Pričalo se, a i Robert Kubica je to kasnije potvrdio, imao je potpisan predugovor s Ferrarijem za sezonu 2012. Nakon četiri godine u BMW Sauber F1 momčadi i jedne u Renaultu, Kubici se osmjehnulo mjesto u momčadi koje mnogi sanjaju. Sezonu 2011. je trebao provesti u Renaultu, ali je Robertova karijera nažalost izgledala okončanom nakon sudara u rallyju koji je pretrpio 06.02.2011. godine na utrci Ronde di Andora. Kubica je u utrci sudjelovao isključivo iz vlastitog užitka i vozio je posebnu izvedbu Super 2000 Škoda Fabije. Kubica je gotovo sat vremena bio zarobljen u smrskanom vozilu, prije nego su spasioci uspjeli da ga izvuku. Dio ograde je probio u vozilo i udario u Kubicu, gotovo mu amputirajući ruku. Osim toga, pretrpio je ozljede desne ruke i noge i značajan gubitak krvi. Njegov suvozač je prošao neokrnjen.

Uvažavajući ozljede kakve je tog dana pretrpio Robert Kubica, bilo je očigledno da će propustiti sezonu 2011. u Formuli 1, a i Ferrari je otkazao predugovor za narednu sezonu. Mnogi su mislili da je tu kraj utrkivanja u Formuli 1 za Roberta Kubicu. Za sva vremena.

Snaga volje, upornosti i napornog rada su svima dokazali suprotno.  Tijekom oporavka, 2011. godine, Kubica je novinarima rekao da će se jednog dana vratiti u Formulu 1. Nakon sudara je operiran i nakon prve sedmosatne operacije, imao ih je još 17. Kad je govorio o nesreći, uvijek je podcrtavao da je sretan što je uopće živ, te kako su mu prva dva mjeseca bila najteža. Činjenica da je sportaš, te da je vozač bolida Formule 1 mu je pomogla pri oporavku. Osim problema s rukom, pretrpio je niz lomova ruke i noge zbog kojih mu je povratak bio dodatno otežan.

Osamnaest mjeseci nakon nesreće, Kubica se ponovo utrkivao u rallyju. Pobijedio je na prvoj utrci u kojoj je sudjelovao. Do 2013. godine, Robertova ruka je bila dovoljno dobro kako bi odrađivao simulacije u Mercedesovom F1 simulatoru, ali nije imao dovoljno dobre reflekse da bi mogao voziti bolid. Nije mogao pomjerati zglob u dovoljnoj mjeri, skretanje ulijevo mu je bilo moguće samo podižući lakat, što u tijesnom F1 kokpitu zapravo nije moguće. Zbog ograničenja, vratio se rallyju i tri sezone se natjecao u svjetskom prvenstvu i pokazao se dovoljno brzim i dovoljno hrabrim. Krajem 2015. imao je 10-ak kilograma viška, i bilo je krajnje vrijeme da počne s ozbiljnim pripremama. Sistematično je radio, isprobavao različite serije utrkivanja i vježbao u F1 simulatoru. Bio je u kontaktu s F1 Renault momčadi i polako se pripremao za povratak u bolid.

Zaista, vratio se povremenim testiranjima za Renault i Williams. Krajem sezone 2017. u Abu Dhabiju, Kubica je vozio Williamsov bolid zajedno s vozačkom postavom momčadi, Lanceom Strollom i Sergeyem Sirotkinom. Kada su sve sabrali i oduzeli, Robert je bio brži od Strolla, ali i sporiji od Sirotkina. Kako je Rus je imao dvostruko više sponzora koje je sa sobom dovodio u momčad, to je u mnogome olakšalo odluku momčadi. 16.01.2018. godine je zvanično najavljeno da će biti testni vozač za Williams za sezonu 2018. Tijekom 2018. Sirotkin se baš i nije pokazao na stazi, a Strollov kapital je otišao zajedno s njim u nekadašnju momčad Force India, koju je preuzeo njegov otac.

