U kvalifikacijama za Veliku nagradu Belgije, prvu utrku drugog dijela sezone Svjetskog prvenstva Formule 1, najbrži je bio Charles Leclerc u bolidu Ferrarija te osvojio svoj treći pole position u karijeri.

Društvo u prvom startnom redu pravit će mu timski kolega Sebastian Vettel, dok su drugi startni red izborili vozači MercedesaLewis Hamilton i Valtteri Bottas.

Neugodno iznenađenje kvalifikacija bili su vozači McLarena, četvrte momčadi u ukupnom poretku. Carlos Sainz eliminiran je već u Q1, a njegov timski kolega Lando Norris u Q2.

Tijekom slobodnih treninga na stazi Spa-Francorchamps vidjeli smo odličnu formu Ferrarija pa su Sebastian Vettel i Charles Leclerc na sva tri treninga okupirali pozicije jedan i dva. Mercedes nije uspio parirati brzinom u jednom krugu, a Lewis Hamilton završio je treći slobodni trening u zaštitnoj ogradi pa je uopće bilo upitno hoće li njegov bolid biti osposobljen za nastup u kvalifikacijama.

Također, već uoči kvalifikacija poznato je bilo da su šestorici vozača određene kazne zbog novih komponenata pogonskih jedinica. Alex Albon u Red Bullu, Daniil Kvjat u Toro Rossu i Lance Stroll u Racing Pointu startat će sa začelja, dok kazne od pet startnih pozicija čekaju Renaultov dvojac i Carlosa Sainza u McLarenu.

Kvalifikacije su započele po sunčanom vremenu, uz temperaturu zraka od 29° Celzija, dok se temperatura staze popela iznad 40°.

Q1 – eliminirani vozači: Gasly, Sainz, Kvjat, Russell, Kubica

Točno u 15 sati krenulo je odbrojavanje 18 minuta predviđenih za prvi dio kvalifikacija, a rad na bolidu Lewisa Hamiltona još je uvijek bio u tijeku. Prvi su na stazu izašli vozači Williamsa, ali vožnja Roberta Kubice nije dugo trajala. Vatra i gusti dim sa stražnjeg dijela bolida prisilili su Poljaka da zaustavi bolid, a suce da izvuku crvene zastave.

I dok je taj vjerojatni kvar pogonske jedinice u Williamsovom bolidu mogao zabrinuti društvo u Mercedesu, prekid im je dao još malo vremena za popravak Hamiltonovog bolida. Kad je sesija nastavljena, svi su požurili na stazu, uključujući i aktualnog svjetskog prvaka.

Favoriti su odradili posao bez većih problema, tek je Verstappen malo “visio”, ali vozači triju najboljih ekipa zauzeli su prvih šest pozicija, s Leclercom uvjerljivo na prvom mjestu s vremenom 1:43,587.

Očekivala se velika borba za izbjegavanje eliminacije u Q1, no 45 sekundi prije isteka vremena Antonio Giovinazzi stao je uz stazu, nakon novog kvara pogonske jedinice, te uzrokovao novu crvenu zastavu. On je u tom trenutku imao osmo vrijeme pa je formalno prošao u Q2, dok su se Kubici u zadnjoj četvrtini poretka pridružili Russell u drugom Williamsu, vozači Toro Rossa Kvjat i Gasly te najveće iznenađenje – Sainz u McLarenu.

Q2 – eliminirani vozači: Grosjean, Norris, Stroll, Albon, Giovinazzi

Pred početak drugog dijela kvalifikacija glavno je pitanje bilo hoće li netko odabrati medium gume pa pokušati na njima izboriti Q3 i startati utrku na toj komponenti. Međutim, nitko se nije odlučio za tu opciju, svi su prve brze krugove odradili na softu, a najbrži je opet bio Leclerc (1:43,376).

Giovinazzi naravno nije vozio u Q2, a Albon je odradio jedan krug s najlošijim rezultatom pa izašao iz bolida jer ga ionako čeka start sa začelja. Valjalo je još pronaći tri vozača za eliminaciju. Bili su to Grosjean u Haasu, Norris u McLarenu i Stroll u Racing Pointu.

Ferrarijevi su vozači u drugom izlasku na stazu dodatno popravili svoja vremena. Leclerc se spustio ispod granice od minute i 43 sekunde, a Vettel je kasnio jednu desetinku. Treći je bio Hamilton sa zaostatkom od šest desetinki za Leclercom.

