Priču o sezoni 2008. možemo shvatiti kao drugu sezonu emitiranja neke sapunice kojoj je prva sezona bila 2007. U prvoj sezoni brak koji je počeo idilično i za koji se smatralo kako je neuništiv se krajem sezone raspao te u drugu sezonu bivši supružnici ulaze kao neprijatelji. Spletki i afera također ne nedostaje, a sve je začinio u zadnjem trenutku zadnje epizode pucanj ispaljen iz poluautomatskog pištolja.

Ukoliko ne razumijete analogiju navedenog sa sezonom 2008., doznat ćete u nastavku što je autor htio reći.

Ferrari opijen nenadanim uspjehom želi ponoviti isto

Nakon neočekivanog slavlja u oba prvenstva, u Ferrariju su željeli ponoviti isto 2008. Skoro svi ljudi su ostali na istim pozicijama te je jedina promjena bila odlazak Jeana Todta s mjesta šefa momčadi, a naslijedio ga je Stefano Domenicalli. S istom vozačkom postavom, Kimijem Raikkonenom i Felipeom Massom, kreću s nule i ponovno napadaju naslove. Svi su bili vrlo motivirani, posebno vozači.

Ferrari F2008

McLaren je krenuo s nule. Oporavljen nakon neuspjelog “braka” s Fernandom Alonsom spremali su se uzvratiti udarac. Naravno, glavna uzdanica je bio Lewis Hamilton, a umjesto Alonsa je došao Heikki Kovalainen, za koga se znalo da neće stvarati probleme u momčadi. Momčad ima iskustva s Britansko-Finskom kombinacijom od prije te nisu očekivali nikakve probleme.

McLaren MP4/23

Kao neočekivani viceprvak u konkurenciji konstruktora, BMW-Sauber, ulazi u sezonu s još većim očekivanjima. Sad im je cilj ostvarivanje prve pobjede kao dio dugogodišnjeg plana napredovanja u F1 do vrhunca. S vozačima Nickom Heidfeldom i Robertom Kubicom to su definitivno mogli sanjati, a i bolid je izgledao moćno.

BMW-Sauber F1.08

U Renaultu se odvijala radnja filma “Lassie se vraća kući.” Vratio se odbjegli sin Fernando Alonso u poznato okruženje s nadom da nakon loše sezone vrati Renault putevima stare slave. “Vodonoša” na tom putu bio mu je Nelson Piquet Jr, sin istoimenog trostrukog prvaka Nelsona.

Renault R28

Jedna od novosti u 2008. je zabrana kontrole protiv proklizavanja te uvođenje standardne elektronike za sve momčadi koju je proizvodila McLarenova sestrinska tvrtka.

Po prvoj utrci se sezona poznaje

Ovo smo definitivno mogli reći nakon prve utrke jer je utrka u Australiji bila puna događaja, kao nagovještaj onoga što nas je čekalo u nastavku sezone.

Za aktualne prvake nimalo idiličan start sezone. Najprije je kvalifikacije u Q2 završio Raikkonen zbog kvara na bolidu a Massa nije mogao brže od četvrtog mjesta. Potom je uslijedio kaos u utrci gdje se Massa na startu izvrtio sam od sebe jer se još nije dovoljno naviknuo na vožnju bez kontrole protiv proklizavanja. S druge strane, Kimi je imao dobru utrku, u jednom trenutku se probio i do trećeg mjesta, no pri napadu na Kovalainena ide široko u trećem zavoju i ponovno pada na začelje. Massa je imao incident s Coulthardom pri kojem je Davidov Red Bull poletio i raspao se na proste faktore. Kao šlag na tortu uslijedilo je dvostruko odustajanje Ferrarija, ali opet su osvojili jedan bod. Raikkonen je odustao pet krugova prije kraja kad je u utrci ostalo samo devet bolida te iako je odustao odvozio je više od 90% utrke te je zabilježio plasman u utrci – osmo mjesto i jedan bod.

