Helmut Marko smatra da je vremenska kazna koja je pogodila Sebastiana Vettela na utrci u Kanadi samo jedan od dokaza da su vodeći ljudi Formule 1 naklonjeni aktualnim prvacima. Zahvaljujući Vettelovoj kazni, pobjeda je otišla u ruke Lewisa Hamiltona kojemu je ovo bila peta pobjeda u sezoni i sedma u sedam utrka za Mercedes.

Savjetnik Red Bulla tvrdi da je kazna potpuno neopravdana, a dobar dio i javnosti i publike slaže se sa njim.

“Sebastian nije učinio ništa pogrešno. Svu svoju pažnju morao je usmjeriti prema kontroliranju bolida,” rekao je Marko.

“Hamilton ga je mogao obići s unutarnje strane ili jednostavno zakočiti. Također, na njemu je odgovornost da izbjegne incident, ali on je riskirao sudar kako bi stekao prednost. Nakon toga se žalio na radio.”

“Sebastianova kazna je iz tih razloga nepoštena i ostavlja loš dojam. Pravila se pod hitno trebaju mijenjati.”

Nakon što su ga novinari upitali zašto smatra da je F1 naklonjena Mercedesu, Marko je spomenuo da ovogodišnje Pirellijeve gume odgovaraju jedino momčadi iz Brackleyja.

“Reći ću to ovako; moglo se primijetiti da su promjene pravila i važne odluke u posljednje vrijeme išle u korist Mercedesa,” kazao je.

“Naprimjer, Pirelli je promijenio smjesu za gume u 2019. kako se ne bi pregrijavale, ali jedino je Mercedes s time imao problema lani.”

“Odjednom jedino Mercedes može dobro zagrijati gume, svi ostali ne možemo! To je smiješno. Imali smo vremena reagirati, ali svi bolidi su dizajnirani s manje downforcea.”

“Doduše, Mercedes je odlučio napraviti bolid s više downforcea i trakcije. Baš na način da izvuku najviše iz guma.”

76-godišnjak čak sumnja i da je moguće da je Mercedes dobio podatke o novim gumama prije svojih rivala.

“Ne mogu dokazati da je Mercedes dobio podatke prije nas, ali ne mogu ni otkloniti sumnju da nisu. Red Bull će veoma pažljivo promatrati što se događa u budućnosti Formule 1 i također ćemo imati sastanke s Pirellijem,” završio je Marko.

 

48
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
16 Komentara na temu
32 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
13 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
Desmosedici

Moram upitat tebe, auto koje govori, jer ovi tvoji fanovi mi ne znaju odgovorit. Hej Mercedes!..Koja je službena boja njemačkih trkaćih vozila? ..Nije ova tvoja srebrena, to je obična aluminijska strugotina.

avatar
Član
Panzer

Weise i daj nemoj bit dosadan više.

avatar
Član
Desmosedici

Sehr gut! Panzer VIII Maus?

avatar
Član
dansla

E Helmute smiješan li si , ovo su izjave u rangu male djece !
Izgleda da je Hamilton mogao svašta ali nije htio , ako treba i preletit Vettelov bolid , a Vettel ostao zamrznut i nije mogao ništa .
Trebaju ti puno bolja opravdanja za onu izjavu s početka sezone , da ste ispred Mercedesa.

avatar
Član
papaya

Pa dobro ljubavi,odbacimo mu svih tih 25 bodova,pa cemo vidit na kraju,jesu presudni

avatar
Član
Fittipaldi

Javna tajna je bila da je Schumi bio taj koji je sam testirao gume dok je vozio u Ferrariu i radile su se za njegov stil vožnje.Onda su Talijani šutili nije ih bilo briga kome pašu a kome ne.Tih godina se sve radilo da bi povratili naslov nakon dvadesetak godina.Što se tiče Merca bez uvrede ali on nije momčad kao McLaren ili Villiams koji su u novije doba formule dominirali već zadnjih pet sezona i ne znam zašto bi bili povlašteni.U F1 je velik novac i samo oni koji ga imaju dominiraju a najbolji primjer je Williams nekoć velika momčad… Read more »

avatar
Član
Letecibalkanac

Fittipaldi….da zbog toga su nakon 2 sezone dominacije bolida Ferrarija i Schumachera nalazili nacine da se dominacija prekine, a u ovom slucaju se ceka od 2014.