Q3 – Treći pole position u karijeri Charlesa Leclerca

U završnoj rundi kvalifikacija imali smo predstavnike čak sedam momčadi. Ferrari, Mercedes i Renault bili su unutra s oba bolida, dok su po jedan bolid u Q3 imali Red Bull, Alfa Romeo, Haas i Racing Point.

Nakon prvih brzih krugova Leclerc je ponovno bio uvjerljivo vodeći s vremenom 1:42,644. Hamilton je imao drugo vrijeme, a Vettel treće. Ponovljena snimka pokazala je jednu pogrešku na samom početku brzog kruga njemačkog vozača.

Pri drugom izlasku na stazu Vettel je imao odličan prvi sektor i zaprijetio je momčadskom kolegi, ali i monegaški je vozač popravio svoje vrijeme. Vozio je 1:42,519 i došao do svog trećeg pole positiona u karijeri. Vettel se kvalificirao u prvi startni red, a Mercedesi su se morali zadovoljiti drugim.

Max Verstappen osvojio je petu poziciju, a iza njega završili su vozači Renaulta, Ricciardo ispred Hülkenberga. Raikkonen je osvojio osmu, Perez devetu, a Magnussen desetu poziciju.

Start utrke zakazan je za prvi dan rujna u 15:10.

43
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
12 Komentara na temu
31 Odgovora na temu
1 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
15 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
Bilal

Cestitke Lecleru na pole i Kimiju koji izvlaci maksimum iz bolida, naravno cestitke i vozacima Mercedesa koji su se trudili da u jednom krugu budu dominantni ili sto blizi Ferrariju ,ali gledajuci simulaciju utrke Mecke su struja ali da ne zurim sa pretpostavkama saznacemo na utrci. Ferrari do pobjede.

avatar
Član
Pratiteljcro

Lec uzme pole a binoto pokunji glavu…ista plaza isto more!

avatar
Član
Desmosedici

Rekao sam ti, pričaš bezveze..samo da nešto pričaš..da se praviš pametan.

avatar
Član
FerrariHR

Čestitke Ferrariju.

avatar
Član
MS791

Klepešina i Mika, ipak je Vettel čestitao Charlesu odmah po izlasku iz bolida, ima slika na Facebooku od Scuderia Ferrari, samo nemogu sliku tu zalijepit da dokažem, vjerojatno nije u prijenosu bilo prikazano.

avatar
Član
mika.KA

ok,nisam gledao do kraja nego ovdje procitao..sve u svemo nebi me nista cudilo od njega..

avatar
Član
Desmosedici

Ma Seb je dobar dečko i pravi gospodin..uz to ima onaj njemački smisao za red i rad..možda je previše iskren, a ljudi to ne vole..više vole one koji ih muljaju i glume gospodu kad im je sve već namješteno i riješeno.

avatar
Član
Pratiteljcro

Seb je dobar decko, da! ali van staze. Na stazi je anemican.

avatar
Član
mody

ako sutra ferari ne pobijedi nece više nigdje

avatar
Član
mcc

Svaka čast crvenima na metli u kvalifikacijama, nadamo se da će biti zanimljiv duel sutra Ferrari-Mercedes al bez repova. Mene samo zanima hoće li FIA kaznit Renault za ovu budalaštinu u Q3 i namjerno usporavanje u svrhu sjebavanja Alfe i Racing Pointa što je moglo izazvati masovni sudar, sad kad ih deru momčadi s trostruko manjim proračunima oni se odluče hvatati nekih smicalica koje su mogle biti na štetu svima, Ricciardo još uvijek očito vuče komplekse iz Red Bull-a što je vidljivo kroz cijelu sezonu, tu priču o “nice guy” je mogla popušiti samo budala, pa više cijenim Max-a koji… Read more »

avatar
Član
Desmosedici

Ovo je ta priča sa pogođenom ili promašenom filozofijom oko konstrukcije Ferrarija SF 90. Sa onim starim gumama mu nitko nebi stavio soli na rep. Ovako je sve upitno..ne znam kako će se to sutra završit. Ove gume zahtjevaju veći downforce i ako toga nema tada bočno proklizavaju, pojačano se troše, gube greep i trakciju..to nije veliki problem u kvalama sa kratkim stintovima, ali u utrci se to pokaže kao veliki problem kod long runova.