A i to je ostvario zahvaljujući diskvalifikaciji Rubensa Barrichella jer je otišao u boks po gume za vrijeme sigurnosnog automobila kada je boks bio zatvoren (pravilo iz tog vremena – boks se zatvara kad je sigurnosni automobil na stazi sve dok direkcija utrke ne odluči drukčije) i uz to vratio se na stazu unatoč crvenom svjetlu na kraju boksa.Zato su početak iz snova imali Hamilton, pobjednik u Australiji, drugoplasirani Nick Heidfeld i trećeplasirani Nico Rosberg koji je tako došao do svog prvog postolja u karijeri.

Ferrari uzvraća udarac, pa posrne, pa se opet digne…

U prvih nekoliko utrka dogodila se svojevrsna repriza starta prošlogodišnje sezone, iako u obrnutim ulogama. 2007. je Ferrari krenuo pobjedom pa potom lovio McLaren. Ovaj put je McLaren krenuo pobjedom pa potom lovio Ferrari. U iduće četiri utrke (Malezija, Bahrein, Španjolska i Turska) Ferrari je djelovao vrlo uvjerljiv i nedodirljiv s tri pole positiona i četiri pobjede u te četiri utrke, uz to dvije dvostruke pobjede i u Turskoj dvostruko postolje (Massa pobijedio, Kimi bio drugi). U Maleziji Massa radi kardinalnu pogrešku – izvrtio se dok je bio drugi i zaglavio u šljunku, nakon čega odustaje. Gubi osam bodova svojom pogreškom, a kad pogledate završni poredak vidjet ćete koliko je to bilo kobno.

Start utrke u Maleziji

Monako je također počeo s Ferrarijevom dominacijom što su kapitalizirali u kvalifikacijama zauzevši prvi startni red. Na njihovu žalost, kiša na dan utrke im je odnijela sve nade. Prvo je Kimi imao loš start i izgubio poziciju od Hamiltona da bi koji krug kasnije kaznili kaznili Kimija prolaskom kroz bokseve jer momčad nije na vrijeme stavila gume na njegov bolid prije starta utrke. U početnoj fazi utrke Hamilton blago dodiruje ogradu na izlasku iz Tabaca te završava s probušenom gumom. Kako se pokazalo, trenutak u kojem je probušio gumu i mjesto gdje je probušio su mu donekle pomogli kasnije u utrci jer je tada nadolio još goriva i produžio srednji stint te je idući ulazak u boks imao tek kad su uvjeti postajali sve bolji te izbija na čelo poretka i odnosi vrlo važnu pobjedu. Tom pobjedom prekida Ferrarijev dobar niz i ponovno preuzima vodstvo u poretku vozača.

Kimi je vikend u Monaku završio “na nivou”. Držao je peto mjesto u utrci, a ispred njega se nakon fantastične vožnje probio Adrian Sutil u Force Indiji. Idiličan rezultat za malu momčad onemogućio je Kimijev nekontrolirani Ferrari koji se na izlasku iz tunela zabija u zadnji kraj Force Indije. Sutil u suzama odustaje, a Kimi završava deveti i izvan bodova.

Tri nova pobjednika

Iako su Ferrari i McLaren vodili glavnu riječ, kao i 2007., ipak nisu imali totalnu dominaciju kao sezonu ranije. Koliko je 2008. bila fantastična govori i podatak da smo imali tri nova pobjednika utrka, uz to jednog novog pobjednika u nekonkurentnom bolidu.

