Kadrovske promjene u ekipama, promjene pravila, sukobi, kontroverze, špijunske afere, samo su dio onoga zbog čega ćemo dugo pamtiti 2007. Prije svega, jedva se čekao početak sezone kako bi vidjeli hoće li Formula 1 biti podjednako dobra nakon (prvog) umirovljenja velikog Michaela Schumachera. I uistinu, nije razočarala.

Temeljite promjene u vodećim ekipama

Odlazak Michaela Schumachera nakon 2006. pokrenuo je niz kadrovskih promjena u Ferrariju. Zamjenu za legendu su pronašli u Kimiju Raikkonenu kojem je bilo dosta McLarenove nepouzdanosti i problema te je poželio promjenu okruženja. Pored njega zadržan je Felipe Massa. Promjena je bilo i u tehničkom osoblju. Otišao je Ross Brawn, jedna od glavnih osovina Ferrarijevog uspjeha početkom 21. stoljeća. Jean Todt je ostao na čelu momčadi, a dužnost tehničkog direktora podijeljena je između Alda Coste i Maria Almonda. Nakon ovih promjena tehničko vodstvo momčadi je postalo većinski talijansko nakon dugo vremena.

Ferrari F2007

I u momčadi aktualnih prvaka, Renaulta, došlo je do velike promjene. Na upražnjeno mjesto nakon odlaska Fernanda Alonsa u McLaren doveden je Heikki Kovalainen. Tako je po defaultu Giancarlo Fisichella preuzeo ulogu vođe momčadi te se s nestrpljenjem iščekivalo hoće li Renault pasti nakon tih promjena ili će i dalje ostati jedan od konkurenata za naslov. Uz to, momčad je promjenom glavnog sponzora, odlaskom Mild Sevena i dolaskom ING-a, dobila novu narančasto-žuto-bijelu livreju.

Renault R27 (slika s testiranja na Silverstoneu, vozi Romain Grosjean)

McLaren je u sezonu ušao s potpuno novom postavom, i novim glavnim sponzorom. Potpisivanjem sponzorskog ugovora s Vodafoneom momčad je službeno preimenovana u Vodafone McLaren Mercedes. Uz aktualnog prvaka doveden je debitant Lewis Hamilton. Nakon sezona punih problema i tehničkih kvarova Ron Dennis je konačno htio napraviti korak naprijed i osvojiti obje titule, a dolazak aktualnog prvaka je trebao probuditi ekipu i dati im motivacije za daljnji rad.

McLaren MP4/22

Od ostalih momčadi vrijedi istaknuti BMW-Sauber koji su s Kubicom i Heidfeldom ciljali na osvajanje postolja i nadali se čudu koje bi im donijelo prvu pobjedu. Honda je s novom “ekološkom” livrejom postavila si za cilj barem ponoviti rezultate iz 2006. Williams je prekinuo suradnju s Cosworthom kao dobavljačem motora te su novog dobavljača pronašli u Toyoti. Nagađalo se kako će motore brendirati pod imenom Lexus, no od toga nije bilo ništa.

Honda RA107

Od ove sezone u F1 je ostao samo jedan dobavljač guma, Bridgestone. Uvedeno je pravilo po kojem su vozači u utrci morali koristiti dvije različite mješavine guma, meku i tvrdu. Uvedena je oznaka po kojoj bi gledatelji mogli razlikovati dvije komponente – na mekoj komponenti je jedan utor bio obojen bijelom bojom kako bi razlikovali meke od tvrdih guma. Uvedeno je i prvo u nizu ograničenja testiranja, tijekom sezone maksimalan broj prijeđenih testnih kilometara je ograničen na 30000.

Ferrari i McLaren vode glavnu riječ

Nakon predsezonskih testiranja vrlo jasno je bilo kako su Ferrari i McLaren glavni kandidati za naslov prvaka. Alonso i Massa su pokazali odličnu brzinu, kao i Hamilton, a Raikkonen se malo mučio s razumijevanjem Bridgestoneovih guma nakon niza sezona vožnje na Michelinu. Osim “standardnih” vozača za Ferrari je testirao Luca Badoer koji je postavljao dobra vremena, dok je McLaren za testiranja pripremio malu senzaciju – Mika Hakkinen je također testirao novi MP4/22. Doduše, bio je sporiji skoro tri sekunde od Badoera, no bilo ga je lijepo ponovno vidjeti u bolidu F1.

