Ako uzmemo u obzir ovu mini turneju u kojoj smo u posljednja tri tjedna gledali čak tri utrke, mogli bismo jednostavno reći, treća sreća. Nakon osrednje Kanade i do bola dosadne Francuske, VN Austrije u svakom je smislu opravdala očekivanja i prema skromnom mišljenju autora ovih redaka, istakla kandidaturu za najbolju utrku koju smo vidjeli u ovoj sezoni. Imao sam sreću gledati je uživo pa se nadam da mi nećete zamjeriti na možda dodatno pojačanom dojmu koji je posljedično utjecao na ovakvu ocjenu, no doista u ovoj je utrci bilo svega i svačega, a tražiti nešto više doista bi bilo u najmanju ruku – nerealno.

Barem pola od 210 tisuća ljudi koji su se nagurali uz stazu u Spielbergu, došlo je na svoje pobjedom Maxa Verstappena koji je uz to sve, do pobjede došao u izravnim dvobojima s momčadima iz vrha, što je bio samo šlag na tortu. Sve u svemu, ostaje nam za nadati se kako će ovakvih uzbudljivih i neizvjesnih utrka biti što više. Naravno i u ovoj prekrasnoj atmosferi i utrci, neki su prošli bolje, neki gore. U nastavku teksta, podvlačimo crtu kako bismo vidjeli tko je dobio, a tko izgubio.

Dobitnici i gubitnici:

Dobitnici:

  1. Max Verstappen – I drugu godinu zaredom Max Verstappen uzeo je pobjedu na Spielbergu i pokazao kako mu ova staza izuzetno dobro leži. Kako i neće jer čitavo okruženje s morem navijača u narančastom, ovom je Nizozemcu bez sumnje stvorilo osjećaj utrkivanja u vlastitom dvorištu. Ovogodišnja je Verstappenova pobjeda bez sumnje itekako dojmljiva i pamtljiva jer imala je sve elemente prave filmske uspješnice, od drame na početku u vidu spavanja na startu, zapleta u sredini kada se probijao i lovio konkurente, a u konačnici neizvjesnog, ali ipak uspješnog završetka koji je došao praktički u sučevoj nadoknadi vremena. Kada uz to sve uzmemo u obzir i činjenicu kako je upravo Max uspio prekinuti već pomalo zabrinjavajuću i monotonu dominaciju Mercedesa i Hamiltona uloga winnera dana nije sporna. Djelomično sporno ostaje tek pobjedničko pretjecanje koje je jedno vrijeme čak i bilo pod istragom sudaca, a koje je na kraju proglašeno čistim.
  2. Charles Leclerc – Iako je mladi Monegažanin i ovoga puta bio na korak do svoje prve pobjede, bez koje je ostao u samoj završnici, odrađeno u ovom vikendu mora se pohvaliti. Prva startna pozicija i doista dojmljiva vožnja tijekom cijele utrke nešto je što se ne može ne primijetiti. U konačnici nije bilo dosta za pobjedu, no performanse koje su pokazali i Leclerc, ali i Ferrari daju određenu nadu. Oprezniji će reći kako jedna lasta ne čini proljeće, tim više što se Mercedes u Austriji definitivno loše snalazi, no bilo kako bilo ovo je barem za Leclercov dio Ferrarijeve garaže bio jedan više nego solidno odrađen vikend. Za očekivati je kako će i ona sportska sreća prepoznati Leclercov talent i trud i prije ili poslije nagraditi ga toliko željenom najvišom stepenicom na pobjedničkom postolju.