avatar
Član
west 44

Ferrari i je najsporiji u long runovima osobito na mediumu!!!

avatar
Član
Desmosedici

Rekao sam ti, sve ćemo sutra vidjet..neću ništa prognozirat..Jesi vidio gore na slici onu West Mercedes livreju..crvene tragove oko broja 44?..Hahahaha!

avatar
Član
loni

Fia neće kazniti Reno, nema zbog čega. Alfa i Racing Point su mogli preteči Reno, ali nisu jer im je “mirisao” slipstream pa su se nastavili guziti iza njega. To usporavanje rade i svi ostali, kad si žele ostaviti ispred čisti prostor za nesmetan krug.

avatar
Član
loni

Fia neće kazniti Renoe, jer nema zašto. Alfa i Racing Point su mogli preteći Reno, ali im je “mirisao” sliptream, pa su se ostali guziti iza. To isto rade i ostali, usporavaju i otvaraju si razmak u odnosu na bolid ispred.

avatar
Član
mcc

loni Alfa i Racing Point su bili u brzom natjecateljskom krugu,a ne iza Renaulta, to je i poanta post-a, pa Kimi je skoro pokupio cijelu Mercedesovu momčad koja je bila iza Renaulta Nice Hulkenberga(samo vozačko umijeće Hamiltona je zaslužno što se to izbjeglo) i tamo se nagurao ostatak grid-a, Red Bull, Hass i Ferrariji su ih sustigli a izišli su 20 sec kasnije, pa Alfa i Racing Point su morali zaobilaziti 6 bolida u razmaku 30 metara i to u završnom dijelu trećeg sektora, ovo je bio prvi izlazak nije bilo potrebe za usporavanjem i stvaranjem razmaka, svi su izlazili… Read more »

avatar
Član
loni

Ok, sorry … onda su ih pretekli. Ali opet ne vidim razloga za kaznu, jer i svi drugi se usporavaju i namještavaju kad im paše odnosno kad nisu u brzom krugu.

avatar
Član
mcc

Ioni Pa zašto misliš da je Hulkenberg štopao cijeli grid nego da ovim zezne kvalifikacijski krug. Izišao sam na stazu, može si odrediti tempo zagrijavanja kakav želi nigdje nikog oko njega, svi izlazili da ne smetaju jedni drugima, vozi se na stazi gdje je krug najduži, imaš prostora koliko hoćeš i on odjednom toliko uspori ispod brzine Safty Car-a i nabije cijeli grid iza sebe a ovi voze kvalifikacijski krug. Tako se zagrijavaju gume? Pa što to onda svi drugi ne rade. Sreća Renaulta je da su to radili protiv Alfe i Racing Pointa, da se što dogodilo Mercedesu ili… Read more »

avatar
Član
loni

Merc je tokom jednih od kvalifikacija također jako usporio, nabio grid tako da se ekipa iza počela pretjecati kako bi stigli napraviti krug(neki nisu ni stigli) . Nisu tada kaznili Merc a ni sada Reno, jel to jednostavno nije definirano pravilom. Sve ostalo je subjektivna pjesnička interpretacija.

avatar
Član
west 44

Odlično za Leclerca samo sumnjam da će bit prvi do petog zavoja ,što se tiće Mercedesa ništa nije gotovo sutra se mrtvi broje!!!

avatar
Član
mika.KA

cestitke leclercu..majstorski odvozeno!
LH,sutra uzet sto je vise bodova i to je TO!
sve u svemu DAJ BOŽE KIŠU!

avatar
Član
ferrari 012

Lec daleko iznad svih. Strahivito brz. Vettel nemam komentara koliko grešaka kao da jednostavno nema volje više. Trebao mu je LH uzeti to drugo mjesto. Bezobrazno što nije ni prišao Lecu i čestitao za pole

avatar
Član
klepesina

bas sam to primjetio i sad sam napisao dole u svom komentaru dok je Leclerk gledao oce li ga vetel pogledat i kada je vidio da ga ne registruje okrenuo se da ide prema Lh i tad novinat prilazi sramota od strane vetela

avatar
Član
MS791

Dobar posao, ali sutra se bodovi dijele. Vrijeme je za vikend bez problema.