Unatoč početnim problemima, sezona je odlično počela za Kimija. Pole position i pobjeda na debitantskoj utrci za Ferrari je početak sezone kakav je mogao samo sanjati. Ponovio je postignuće Nigela Mansella iz 1989. kad je Britanac također pobijedio u debiju za Ferrari. McLaren je imao oba vozača na postolju te su i oni bili više nego zadovoljni početkom nove sezone. Odmah sljedeću utrku u Maleziji McLarenov dvojac odnosi dvostruku pobjedu i prvu pobjedu za Britansku ekipu još od Kimija Raikkonena i njegove fantastične pobjede u Japanu 2005.

Nakon prve tri utrke i mirnog početka sezone, pomalo su počele trzavice.

Od tihog nezadovoljstva španjolskog asa do otvorenog sukoba

Tijekom vikenda u Bahreinu primjećeni su Ron Dennis i Fernando Alonso kako u hladovini palme, izvan udobnosti klimatiziranih momčadskih prostorija, vode razgovor. U tom trenutku nitko nije previše obraćao pažnju na taj događaj, no kako se klupko počelo odmotavati tako se doznao razlog tog razgovora.

Prvi “problemi” u odnosu Alonsa i McLarena počeli su već na prvoj utrci u Australiji. Na startu utrke Alonso gubi poziciju od Hamiltona te veći dio utrke provodi iza njega i tek nakon odlazaka u bokseve uspjeva vratiti svoju poziciju. Već tada je Lewis pokazao zube Alonsu, a uz to odličan sklad između britanske ekipe i novog britanskog vozača bio je vrlo očit i Alonso se pobojao da mladi Lewis ne preuzme primat u momčadi. Nije mu pomogla ni utrka u Španjolskoj gdje na startu ulazi u dvoboj s Massom te izlazi široko u prvom zavoju preko šljunka i gubi dvije pozicije. Odustajanjem Raikkonena zbog kvara hidraulike osvaja treće mjesto, no gubi vodstvo u prvenstvu od Hamiltona koji nakon utrke vodi za dva boda ispred Fernanda.

Potom u Monaku dolazi do još jedne nesuglasice. McLaren je bio predominantan i svi vozači osim trećeplasiranog Masse i četvrtog Fisichelle su zaostali krug iza njih, tako da su jedino Alonso i Hamilton jedan drugom bili suparnici tijekom utrke. Djelovalo je kako je Hamilton imao više brzine te da bi sa svojom strategijom izbio na čelo utrke, međutim momčad se miješa s naredbom Hamiltonu da ne napada Alonsa koji na kraju pobjeđuje. Suci su vodili istragu o tim momčadskim odredbama koje su tada bile zabranjene, no zaključili su kako nema osnove za ikakvu kaznu.

Fernando Alonso, Monako 2007.

Slijedila je kaotična utrka u Kanadi u kojoj smo vidjeli stravičnu nesreću Roberta Kubice. Srećom, iz nesreće izlazi bez većih ozlijeda, no zbog opreza liječnici preporučuju propuštanje utrke u Indianapolisu čime se otvaraju vrata za debi Sebastiana Vettela.

Upravo u Kanadi Hamilton odnosi svoju prvu pobjedu u karijeri. S druge strane, Alonso je imao vrlo problematičnu utrku koju završava na sedmom mjestu. Iza Takume Sata u Super Aguriju. Koji ga je fantastično prestigao na stazi u završnoj fazi utrke. Potom u Indianapolisu vidimo prvi javni Alonsov izlijev bijesa zbog “povlaštenog” položaja Hamiltona u ekipi.

