Odrađenim trkaćim vikendom na VN Mađarske završena je, nogometnim rječnikom rečeno, prva polusezona u ovogodišnjem prvenstvu Formule 1. Nakon nešto manje od pet mjeseci i ukupno odrađenih 12 utrka momčadi će barem formalno na ljetni odmor. Kažemo formalno jer upravo je ova ljetna stanka vrijeme kada se podvlači crta na ono što se do sada napravilo i bez obzira na to je li posao odrađen dobro ili loše, prianja žestokom poslu.

Kao i uvijek momčadi u nekakvoj gruboj podjeli možemo svrstati u dva tabora, slikovito rečeno kao i primjerice učitelji učenike na kraju polugodišta. Na onaj dio učenika odnosno momčadi  koje su prvi dio sezone odradili dobro ili barem otprilike u skladu s očekivanim i one koji su u manjoj ili većoj mjeri “usrali motku”. U skladu s navedenim oni dobri i uzorni krenut će u potragu za dodatnim “znanjem” u vidu rješenja i detalja koji će im donijeti pokoju stotinku ili desetinku sekunde, a koja će im omogućiti da u istom ili još boljem tonu nastave i drugi dio prvenstva. S druge strane, imamo i one koji će se morati svojski pomučiti da u drugom polugodištu, odnosno drugom dijelu ovogodišnjeg prvenstva vrate izgubljeno povjerenje i dokažu da mogu, ali i one koji će spašavati što se spasiti ne bi li izbjegli potpuni fijasko i rezultatski neuspjeh.

Kako sam i rekao, svaka je momčad uoči početka sezone imala neke svoje kalkulacije i predviđanja. Očekivano, neki su kao primjerice Mercedes pa čak i Toro Rosso svoj posao odradili su skladu s očekivanjima, neki su ta očekivanja i prebacili što bi se recimo moglo reći za McLaren i Red Bull (zbog nepoznanice oko prelaska na Hondine motore) pa i Alfa Romeo, dok su s druge strane neki zaribali u potpunosti za što su vjerojatno najbolji primjeri Renault, čak i Ferrari. Ni Haas i Racing Point nisu oduševili, daleko od toga, a što se posebice odnosi na Haas, no o svemu tome detaljnije u nastavku teksta.

Učinak i analizu momčadi i vozača proanalizirat ćemo u skladu s trenutnim poretkom u konkurenciji konstruktora ali od fenjeraša Williamsa prema vodećem Mercedesu.

Williams

Momčad iz Grovea trenutno je posljednje plasirana ekipa u poretku s tek jednim osvojenim bodom u dosadašnjem dijelu prvenstva. Nažalost, rezultat je to koji je u potpunosti u skladu s predsezonskim očekivanjima i predviđanjima jer još za vrijeme testiranja mogli smo vidjeti kako se ovoj slavnoj momčadi niti ove sezone ne piše dobro. Kašnjenje u razvoju, propuštanje testnih dana i uvjerljivo naj ne konkurentniji bolid na gridu rezultirali su trenutnim stanjem i držanjem fenjera. Da stvar bude još i gora i ovaj je spretno ali i sretno osvojeni bod s VN Njemačke za Williams iz razno raznih razloga ravan osvajanju prvenstva jer u nekim normalnim i uobičajenim okolnostima vjerujem kako bi ih i Kubica i Williams teško vidjeli. Iako je Williams u posljednjim utrkama počeo pokazivati određene znakove života u vidu spomenutog Kubičinog boda, Russellovih mađarskih kvalifikacija i pobjede nad nekim bolidima na samoj stazi, poprilično je izgledno kako će Williams teško uhvatiti bilo koga od ostatka grida i upisati još bodova, osim eventualno u slučaju nekakvog nepredviđenog cirkusa i dar-mara kakav smo vidjeli u Njemačkoj. Osobno bih volio da tako ne bude, ali teško mi je u to vjerovati.

Učinak vozača:

Robert Kubica

Vozač koji će jednoga dana bez sumnje biti na vrhu nekakve imaginarne ljestvice Što bi bilo kad bi bilo jer o njegovom talentu, brzini, nažalost kasnije i onoj teškoj ozljedi raspravljat će se još godinama. Što bi bilo i kako bi se razvijala karijera ovoga Poljaka da nije bilo spomenute nesreće nitko ne može znati, no ono što znamo je to da se s Kubičinim povratkom u Formulu 1, manje ili više ozbiljno spekuliralo unazad nekoliko sezona. Ove sezone taj se povratak napokon i dogodio na radost njegovih brojnih fanova ali vjerujem i većine ljubitelja Formule 1. Za Williams nesumnjivo tada dobar potez jer Kubičin je povratak neko vrijeme bila vrlo praćena i važna vijest. Nažalost, zbog svih spomenutih problema u kojima se Williams nalazi, rola koju je Poljak odigrao u prvome dijelu sezone bila je vrlo minorna i slabo zapažena. Taj jedan važan i vrijedan bod realno gledajući ipak nije odraz pravog stanja stvari pa je samim time i sve više onih koji i zbog posljedica nesreće ali i zbog jako duge pauze preispituju Kubičine sposobnosti za nastupe u ovom zahtjevnom i pomalo nemilosrdnom sportu. Kada uzmemo u obzir i gladnog i nesumnjivo talentiranog Russella koji je Kubici u nekoliko navrata uzeo mjeru, Poljak će u nastavku sezone morati dobrano potegnuti kako bi uspio razuvjeriti nevjerne Tome, ako ništa drugo, a onda barem dominacijom nad mlađim kolegom. Sve više od toga bojim se bit će teško izvedivo.

George Russell

Prema ocjenama i zapažanjima nekih relevantnih i nesumnjivo upućenih ljudi u svijet Formule 1 i okolnih povezanih kategorija, ovaj je Britanac možda i najtalentiraniji vozač ove tzv. nove generacije vozača u koje ubrajamo Norrisa, Leclerca, Albona… Put za ulazak u svijet Formule 1 za njega vjerojatno nije mogao biti teži jer ovogodišnji Williams teško može pružiti bilo što više od pukog stjecanja iskustva. S druge pak strane niti pritisak i očekivanja ne mogu biti prevelika pa je i ova naočigled promašena sezona za Russella itekako važna i bitna. Nekim dobrim nastupima definitivno je privukao pažnju, na što se prije svega odnosi nastup u Mađarskoj ali i neke utrke u kojima je uspio pobijediti starijeg i iskusnijeg kolegu. Bez obzira na to što će do kraja sezone Russell u rezultatskom smislu teško napraviti nekakav dramatičan iskorak, dobri nastupi sasvim sigurno već i sada nisu prošli nezapaženo pa se s te strane gledajući, vjerujem kako se mladi Britanac ne mora bojati za svoju budućnosti u Formuli 1.

Mjesto u poretku konstruktora: 10.

Pozicije vozača u prvenstvu: Kubica 19., Russell 20.

Osvojeni bodovi: 1

Najbolja utrka: VN Njemačke – jedini do sada osvojeni bod

Kratka ocjena polusezone: Vrlo loše, ali nažalost u skladu s očekivanjima.

 

Haas

Od ulaska u svijet Formule 1 u sezoni 2016., momčad Haasa vrlo se brzo isprofilirala u ekipu koja unatoč neiskustvu narodski rečeno, ima glavu i rep. Samim tim za razliku od nemalog broja momčadi koje su nespremne ušle i još brže izašle iz ovog sporta, Haas je kako je i navedeno od početka djelovao kao momčad koja za početak ima ljudske ali i financijske resurse i što je također ne manje bitno strategiju i plan razvoja. Posljedično, kao logičan slijed događaja ove priče bio je iskorak u rezultatskom i bodovnom smislu koji se malo po malo očekivao u svakoj sljedećoj sezoni, a upravo je ova tekuća sezona bila ta u kojoj se iz objektivnih razloga možda i očekivao taj dodatni skok prema gornjem dijelu poretka. Rekao bih već uobičajeno, Haas je dobro izgledao i u predsezonskim testiranjima ali i na otvaranju sezone pa su mnogi smatrali kako bi američka momčad uz eventualno Alfa Romeo mogla biti jedno od najugodnijih iznenađenja sezone. Nažalost po Haas, unatoč Magnussenovom odličnom nastupu u Australiji i šestom mjestu u utrci, ispostavilo se kako se za ekipu Genea Haasa po jutru dan ne poznaje jer nakon toga sve je manje-više krenulo u potpuno krivom smjeru. Čitav niz razno raznih problema počevši od onih tehničkih, taktičkih pa sve do onih vozačkih rezultirali su s tek 26 osvojenih bodova i predzadnjim mjestom u poretku konstruktora. Ako tome dodamo kako su u cijeloj priči permanentno prisutni i cirkusi u režiji veselog dvojca Magnussen – Grosjean priča baš i ne zvuči previše optimistično. Šteta jer dojam je kako i taj bolid i momčad mogu ili su bolje rečeno mogli puno više pa ih mnogi s razlogom smatraju jednim od većih razočaranja, uz Renault možda i najveće.