Prvi novi pobjednik je došao u Kanadi, utrci nakon Monaka. Lijepo je počelo za Hamiltona s prvim pole positionom nakon Australije. I u utrci je držao prvo mjesto sve do nesreće Adriana Sutila zbog čega izlazi sigurnosni automobil na stazu. Naravno, boks se zatvara i onaj koji uđe mora čekati zeleno svjetlo na kraju boksa pri povratku na stazu. U boks ulazi vodeća trojka: Hamilton, Kubica i Raikkonen. Kubica i Raikkonen brže od Lewisa odrade promjenu guma i nadolijevanje goriva te paralelno jedan drugom dolaze do semafora na izlasku iz boksa. Lewis ili ne vidi semafor ili je zaboravio pogledati prati Kimija te misleći da Finac neće stati ne koči te se zabija u Kimija, a u njega se zabija Rosberg koji je također bio u boksu! Obojica odustaju, a sigurno je mnogima u pamćenju ostala slika Kimija kako okreće Lewisa prema semaforu te mu ga pokazuje.

Sudar Hamiltona i Raikkonena u Kanadi

To je Kubici širom otvorilo put prema prvoj pobjedi za njega i za BMW-Sauber. Drugo mjesto Heidfelda je donijelo dodatno slavlje, a u delirij ih je bacio podatak kako je Kubica tada preuzeo vodstvo u poretku vozača! Plan ispunjen, pobjeda ostvarena. I nakon toga rade kardinalnu pogrešku. Umjesto da nastave s razvojem bolida kako bi Kubica što duže bio u borbi za naslov, pa čak ga i osvojio, nakon te pobjede u BMW-u prekidaju razvoj F1.08 te se potpuno okreću razvoju bolida za 2009. za kojeg su smatrali da će biti bolid koji će im donijeti naslov. Prava šteta, jer Kubica je uistinu imao potencijal za naslov, a na kraju im je ta odluka izbila iz džepa treće mjesto za Kubicu u poretku vozača na kraju sezone.

Slavljenički prolazak ciljem za Kubicu

Sljedeći novi i jubilarni stoti pobjednik utrke u F1 je došao u Mađarskoj. Hamilton je startao prvi, Kovalainen drugi a Massa treći. Massa fantastično starta i najprije prestiže na startu Kovalainena a potom s vanjske strane prvog zavoja prestiže Hamiltona i preuzima vodstvo! Vozio je definitivno svoju najbolju utrku dotad i bio na putu za pobjedu. Dok je Massa jurio prema pobjedi, Hamiltonu nije sve išlo glatko. U 41. krugu završava s probušenom gumom te mora skoro cijeli krug tako voziti do boksa. Vrata za pobjedu u utrci i preuzimanje vodstva u prvenstvu su Massi bila širom otvorena. Sve do 67. kruga kada je dim iz Ferrarijevog motora ispunio cijelu startno-ciljnu ravninu. Tako je ni kriv ni dužan pobijedio Heikki Kovalainen a Hamilton je petim mjestom zadržao vodstvo u poretku vozača. Zanimljivu je izjavu imao Alonso nakon utrke.

“Čestitke Heikkiju na pobjedi, zaslužio ju je. Da sam ja ostao tamo vjerojatno ne bi uspio pobijediti nijednom ove godine,” Alonso je bocnuo McLarenovce.

Katastrofa za Felipea u Mađarskoj

Ako smo tijekom sezone očekivali pobjede Kubice i Kovalainena, sljedećeg pobjednika nismo mogli zamisliti ni u najluđim snovima. Vikend je VN Italije i nebesa su se otvorila. Kiša je dominirala i dobro natopila stazu. U kvalifikacijama je kroz taj potop najbolje prošao Sebastian Vettel u Toro Rossu osvojivši svoj prvi pole position te time postavši najmlađi osvajač prve startne pozicije u povijesti F1 (rekord drži i danas). O tome koliko su bolidi Adriana Neweya dobri po kiši govori podatak da je treći startao Webber u Red Bullu a četvrti Sebastien Bourdais, Vettelov momčadski kolega. Drugi je bio Kovalainen. Za to vrijeme, glavni favoriti su potpuno zakazali. Hamilton je bio tek 15., Kimi 14., Kubica 11. i Massa nešto bolji šesti.