Hamilton je suvereno vodio utrku, a Alonso je svo vrijeme bio vrlo blizu. U 37. krugu ima prvi i jedini pokušaj napada za vodstvo, međutim neuspješan. Krug iza u znak protesta umjesto trkaćom putanjom, uz gestikulaciju rukama, prolazi pored zida od garaža. Zanimljiva je bila i komunikacija između momčadi i Hamiltona nakon utrke.

“Odlična pobjeda Lewis, čestitke! Potpuno zasluženo, unatoč nekim… ‘prohtjevima’ od strane Fernanda,” rekao je Lewisov trkaći inženjer putem radija nakon utrke u Indianapolisu.

To je bila samo grmljavina pred oluju. Pored toga, u tjednu održavanja utrke u Indianapolisu, nešto gadno se kuhalo u Italiji.

“Špijuni su među nama”

Nigel Stepney

Kao što smo naveli, Ferrari su nakon 2006. i tijekom 2007. napustili mnogi ključni ljudi. Tom reorgnizacijom najnezadovoljniji je bio Nigel Stepney.

“Razmišljam o odlasku iz Ferrarija i uzimanjem godine dana odmora. Nisam trenutno sretan situacijom u momčadi, želim napredovati u karijeri a to se ne događa. Htio bi napredovati u Ferrariju, a ako se to ne dogodi potražit ću priliku u drugoj momčadi,” izjavio je Stepney početkom 2007.

Nakon toga Stepney je prebačen na novu dužnost koja ne zahtjeva odlazak na utrke. Prvi znakovi problema oko Stepneya pojavljuju se pred utrku u Indianapolisu kad Ferrari podiže tužbu protiv Stepneya i pokreće istragu zbog njegovih sumnjivih radnji. Glasnogovornik momčadi izjavio je kako su prvi problemi primjećeni već nakon utrke u Monaku. Na dan kad je objavljeno kako Stepney dobiva otkaz iz Ferrarija izlaze s priopćenjem kako je u tu mrežu upleten i “jedan inženjer McLarena”. Kasnije je objavljeno kako je McLarenov inženjer Mike Coughlan.

Ukratko, Stepney je, nezadovoljan situacijom u momčadi, odlučio prikupiti sve povjerljive podatke o Ferrarijevom bolidu koje je podijelio s Coughlanom. Prema nekim informacijama njih dvojica su s tim dokumentima otišli do Honde s namjerom da tamo nastave karijeru. Nick Fry, tehnički šef Honde, je potvrdio kako su ga njih dvojica kontaktirali, no da nisu razgovarali o “dubljim” temama.

A da su njih dvojica bili u kontaktu još od početka sezone indirektno je potvrdio Ron Dennis pri odgovoru na optužnicu za špijunažu. U tom odgovoru optužuje Ferrari za krive navode o uključenosti McLarena u ilegalne radnje navodeći kako se i sam Ferrari koristio ilegalnim dijelovima kako bi pobijedio u Australiji, točnije ilegalnom podnicom. Na upit odakle mu te informacije rekao je kako je to ekipa doznala od “zviždača” iz Ferrarija. Naravno, tko drugi nego Stepney, ali moguće je kako Ron nije znao da je on u pitanju nego je samo proslijedio informaciju dobivenu od Coughlana.

Koliki su razmjeri te špijunaže otkriva i e-mail prepiska između Alonsa i Pedra de la Rose za koju se doznalo početkom rujna. U njima de la Rosa piše kako su sve informacije iz Ferrarija vrlo točne i da dolaze od Stepneya, te kako im je Stepney dojavio Kimijevu strategiju u utrci u Australiji i podatke o podnici na Ferrarijevom bolidu u istoj utrci, kao i podatke o kočnicama.

Da nije to jedina špijunska afera pobrinuo se Renault. Krajem sezone otkriveno je kako su u posjedu povjerljivih podataka o McLarenovim bolidima iz 2005. i 2006. U pitanju su bili podaci koje je prilikom prelaska iz McLarena u Renault sa sobom odnio Philip Mackereth. Glavno motorsport Vijeće je donijelo odluku kako ti podaci nisu vezani za ključne komponente bolida te je optužnica odbačena.