avatar
Član
Fittipaldi

Dominacija je bila pet godina!Sjeti se i Briatorea i Benettona sa Schumijem.Stalno se tražilo kako izigrati pravila i na kraju mu je i uspjelo bili su dva puta prvaci sa puno muljanja na bolidu.No kako kažu stari ljudi sve dođe na naplatu kada tada.Koštalo ga je muljanje sa Piquetom i Alonsom.Makar je na kraju Alonso izvukao repinu iako je i on bio u igri!

avatar
Član
Desmosedici

Baš sa gumama Michelin je namjerno, na umjetan način prekinuta Schumijeva dominacija 2005.te i 2006.te. Tko ne zna neka se s tim upozna, da ja sad ne prepričavam

avatar
Član
Letecibalkanac

Fittipaldi…a pusti ti tu pricu. Ovo je bar jedan od rijetkih sportova gdje je tesko muljati posebno na onakav nacin kako se Bennetonu stavljalo na teret. Cijelu sehonu ih se provjeravalo i opet je ostalo na praznim pricama. Sto se tice dominacije Ferrarija, samo 2 sezone su imali uvjerljivo brzi bolid, a to je bilo 2002. I 2004. 2005. se islo na mlin Michelinu i ekipama pod njima samo da bi se zaustavio Ferrari.

avatar
Član
Letecibalkanac

A sto se tice Alonsa…karma je cudo. Od njegovih poteza do izjava, sve mu se obilo o glavu.

avatar
Član
Gezamadjar

Heinz Guderian je to rekao u Poljskoj 1939.kada su ga pitali:Herr General što sada da ćekamo pješadiju?Na što je on odgovorio:Hans treba Mlatiti,a ne dangubiti.Oni koji to nisu komentirali,podrugljivo, su dovoljno inteligentni da zaključe što sam time htio reći.

avatar
Član
Letecibalkanac

Opet je to ista ona prica o prekidima dominacija. Kada se vidi sansa da bi nesto moglo zaustaviti dominaciju jedne ekipe ta se u pravilima uvijek objerucke prihvatala, osim u ovoj sa Mercom u glavnoj ulozi. Logika kaze da ako je samo Merc imao probleme se zagrijavanjem,samo ce oni imati korist od guma koje se teze zagrijavaju. Znaci znalo se kome se ide na ruku.

avatar
Član
Letecibalkanac

I daj da je samo Cerrari promasio sa konceptom vec svi su oism Merca. Daj da su samo u Ferrariju glupi al ovako…

avatar
Član
Desmosedici

Pa već sam rekao da je ključ sezone ova spačka sa gumama kako bi se pogodovalo Mercedesu. Ferrari je napravio evoluciju prošlogodišnjeg bolida, dakle brz bolid, sa malim aerodinamičkim otporima, odličan u čuvanju guma, mislim onih starih..kad tamo nova sezona, nove tanje gume kojima treba veliki aerodinamički potisak da bi se zagrijale..kao što Marko kaže vjerojatno je Mercu dat signal da razvija aerodinamiku u tom pravcu..sad svi Ferrarijevi inžinjeri i vodstvo glupi, nesposobni i što sve neću ovdje pročitat a u Mercu svi neki veliki lumeni iz druge Galaksije..kad vidim da se i veliki Newey upecao na istu spačku, ima… Read more »

avatar
Član
BNL.McLaren

Dobro kažeš, da. Newey sigurno nije glup i ne prepušta stvari slučaju, a RedBull je u istom problemu kao i Ferrari.

avatar
Član
Desmosedici

Ferrari i Red Bull imaju isti aerodinamički koncept koji je bio superioran sa onim starim gumama..a sa ovim novim gumama imjau velik problem. Nije stvar samo u prednjem krilu..Red Bull ima masivnije krilo nalik na Mercedesovo a Toro Rosso outwash krilo nalik na Ferrarijevo i Alfino.. i Mclaren također..treba tu još toga doradit da bi bili konkurentni Mercedesu na ovim novim gumama..stoga mislim da je Mercedes dobio signal o čemu se radi i što treba radit.

