Velika nagrada Kanade nije imala lijepi završetak. Umjesto na stazi, pitanje pobjednika riješeno je za sudačkim stolom, a vozač koji je prvi presjekao ciljnu crtu, nije bio pobjednik utrke. Takve stvari nikako nisu dobre za Formulu 1 ili bilo koji drugi sport, a nije ništa čudno da se proteklih desetak dana najviše govorilo upravo o incidentu između Sebastiana Vettela i Lewisa Hamiltona.

Saga oko vremenske kazne od pet sekundi za njemačkog vozača još nije u potpunosti riješena. Naime, Ferrari je i službeno zatražio reviziju te odluke, na što je imao pravo, pod uvjetom da je došao do nekih novih materijala ili dokaza koji bi mogli promijeniti tu odluku. Od FIA-e se sada očekuje rješavanje te zavrzlame prije početka utrke u Francuskoj jer bilo bi loše krenuti u novi natjecateljski vikend, a da pritom pitanje pobjednika prošle utrke još “visi u zraku”. Saslušanje je dogovoreno za petak.

Ipak, kako su dani odmicali, fokus ekipa i vozača sve se više okretao prema sljedećoj utrci – Velikoj nagradi Francuske na stazi Paul Ricard.

Nakon montrealske avanture, koja je ujedno bila i rezultatski najbolja utrka Ferrarija ove sezone, momčad iz Maranella posvetila se rješavanju problema svog bolida na stazama drukčije konfiguracije, stazama koje su sporije i zavojite. Za sljedeću utrku crveni će bolidi imati neke “evolucije”, koje bi trebale odrediti smjer razvoja u narednim tjednima.

Mercedes pak, usprkos pobjedi, nije bio posve zadovoljan Kanadom. Dijelom zbog činjenice da ih je Ferrari pobijedio u kvalifikacijama, dijelom zbog slabog rezultata Valtterija Bottasa (4. mjesto, prvi put u sezoni ostao bez postolja), a još više zbog određenih tehničkih problema koji su zadesili oba bolida.

Red Bull stiže na jug Francuske s novim pogonskim jedinicama, Renault čeka svoju domaću utrku s velikim optimizmom nakon najboljeg rezultata sezone ostvarenog u Kanadi, dok najlošije raspoloženje trenutačno vlada u momčadima Alfa Romeo Racing, Haas i Williams.

Pričalo se puno o gumama, kao i cijele sezone. Donošenje novih pravila Formule 1, za period od 2021. godine, odgođeno je za jesen, a Fernando Alonso osvojio je utrku 24 sata Le Mansa.

To su bile teme protekla dva tjedna, ali sada je vrijeme za “prugasto carstvo” Paul Ricarda. Kalendarski gledano, bit će to prva ljetna utrka u ovoj sezoni, a ukupno 60. Velika nagrada Francuske u Formuli 1.

Najstariji Grand Prix na svijetu

Termin Grand Prix, odnosno Velika nagrada, potječe iz Francuske, gdje je prvo automobilističko natjecanje tog tipa održano davnog 26. lipnja 1906. godine. Grand Prix je u to vrijeme označavao 45 tisuća franaka namijenjenih pobjedniku utrke.

U 113 godina francuski Grand Prix održao se na čak 16 različitih staza, a zajedno s utrkama u Belgiji, Italiji i Španjolskoj, čini kvartet natjecanja koja su bila dio tri različita prvenstva – Svjetskog prvenstva konstruktora kasnih 20-ih godina, Europskog prvenstva 30-ih i kasnije Svjetskog prvenstva Formule 1 od 1950. godine.

Reims, Rouen, Charade, Le Mans, Paul Ricard, Dijon i Magny-Cours. To su francuske staze na kojima je gostovala Formula 1. Magny-Cours je imao najviše utrka u kontinuitetu, od 1991. pa do 2008.

Prvi pobjednik u sklopu Formule 1 bio je Juan Manuel Fangio, na stazi u Reimsu. Argentinac je kasnije još tri puta osvojio VN Francuske, ali s četiri pobjede dijeli treće mjesto najuspješnijih vozača. Michael Schumacher ima čak osam pobjeda, Alain Prost šest je puta osvajao domaću utrku, a izjednačen s Fangiom je Nigel Mansell.

Aktualni vozači nisu baš imali prilike pobjeđivati na Velikoj nagradi Francuske. Razlog, naravno, leži u činjenici da utrke nije bilo u kalendaru od spomenute 2008. pa sve do 2018. Kimi Raikkonen ima pobjedu iz 2007. s Ferrarijem na Magny-Coursu, a Lewis Hamilton od prošle godine s Mercedesom na stazi Paul Ricard.

Ove godine Velika nagrada Francuske 16. će se put održati na stazi Paul Ricard, smještenoj kraj mjesta Le Castellet, u blizini Marseillea. Pri pogledu iz zraka, staza je prilično neobičnog oblika. Ima nekoliko vrlo dugačkih pravaca, ali i zavojite sektore pa je podešavanje bolida vrlo izazovno.

Stazu Paul Ricard moglo bi se usporediti s Barcelonom. Zajedničko im je što često služe kao staze za testiranje brojnim trkaćim serijama, a različiti sektori zahtijevaju i različite performanse bolida. Razlika je da staza u Francuskoj nudi mogućnost pretjecanja.

Prošle smo godine gledali vrlo zanimljivu utrku s kaotičnim prvim krugom, a na kraju su na postolju stajali vozači triju različitih momčadi. Hamilton za Mercedes, Verstappen za Red Bull i Raikkonen za Ferrari.