U Mađarskoj je kap prelila čašu

Napetost na relaciji Hamilton-Alonso je doživjela vrhunac u kvalifikacijama u Mađarskoj. Prema dogovoru unutar momčadi, u zadnjoj kvalifikacijskoj rundi Alonso je trebao prvi odvoziti mjereni krug, a potom Hamilton. Međutim, Hamilton tijekom izlaznog kruga ne propušta Alonsa naprijed te on prvi vozi mjereni krug. Uz to, bio je brži od Španjolca. Alonso je bio frustriran te je odlučio pomoći sam sebi kad mu već momčad ne želi pomoći.

Mađarska 2007. – slika sve kaže…

Tijekom ulaska u boks po nove gume za završni brzi krug namjerno ostaje duže parkiran u boksu kako Hamilton ne bi imao vremena započeti brzi krug. Tako je i bilo. Hamilton je ostao kratak za dvije sekunde, dok je Alonso stigao započeti svoj brzi krug i osvojiti pole position. Kasnijom istragom dobiva kaznu od pet mjesta zbog svog poteza a McLaren neće osvojiti konstruktorske bodove za tu utrku.

Kao šlag na tortu nakon VN Italije Svjetsko motorsport Vijeće proglašava McLaren krivim za posjedovanje Ferrarijeve povjerljive dokumentacije. Kazna je oduzimanje svih bodova McLarenu za 2007. plus novčana kazna od 100 milijuna dolara! Ron Dennis je bio tužan i odluku je nazvao nepoštenom te je uporno i dalje tvrdio kako ništa od Ferrarijevih dokumenata nije korišteno pri dizajniranju MP4/22. Ta je kazna automatski značila da konstruktorska titula odlazi u Maranello.

A bilo je neizvjesno i na stazi, ne samo u sudnici

Malo i o akciji na stazi, kako ne bi ispalo da je najviše neizvjesnosti bilo u sudnici i previranjima u McLarenu. Nakon starta iz snova u Australiji za Kimija je sezona krenula nagore. Nakon tri utrke Alonso, Hamilton i Raikkonen su imali svaki po 22 boda. Potom je Kimi odustao zbog kvara u Barceloni, imao je loše kvalifikacije u Monaku te je u utrci uspio doći samo do jednog boda (na kraju sezone se pokazalo koliko je taj jedan bod bio bitan), a u kaosu Montreala je uspio doći do petog mjesta. U Indianapolisu ne može više od četvrtog mjesta, a onda mu se pomalo počinje otvarati sezona od Francuske na dalje.

Stalno je bio u zaostatku za McLarenima, cijelu sezonu ga je lovio, pa kad bi uspio malo smanjiti zaostatak uslijedila bi utrka u kojoj bi još malo porastao – pobjeda u Francuskoj i Britaniji, pa odustajanje na Nurburgringu, nakon toga drugi iza Hamiltona u Budimpešti i u Turskoj drugi iza Masse. U Belgiji je dominirao s Massom na drugom mjestu da bi potom uslijedio fijasko Ferrarija u Monzi gdje je uspio izvući treće mjesto iza dva McLarena.

Slavlje Kimija Raikkonena nakon pobjede u Silverstoneu

Osim što je lovio zaostatak za McLarenima, svo to vrijeme su on i Massa izmjenjivali pozicije u prvenstvu. Sve do odustajanja Masse u Monzi zbog problema s ovjesom. Nakon te utrke je postalo jasno kako Ferrari, ukoliko želi osvojiti naslov prvaka u vozačkom dijelu prvenstva to može učiniti samo s Kimijem. Tko zna kako bi prvenstvo ispalo da kojim slučajem Massa nije odustao u Italiji i da se umiješao u borbu s Alonsom i Hamiltonom. A kroz cijelu sezonu je bilo borbi, i to vrlo dobrih. U pamćenju ostaje borba za vodstvo na startu utrke u Španjolskoj između Masse i Alonsa u kojoj Španjolac ide široko kroz šljunak i gubi priliku za pobjedu. Alonso je bio vrlo ljut zbog toga i smatrao je kako je Massa kriv za njegov izlet u šljunak.