Učinak vozača:

Romain Grosjean

Iskusniji u tandemu vozača koji je usput rečeno ostao nepromijenjen u odnosu na prošlu sezonu niti ove se nije previše proslavio, a dosadašnji učinak bio je prilično slab jer Francuz je uknjižio tek mršavih osam bodova. Iako je i ova sezona započela izuzetno loše za Grosjeana jer je u prve četiri utrke ostao praznih ruku pa se s pravom strahovalo od prošlogodišnjeg malerskog niza, dva uzastopna plasmana u top 10 u Španjolskoj i Monaku dali su kakvu takvu nadu. Ipak niti u nastavku stvari nisu izgledale puno bolje. Sve u svemu, čak šest odustajanja, potpuno sporedne uloge u utrkama koje je Francuz završio u Austriji i Kanadi i tek nešto malo manje sporedne u Kini, preslaba su bilanca. Čak i kada se od svega oduzmu i neke situacije na koje sam Grosjean objektivno nije mogao utjecati i tada ostaje previše nedorečenosti i poteza koji nisu u skladu s iskustvom i doprinosom koji se od njega očekuje. Tu svakako mislimo na česte dvojbene odluke i poteze, kvrcavice pa i bratoubilačke ratove s momčadskim kolegom koje malo po malo postaju uobičajena pojava. U nastavku, vjerujem kako Francuz i Haas mogu i moraju bolje jer letvica je postavljena nisko do zemlje pa realno, puno gore i ne može. Kada se k tome doda kako se i u momčadi više ne kunu u svoju vozačku postavu, nije isključeno kako će Francuzu u nastavku sezone svaka utrka biti kvalifikacijska za nastup i u sljedećoj sezoni.

Kevin Magnussen

Iako prema postignutim rezultatima, niti drugi iz Haasovog veselog tandema neće ovu polusezonu pamtiti predugo, dojam je kako je Danac ipak posao odradio nešto bolje i kvalitetnije. To se doduše odražava i na broju osvojenih bodova koji je više nego duplo veći u odnosu na momčadskog kolegu ali i ne samo po tome.  Kao i u Grosjeanovom slučaju, i Danac se u bodove upisao svega tri puta, no solidni plasmani na šesto mjesto u Australiji, sedmo u Španjolskoj i osmo u Njemačkoj donijeli su na bodovnu listu veći plijen pa je time i dojam nešto bolji. Također, i u preostalim utrkama Magnussen samo u Silverstoneu nije vidio cilj što na prvu popravlja ukupnu sliku. Ipak, ruku na srce, treba reći i kako se u tim „preostalim“ utrkama Danac uglavnom vrtio na pozicijama između 13. i 17. mjesta što svakako nije spektakularno postignuće. Sve u svemu, kao i u Grosjeanovom slučaju, osim nekih nepredviđenih situacija i kod ovoga Danca nije nedostajalo bubica i mušica po kojima je kao i momčadski mu kolega već postao i pomalo poznat što mu svakako ne ide na ruku. U svakom slučaju, zbog našpanovanih odnosa s momčadskim kolegom, javnih kritika i žalopojki u Kanadi i više ne toliko sigurne pozicije u momčadi, Magnussen će u nastavku sezone morati dodatno popraviti dojam.

Mjesto u poretku konstruktora: 9.

Pozicije vozača u prvenstvu: Magnussen 13., Grosjean 17.

Osvojeni bodovi: 26

Najbolja utrka: VN Australije – šesto mjesto što je najbolje ostvarenje u sezoni, VN Njemačke – tek druga utrka u sezoni s oba bolida u bodovima, najviše osvojenih momčadskih bodova u sezoni

Kratka ocjena polusezone: Bez sumnje, ispod očekivanja i predviđanja. Sve u svemu prilično loše odrađen posao i nominacija u top tri underperformera dosadašnjeg dijela sezone.

 