Pljusak se nastavio i u nedjelju te je utrka startala iza sigurnosnog automobila, što je definitivno pomoglo Vettelu da mirnije počne utrku i bez većih problema zadrži vodstvo. Svi smo očekivali kako će Kovalainen u McLarenu biti puno brži i prestići Vettela, no vidjeli smo upravo suprotno. Vettel je u maniri nekog veterana s dugogodišnjim iskustvom suvereno vladao situacijom. Do trenutka kad se staza počela sušiti i kad je počeo gubiti prednost nije ostalo dovoljno krugova do kraja da mu itko ugrozi pobjedu te lakše od očekivanog dolazi do prve pobjede u karijeri kojom postaje najmlađi pobjednik utrke dotad. Prva pobjeda za Toro Rosso, momčad koja korijene vuče od legendarnog Minardija, “mali Ferrari” kako su neki zvali, pobijedila je na Monzi. Njemačka i talijanska himna zaorili su stazom i probudili lijepa sjećanja kod mnogih Tifosa. A na postolju uz Vettela kao predstavnik momčadi je bio Gerhard Berger, tada vlasnik 50% udjela u ekipi. Odmah su mu se probudila sjećanja na njegov posjet postolju 20 godina ranije, 1988., kada je u Ferrariju pobijedio ispred svog momčadskog kolege Alboreta na prvoj utrci u Monzi nakon smrti velikog Enza Ferrarija.

Čarobno postolje u Monzi

Kimi neshvatljivo loš, Massa neočekivano puno bolji

Massa je, kako smo već rekli, imao slab početak dok je Kimi krenuo vrlo dobro te je nakon pet utrka bio vodeći čovjek prvenstva. Imao je dvije pobjede, kao i Massa, dok je Hamilton imao jednu. Onda je u Monaku izgubio vodstvo u poretku te polako padao iza Masse, pa čak i iza Kubice. Bizarnu utrku je imao u Francuskoj kad nakon starta s prvog mjesta ne uspijeva pobijediti zbog pregorjelog ispuha te Massa ima pobjedu na pladnju. Najgori dio sezone imao je nakon Mađarske kad u sljedeće četiri utrke nije osvojio nijedan bod. Zabilježio je samo jedno deveto mjesto u Monzi te tri odustajanja (Valencia zbog motora, Singapur i Spa izlijetanje u završnoj fazi utrke).

Šteta nastala na Kimijevom Ferrariju nakon utrke u Francuskoj

Utrka u Belgiji se pokazala ključnom za Kimija. U 13. utrku sezone ušao je kao trećeplasirani u prvenstvu s 13 bodova zaostatka za Hamiltonom te ukoliko je želio početi smanjivati zaostatak kako bi obranio titulu morao je početi odmah dok nije još više narastao. Zadnjih nekoliko utrka pred Belgiju nije bio nimalo zadovoljan bolidom. Nadogradnje koje je momčad spremala više su odgovarale Massi. Stoga su pred utrku u Belgiji odlučili da Kimija vrate na specifikaciju iz Australije.

I Kimi je konačno proradio. Iako je bio tek četvrti u kvalifikacijama na dan utrke je projurio. Lagana kiša je obilježila start utrke. Vrlo brzo se probio na startu s četvrtog na prvo mjesto, a potom je u drugom krugu iskoristio Hamiltonovu pogrešku te preuzeo vodstvo. Nakon toga kiša više nije padala i Kimi vlada situacijom. Sve do 42.-43. kruga utrke, kad opet počinje rominjati kiša. Kako je Ferrarijev F2008 malo teže zagrijavao gume, posebno po kiši, te ujedno i zadržavao temperaturu u gumama tijekom promjenjivih uvjeta Kimi je počeo gubiti na brzini.

