Prošlotjedna Velika nagrada Francuske bila je jedna od dosadnijih utrka u povijesti Formule 1. Naravno, bilo je takvih utrka i u prošlosti, ali možda ih malo slabije pamtimo pa nam se uvijek čini da je “nekad” bilo bolje. “Pamtim samo sretne dane”, tako nekako…

Ali doista, da se ne lažemo, utrka na stazi Paul Ricard ponudila je malo. Premalo. Gotovo sve zanimljivo dogodilo se u dva kruga, prvom i posljednjem, a sve između – blago onima koji su prespavali.

No dobro. Što je bilo, bilo je. Mercedes je opet dominirao, Hamilton je uvjerljivo pobijedio Bottasa, Ferrari je podbacio… više puta viđena priča ove sezone, ali ostavimo se Francuske. Ostaje nam vjera u bolje i zanimljivije sutra, a nema boljeg lijeka protiv mamurluka uzrokovanog tako lošom utrkom, od nove utrke već sedam dana kasnije.

Pred nama je deveta utrka sezone, Velika nagrada Austrije na stazi Red Bull Ring, smještenoj u Štajerskoj. Za sve hrvatske fanove sporta, odlična prilika za pogledati utrku uživo, a za Formulu 1 neka bude “popravni ispit” nakon “francuske katastrofe”.

Jedna utrka Svjetskog prvenstva Formule 1 prvi je put održana u Austriji 1964. godine, na stazi Zeltweg, a svoju jedinu pobjedu u karijeri tada je slavio Talijan Lorenzo Bandini u Ferrariju.

Ipak, ta staza nije dočekala drugo izdanje utrke. Proglašena je preopasnom i austrijski Grand Prix morao je čekati bolju stazu i bolje dane. Onda se pojavio Österreichring, na kojemu je Formula 1 bila redoviti gost od 1970. do 1987. U tom periodu najviše uspjeha imao je Alain Prost s tri pobjede, a po dvije su ostvarili Alan Jones i Ronnie Peterson.

Ponovno je Austrija nestala iz kalendara, na puno desetljeće. Na sljedeći Grand Prix čekalo se do 1997. Österreichring je postao A1 Ring, a dvostruki pobjednici tog vremena bili su Mika Häkkinen i Michael Schumacher. Vozilo se do 2003., a onda je uslijedio novi prekid, koji je potrajao do 2014. Od tada staza nosi naziv Red Bull Ring.

Prva četiri izdanja dobili su vozači Mercedesa – dvaput Rosberg, a po jednom Hamilton i Bottas, dok je prošle godine u Spielbergu bila prava ludnica kad je do pobjede došao Max Verstappen u domaćem Red Bullu.

 

Ove godine, s Hondinim motorom bit će to teško ponoviti, svjestan je Nizozemac: “Mislim da nam šanse nisu mnogo veće nego u Francuskoj. Ako ćemo realno, ali vidjet ćemo. Mnogo je pravaca, a ne baš mnogo zavoja u kojima možemo nadoknaditi mnogo vremena. Ako možemo nadoknaditi išta, budući da u ovom trenutku nismo baš superiorni u tome.”

Realno, Max bi prošle godine bio na udaljenom trećem mjestu, da nije došlo do odustajanja Bottasa i Hamiltona. Pomalo je ironično, ali Red Bullova staza uopće ne ide u prilog Red Bullovom bolidu, kojemu je prednost aerodinamička efikasnost.

Red Bull Ring jedna je od kraćih staza u kalendaru, a karakteristična je po dugačkim pravcima i oštrim kočenjima. Prvi dio kruga nagrađuje snagu motora jer ima čak tri dugačka pravca, razdvojena dvama oštrim desnim zavojima. Međutim, kad vozači krenu nizbrdo, očekuje ih nekoliko brzih zavoja u nizu, a posebno uzbudljiv je desni zavoj Rindt (pretposljednji zavoj u krugu), nazvan po prvom austrijskom prvaku u Formuli 1.

Utrka u Austriji za Mercedes je prošle godine bila najgora u sezoni. Nijedna Srebrna strijela nije došla do cilja pa bez obzira na totalnu dominaciju u ovogodišnjem Prvenstvu, Toto Wolff je oprezan.

“Bilo bi previše samouvjereno ignorirati činjenicu da su dva vikenda zaredom naši mehaničari morali raditi nešto poput ‘operacije srca’, samo na bolidima. Imali smo veliki broj različitih problema na različitim dijelovima bolida, a svaki je vrlo lako mogao dovesti do odustajanja.”

“Za Austriju se predviđaju visoke temperature, što u kombinaciji sa smanjenom gustoćom zraka zbog nadmorske visine, znači da će hlađenje biti glavni izazov u Spielbergu ove godine. Krug je kratak, razlike su male, ali naš cilj je jasan: Želimo odraditi bolji posao nego prije 12 mjeseci”, rekao je Wolff.

Zanimljiva je situacija s odabirom setova guma. Pirelli je za Austriju odabrao komponente C2, C3 i C4, a Mercedesovi vozači imat će čak dva seta najmekših guma više od Vettela i Leclerca, dok je Verstappen negdje između.