Massa i Alonso u klinču u Španjolskoj

Vrhunac njihovog sukoba je dočekan u Nurburgringu. Kiša je inače dobro promiješala karte i u utrci smo vidjeli svašta. Utrka je startala na suhom, da bi nakon pola prvog kruga počela kiša pa su svi žurili u bokseve po kišne gume. Kimi, koji je startao prvi, htio je što brže ući u bokseve kako ne bi usporio Massu, međutim ulazi prebrzo i izlijeće natrag na stazu. A u tom metežu na vrh izbija privremena zamjena za Albersa u SpykeruMarkus Winkelhock. On je jedini nakon instalacijskog kruga otišao u boks po full wet gume jer svakako je startao zadnji te nije imao ništa za izgubiti. Tako je, nakon što je kiša prerasla do monsunskih razmjera i nakon serije izlijetanja u prvom zavoju, Markus završio s 30 sekundi vodstva ispred Masse. Tad je utrka prekinuta do poboljšanja uvjeta na stazi.

Kad je utrka nastavljena Markus nije mogao držati puno brže bolide iza sebe, plus pogriješili su strategiju tako što su zadržali iste gume na bolidu nadajući se nastavku padanja kiše, do čega nije došlo. Massa je suvereno vodio u utrci sve do zadnjih desetak krugova kad opet počinje kiša te nakon prelaska na intermediate gume Alonso biva brži. I prestiže Massu uz kontakt koji ostavlja veliku crnu mrlju od gume na Fernandovu bolidu. A nakon utrke svjedočili smo žestokom verbalnom sukobu njih dvojice na talijanskom jeziku.

Alonso: Ono si učinio namjerno, kao u Barceloni
Massa: Nisam!
Alonso: Slomio si mi bočnu stranu bolida! Otiđi i pogledaj!
Massa: Od***i! Pobijedio si i još mi pričaš takve stvari!
Alonso: Ne može puknuti samo od sebe. Borio sam se [u utrci] s Heidfeldom, sa svima, a ono što si uradio nije nimalo uredu!
Massa: Pobijedio je i priča takve stvari. Moraš učiti čovječe!
Alonso: Ti moraš učiti! Sa svima sam se borio i jedino u borbi s tobom tri kruga prije kraja imam kontakt!
Massa: Bravo!
Alonso: Bravo tebi!
Massa: Kažeš da sam namjerno uradio, isto kao u Barceloni? Pa ti si u Barceloni bio iza mene! Od***i! (psovka upućena Ronu Dennisu nakon što je pokušao primiriti Massu)

Nekoliko dana poslije toga Alonso se ispričao zbog sukoba s Massom. A sezona je nastavila uobičajenim tijekom. Hamilton je nakon Kanade cijelo vrijeme bio u vodstvu, nekad većem nekad manjem. Nakon Nurburgringa je imao vodstvo od dva boda ispred Alonsa, a pobjedom u Mađarskoj uspjeva povećati vodstvo na sedam bodova. Zatim mu Alonso i Raikkonen pomalo “grickaju” to vodstvo koje nakon Belgije opet pada na samo dva boda. Potom u Japanu, u monsunskim uvjetima, dolazi do vrlo dominantne pobjede. S druge strane, Alonso razbija bolid dok je bio drugi u utrci te prvi put, a pokazalo se i jedini put, odustaje iz utrke te sezone. Kasnije će vidjeti koliko ga je skupo koštala ta pogreška u borbi za naslov. A Kimi odličnim probojem sa začelja (u prvom krugu mora u boks po full wet gume jer je momčad greškom stavila intermediate pa pada na začelje) trećim mjestom održava tanku šansu za naslov na životu. Dvije utrke prije kraja Alonso je zaostajao 12 bodova za Hamiltonom, a Raikkonen 17.

Konačno, niotkuda – Iceman!