Incident koji je odredio pobjednika u Belgiji

Lewis želi iskoristiti situaciju te krajem 42. kruga u završnoj šikani napada Kimija, no ide široko i siječe šikanu. Vraća Kimiju prvo mjesto i odmah trenutak nakon toga sprema napad na Kimija i u prvom zavoju preuzima vodstvo. Tako su se izmjenjivali u vodstvu cijeli predzadnji krug kako je koji od njih dvojice izlijetao zbog kiše. Sve do posljednje šikane kad Kimi na završnom dijelu pravca pred šikanu ide široko preko zone izlijetanja, gubi zadnji kraj bolida i zakucava ga u zid. Lewis pobjeđuje i Kimi je time već izgubio korak za vodećima. Iako je kasnije Lewis kažnjen zbog načina kako je prestigao Kimija početkom 43. kruga nije to Fincu pomoglo previše. A tek utrke u Monzi i Singapuru su do kraja zgazile svaku nadu za obranu titule.

S druge strane, Massa je nakon šlampavog starta imao vrlo dobru sezonu. Jedinu lošu utrku, za koju je on kriv, nakon odustajanja u Maleziji je imao u Silverstoneu kad je na kiši nizao piruete jednu za drugom te na kraju završio daleki 13. Mađarska ga nije nimalo pomazila, kako smo već naveli, a potom je zaredao još dvije pobjede u Valenciji i u Belgiji (nakon što je Hamilton kažnjen zbog kraćenja staze). U Italiji je izvukao maksimum u datim okolnostima te osvaja bod više od Lewisa. Nakon Monze Hamilton je imao bod više od Masse. A nakon toga je došla 800. i prva noćna utrka u povijesti F1. Utrka koja je dobro obilježila 2008.

Prije nego počnemo o jubilarnoj utrci, malo da se dotaknemo špekulacija o Kimijevoj slaboj formi u 2008. Odlaskom Jeana Todta Kimi je izgubio jednog bitnog saveznika u ekipi. Počela je jačati “latinska” frakcija u ekipi koja je bila naklonjenija Massi, a u to sve se uključuje i priča o Santanderovom mogućem sponzoriranju Ferrarija i špekulacije koje su krenule već u svibnju (nakon VN Španjolske) o dolasku Alonsa u momčad. Tada bi Massa kao prvak, plus Alonso u Ferrariju, bili više nego dobar motiv za dogovor Santandera i Ferrarija. A ni izjave ljudi iz Ferrarija, koliko god pozitivne i neutralne bile, nisu baš mazile Kimija.

“Massina budućnost u momčadi je sigurna. Za nas bi bilo previše rizično spojiti Alonsa i Kimija u ekipi,” izjavio je Montezemolo tri dana nakon Kimijeve pobjede u Španjolskoj.

Otprilike u isto vrijeme Keke Rosberg izjavljuje kako će Kimi otići nauštrb Alonsa. Vrlo proročki s obzirom da je Kimi bio u naletu, s dvije pobjede i zdravim vodstvom u prvenstvu. Vrlo opasne priče u toj fazi sezone kad je aktualni prvak u naletu. Niki Lauda je tad stao u njegovu obranu.

“Kimi je aktualni prvak i vodeći čovjek prvenstva. Zašto baš sad kreću te priče oko Alonsa i Ferrarija? Imaju fantastičnu kombinaciju Kimija i Masse, zašto to žele kvariti i rušiti harmoniju u momčadi,” rekao je Lauda tjedan dana nakon Montezemolove izjave.

A lova koju bi banka donijela je bila ogromna. Uz to, stavljanjem Masse u prvi plan htjeli su dokazati kako neće nastaviti s tradicijom preferiranja jednog vozača u borbi za naslov nego da će zbog superiornog bolida osvojiti sve. Uz to, ako bi tad Kimi ispao sporiji vozač otvaraju se vrata za dolazak Alonsa a automatski i Santandera kao sponzora jer je u njemačkim medijima u lipnju izašla vijest kako će Santander postati glavni sponzor Ferrarija samo u slučaju Alonsova dolaska.

