FIA i vlasnici Formule 1, Liberty Media, zajedno rade na promjenama koje će dovesti do boljeg utrkivanja i veće popularnosti sporta u budućnosti. Ranije ovog tjedna prezentirani su prvi nacrti bolida za 2021. godinu, a šefovi momčadi su složni oko tzv. “ground effect” koncepta kako bi bolidi lako pratili jedni druge. F1 radi i na novom pristupu dizajnu guma, a već je poznato da se od sezone 2021. počinju koristiti 18-inčni kotači na bolidima.

Umjesto da se koriste visoko degradirajuće gume, što je obilježilo eru Pirellija, F1 planira uvesti gume koje će omogućiti vozačima da pritišću jače kroz duži period utrke.

“Planiramo uvesti gume koje će omogućiti vozačima da se međusobno bore kroz duži period umjesto da postoji određeni kratki interval gdje jedan vozač može pritisnuti drugoga. Trenutne gume su rezultat onoga što je traženo od Pirellija, a u budućnosti naši zahtjevi za gumama prema Pirelliju će se promijeniti”, rekao je tehnički šef FIA-e Nicholas Tombazis.

Tehnički direktor F1, Pat Symonds, izjavio je da su pregovori između timova i Pirellija u tijeku te da je cilj dogovor oko guma koje će donijeti veću kvalitetu utrkivanja.

“Mislim da smo u prošlosti od Pirellija tražili pogrešne stvari. Ovo je veoma kompleksni problem te trenutno nemamo konkretnih ideja kako ga riješiti. Radimo puno simulacija i smatramo kako su ulasci u boks jako važna sastavnica F1, a znamo da fanovi vole zaustavljanja od dvije, tri sekunde u boksu.”

“Najlakše bi bilo uvesti gume kakve se koriste u Le Mansu i koje traju cijelu vječnost no tada se gube zaustavljanja u boksu. Razgovarao sam s dosta timova koji će nam pomoći s ovim zadatkom kroz simulacije. Slažem se s Nikolasom, od Pirellija smo tražili pogrešne stvari proteklih godina i smatram da visoka degradacija guma nije pravi put za F1”, izjavio je Pat Symonds.

Šef Pirellija za utrkivanje, Mario Isola, kaže da je cilj uvesti gume kakve F1 timovi žele te da se odluka o novim gumama treba donijeti što prije kako bi Pirelli započeo njihov razvoj.

“Ako timovi žele gume s malom degradacijom, to neće predstavljati problem. Osnovali smo razvojnu grupu zajedno sa FIA-om i F1 i na sastancima smo pokušali ustanoviti koji je pravi put za razvoj guma. Također, trebamo u razvoj uključiti i vozače i timove kako bi bili sigurni da smo na pravom putu”, rekao je Isola.

3
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
2 Komentara na temu
1 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
2 Autori komentara
avataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
svakako

Samo neka oni uvedu gume koje odgovaraju svima, a ne samo mercedesu i sve ce biti dobro

avatar
Član
Desmosedici

Svakako, svakako je ova hybrid era do novih pravila 2021.g. namještena Mercedesu u namjeri da tu”pusti korijene” i da ostane u ovom takmičenju. Ako niste znali, Mercedes je od ove sezone tako jednostano napustio DTM. Od 2021.g. u F1 se ponovo miješaju karte, vidjećemo što će biti prioriteti. Svakako neće više biti ovakav “zulum”, treba nešto mijenjat ili će se sve urušit. Toga su svjesni i u FIA i u F1.

avatar
Član
Desmosedici

Sve ove promjene pozdravljam. Na neprirodan i pogrešan način se želila stvorit neka trkaća atraktivnost. A DRS? ..Njega nitko ne spominje..treba ga pod hitno ukinut, ako je moguće već od slijedeće sezone.