avatar
Član
west 44

Dakle svi su oni testirali prošle sezone te gume i pristali na to da se koriste ove sezone bez ikakvih problema prema tome sam pao,sam se ubio!!!

avatar
Član
BNL.McLaren

Ajde mi onda nađi bilo kakav članak ili podatke s pouzdanog izvora gdje piše da su se svi timovi složili da koriste nove gume u 2019. Ako nađeš, pošalji mi odma i svoj IBAN da ti soma kuna prebacim. Koliko ja znam, FIA donosi te odluke..

avatar
Član
west 44

Ne znaš ti ništa!!!Ukucaj na internetu “testiranja f1 guma za sezonu 2019”, tu imaš niz članaka i pojašnjenja tko je kad testirao, šta je testirao,koja su vremena bila itd,

avatar
Član
west 44

Znači po svim Pirrelijevim gabaritima ove gume su bolje od prošlogodišnjih!!!

avatar
Član
BNL.McLaren

Daj mi link onda, ajde. Očito sam slijep. Samo mora pisati da su se složili timovi da se koriste nove gume. Ajde nađi mi molim te.

avatar
Član
west 44

Sve odluke donosi F1 komisija koja je sastavljena od predstavnika momčadi i fie. Da bi nešto prošlo potrebna su četiri glasa od 10 momčadi i to ide na razmatranje na auto motor vijeće najvišu instancu. Dakle to tako funkcionira pa prema tome može se neka momčad i ne slagat s promjenama ali ako su kriteriji zadovoljeni,jebiga.Mislim da jedini Ferrari ima pravo veta ali to mora biti čvrsto obrazloženo i ne smiju ulagat veto samo zato što to njima ne odgovara.Uglavnom to tako funkcionira već godinama svidilo se to nekome ili ne.

avatar
Član
papaya

A frende ,nađi mi ti link da se mercedes jedini složia oko toga ,a svi drugi nisu,ma daj molim te..nema ko se nije naslađiva testiranjima u barceloni i najavi boljih vremena za ferrari…pa cemu strah od icega,evo kanada je dokaz da ste nasli formulu,merc vas nemoze prići,sad lipo dobijete 7 utrka zaredom i ekipa iz njemacke će biti iza vas…

avatar
Član
papaya

I baš viruješ u to!!!red bull kad je vlada 4 godine,opet nije stimalo…znaci opravdanja nema,kad osvaja momcad koja nije tvoja nitko nije zadovoljan…

avatar
Član
Gezamadjar

Najbolja priča o gumama je ona iz Japana prošle godine gdje je Mercedes sve gazio nasoftu u kvalifikacijama i onda Ferrari izađe u q3 na intermediama a svih ostalih 8 bolida na supersoftu.Žao mi je da se to događa jednoj tako velikoj momčadi.To ubija.Mogli su prošle godine puno toga i sve su prosuli sami.

avatar
Član
F1 fan

Svi znamo da.je tako. Naklonjena mercedesu i Hamiltonu !

avatar
Član
mody

ma lewisu ne treba pomagati bolid mu je premoćan prvak je ionako necemo valjda cijelu sezonu gledat dominaciju merđa

avatar
Član
BNL.McLaren

Sve je ovo rekla-kazala osim ovoga: “Naprimjer, Pirelli je promijenio smjesu za gume u 2019. kako se ne bi pregrijavale, ali jedino je Mercedes s time imao problema lani.” Svi znamo da je bar ovo istina.. Meni samo nije jasno kako Ferrari nije skužio u 8 dana testiranja da zapravo trebaju misliti o zagrijavanju guma, a ne o hlađenju kao prije. Tek u Australiji se digla panika. Jel moguće da je Mercedes skužio to još prošle sezone u Abu Dhabiu na testu guma? Ako su se tadašnje pregrijavale lako, a nove na istom bolidu nemaju taj problem, moglo se vrlo… Read more »

avatar
Član
Gezamadjar

Da za vrijeme testiranja Ferrari kakti ruši rekorrde,Ferrari najbrži,Ferrari ovo,Ferraro on.Mečka samo šuti i vozi krugove.I eto to Australije.Gle Ferrari nije više najbrži,šta sad?E sad zovi HAK.