Kimi je krenuo odlično u sezonu, kako smo i naveli. Njegov pad u formi je došao ponajviše jer nadogradnje koje je momčad donijela nisu njemu odgovarale. Više su odgovarale Massi. Nisu mu pomogle ni njegove pogreške koje je radio nakon Španjolske, no ne treba mu zamjeriti. Sve te špekulacije mogle su vrlo lako poljuljati samopouzdanje svakom vozaču. Dovoljno je pogledati tijek osvajanja bodova i primjetit ćete kako je drastično pala Kimijeva forma nakon Španjolske (tablica ispod). A šansa za osvajanje titule je ove sezone bila puno veća nego 2007., ali nažalost lako upropaštena.

Konkretno o ovim smicalicama i špekulacijama nekom drugom prilikom. Da priča oko ovoga ne bi zauzela glavninu pregleda, vratimo se na događaje sa staze.

Pakleni plan pod reflektorima azijskog Monaka

Ideja o utrci u Singapuru je nikla u glavi Berniea Ecclestonea već ’80.-ih godina prošlog stoljeća, a tek kad je trebao pasti dogovor o utrci ulicama Singapura nekome je palo na pamet kako bi to mogla biti noćna utrka. Dotad F1 takav svjetlosni spektakl još nije vidjela. Bilo je nekih zabrinutosti oko pripreme utrke i rasvjete, no kad su prvi put na drugom slobodnom treningu vozači započeli krugove pod reflektorima zabrinutost je nestala. Štoviše, svjetlost je čak bila malo i prejaka.

Vikend je protekao u znaku Ferrarija i Masse. Odvozio je fantastičan kvalifikacijski krug i osigurao prvo startno mjesto ispred Lewisa i Kimija. S druge strane, u jednoj drugoj garaži, onoj Alonsovoj, očekivali su start među prvih pet, ali zbog kvara u Q2 Alonso starta 15. Utrka je startala bez promjena među prvom trojicom. Tako je monotono tekla sve do 14. kruga u kojem Nelson Piquet Jr. završava u zidu kod zavoja 17, na mjestu gdje je teško skloniti bolid. Očekivano, izlazi sigurnosni automobil i boksevi se zatvaraju. Međutim, Kubica i Rosberg nemaju druge opcije nego ići u boks dok je zatvoren jer bi ostali bez goriva. Kasnije su pokupili kaznu od 10 sekundi zaustavljanja u boksu.

Izrežirana nesreća u Singapuru

Kad je konačno boks otvoren, vodeći odmah idu po gorivo i gume. Tada nastaje gužva i zbrka u Ferrariju. Ljudska pogreška, nešto što u današnje vrijeme često viđamo u Ferrariju. Massa dobiva znak za polazak iz boksa prerano, dok je crijevo za gorivo i dalje priključeno na bolid. Čupa crijevo i s tako iščupanim crijevom ide do samog kraja boksa! Gubi puno vremena i dok su mehaničari skinuli crijevo s bolida već je pao na začelje. A kroz svu tu gužvu je neokrznut izašao Fernando Alonso. On je svoje prvo zaustavljanje obavio u 12. krugu i nakon nastavljanja utrke te obavljenih kazni Kubice i Rosberga izbija na prvo mjesto. Zadržava ga do kraja i odnosi prvu pobjedu u 2008. ispred Rosberga i Hamiltona. Trebala je godina dana da se otkrije namještaljka kojom su Flavio Briatore, Pat Symonds i Nelson Piquet omogućili Alonsu pobjedu, o čemu smo također govorili pred utrku u Kini u prisjećanjima na jubilarne utrke. Nakon utrke je Hamilton imao sedam bodova prednosti ispred Masse.