avatar
Član
BNL.McLaren

Svaka čast Leclerc. Dečko održao lekcije vožnje ovim starcima.

avatar
Član
klepesina

Odvozio je ekstra krug sad da je odrzao cas voznje to moze bit al samo Vetelu jer je imao isti bolid kao Leclerk a takodjer znam kome ga nije odrzao jer je evidentno bilo da Merc nemoze bolje od 3 mjesta.Uostalom znamo kako je izgledala sezona dosad i kako su starci bar ovaj jedan ocitavali lekcije iz trke u trku mladome monacaninu

avatar
Član
klepesina

Prvo cestitke ferariju i Leclercu na pol positionu drugo sto sam primjetio koja je netrpeljivost izmedju Vetela i Leclerka Vetel cak nije ni pogledao gdje je Leclerk a kamoli da mu pridje i cestita na pol poziciji,naravno gospodin Lh prilazi i cestita decku…Merc i LH izvukao sto se moglo izvuc sutra samo skupljat vrijedne bodove i ako se ukaze prilika uzet 2-1 mjesto nesto se kisa najavljuje tad su sve karte na stolu

avatar
Član
MS791

Mislim da je više seb frustriran sobom i pogreškama

avatar
Član
klepesina

LJudski je cestitat pa posle jebi sebi mater mogao je i hamilton uzet malj i lomit po stazi sve al ne ipak je priso i cestitao kao sto i dolikuje velikom sampionu

avatar
Član
Desmosedici

Nego. zaboravbio sam vas upitat..Jeli Mercedes opet obojao bolid u onu ostruganu bijelo srebrenu livreju..tako da se ne primjeti kad se udari u ogradu?..Hahahaha!

avatar
Član
Desmosedici

P.S: West 44, gdje si? Pogledaj sliku gore, Mercedes opet u tvojoj omiljenoj livreji sa crvenim dodacima oko broja 44..kao ono West Mclaren..Hahahaha!

avatar
Član
Desmosedici

Slažem se. Pozdrav!

avatar
Član
mika.KA

upravo zato nikada nisam volio tog smrada seba!!

avatar
Član
Desmosedici

Sreća..ili na njegov zahtjev, pa ostao mu Bottas..da je tu Ocon ili Russell gledali bi iste scene kao ove, gdje ti kao “objektivan”pratitelj zabrinut za Sebov moral dijeliš packe..ustvari likuješ.

avatar
Član
papaya

Znaci bilo tko da sidne u merc gazi Hama…ok

avatar
Član
Desmosedici

U Mercedes i Ferrari ne sjeda bilo tko..znam ja što govorim..prirodno je da mladi nadareni vozači poput Leclerca. Ocona, Russella budu brži od Seba ili Lewisa koji su prešli svoj zenit i dolaze u silaznu putanju u karijeri, ali to ne znači da su već i bolji od njih..zato im treba još vremena.

avatar
Član
Desmosedici

Hvala vam na minusima za ovaj i ove gore komentare. Znači, da sam sve točno re4kao kad to vama smeta.

avatar
Član
mika.KA

još od prosle godine govorim da ce mali leclerc biti odlican vozac.nije da ga od danas branim!

avatar
Član
Desmosedici

Ma nije on odličan vozač, nego je Seb bezvezan vozač. Pitaj ove tvoje što pišate u istu tikvu..Hahahaha!

avatar
Član
mika.KA

ti se smijes svojim komentarima!?

avatar
Član
Desmosedici

Ma smijem se vama,,sprdam se, jer je s vama nemoguće ozbiljno komunicirat.

avatar
Član
Crnac

A ti, stvarno, prštiš od ozbiljnih, realnih, neuvredljivih, točnih, on topic i pristojnih komentara.

avatar
Član
Desmosedici

Mogao si to primjetit a nisi. Znači i ti si taj koji piša u istu tikvu s ovim gore? Naime, sa ozbiljnim ljudima ponašam se ozbiljno, sa realnim i ja sam realan, tko mene ne vrijeđa, ne vrijeđam ni ja njega, tko piše nešto točno i ja mu tako uzvraćam, tko je sa mnom pristojan i ja sam sa njim i više nego pristojan..a ostali dobiju od mene ono što zasluže..razmisli, još ti je na vrijeme, da sa mnom imaš ugodnu komunikaciju. Pozdrav!