Racing Point

Momčad nastala na ostavštini nekadašnje Force Indije krenula je u svoju prvu pravu sezonu. S novim vlasnicima, kapitalom i očekivano, Strollom mlađim u kokpitu, ova momčad pomalo čudnog imena trebala bi nastaviti i nadograditi postignuća i rezultate Mallayine Force Indije koji su u pojedinim sezonama bili i više nego respektabilni. Naravno, lakše za reći nego postići ali za nove vlasnike momčadi prema planovima koje su iznijeli, ne i u potpunosti nerealno. Što se tiče očekivanja i predviđanja, prema svemu viđenom i uoči i u početku sezone bilo je teško predvidjeti što ova momčad zapravo može, ali je ipak bilo poprilično sigurno kako u ovom trenutku još ne može previše. Financijski problemi u koje je upala Force Indija u posljednjim sezonama usmjerili su rezultate i tendenciju razvoja prema dolje što nikada nije lako promijeniti i preusmjeriti. Sukladno navedenom, borba za pozicije u bodovima i fight s (tada se krivo predviđalo) Mclarenom, Haasom i Toro Rossom u konkurenciji konstruktora ono su što je trebala biti ovosezonska realnost Racing Pointa, a što je tek u manjoj mjeri i ostvareno. Da ne duljim previše, bez pomalo senzacionalnog četvrtog mjesta u Njemačkoj, situacija bi izgledala i puno lošije jer Racing Point ove sezone u većini slučajeva ne izgleda previše uvjerljivo. Bodovna razlika u odnosu na izravne konkurente vrlo je mala pa prostora za napredak svakako ima, no kao i kod ostalih, pitanje je kako će to sve skupa izgledati nakon ljetne stanke.

Učinak vozača:

Sergio Perez

Meksikanac je već godinama nesumnjivo sinonim za kvalitetnog i brzog vozača kojem doduše za onaj dodatni iskorak uvijek ponešto nedostaje, no o tom po tom. Uz navedene kvalitete i iskustvo koje ima trebao je i ove sezone biti udarna igla kanadske momčadi i onaj kojem će Stroll mlađi sekundirati i uz njega prikupljati potrebno iskustvo. Nažalost, ta se očekivanja u rezultatskom smislu nisu obistinila jer Perez je nakon vrlo dobrog ulaska u sezonu kada je u prve četiri utrke u njih tri upisao bodove jednostavno stao i upao u rezultatsku krizu koja je potrajala gotovo četiri mjeseca, ili u prijevodu punih osam utrka. Samim tim i rezultatski doprinos od skromnih 13 bodova ispod je očekivanja, no ipak treba biti realan i reći kako u velikoj većini slučajeva, bolje i više jednostavno nije išlo. Tome svjedoči i činjenica kako je Meksikanac upisao tek jedno odustajanje ali i čak šest utrka u kojima se pozicionirao na mjestima 11. i 12., dakle tik do bodova što je u nekim normalnim okolnostima utrke otprilike i granica trenutnih mogućosti tog bolida. Sve u svemu, za Pereza svakako nije pohvalno što ga je u dosadašnjem dijelu sezone rezultatski porazio mlađi i često osporavani Stroll, no za očekivati je i kako će u nastavku sezone sreća malo više pomaziti i Meksikanca.

Lance Stroll

O dosadašnjoj karijeri i učinku ovog mladog Kanađanina pisalo se uglavnom u kontekstu plaćenog mjesta koje mu je u momčadi Williamsa potom i u Racing Pointu osigurao otac. Ponekad i nepravedno i neobjektivno jer nije samo Lance Stroll u Formulu 1 ušao na takav način, no to je već neka dublja i zahtjevnija tema. Što se pak tiče njegovog učinka, kako je i spomenuto, očekivalo se kako će mladi Stroll biti u sjeni iskusnijeg i renomiranijeg Pereza, no na kraju stvari su ipak ispale nešto drugačije. S upisanih 18 bodova Stroll je premašio Perezov bodovni učinak i time napravio mini iznenađenje, barem kada su u pitanju unutar momčadski obračuni. Ipak, treba biti realan i reći kako je više od polovice tih bodova Stroll upisao na kaotičnoj i teško ponovljivoj VN Njemačke kada je na konto taktičkog rizika svoje momčadi debelo profitirao i došao do pomalo nestvarne četvrte pozicije. Što se ostalog tiče, s tri deveta mjesta ugrabio je dodatnih šest bodova što je manje-više u skladu s onim što trenutno mogu i momčad i sam Stroll. Do kraja sezone rezultati će vjerojatno podosta ovisiti o onome što će tijekom ljetne stanke napraviti momčad ali nekakav rezultatski boom teško je očekivati.

Mjesto u poretku konstruktora: 8.

Pozicije vozača u prvenstvu: Stroll 12., Perez 16.

Osvojeni bodovi: 31

Najbolja utrka: VN Azerbajdžana – jedini dvostruki bodovi u sezoni, VN Njemačke – uvjerljivo najbolji rezultat u sezoni koji je i Strollu i cijeloj momčadi osigurao značajan rezultatski iskorak i priključak s konkurentima

Kratka ocjena polusezone: Odličan rezultat iz Njemačke malo je popravio cjelokupni dojam, no kada se slika sagleda u globalu više je razloga za brigu nego li za zadovoljstvo.

Leave a Reply

Molimo za komentiranje
  Pretplati se  
Obavijesti o