Massa vuče crijevo u Singapuru

Do Japana i utrke u Fujiju su se malo smirile strasti te je nastavljeno standardnim tempom. Malo akcije smo vidjeli dok su se Massa i Hamilton borili na stazi u početnim krugovima pri čemu Massa izvrće Hamiltona koji pada na začelje te ne uspjeva osvojiti bodove. Massa, s druge strane, završava sedmi te razlika se smanjuje na pet bodova. Pobjednik utrke je bio Alonso ispred Kubice i Raikkonena. Nakon Japana Kimi ni matematički nije mogao obraniti naslov, zaostatak je bio 21 bod dvije utrke prije kraja. U borbi za naslov su ostali Hamilton, Massa i Kubica. Potom na utrci u Kini nakon starta s prvog mjesta pobjeđuje Hamilton. Drugi je završio Massa nakon što ga je propustio Kimi da ga prestigne. Kimi je bio treći. Razlika je opet narasla na sedam bodova prije finalne utrke, ista razlika koju je Hamilton 2007. imao ispred Kimija. U Ferrariju su se nadali ponavljanju povijesti.

Finale sezone za Oscara

Svi smo bili spremni za završni okršaj dva glavna kandidata za naslov prvaka – Hamiltona i Massu. Neki su čak izražavali sumnju da će Hamilton obraniti sedam bodova prednosti, poput Eddiea Jordana. Svi su imali nekog svog favorita. Tako je i Alonso imao svoje želje.

“Volio bi da prvak bude Massa, samo zato jer neki pojedinci nisu zaslužili da titula ode u McLaren. Nije bitno na koga mislim,” izjavio je Alonso.

Sve je bilo spremno za utrku. Čak je i scenografija bila fantastična – nekoliko minuta prije starta počela je kiša te je start odgođen kako bi momčadi imale vremena staviti intermediate gume. Jedino Kubica nije promijenio gume, ostao je na gumama za suho te nakon kruga zagrijavanja ide u boks po kišne gume te u utrku kreće iz boksa. Na startu Massa zadržava vodstvo ispred Trullija, Raikkonena, Hamiltona i Kovalainena. Nesreće Piqueta i Coultharda, kojem je ovo bila posljednja i 246. utrka, prouzrokovale su izlazak sigurnosnog automobila koji nije previše promiješao karte. No, zato je to uradila kiša koja je ponovno počela padati desetak krugova prije kraja.

Do tog trenutka Massa je vodio u utrci a Hamilton je bio četvrti. Prvi koji je otišao po kišne gume bio je Heidfeld u 63. krugu. U iduća tri do četiri kruga svi osim dvije Toyote su prešli na intermediate. To se pokazalo ključnim.

Vettel je bio vrlo brz, visio je na Hamiltonovu mjenjaču. U 69. krugu Vettela i Hamiltona prestiže Kubica koji je zaostao za cijeli krug. Hamilton je malo zbunjen, griješi i ide široko u zadnjem zavoju što koristi Vettel i uzima petu poziciju a Hamilton pada na šestu što je u kombinaciji s Massinom pobjedom značilo da je Massa prvak! Delirij u Ferrariju, muk i tišina u McLarenu. Svi smo napeto iščekivali kraj utrke i konačnu odluku o prvaku. Massa pobjeđuje ispred Alonsa i Kimija. Čekamo četvrtoplasiranog Glocka. A onda u zadnjem zavoju zadnjeg kruga – šok!

BRUNDLE: Raikkonen’s third and… is that Glock? Is that Glock going slowly? It is! That’s Glock!
ALLEN: Oh my goodness me, Hamilton’s back in position again! A hundred thousand local hearts sink in the grandstand,” vjerojatno je svima poznat komentar britanskog dvojca koji pri samom čitanju odzvanja u ušima.

Glock je vrlo spor jer je kiša pojačala a on bio na gumama za suho te ga prestižu Vettel i Hamilton! Hamilton završava peti i osvaja naslov prvaka za jedan bod! Slavlje u garaži McLarena, ali i u Ferrarijevoj garaži. Nisu primjetili da je Glock izgubio dvije pozicije i završio iza Hamiltona. Ne mogu nikako izbiti iz glave zbunjeno i tužno lice oca Felipea Masse kad je shvatio da njegov sin nije prvak. A ni reakciju mehaničara koji je šakom razvalio pregradu u garaži i slomio logo Ferrarija koji je bio na pregradi. Barem je Ferrari osvojio konstruktorski naslov, te je sezona bila barem polovično uspješna.