Konačno, 22.11.2018. godine, potvrđen je kao dio vozačke postave za sezonu 2019., također u momčadi obitelji Williams. Mnoge kolege su jasno i glasno rekle da im je drago vidjeti Roberta ponovo na gridu. Unatoč samo jednoj pobjedi u karijeri (VN Kanade 2008. godine), Kubica je uvijek pokazivao neprikosnoven talent i brzinu. Početak sezone 2019. su mnogi dočekali s osmijehom na licu, gotovo svim ljubiteljima Formule 1 je bilo drago vidjeti Roberta Kubicu među 20 odabranih.

No, prvi dio sezone baš i ne protječe kako smo se nadali. Momčad Sir Franka Williamsa uživa nevjerojatnu reputaciju. Od prve utrke u Formuli 1 kao momčad na VN Španjolske 1977., momčad je osvojila 9 konstruktorskih naslova svjetskih prvaka i 7 vozačkih. Vozači momčadi su se 114 puta popeli na najvišu stepenicu pobjedničkog postolja, a 128 puta su utrku startali s prve pozicije. Posljednjih godina Williams nije momčad kakva je nekad bila. Tijekom 2018. godine, vozači Williamsa su se uglavnom patili tijekom utrka, i na kraju su osvojili samo 7 bodova i sezonu završili na posljednjem mjestu u konstruktorskom poretku. Bolidi su pokazivali priličnu pouzdanost, ali nisu mogli pratiti tempo bolida ispred sebe. Najbolji rezultat tijekom sezone 2018. bilo je osmo mjesto Lancea Strolla na VN Azerbajdžana. Bodove su osvojili još samo na VN Italije, kada je Stroll završio na devetom, a Sirotkin na desetom mjestu.

Ove godine, vozači Williamsa, mladi George Russell i povratnik na stazu Robert Kubica, nisu skupili niti jedan jedini bod. Svih sedam utrka su završili, sve jednu na posljednjih nekoliko pozicija.

Dok su se mnogi zaljubljenici u Formulu 1 nadali povratku momčadi Williamsa među vodeće momčadi, a i priželjkivali filmsku priču o povratku Roberta Kubice, bivši svjetski prvak Jacques Villeneuve je Kubičin povratak nazvao “lošim za Formulu 1”. Možda i pregrubo za nečije uši, Villeneuve je rekao da je za najvišu razinu utrkivanja, što i je Formula 1, loše da neko s fizičkim ograničenjima može sudjelovati. Sigurno postoje i drugi koji se slažu s Villeneuveom.

 

Prije tri tjedna, na VN Monaka, Kubica je pokazao upravo suprotno. Tko god je mislio da Robert nije sposoban manipulirati upravljačem na ulicama Monte Carla, pogriješio je. Svjestan da su mnoge oči bile uprte u njega i da se mora potruditi više nego drugi, Kubica je dao sve od sebe. Osim greške koju je napravio na izlazu iz Casina na treninzima u četvrtak, Kubica je imao vikend bez greške.

“Znao sam da će biti dobro”, rekao je Kubica nakon utrke, “znam da su mnogi mislili da neću moći upravljati bolidom na ulicama Monte Carla.”

Konačan rezultat nije bio sjajan. Na startu je napredovao nekoliko pozicija, i imao je solidnu utrku do sudara sa Giovinazzijem. No, takvo je utrkivanje. Posebno u Monte Carlu.

Možda da Kubičin momčadski kolega ostvaruje znatno bolje rezultate od Roberta, da je bolid brži nego što to Robert izvlači iz njega, možda bi sve to potvrdilo tvrdnje skeptika. Možda bi onda mogli reći kako povratak nije bio pravi potez. Možda bi mogli reći da se Robert Kubica trebao držati komotnijih i komfornijih kokpita nekih drugih serija utrkivanja. Svatko ima pravo na svoje mišljenje.

 

Činjenica je da Williams ne ostvaruje značajne rezultate. Ne samo ove godine, kada njihove bolide voze neiskusni Russell i povratnik Kubica, tako je bilo i prethodnih godina. Za nadati se da će Williams opet biti momčad kao nekada, kada su osvajali utrke i penjali se na pobjednička postolja.

Zasad ostaje da pratimo njihov napredak. I da priznamo, da je priča o Robertu Kubici, snazi njegove volje, truda i rada, priča zaista vrijedna prepričavanja.

Je li Robert Kubica zaslužio povratak u Formulu 1?

Rezultati

Loading ... Loading ...

Leave a Reply

Molimo za komentiranje
  Pretplati se  
Obavijesti o