Ova sezona zasigurno neće ostati upamćena kao jedna od dobrih godina momčadi iz Maranella. S obzirom na to da smo već prošli pola prvenstva, a Ferrari nema niti jednu pobjedu u čak 12 utrka, prilično je jasno da su podbacili. No, što je razlog tome i što se može napraviti uoči nastavka sezone?

Kako bi proanalizirali Ferrarijev (ne)uspjeh do sada u sezoni trebali bi se vratiti sve do predsezonskih testiranja na kojima su dominantno do zadnjeg dana bili najbrži na stazi. Zadnjeg dana je Hamilton ipak uspio složiti krug u razini Ferrarija, ali je većina analitičara mislila da se Ferrari ipak čuva i da bi ovo mogla biti sezona u kojoj će propeti konjić napokon vratiti trofeje u Italiju.

Na predstavljanju bolida smo vidjeli dvije drugačije filozofije prednjeg krila, Ferrari je pokušao dizajnirati prednje krilo koje favorizira outwash, odnosno tjera zrak oko guma i poboljšava aerodinamičku efikasnost te smanjuje otpor tj. drag. Mercedes je s druge strane procijenio da je najbolje otići drugom putanjom pa su odabrali prednje krilo koje je bilo ”jednostavno”, ali je proizvodilo puno više downforcea nego ono što su napravili u Maranellu. Sam Toto Wolff je rekao na predsezonskim testiranjima, kada se još Ferrari činio najbržim, da nije siguran jesu li pogodili s time te da, budu li morali mijenjati filozofiju prednjeg krila, neće biti u dobroj poziciji jer to iziskuje nekoliko mjeseci rada.

”Odabrali smo drugačije pristupe ove sezone, ali još uvijek ne mogu reći jesmo li mi napravili bolji posao. Ako budemo morali mijenjati prednje krilo to iziskuje par mjeseci posla što bi moglo biti kobno za sezonu,” rekao je tada Wolff.

Nakon testiranja, momčadi su imale još nekoliko tjedana kako bi usavršile svoje bolide te spremno dočekale početak sezone u Australiji. Na treninzima je već bilo jasno da se Ferrari muči, ali smo se svi potajno nadali kako će u kvalifikacijama ipak pokazati da se mogu uplesti u borbu za pole position. Tu subotu, oko 8 ujutro, kada je završila i posljednja kvalifikacijska runda u Melbourneu bilo je jasno da je Ferrari podbacio, opet. Mercedes je ‘opalio šamar’ konkurenciji te je ostavio Ferrari na velikih, ogromnih sedam desetinki sekunde zaostatka.

Već tada se krenulo špekulirati kako filozofija outwasha neće funkcionirati kako spada, barem ne na stazama koje su slične Albert Parku. U utrci je Mercedes nastavio dominaciju iz kvalifikacija te je Valtteri Bottas odličnom vožnjom uzeo prvu pobjedu u sezoni ispred Lewisa Hamiltona. Nakon toga je karavana F1 došla u Bahrein u kojem su se stvari malo okrenule… Ferrari je bio najbrži te je Charles Leclerc bio u poziciji da mirno dođe do prve pobjede u karijeri, ali kao što svi već znamo, pogonska jedinica je imala problem te se morao zadovoljiti s mjestom na pobjedničkom postolju.

Iako je Bahrein bio znak nade za sve ljubitelje Formule 1, a pogotovo navijače Ferrarija, do ljetne pauze momčad iz Maranella nije uspjela doći ni do jedne pobjede u sezoni. U Barceloni smo najbolje vidjeli gdje Ferrari gubi najviše vremena. Jako se muče u sporim zavojima, dok se u brzim zavojima još kako tako drže s Mercedesima.

Još jedan problem, vrlo bitan, je taj što se Ferrari jako muči sa zagrijavanjem guma i držanjem tih guma u idealnom radnom prostoru – mnogi analitičari su rekli da je to ponajviše zbog toga što im fali downforcea te ne mogu unijeti dovoljno energije u Pirellijeve gume. Najbolji primjer toga je bila utrka u Mađarskoj gdje je Ferrari zaostao punu minutu u odnosu na Mercedes. S druge strane, Pirelli je ove godine uveo gume koje imaju tanji sloj kako bi spriječili pregrijavanje. Prošle sezone je najviše problema u tom području imao Mercedes, dok su ove godine odmah razumjeli nove gume i nisu imali problema kakvih su imali Ferrari i Red Bull. Slučajnost? Možda. Ali, to svejedno nije izlika za Ferrarijeve loše performanse.

Kao i mnoge ljude diljem svijeta, tako je i sve nas iznenadilo to što je Ferrari toliko zaostao za Mercedesom. Ja osobno na početku sezone nisam mislio da će Ferrari biti najbrži na svakoj utrci, ali da imaju najbolji bolid – DA. Od najava da će ovo biti sezona Ferrarija, do toga da su toliko dominantni da će se prošetati prvenstvom, nismo dobili apsolutno ništa! Realno, podbacili su i oko toga dalje nema priče.

Što bi bilo kad bi bilo, da… Ali, s druge strane kockali su se s konceptom koji im je mogao donijeti puno toga dobrog, ali po tko zna koji put u proteklim godinama, Mercedes je opet složio bolji bolid i nadmudrio Talijane. Pokušali jesu, uspjeli nisu.