Odmah je počelo šikaniranje jadnog Glocka jer su smatrali da je namjerno propustio Hamiltona. Branio je odluku momčadi da ostanu na gumama za suho.

“Bili smo sedmi u trenutku kad je počela kiša te smo se odlučili kockati s gumama za suho. Sve je bilo uredu do zadnjeg kruga kad je kiša pojačala i počeo sam gubiti vremena. Nisam bio ni svjestan da me Lewis prestigao u zadnjem zavoju. Na kraju sam završio šesti, jednu poziciju ispred, pa se taktika isplatila. Inače bi, da je ostalo suho, ostao na sedmom mjestu,” rekao je Glock nakon utrke.

Još dugo nakon te utrke vođene su polemike je li Glock namjerno propustio Hamiltona ili nije. Zatim je, pred desetu godišnjicu utrke 2018., na službenom Youtube kanalu F1 konačno objavljena onboard snimka s Glockova bolida iz završnog kruga. Zašto im je toliko dugo trebalo da je objave nikome nije jasno, no barem smo dobili dokaz kako su uvjeti za Tima uistinu bili teški te ne čudi što je izgubio poziciju od Vettela i Hamiltona. Ustvari, on je mogao “pokloniti” naslov Massi da je taktika uspjela, umjesto suprotnog mišljenja kako je on Massi “ukrao” titulu.

Kad je prvenstvo završilo, svi su počeli skupljati svoje dojmove. Većina je odmah označila Ferrarijevu šlampavost kao krivca za Massin gubitak naslova. Mađarska i Singapur prve upadaju u oči. Međutim, ajmo pogledati prvo postoji li trenutak gdje je vozač imao solidan plasman u utrci i svojom greškom to uprskao. Sad u fokus upada Massino izvrtanje i odustajanje u Maleziji na drugoj utrci sezone. Osam izgubljenih bodova. A tko zna kako je prvenstvo moglo završiti da je i Kimi bio konkurentniji. Na kraju krajeva, stvar je bila, nema koristi dalje polemizirati. Karma je odradila svoje i Hamilton je osvojio naslov onako kako ga je 2007. izgubio. Možemo biti zadovoljni krajnjim ishodom jer je sezona bila vrlo zanimljiva i vrlo neizvjesna s filmskim završetkom, kakvih nismo odavno vidjeli.

Zanimljivosti:

  • Hamilton je ponovio postignuće Jacquesa Villeneuvea koji je također u svojoj drugoj sezoni osvojio naslov prvaka. Ujedno je postao dotad najmlađi svjetski prvak.
  • Osim Coultharda, u Brazilu je i Honda imala posljednju utrku kao tvornička momčad. Znajući kakav je ishod bio iduće godine, napravili su veliku pogrešku.
  • 2008. je bila posljednja sezona s “urezanim” gumama za suho, gumama sa žlijebovima. Od 2009. do danas koriste se gume za suho bez žlijebova, tzv. slick gume.
  • Malo nevjerojatan podatak: ovo je bila prva sezona ikad u kojoj su sve momčadi imale iste vozače cijelu sezonu! Isto se dogodilo deset godina kasnije, 2018.

1
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
1 Komentara na temu
0 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
1 Autori komentara
avatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
mody

zadnja odlična sezona poslije je sve otišlo kvragu ukinuli nadolijevanje goriva tank gume nacin bodovanja p a ond dotukli turbo motorima, koji zvuk v8.. massa je zaslužio biti prvak, da svi su tada plakali, bilo je 7 različitih vozaca, vettel kubica i kovalkainen su znali pobjedivat alonso u reanaultu cak 2 puta,, od vozača iz 2008 danas su još tu kubica kimi, vettel hamilton staza više nema sepanga fuji magny cours ,turska valencia