“Austrija je popularno mjesto svima u Paddocku i svim vozačima. Pogledate li krajolik oko staze, ona je smještena u jedinstveno okruženje među svim tim planinama. Voziti bolid Formule 1 Red Bull Ringom i vidjeti krave pored staze, također je nešto prilično neobično.”

“Teško je sve pogoditi kako treba na ovoj stazi, iako je krug vrlo kratak. Definitivno si želim pobjedu na ovoj stazi. Bio sam na postolju u prošlosti, ali sada se vraćam tamo i pokušat ću pobijediti”, izjavio je prošle godine trećeplasirani Sebastian Vettel.

Kao što je spomenuo Toto Wolff, vremenska prognoza za Veliku nagradu Austrije vrlo je slična onoj za prošlu utrku u Francuskoj. Iako je okruženje značajno drukčije, a nadmorska visina veća, očekuje se vrlo topao i sunčan vikend. Kiša nije u planu, ne bude li nekih iznenađenja.

Satnica je identična kao za Veliku nagradu Francuske, sa startom utrke u 15:10.

VN Austrije, Spielberg (Red Bull Ring), 28. - 30. lipnja 2019.
Petak 28. lipnja         1. slobodni trening   11:00-12:30
                         2. slobodni trening   15:00-16:30
Subota 29. lipnja        3. slobodni trening   12:00-13:00
                         Kvalifikacije         15:00-16:00
Nedjelja 30. lipnja      Utrka                 15:10

Jasno, Mercedesova družina u Austriju dolazi s ulogom izraženog favorita, kako bi drukčije moglo biti nakon osam pobjeda u prvih osam utrka. Međutim, vlada mišljenje da bi dominacija Srebrnih strijela ipak mogla biti manje izražena nego u Francuskoj pa bi Ferrari možda mogao doći u priliku boriti se za pobjedu.

Utrka u Austriji izuzetno je važna za Valtterija Bottasa, koji uporno ponavlja da “nije pod pritiskom” i da borba za naslov “nije riješena”, ali u posljednja četiri nastupa Hamilton je osvojio 101 od moguća 104 boda, dok je Finac osvojio dva druga te po jedno treće i četvrto mjesto. Želi li se ozbiljno boriti za naslov, krajnje mu je vrijeme da pobijedi Hamiltona na jednoj utrci.

Za Charlesa Leclerca Red Bull Ring je jedna od najdražih staza u kalendaru. Osvajao je pole position na toj stazi u kategorijama GP3 i F2, a prošle je godine u Sauberu bio deveti. Bude li Ferrari konkurentan, mladi monegaški as mogao bi biti opasan protivnik.

Red Bull, iako bi na svojoj domaćoj stazi želio napraviti nešto veliko, prošlogodišnju pobjedu može ponoviti samo u nekakvom ludom raspletu. Slično kao za Bottasa, Austrija ima posebnu težinu za Pierrea Gaslyja, koji nasušno treba jednu dobru utrku. Verstappen ga konstantno pobjeđuje, a u Francuskoj je osvojio jedan bod samo zbog kazne za Ricciarda.

Sredina poretka zasigurno nam jamči nova uzbuđenja. McLaren je bio odličan na stazi Paul Ricard i dodatno je učvrstio četvrto mjesto konstruktorskog poretka. Renault nije bio daleko i očekuje da nadogradnje predstavljene u Francuskoj, daju mnogo bolje rezultate već u Austriji.

“Ostvarili smo solidan rezultat, ali ciljamo na veći broj bodova nego što smo osvojili. Vidjeli smo da smo jednako, ako ne i brži od McLarena. Dakako, njihove bolje kvalifikacije su pridonijele boljem rezultatu u utrci jer su u današnjoj F1 kvalifikacije jako bitne. Na različitim komponentama guma u uvjetima utrke, bolji smo od ostatka sredine poretka. To će nam biti i fokus u Austriji gdje se očekuju jako visoke temperature,” rekao je Abiteboul.

Kimi Raikkonen vratio se osvajanju bodova, a prošle je godine u Austriji bio drugi. Na njega treba ozbiljno računati, a Racing Point, Toro Rosso i posebno Haas, tražit će iskupljenje za neuspješan nastup na jugu Francuske. Romain Grosjean i Sergio Perez imali su dobrih predstava u Austriji, sigurno će imati što za reći.

Williams će težiti nekakvoj boljoj formi i nešto manjem zaostatku za ostalima, ali rezultatski gledano, nema smisla očekivati bilo što, osim još jednog vikenda debelo na začelju poretka.

U svakom slučaju, priželjkujemo dobru Veliku nagradu Austrije. Dobra je stvar da nakon onakve Francuske teško može biti lošije. Još ako Ferrari i Red Bull budu barem malo bliže Mercedesu, možda bismo mogli vidjeti i najbolju utrku sezone do sada.

Za kraj, pogledajte krug kojim je Valtteri Bottas lani stigao do pole positiona.

 

1
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
1 Komentara na temu
0 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
1 Autori komentara
avatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
mody

napkkon da pobijedi netko mercedes postali su dosadni