cijeli trud oko prelaska 2018. nije urodio plodom ponajviše zbog nespremnosti vozača da ostvare dobar plasman. Bolid se pokazao relativno pouzdanim, ali Brendon Hartley je pokazao kako F1 nije baš idealna serija za njega. Gasly je bio nešto uvjerljiviji i pokazao je šefovima momčadi da dovoljno vrijedi za prelazak u Red Bull.

Vozačke promjene su otvorile mjesto mladom Alexu Albonu. Treće mjesto u prvenstvu Formule 2 pokazalo se idealnim postignućem da ga Toro Rosso primijeti. U jednom danu predsezonskih testiranja je zabilježio drugo mjesto što je za kritičare bilo dovoljno da mu predvide sjajan početak u Australiji. No, ipak, prvi dio sezone nije prošao baš glatko te je Albon u više navrata bio slabiji od momčadskog kolege Daniila Kvjata. Od rezultata se izdvajaju osmo mjesto u Monaku i šesto u Njemačkoj. Na kraju VN Mađarske je imao 16 bodova što mu je bilo dovoljno tek za 15. mjesto u poretku. U istom tom razdoblju, kolega Kvjat osvaja bodove u čak 6 utrka, uključujući i treće mjesto u Njemačkoj što ga stavlja na deveto mjesto u poretku s 27 bodova. Iz nekog razloga, u Red Bullu procjenjuju kako bi Albon bio idealan momčadski kolega za Maxa Verstappena te najavljuje njegov dolazak u momčad na VN Belgije. Ovo nije prvi put da je Red Bull izostavio Daniila Kvyata iz svojih redova (Sjetite se samo njegovog otkaza iz momčadi uoči VN Španjolske 2016. u korist Verstappena te svih onih situacija gdje su drugi vozači Red Bulla kiksali).

Moguće je da momčad u Rusu ne prepoznaje potencijal kojeg bi mogao ostvariti ako bi mu se dao kvalitetan bolid na raspolaganje. Alex Albon se čini kao privlačnija marketinška prilika s obzirom na mlađe godine i uspjeh u nižim serijama nedavno. No, hoće li biti bolji od Gaslya koji je sličnu formu pokazivao prošle godine u Toro Rossu? Vidjet ćemo, možda se ponovi još koja utrka s vremenskim uvjetima kakvi su bili u Njemačkoj pa Albon uspije pomesti protivnike koji su mu u Toro Rossu bili nedostižni. S obzirom kako su u Spa –u kiše česte, moguće da se ponovi i Verstappen efekt od prije nekoliko godina. Preostaje nam samo da izdržimo ovaj period ljetne stanke da vidimo je li Red Bull pametno postupio.

Lando Norris i McLaren

S obzirom na poražavajuće rezultate prošlih godina, može se reći kako se ove sezone momčad većim dijelom izdigla iz pepela. Fernando Alonso je zaključio kako mu je dosta čekanja da momčad složi konkurentan bolid i odlučio sreću potražiti u drugim serijama. Otprilike u isto vrijeme, McLaren odlučuje da mu je dosta nesposobnosti Stoffela Vandoorna i otpušta mladog Belgijca iz tima. Kako bi krenuli u sasvim novi početak, momčad objavljuje potpuno novu postavu za 2019. Bilo je potrebno popraviti imidž od Alonsovih negativnih komentara i dovesti mladu snagu u svoje redove. Uz Carlosa Sainza, ekipi se pridružuje mladi Lando Norris koji je došao na krilima uspjeha u seriji Formule 2 (prošlogodišnji viceprvak).

Premda je u nekim utrkama izražena neprilagođenost McLarenovog bolida konfiguracijama staza, Norris pokazuje da je u stanju boriti se za položaj momčadi u konstruktorskom prvenstvu zajedno sa Sainzom. Šesti je u Bahreinu i Austriji, osmi u Azerbajdžanu te deveti u Francuskoj i Mađarskoj. U prošlosti, McLaren je imao prilične uspjehe s dovođenjem debitanata u svoju momčad. Recimo, Stoffel Vandoorne je na samom početku karijere pokazivao dosta potencijala te su mu mnogi kritičari predviđali čvrstu budućnost u britanskoj momčadi. No, entuzijazam je s vremenom ispario jer su rezultati postali prosječni. Gledajući dosadašnje Norrisove rezultate, velike su šanse da nadmaši svog prethodnika iz Belgije (Za sada ima 24 boda u svojoj početničkoj sezoni, samo za dva manje nego je Vandoorne osvojio za vrijeme cijele svoje karijere u F1).

Mora se napomenuti kako ove sezone momčad ima sreće prvenstveno s pouzdanošću bolida što je prošlih sezona bila McLarenova bolna točka. U slučaju da se pozitivan trend redovitog završavanja u bodovima nastavi, mogli bi uz malo sreće vidjeti Norrisa ili Sainza na podiju u nekoj od utrka do kraja sezone.

Zaključno, u dosadašnjem dijelu sezone svaki debitant je pokazao dovoljan broj pozitivnih nastupa da ga se uzme u razmatranje u budućnosti. Svaka od spomenutih momčadi je u prošlosti imala i pozitivne i negativne faze gdje je želja za napretkom prevladala svaki problem i nesigurnost. Trenutna postava debitanata je svjesna da bolidi koji su im dodijeljeni ne konkuriraju za sam vrh. No, svi znaju kako se u ovome razdoblju moraju iskazati kako bi u budućnosti dobili bolju šansu natjecati se u jačem bolidu. Za sada, ostaje borba za plasman u top 10 i solidne bodove sredine poretka.

1
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
1 Komentara na temu
0 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
1 Autori komentara
avatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
White Lion

Norris ima ono nesto u sebi i u kvalifikacijama je nerijetko brzi od Sainza no u utrkama se ne snalazi jos najbolje. Na pocetku je imao problema sa startovima gdje je uredno gubio pozicije nakon par zavoja i sad kad mu se to vise ne desava pojavljuje se drugi problem koji je da vise brine o onome sto se događa iza njega umjesto da gleda prema naprijed kako napasti. Uspoređujem ga uvijek sa Verstapenom koji je puno agresivniji vozac i kojeg je tesko prestici cak i u boljem bolidu zbog kasnog kocenja i te silne agresivnosti. Lando je trenutno u… Read more »