Po završetku Velike nagrade Monaka, svijet Formule 1 nekako se primirio. Dva dana nakon te utrke svijet se posljednji put oprostio od Nikija Laude, a bečki ispraćaj austrijskog velikana kao da je utišao onaj uobičajeni folklor koji slušamo između dva trkaća vikenda.

Nešto se nakon Monte Carla kritiziralo suce jer su njihove prosudbe, a time i kazne koje su dodijelili, u posljednje vrijeme bile prilično diskutabilne. Spomenula bi se, s vremena na vrijeme, nova pravila koja u Formuli 1 na snagu trebaju stupiti 2021. godine, a koja definitivno neće biti spremna za objavu krajem ovoga mjeseca, kao što je to prvotno planirano. Mnogo realniji rok je do kraja 2019.

Vozači su se nekako pritajili tih desetak dana, kao da je i njima trebao kraći predah nakon intenzivne vožnje ulicama Monte Carla. U nedostatku zanimljivijih tema, razni mediji okrenuli su se “tračevima” pa su svijetlo dana ugledale prve “visibabe” razdoblja godine koje nazivamo silly season.

Krenula je tako priča da Sebastian Vettel planira u mirovinu već krajem ove godine, a Ferrari će prazninu u njegovom bolidu popuniti, ni manje ni više, nego povratkom Fernanda Alonsa u Formulu 1. U isto vrijeme, Red Bull Racing navodno već radi na pronalaženju zamjene za Pierrea Gaslyja, a prva meta je Nico Hülkenberg.

Srećom, protagonisti tih medijskih naklapanja brzo su demantirali njihovu istinitost, a fokus javnosti konačno se usmjerio na pravu stvar. Na sedmu utrku sezone, koja se od 7. do 9. rujna održava u Kanadi.

Nezaboravni događaji na stazi koja nosi ime nikad zaboravljene legende

Velika nagrada Kanade ima doista bogatu tradiciju u Formuli 1, a može se pohvaliti da je fanovima sporta servirala i neke od najuzbudljivijih utrka svih vremena.

U sklopu Svjetskog prvenstva Formule 1, kanadski Grand Prix održava se od 1967. godine. U prvih desetak godina utrka se vozila naizmjence na stazama Mosport Park u Ontariju i Mont-Tremblant u Quebecu, a 1978. preselila je na stazu Ile Notre-Dame u Montrealu. Na toj stazi je i ostala do dana današnjega, ali od 1982. ista nosi naziv Gillesa Villeneuvea, legendarnog kanadskog vozača koji je poginuo te godine, svega mjesec dana prije održavanja njegove domaće utrke.

Ove godine Velika nagrada Kanade slavi veliki jubilej, svoje 50. izdanje. Na listi dosadašnjih pobjednika nalaze se brojni velikani ovog sporta, ali dvojica značajno odskaču.

Michael Schumacher rekorder je s čak sedam pobjeda u Montrealu. Prvi put slavio je 1994. s Benettonom, a onda od 1997. pa do 2004. još šest puta s Ferrarijem. Priliku izjednačiti Michaelov rekord ove godine ima Lewis Hamilton. On u Kanadi ima šest pobjeda – tri s McLarenom i tri s Mercedesom. Prvu je ostvario 2007. godine, što je bila i njegova prva pobjeda u karijeri, dok je s Mercedesom nanizao tri uzastopne pobjede od 2015. do 2017.

Od višestrukih pobjednika možemo još izdvojiti Nelsona Piqueta, koji ima tri pobjede u Kanadi, a od aktivnih vozača više od jedne pobjede ima tek Sebastian Vettel. U bolidu Red Bulla slavio je 2013., a prošle godine radovao se s Ferrarijevom momčadi.

Staza Gilles Villeneuve vozačima je vrlo draga. Najviše zbog toga što je vrlo brza i nudi im mogućnost pretjecanja, što im je itekako nedostajalo na prethodnim utrkama u Španjolskoj i Monaku.

Nekoliko je legendarnih zavoja na toj stazi, a definitivno možemo izdvojiti kompleks zavoja jedan i dva pod nazivom “Senna S”, zatim zavoj broj 10 – vjerojatno najbolji primjer zavoja od 180 stupnjeva u modernom utrkivanju, koji nudi sjajnu mogućnost pretjecanja na kočenju ili nakon izlaska iz zavoja na sljedećem pravcu, a bio bi grijeh ne spomenuti završnu šikanu prije startno-ciljne ravnine i legendarni “Zid prvaka”.

“Staza mi je vrlo zanimljiva jer uključuje različite tipove zavoja i dugačkih pravaca, gdje bi trebalo biti moguće pretjecati. Prošle godine uspio sam osvojiti bodove, a ove godine ciljam na još bolji rezultat”, najavio je Charles Leclerc.

Ove godine gume igraju izuzetno veliku ulogu na utrkama Formule 1, odnosno pokušaji timova da te gume što lakše dovedu u odgovarajući radni okvir i da ih u tom okviru što dulje zadrže, a vidjeli smo na mnogim primjerima da to nije nimalo jednostavno.

Vozači će u Montrealu imati iste komponente koje su mogli koristiti u Monaku – C3, C4 i C5. To su najmekše komponente, budući da staza nije pretjerano gruba prema gumama. Ipak, jedna od posebnosti staze je prljavština, budući da to nije stalna staza na kojoj se vozi kroz godinu. Tijekom vikenda podloga bi se trebala poboljšavati, kako će se sve više gume položiti na nju.