  3. Carlos Sainz – Kazna zbog promjene motora bacila je Španjolca na fenjer startnog poretka što je zapravo bila velika šteta i za samoga Sainza, ali i za McLaren koji je, sada to možemo definitivno reći, ušao u vrlo solidnu formu. Na početku utrke, vjerojatno nije bilo previše onih koji bi stavili velike novce na Sainzov ulazak u bodove, no McLarenov je vozač doista odradio vrhunski posao. Već u prvome je krugu nanizao tri bolida da bi već sredinom utrke došao u prilično sigurnu poziciju unutar prve desetorice. Da stvar bude još zanimljivija i dojmljivija, nanizao je Sainz u tim borbama neke sasvim solidne igrače počevši od primjerice Danija Ricciarda u Renaultu preko Kimija u ove nedjelje solidnoj Alfi. U konačnici osmo mjesto je manje ili više ono čemu bi se mogao nadati i da je startao s puno bolje pozicije pa je bez sumnje ovo vrlo obećavajuće izdanje za Španjolca i McLaren.
  4. Lando Norris – Inače nemam običaj na ovaj način isticati dva vozača jedne momčadi, no prema prikazanom bilo bi jednostavno nepravedno ne spomenuti učinak mladog Britanca. Najprije je kao i u Francuskoj, napravio mini senzaciju startom s pete pozicije među velikim dečkima, da bi i u samoj utrci odradio fenomenalan posao. Fenomenalan jer uspio je odraditi utrku u visokom ritmu u maniri kud i kamo iskusnijeg vozača pri čemu je u konačnici iza sebe ostavio i jedan realno gledajući, brži i konkurentniji bolid. Šesto mjesto potvrda je svega, a ono što je barem meni bilo posebno dojmljivo je McLarenovo izdanje i prikazano na samoj stazi jer primjerice izuzev već spomenutih velikih momaka (i to ne svih), McLareni su s lakoćom i bez prevelike muke uzimali mjeru u prvome redu Renaultu ali i primjerice Alfi, momčadima koje u ovom trenutku imaju pretenzije prema onom famoznom vrhu ostatka svijeta. Bez sumnje ohrabrujuć podatak.
  5. Honda – Nemoguće je izostaviti s ovoga popisa i momke iz Honde koji su konačno ostvarili ono po što su prije pet sezona i došli. Pobjedu u svojoj novoj eri nastupanja u Formuli 1. Kada već spominjemo posljednjih pet sezona, teško se ne prisjetiti one tragikomične suradnje i braka s McLarenom o kojem cvrkuću već i ptice na grani i koji bi vjerujem, oba supružnika vrlo rado zaboravila. Praktički otjerani i na guzicu izbačeni na mala vrata, stoički su i prilično ponizno trpjeli uvrede koje su na njih sipali svi živi i neživi, udružili su se s Toro Rossom i u samo sezonu i pol od rugla i predmeta sprdnje pokazali kako se tako velikog, moćnog i sportskim pedigreom prožetog diva ne smije otpisati. Iako Honda još nije na razini prije svega Mercedesa, sasvim sigurno niti Ferrarija, dojam je kako je suradnja s Red Bullom (-ovima) pun pogodak pa se s pravom možemo pitati koliko daleko ovaj dvojac može ići. Bilo kako bilo, prva je prepreka pala i na tome im čestitamo.
  6. VN Austrije – Antipropaganda sporta na utrci u Francuskoj nasreću je brzo bačena u ropotarnicu povijesti fenomenalnom utrkom u Austriji, barem ako u obzir uzmemo današnje standarde i poimanje fenomenalnog u Formuli 1. Već poslovično odlična organizacija, zanimljiva i dinamična staza u ambijentu prekrasne prirode (a ne ulica i kojekakvih zgradurina i modernih zdanja), s mnoštvom gledatelja i navijača koji su tijekom čitave utrke doista imali što za vidjeti.
  7. Alfa Romeo – Dvostruki ulazak u bodove potvrda su najave boljih izdanja koje smo vidjeli već u Francuskoj. Odlična vijest i za Giovinazzija kojemu su ovakvi nastupi itekako potrebni.

