Tim Mayer, Jose Abed, Mika Salo i Eric Barrabino. Navedeni ljudi obnašali su ulogu sudaca na ovogodišnjoj Velikoj nagradi Monaka. Imali su dosta posla, prvo u subotnjim kvalifikacijama, a onda i za vrijeme utrke. Nisu sve odluke bile jednostavne za donijeti, a sudeći po velikom broju kritika, čini se da pri donošenju nekih i nije sve bilo sasvim logično.

Definitivno ključna situacija dogodila se u 11. krugu. Sigurnosni automobil izašao je na stazu nakon showa Charlesa Leclerca, a vodeći su pohitali u boks. Prvo Lewis Hamilton na čelu kolone, dok je drugoplasirani Valtteri Bottas malo “štopao” Maxa Verstappena i Sebastiana Vettela iza svojih leđa, kako bi svojoj momčadi dao vremenski okvir za odrađivanje dvostrukog zaustavljanja.

Kažu da slika vrijedi tisuću riječi pa najbolje da još jednom pogledate spornu situaciju koja je uslijedila.

 

Ranije spomenuti suci prosudili su da je momčad Red Bulla ovdje na nesiguran način pustila svog vozača iz boksa i za to je kažnjen vremenskom kaznom od pet sekundi, koje su na kraju utrke pridodane njegovom rezultatu.

Priča je dalje poznata. Verstappen je do kraja pritiskao Hamiltona, ali nije ga uspio prestići na stazi. Kad mu je dodano pet sekundi, s drugog je mjesta spušten na četvrto, iza Vettela i Bottasa.

E sad, tijekom tjedna bilo je svakojakih razmišljanja i analiza o ispravnosti te odluke, a mi smo odlučili temu Maxove kazne servirati dvojici naših urednika pa pročitajte njihova razmišljanja o ovoj situaciji. U anketi na dnu teksta ostavite i svoje mišljenje…

Suci u Monaku ispravno su kaznili Maxa Verstappena

Lovro Pernjak-Grbac: Kad pogledam sve okolnosti “incidenta” u Monaku mislim da su suci napravili pametan i dobar potez odredivši Maxu Verstappenu kaznu od pet sekundi.

A zašto je Max dovoljno kažnjen s tih pet sekundi? Zato što je, ako ćemo realno, malo pogurao Valtterija u zid i time mu nanio štetu. Štetu koja je bila lako popravljiva te Bottas nije izgubio puno vremena i pozicija. Mogao je to Max odigrati malo “čišće” i možda bi prošao neokrznuto, pogotovo zato što je bio za pola bolida ispred i tehnički bi se moglo reći da je Red Bull prestigao Mercedes pri prolasku kroz boks.

Naravno, neće se svi složiti s tom činjenicom. Ja smatram da su tom kaznom suci jasno pokazali da je Valtteri izgubio poziciju zbog tog incidenta, a Max je kažnjen sa “samo” pet sekundi jer nije bilo neke trajne štete na bolidu niti je itko drugi “stradao”. S druge strane, kazna je dana Maxu zbog nesigurnog puštanja iz bokseva, što je zapravo krivnja momčadi, a ne vozača, tako da je s te strane Max trebao biti “pošteđen”.

Jednostavno, mislim da je situacija bila za kazniti zbog toga što je Nizozemac nanio štetu Bottasu, ali nije napravio neki “luđački” potez. On se, u odnosu na prošlu sezonu, jako smirio i nema više incidenata u svakoj utrci, kao što je bio slučaj prošle godine. To mu je zasigurno pomoglo kod sudaca, što je i normalno. Da nije bilo oštećenja, mislim da bi ispravna odluka sudaca bila ta da se uopće ne kazni Maxa, ali suci vrlo vjerojatno ne bi dijelili moje mišljenje.

Suci u Monaku nisu ispravno kaznili Maxa Verstappena

Igor Šestak: Mislim da je Formula 1 ponovno ušla u razdoblje prepuno razgovora o kažnjavanju vozača, a povod tome su loše odluke sudaca. Po mom mišljenju, kazna od pet sekundi za Maxa Verstappena nakon incidenta u Monaku upravo je takva, loša odluka.

Smatram da su Red Bull i Max trebali biti strože kažnjeni. Red Bull zbog nesigurnog puštanja iz boksa, a Max zbog dodatnog skretanja prema Bottasu.

Razumljivo, taj jedini ulazak u boks svima je predstavljao kakvu – takvu nadu za pomak u poretku, ali paralelna vožnja kroz uski pit lane bila je vrlo opasna i cijela situacija mogla je imati mnogo teže posljedice po članove drugih ekipa, a suci su to, čini se, zanemarili. Mislim da su trebali mnogo odlučnije poslati poruku da se to neće tolerirati.

Osim toga, uspoređujući pozicije koje su držali kad su ulazili u boks, s konačnim pozicijama nakon što je kazna obračunata, ispada da su posljedice jednake. Svaki je zbog incidenta izgubio jednu poziciju, odnosno tri boda. Je li pravedno da identične posljedice snosi krivac za incident, kao i vozač koji nije napravio ništa pogrešno? Budući da je Bottas morao još jednom u boks, mijenjati probušenu gumu, mislim da bi drive through bio minimalna pravedna kazna za Verstappena.

Potpuno mi je neshvatljiv taj odnos kazni u različitim situacijama. U Bakuu je drugi vozač Red Bulla, Pierre Gasly, kažnjen startom iz boksa jer nije stao na vagu nakon FP2. Zbog takve banalnosti čovjeku je doslovno uništen vikend, bez da je napravio štetu nekom drugom vozaču, a ovdje se na nepravedan način drugom vozaču oduzima pozicija i to je očito minorni prekršaj za pet sekundi kazne. Čudno, u najmanju ruku.

Pisali smo prošlih dana o brojnim kritikama na rad sudaca. Naravno, svi šefovi momčadi uglavnom brane svoje vozače, ali objektivno gledajući – kritike nisu bez razloga jer kažnjavanje djeluje krajnje nedosljedno.

Kakvo je Vaše mišljenje o kazni za Verstappena na VN Monaka?

Rezultati

Loading ... Loading ...

4
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
4 Komentara na temu
0 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
3 Autori komentara
avataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
helgrozd

Koliko vidim Max je cijelo vrijeme ispred Botasa, tako da ne vidim razlog za kaznu, osim ako i ovdje ne vrijedi pravilo desne strane.

avatar
Član
svakako

Nisu ga kažnjavali kad je trebalo, sad im je kasno.
A i nije njegova krivnja nego krivnja momčadi jbg ovaj put.
Izgubio je dve pozicije, to je po meni dovoljna kazna.
Ionako se zna tko je pobjednik, a to nije ni verstappen ni bottas, tako da dobio 5, 10 ili 15 sekundi kazne to baš nebi promijenilo puno toga.

avatar
Član
Desmosedici

Još jedna obavijest za ljubitelje Moto GP a. Danas na GP d Italia Oakley u Mugellu pobjeda Danilla Petruccia na Mission Winnow Ducatiu, drugi Marquez na Repsol Hondi 0,043 sec, treći DesmoDovi na drugom tvorničkom Ducatiu 0,338 sec, treći Rins na Suzukiu 0,535 sec. Vidite koliko je to blizu, neizvjesno i uzbudljivo.. i Pirro na trećem tvorničkom Mission Winnow Ducatiu sedmi..

avatar
Član
Desmosedici

Ovo sa sucima je smiješno i žalosno. FIA treba pogledat kako to radi FIFA i UEFA i napravit da to izgleda ozbiljno.