 

Kao i na prethodnim utrkama ove sezone, za očekivati je prave borbe s gumama, odnosno njihovim dovođenjem u radni okvir. Osim Mercedesa, sve su ekipe ove godine imale većih ili manjih problema s Pirellijevim gumama.

“Naš odabir guma za Paul Ricard ove je godine nešto konzervativniji nego 2018. Posljedično, vozači bi trebali imati mogućnost pritiskati od starta pa do kraja svakog stinta. Gume s nešto tanjim površinskim slojem koristili smo u Francuskoj i prošle godine pa ćemo moći napraviti direktnu usporedbu kako su bolidi evoluirali u godinu dana”, rekao je Mario Isola iz Pirellija.

Pitanje je samo koja će ekipa u Francuskoj pogoditi setup, a koja neće. Na raspolaganju su komponente C2, C3 i C4, a među vodećim ekipama, odabirom setova odudara jedino Verstappen.

Visoke temperature koje se očekuju na stazi udaljenoj 30ak kilometara od Marseillea, definitivno bi trebale otkloniti problem zagrijavanja guma. Očekuje se vikend bez kiše, uz pretežno sunčano vrijeme i temperature zraka blizu 30° Celzija. U nedjelju možda i nešto iznad 30. Satnica je uobičajena “europska”, sa startom utrke u nedjelju u 15:10.

VN Francuske, Le Castellet (Circuit Paul Ricard), 21. - 23. lipnja 2019.
Petak 21. lipnja         1. slobodni trening   11:00-12:30
                         2. slobodni trening   15:00-16:30
Subota 22. lipnja        3. slobodni trening   12:00-13:00
                         Kvalifikacije         15:00-16:00
Nedjelja 23. lipnja      Utrka                 15:10

Nakon sedam pobjeda u isto toliko utrka, uz pet dvostrukih, Mercedes je apsolutno prvi favorit za pobjedu. Iako će Toto Wolff reći da bi dugački pravci staze Paul Ricard mogli biti izazovni, ova je staza ipak drukčija od montrealske jer ima puno više zavoja i sporijih dijelova, koji više odgovaraju Mercedesu, nego Ferrariju.

U međusobnom dvoboju Mercedesovih vozača, sada je sve na strani Lewisa. Nakon četiri utrke bili su na 2 – 2 u pobjedama, a sada je skor 5 – 2 za Britanca, koji ima i 29 bodova prednosti. Reći će Finac da ne osjeća pritisak i da to nije razlog slabijeg nastupa u Kanadi, ali morat će nam to dokazati u Francuskoj. Ostane li opet iza Lewisa, ne piše mu se dobro u borbi za naslov.

“Prošlogodišnja Velika nagrada Francuske bila je prva na stazi Paul Ricard nakon mnogo godina, a ove ćemo godine imati mnogo više podataka s kojima možemo raditi. Staza ima i dugačke pravce i spore zavoje, iako postoji jedan veći raspon različitih brzina s kojima se prolaze zavoji. Prošle godine moja utrka je kompromitirana incidentom u prvom krugu, ali mislim da naš bolid može konkurirati za dobar rezultat”, izjavio je Sebastian Vettel.

Svu silu kanadskog bijesa Ferrari će pokušati pretočiti u dobar rezultat u Francuskoj. Vettel i Leclerc u ovoj sezoni imaju po dva postolja svaki, ali još se čeka ta prva pobjeda. Definitivno nas zanima Max Verstappen i njegova brzina s novom Hondinom pogonskom jedinicom, dok će se Pierre Gasly pokušati iskupiti za loš nastup u Montrealu, kad je ostao iza oba Renaultova bolida.

Francuzi mnogo očekuju od svoje domaće utrke. Daniel Ricciardo i Nico Hülkenberg “nahranili” su se optimizmom nakon šestog i sedmog mjesta u Kanadi, a Renault je za Paul Ricard pripremio nadogradnje bolida. McLaren i dalje drži to poželjno četvrto mjesto konstruktorskog poretka, ali nakon što je ostao bez bodova na prošloj utrci, francuska je momčad došla na samo četiri boda zaostatka.

“Trebamo nastaviti raditi na ovaj način i zadržati momentum na domaćoj utrci za Renault. Top 3 momčadi su prilično daleko. U Kanadi smo uspjeli pobijediti jedan Red Bull i to je bilo vrlo dobro za vidjeti. Spremili smo nadogradnje i jedva čekam utrku. Siguran sam da će i ostali timovi imati bolje performanse. Naš cilj je smanjenje zaostatka i svi se tome nadamo”, poručio Nico Hulkenberg.

Racing Point i Toro Rosso imali su po jedan bolid u bodovima prije dva tjedna, a sada se nadaju barem ponavljanju takvog uspjeha. Haas je imao grozan vikend u Kanadi, iako je brzina bolida izgledala pristojno. Magnussena i Grosjeana stalno prate nekakvi pehovi i pogreške.

U velikoj krizi je Alfa Romeo, bez bodova već tri uzastopna Grand Prixa. U redu, Giovinazzi ih nije osvajao niti ranije, ali barem je Kimi bio redovit član prvih 10 na prve četiri utrke sezone. Finac će tražiti prekid lošeg niza na stazi na kojoj je lani bio na postolju, a Williams… sve osim posljednje dvije pozicije išlo bi u rubriku iznenađenja.

Za kraj ove najave, upoznajte krug stazom Paul Ricard s peterostrukim prvakom svijeta. Ovaj mu je krug prošle godine donio pole position.

 

1
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
1 Komentara na temu
0 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
1 Autori komentara
avatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
mody

najbolje staze ufrancuskoj su mi reims paul ricard i clermont