Gubitnici:

  1. Lewis Hamilton – Nakon što je već pustio korijenje na vrhu liste dobitnika, ovoga puta Britanac se preselio u donji dom. I ove je sezone Lewis u Austriji imao ne previše uvjerljiv vikend uz neke probleme i također ne previše uvjerljiv tempo što se uostalom vidjelo i u kvalifikacijama pa i na slobodnim treninzima. Doduše, za razliku od prošle godine, Hamilton je vidio kraj utrke, no praktički bez ozbiljnijeg utjecaja na rasplet u vrhu poretka. Čak i prije promjene oštećenoga krila, Lewisov tempo nije bio Bog zna kakav. Jesu li u pitanju prilično brutalne temperature, konfiguracija staze ili jednostavno loš dan teško je za reći, no u konačnici ostaje dojam kako se momčad Mercedesa i njihovi vozači s jedne i staza u Spielbergu s druge strane, u posljednje vrijeme previše ne ljube. Vikend ispod razine Lewisovih očekivanja i ostvarenja, no u konačnici vrlo vjerojatno bez većih posljedica za Lewisove ambicije u prvenstvu.
  2. Ferrari/Sebastian Vettel – Ovoga puta Nijemac se u društvu gubitnika našao ne svojom zaslugom i pogreškom jer je na njegovu sudbinu dobrim dijelom utjecao kvar koji se dogodio u kvalifikacijama i koji ga je bacio tek na deveto mjesto na startu. Imao je time Vettel bez sumnje kud i kamo teži zadatak u proboju ka vrhu koji je odradio manje više rutinski, no također uz neizostavan gubitak vremena. U konačnici uspio je u izravnom dvoboju prestići i Hamiltona što je uvijek dobra stvar, ako ništa drugo onda barem za svoje poljuljano samopouzdanje. Sve u svemu Sebu se ne može gotovo ništa zamjeriti jer je svoj posao odradio vrlo dobro pa se s pravom postavlja pitanje, ali i nameće zaključak, kako se startom s više pozicije i normalnijim okolnostima, u utrci realno moglo i do postolja.
  3. Renault – Renaultova katarza nastavlja se i dalje. Neke naznake naočigled boljih izdanja vidjeli smo u Francuskoj Hülkenbergovim osmim mjestom i Ricciardovom borbom za sitnije bodove, koja je završila tako kako je završila. Nažalost, do očekivanog iskoraka i napretka nije došlo jer su u Austriji stvari opet išle od lošeg ka gorem. I dok se njegov bivši momčadski kolega polijevao pobjedničkim šampanjcem, Ricciardo, ali i Hülkenberg, opet su se vratili svojim problemima.
  4. Tri prvenstva – Iako je još relativno rano za ovakve konstatacije, možemo spomenuti i to kako se ovogodišnji grid malo po malo počeo ozbiljnije raslojavati i to sve više dolazi na vidjelo s tim da se navedeno u dobroj mjeri odnosi na onu toliko spominjanu sredinu poretka. Naime, sudeći prema onome što gledamo u posljednjih nekoliko utrka već otpisanom Williamsu malo po malo počeo se prikrpavati i Haas koji izgleda doista loše i to već duže vrijeme. Nekako potajno prolaze i u najmanju ruku ne previše uvjerljiva izdanja Toro Rossa čiji se bodovni saldo također slabo popunjava. Čak i Racing Point, nekako teško drži korak pa ispada kako se uz borbu vodeće trojke zapravo stvorila određena rupa između trenutno vodećeg McLarena, probuđene Alfe i vječitog talenta Renaulta i ostatka momčadi iz donjeg dijela poretka koje barem za sada počinju prilično zaostajati.
  5. Sudačke odluke – Neosporno je to da se pravila i moraju i trebaju poštivati. Također, neosporno je i to da na sudačke odluke vozači i momčadi najčešće gledaju iz dva kuta, uglavnom onako kako to u nekom trenutku odgovara, no ostavimo li to sve sa strane doista se možemo zapitati treba li baš nakon svake i u svakoj utrci biti istrage, kazne i filozofiranja od strane sudaca? Neke stvari u Formuli 1 sigurno su se promijenile iz ovih ili onih razloga, no pomalo je stupidno da su stvari koje su prije samo deset (možda i manje) godina bile sastavni dio igre sada stvar za istrage i kazne. Takva “kilava” formula 1 malo će koga zanimati.

Događanja na utrci – Sve i svašta od početka do kraja. Prema svim kriterijima, najbolja utrka u ovoj sezoni.

Neizvjesnost – Slična konstatacija kao i kod rubrike događanja u utrci jer su borbe i nadmudrivanja trajala do zadnjega kruga. Dodatni je bonus što je fight odvijao među vodećima u poretku, što je uvijek posebno zanimljivo i u biti ono što se uvijek očekuje.

3
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
3 Komentara na temu
0 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
3 Autori komentara
avataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
johhan peacedohan

Oko ova tri prvenstva se ne slažem.
1.liga – Mercedes, ferrari i jedan RB
2.liga – svi ostali osim Williamsa
3.liga – Williams
Bez obzira na bodovne razlike sredina je zgusnuta i sve zavisi od guma i kako kojem aero paketu odgovara staza, i nema tu neke velike razlike. Istina je da se u zadnje dvije utrke McLaren popravio i poprillno napredovao ali mislim da će ih var dvije ekipe sustići u nastavku. I kako vrijeme ide čini se da i Williams počinje hvatati mali korak sa sredinom ne računajući Kubicu.

avatar
Član
Desmosedici

eba sam očekivao na podiju..to je bilo realno..i odvozio je odlično..nažalost opet je zakazao pit wall..tu treba metla pod hitno.

avatar
Član
mika.KA

mislim da je i dobro vozio hamilton.u skladu sa svojim bolidom.
nije se petljao u borbu r.bull-ferrari jer ipak je ti bila njihova utrka.
a s druge strane gledajuci dobro su se i kvalificirali na sporijim gumama.
seb je vise imao los vikend radi njegovih mehanicara i bolida nego radi samog njega.