“Velika nagrada Kanade klasična je utrka, a na toj stazi užitak je voziti. Asfalt je prilično prljav na početku vikenda jer to nije staza koja se koristi kroz godinu. Zbog toga trebamo biti pažljivi i pratiti kako će se podloga razvijati tijekom vikenda. Zbog dugačkih pravaca i žestokih kočenja, utrkivanje je na toj stazi uvijek bilo prilično uzbudljivo”, izjavio je vozač Toro Rossa Daniil Kvjat.

Pri pogledu na odabir guma, zanimljivo je primijetiti da su Ferrarijevi vozači odabrali mnogo setova srednje tvrdih guma, dok u količini setova C5 komponente prednjače McLaren, Racing Point i Alfa Romeo.

Što se tiče vremenske prognoze za Montreal, kiše nema na vidiku. Od petka do nedjelje trebalo bi biti pretežno sunčano, uz najviše dnevne temperature zraka između 20 i 25 stupnjeva Celzija. S obzirom na to da se radi o stazi koja je vrlo stresna za kočnice, u ovakvim vremenskim uvjetima neće ih biti lagano rashladiti.

Velika nagrada Kanade za europske fanove je večernja utrka. U petak akcija kreće u 16 sati po hrvatskom vremenu, a u subotu sat kasnije. Kvalifikacije počinju u 20:00, a utrka u nedjelju u 20:10.

VN Kanade, Montreal (Circuit Gilles Villeneuve), 7. - 9. lipnja 2019.
Petak 7. lipnja          1. slobodni trening   16:00-17:30
                         2. slobodni trening   20:00-21:30
Subota 8. lipnja         3. slobodni trening   17:00-18:00
                         Kvalifikacije         20:00-21:00
Nedjelja 9. lipnja       Utrka                 20:10

U nekakvom traženju glavnih favorita utrke, doista ne treba ići dalje od Mercedesove momčadi. Nakon šest uzastopnih pobjeda Srebrnih strijela, od čega prvih pet dvostrukih, naravno da bi bilo što drugo, osim nove pobjede Hamiltona ili Bottasa, bilo veliko iznenađenje.

Međutim, očigledno je kako se Mercedesovom društvu svidjelo gurati Ferrari u ulogu favorita. Prije utrke u Montrealu Toto Wolff se opet potrudio objasniti zašto bi staza Gilles Villeneuve trebala u većoj mjeri odgovarati Propetim konjićima.

“Kanada je sedma utrka sezone i sada već vidimo gdje su prednosti i nedostaci našeg bolida. Na prošlih šest utrka bili smo vrlo snažni u zavojima, ali smo gubili vrijeme na pravcima.”

“Zbog toga će Kanada biti veliki izazov za nas jer karakteristike staze mogli bi u većoj mjeri favorizirati naše suparnike. Mnogo je dugačkih pravaca, a manje je zavoja u kojima možemo nadoknaditi izgubljeno vrijeme” izjavio je šef Mercedesove momčadi.

Hoćete li mu vjerovati, to prepuštam vama, ali za očekivati je ipak da će o pobjedniku ponovno odlučivati Hamilton i Bottas. Finac je nakon Monaka prvi put u nešto većem zaostatku (17 bodova) i napravit će sve ne bi li došao do svoje treće pobjede u sezoni. S druge strane, Hamiltonu će sigurno biti veliki motiv izjednačiti se po broju pobjeda sa Schumacherom.

Ferrari bi u Montrealu trebao biti konkurentniji, a ostaje nam vidjeti hoće li to biti dovoljno za ozbiljniji napad na Mercedes ili barem za pobjedu protiv Red Bulla u borbi za drugo mjesto. Velika nagrada Kanade definitivno će biti jako dobar test za mogućnosti nedavno nadograđenog Hondinog motora.

Situacija u sredini poretka ostaje i dalje vrlo neizvjesna. McLaren se nizom dobrih rezultata malo odvojio na četvrtom mjestu, a bit će zanimljivo pratiti mogu li Sainz i Norris nastaviti u tom tonu. Što se događa iza McLarenovih leđa najbolje je opisao šef Alfa Romeo Racinga.

“Za uspjeh je ključno odraditi trkaći vikend bez mrlje. Sredina poretka je tako zgusnuta i samo pet bodova dijeli petog i devetog u Prvenstvu. Zato svaka pogreška ima veliku cijenu, ali mi znamo da možemo do bodova u Kanadi”, riječi su Frederica Vasseura.

Inače, njegov vozač Antonio Giovinazzi jedini je uz vozače Williamsa, koji još uvijek nije osvojio niti bod. Williams se tome teško može i nadati u skoroj budućnosti, iako im je Monako dao povoda za nekakav minimum optimizma, a spremaju i nadogradnje bolida pa treba vidjeti kakvi će biti efekti.

U svakom slučaja, pred nama bi trebao biti vrlo uzbudljiv vikend. Kanada je rijetko razočarala pa nadajmo se da neće ni ove godine. U svrhu zanimljivijeg nastavka Prvenstva, doista ne bi bilo loše kad bismo vidjeli neko poveće iznenađenje.

Za kraj ove najave, pogledajte još kvalifikacijski krug Sebastiana Vettela u Ferrariju, prošle godine dostojan prve startne pozicije.

1
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
1 Komentara na temu
0 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
1 Autori komentara
avatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
mody

najbolja staza u kalendaru