Ovu sezonu možemo pamtiti i kao sezonu kobnih pogrešaka koje su na kraju odredile prvaka. A svi su ih radili, i Alonso i Hamilton. Alonsove su već spomenute Mađarska i Japan, a posebno je Fernanda zabolio Japan jer je mogao osvojiti hrpu bodova te je zbog svoje pogreške odustao. Hamilton je imao tešku utrku u Nurburgringu, no to mu ne možemo pripisati kao pogrešku jer je najprije u kvalifikacijama morao startati kao deseti nakon što je završio u zidu zbog probušene gume, što nije bilo u njegovoj moći. To mu je odredilo preostali tijek utrke. Kobne pogreške je radio u posljednje dvije utrke sezone.

Predzadnja utrka u Kini. Prva šansa za potvrdu naslova prvaka za Hamiltona. Vlada vikendom te u kvalifikacijama dominantno odnosi pole position. Kimi je drugi, a Alonso četvrti. Toliko je Alonso bio ljut zbog toga da je nakon kvalifikacija polomio vrata motorhomea! U utrci je sve mirisalo na Hamiltonovu pobjedu i potvrdu naslova jer je u kišnim uvjetima vladao situacijom. Nakon toga radi prvu pogrešku. Pri odlasku u bokseve samo nadolijeva gorivo, no ne mijenja gume, isto kao i Alonso i Kimi, jer je kiša pomalo padala manjim intezitetom, staza se pomalo sušila, i na tako blago mokroj stazi gume za suho ne bi imale koristi jer ih ne bi mogao održavati na radnoj temperaturi.

Nakon bokseva nastavio je juriti i povećavati prednost ispred Kimija, ne štedeći gume. S druge strane, Kimi i Fernando su vozili malo konzervativnije te su bolje sačuvali gume i kako se primicalo vrijeme sljedećeg odlaska u bokseve, kada su uvjeti bili dovoljno suhi za gume za suho, bili su puno brži od Lewisa. Lewis je svoje gume potpuno potrošio, nije ostalo nimalo gazne podloge i unutarnje niti gume počele su viriti. Kimi ga prestiže na stazi te Lewis ide u boks po nove gume. I ostaje na ulazu u bokseve – proklizao je u najmanju šljunčanu zamku na cijeloj stazi i ostao zaglavljen u pijesku! Kimi pobjeđuje, Fernando je drugi. No Lewis i dalje ima četiri boda prednosti ispred Alonsa i sedam ispred Kimija te i dalje ima najveću šansu za naslov.

Preostaje još posljednja utrka u Brazilu. Svi očekuju borbu do krvi između Alonsa i Lewisa za naslov. Kimi? Pa i ne baš, on je ionako predaleko, teško da išta može učiniti. Kako li smo se grdno prevarili.

Massa je bio najbrži u kvalifikacijama ispred Lewisa, Kimija i Fernanda, te je to išlo na ruku Hamiltonu. I išlo je prva tri zavoja nakon starta. Iako je izgubio pozicije od Kimija i Alonsa, opet je četvrto mjesto bilo dovoljno za naslov. Međutim, odmah u četvrtom zavoju pokušava napasti Alonsa za treće mjesto, umjesto da mirno nastavi utrku i kasnije pokuša napasti, te izlijeće jako široko i pada na osmo mjesto. Druga pogreška u dvije utrke.

Da nakon jedne nesreće dolazi druga uvjerili smo se u sedmom krugu utrke kad je elektronika na Lewisovu bolidu malo podivljala i izbacila bolid iz brzine! Dok se problem riješio sam od sebe Hamilton je već pao na 18. mjesto! A u tom trenutku mu je bilo potrebno sedmo mjesto kako bi bio prvak jer je Kimi bio drugi a Fernando treći i imao bi isto bodova kao Alonso i s istim brojem pobjeda no s jednim drugim mjestom više.

Ispalo je kako je Massa držao ključeve prvenstva te nakon što je “taktički” otišao ranije od planiranog u boks i napunio bolid gorivom do vrha otvara Raikkonenu širom vrata do pobjede u utrci i naslova prvaka. Sada Lewisu treba minimalno peto mjesto kako bi bio prvak. No, ne uspjeva dalje od sedmog mjesta. Kimi pobjeđuje, Massa je drugi, Lewis odmah iza njih prolazi ciljem ali s krugom zaostatka završava utrku i prvenstvo je nakon toga gotovo. Alonso je treći minutu iza Ferrarija.