Pored toga što je Ferrarijev bolid na većini staza ipak inferiorniji u odnosu na Mercedesov, trebalo bi naglasiti kako su Talijani i ove godine nekoliko puta prosuli bodove lošim taktičkim odlukama. U prvih nekoliko utrka smo vidjeli primjenu momčadskih odredbi, ali u lošim trenutcima. Uz bolid, Binotto bi definitivno trebao malo promijeniti strukturu ljudi koji odlučuju o strategijama u utrci.

I što mogu napraviti u Ferrariju sada? Mogu li spasiti sezonu i doći do barem drugog mjesta u poretku konstruktora ispred Red Bulla koji se diže iz utrke u utrku?

Prekasno je da se mijenja cijeli koncept bolida za ovu sezonu, ali gotovo sigurno će Ferrari dogodine imati slično prednje krilo kao i Mercedes. Neće inženjeri u Maranellu sigurno stati s nadogradnjama bolida, pogotovo zato što do kraja sezone ima nekoliko staza koje bi trebale odgovarati njihovom bolidu, ponajprije se tu misli na Spa i Monzu u kojima bi trebali doći do svoje prve pobjede u sezoni, ako, opet, nešto ne pođe po zlu…

Isto tako, Mattia Binotto sigurno ne može spavati mirno s obzirom da mu Red Bull opasno ”puše za vratom” i da će uz osvježenu postavu pokušati ‘ugrabiti’ to drugo mjesto u poretku konstruktora. Ferrari zasigurno ima resurse i ljude da se uspije vratiti na pobjedničke staze, ove godine teško, ali dogodine je sve moguće. Vozači, iako skloni greškama u zadnje vrijeme, imaju kvalitetu i ne sumnjam da će uz dobar bolid i oni biti pravi.

This time next year… Klasična je priča o Ferrariju nekoliko godina zaredom, ali da, nažalost je ova sezona gotova u pogledu napada na prvenstvo. Jedino im preostaje uzeti koju pobjedu ove sezone i okrenuti se na razvoj bolida za sljedeću sezonu koji bi prema najavama trebao imati puno noviteta… Što će od toga sve biti, vidjet ćemo.

7
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
5 Komentara na temu
2 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
5 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
ferrari 012

2021. se opet mješaju karte to je to

avatar
Član
Desmosedici

Bit ću dosadan ali opet napominjem da su glavni faktor ove sezone oko kojeg se vrti uspjeh i neuspjeh zapravo ove nove tanje gume. Naime, Ferrari i Red bull su razvili strašno aerodinamičan bolid sa malim otporima /dragom/ i malim potiskom/downforceom/koji je u kombinaciji sa onim starim gumama bio strašno brz, dok se Mercedes zbog drugačijeg aerodinamičkog koncepta mučio sa pregrijavanjem i blisterima na starim gumama. Kad se pojavila ova nova guma koja paše Mercedesu, Ferrari je to podcijenio ili nije imao pravu informaciju. Znakovito mi je da su i Ferrari i Red Bull i njihove satelitske momčadi i Mclaren,… Read more »

avatar
Član
LUTHER

ma sve to stoji, ali… sad su tanje gume, a prije uvijek nešto bilo, stvar je u prilagodbi na novonastalu situaciju, ostale momčadi su više manje posložene unutra, i zna se tko je za što zadužen, kod ferrarija se svake godine nešto mijenja, tko je glavni, tko nije, bla bla bla… ferrari je bio prava momčad, u punom smislu te riješi za vrijeme schumachera, jean todt, ross brawn, i tko već, ali svatko je zano svoju ulogu, svatko zna kaj radi, i zanimljivo, da od 2007 i kimija, i 2008 momčadskog naslova, zadnjeg, sve je krenulo nizbrdo, jer su todt… Read more »

avatar
Član
Desmosedici

Dosta si u pravu.Marchione je bio dosta dobro položio stvari i kad je to trebalo konačno i materijalizirat, njegova smrt je sve to poremetila. On bi svakako išao u penziju u skoro vrijeme ali ih je to ipak zateklo kadrovski nepripremljene..cijela grupa FIAT i Ferrari su se morali ponovo preslagivat i to su te posljedice. Pogledaj Renault, slična situacija..Ghosn je to sve vodio čvrstom rukom i kad je pukla afera sve se to poremetilo i u Enstoneu.Trebali su napadat treću poziciju a vidiš gdje su sad.

avatar
Član
LUTHER

Za ferrari je problem što oni godinama nemaju pravo vodstvo momčadi, nego se stalno netko mijenja, i svi se miješaju u sve… u mercu je toto glavni već godinama i to je to, u scuderiji ima previše vanjskih utjecaja, još kad je bio luca di montezemolo, pa nakon njega sergio marchionne, pa se netko sjetio dovesti maurizia arrivabenea, pa se netko sjetio da ga se makne…pa se vozačka postava radila kak je pokojni sergio htio itd itd… pa se onda doveo mattia binotto za šefa…i opet itd itd… a s vozačke strane, htjeli su udovoljiti leclercu kao novoj zvijezdi da… Read more »

avatar
Član
rovaccccc

Moze se mercedes sad q..cit…….vidjecemo na testiranju……opet ga nigdje nece bit 🙂

avatar
Član
MS791

Ništa nije gotovo dok ima krugova za voziti. Tako je kako je, nastaviti raditi, pokušati uzeti maximum iz svake utrke, eliminirati pogreške. U porazu i pobjedi uz Ferrari.