Kimi slavi osvajanje naslova u Brazilu

Dogodilo se nemoguće. Kimi, Iceman, svima vrlo drag lik, osvaja dugo čekani naslov prvaka Formule 1! Proslavio ga je u klasičnom Kimijevskom stilu s malo osmjeha i “protezanja” ruku. Učinio je Finsku ponosnom i podebljao statistiku jedne od najuspješnijih motorsport nacija jer Finska ima najbolji omjer broja svjetskih prvaka u Formuli 1 i Reliju po broju stanovnika zemlje od svih drugih država svijeta.

Svi smo mislili da je time godina gotova, ali ne. Kao što u reklami TV prodaje kažu – “I to nije sve…” Nakon provjere bolida poslije utrke pokazalo se kako je gorivo u bolidima BMW-Saubera i Williamsu Nice Rosberga prilikom nadolijevanja u bolid bilo 10°C hladnije od dozvoljenog te im je prijetila diskvalifikacija! Kako su sva trojica bila ispred Hamiltona to bi značilo da Hamilton ide na četvrto mjesto i osvaja naslov prvaka! Srećom, od toga nije bilo ništa jer se ispostavilo da se zbog vrlo visokih temperatura tijekom utrke gorivo vrlo brzo u bolidu zagrijalo i istraga je prekinuta. I slavlje za Kimija u hektolitrima votke i toni sladoleda je moglo krenuti…

Zanimljivosti:

  • Raikkonen je postao prvi vozač nakon Jodya Schecktera 1979. koji je u debitantskoj sezoni u Ferrariju osvojio naslov prvaka.
  • Ovo je bila prva sezona nakon 2000. u kojoj su pobjeđivale samo dvije momčadi. Isto kao i 2000. to su bili Ferrari i McLaren.
  • Lewis Hamilton je imao najbolju debitantsku sezonu u povijesti F1 s devet postolja u prvih devet utrka u karijeri s drugim mjestom u prvenstvu i bodom zaostatka s prvakom
  • Markus Winkelhock je postao prvi, a vjerojatno će ostati i jedini vozač, koji je u prvoj utrci u Formuli 1 startao posljednji, vodio u utrci i na ponovnom startu nakon prekida startao prvi (naravno, to se ne računa kao pole position, no zanimljiv podatak).
  • Trakavica o špijunaži imala je svoj nastavak sve do 2010. Sud u Italiji je 29. rujna Nigela Stepneya osudio na godinu i osam mjeseci zatvora zbog počinjenog kaznenog djela krađe povjerljivih podataka. Osim njega, sud je u veljači 2009. kaznio i Mike Coughlana, Paddya Lowea, Jonathana Nealea i Roba Taylora, no samo s novčanim kaznama od 180 tisuća eura za Coughlana i 150 tisuća eura za ostalu trojicu.
  • Osim što je postao svjetski prvak za jedan bod, Kimi je osvojio prvenstvo nakon što je cijelu sezonu samo u dva navrata bio vodeći čovjek prvenstva – nakon prve utrke i, naravno, nakon zadnje utrke. Uz to, prvi je vozač nakon Giuseppea Nine Farine i 1950. koji je u zadnju utrku sezone ušao kao treći u prvenstvu i osvojio naslov prvaka

 

3
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
1 Komentara na temu
2 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
3 Autori komentara
avataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
mody

nika više ovakve sezone ovakva sezona bi trebala danas 3 vozaCA do zadnjeg zavoja uzadnoj utrci svi u 1 bod

avatar
Član
klepesina

Da ali samo da sad budu uloge timova zamjenjene recimo da u ferariju imaju takve probleme sa vozacima i spijunskim aferama..Da tada bi valjalo

avatar
Član
LUTHER

U tome i je stvar zašto npr nitko sada ne želi alonsa u momčadi…dva jaka ega i karaktera u jakom bolidu? malo sutra… np vettel alonso, max i alonso, opet lewis i alonso, nema šanse…