avatar
Član
BNL.McLaren

Pa da, čisti sandbag Mercedesa.. Ali nije Ferrari hvalio samog sebe, nego je to bila priča koju su mediji gurali kako bi digli interes za nadolazeću sezonu. I Hamilton je izjavio da je Ferrari kao ispred svih, a u Australiji zamisli čuda totalni preokret. Još se testiralo na stazi gdje Merc ima totalnu dominaciju, ubijaju zadnji sektor, a u 8 dana testiranja nisu to kao mogli napravit. Znači čisti sandbag. Medijska priča im je išla na ruku, a oni očito glume u sporednoj ulozi. Sve se nekako Mercedesu uvijek na kraju lijepo posloži zar ne?

avatar
Član
Gezamadjar

Da još im je Hamolton naznačio na testiranjima gdje je Mercedes.

avatar
Član
Gezamadjar

Problem Red Bulla i Ferraria je Hamilton ne Mercedes.S Botasom bi se već nekako obračunali.

avatar
Član
Huka

slazem se 🙂

avatar
Član
Gezamadjar

Šta sada na sve ovo reći?
Kako je Heinz Guderian rekao:Hans treba mlatiti a ne dangubiti.

avatar
Član
Panzer

Schneller Heinz, to je bio panzer general i vojskovođa!

avatar
Član
Gezamadjar

Schneller Lewis = schneller Heinz = mlatiti a ne dangubiti.

avatar
Član
Gezamadjar

Prije rata napisao knjigu achtung panzer.

avatar
Član
Desmosedici

Kave veze ima Schneller Heinz sa vama Englezima iz Brackleya? Puco iz Tigera po vama? Rekao am vam da ću vas poštivat kad bude pisalo F1 AMG Petronas Stuttgart..ono kao Scuderia Ferrari Maranello, Scuderia Alfa Sauber Hinwil, Scuderia Toro Rosso Faenza..

avatar
Član
west 44

To ne treba pisat tele jedno,zna se odakle dolazi AMG odjel!!!

avatar
Član
Desmosedici

Dalobu ne vrijeđaj. Ona slika na gulašu Gavrilović..Jesi to ti?

avatar
Član
Panzer

A i ti vrijeme ti je da se počmeš zdravo hraniti dok je vremena, bolje da si govno pojeo nego taj gulaš, živi otrov.

avatar
Član
Desmosedici

Odlično je, od Gavrilovića je!..Hahaha! Pozdrav, Dinamo Zagreb!

avatar
Član
Desmosedici

Dinamo, koji si ti Panzer? Panzer VIII Maus ili Leichter Tractor?

avatar
Član
Panzer

Grobnica!

avatar
Član
Desmosedici

Evo opet da vidiš, nisi mi odgovorio. Jesi li ti Panzer Leichter Tractor ili Panzer VIII Maus? ..i koja je službena boja njemačkih trkaćih auta? ..nije ova srebrena, to je aluminijska strugotina.

avatar
Član
mika.KA

Mercedes je odlučio napraviti bolid s više downforcea i trakcije. Baš na način da izvuku najviše iz guma!!
i?u cemo je problem?
stavite i vi vise downforcea i problem rijesen!!
ali onda necete imati brzinu lool!!
dok je marc krstario barcelonom i skupljao podatke neki su se takmicili tko ce bolje vrijeme napraviti kao da se bore za bodove!

avatar
Član
Huka

Ajde ne seri molim te, branis potez Vet zato sto je slican kao Verstapena kamikaza. . . . Znao je da je Ham iza njega pola sec to jest u guzici i prvo se borio da vrati bolid na stazu a zatim i da blokira Ham da ga ne obidje . . . . kazna realna… da Ham nije zakocio polupali bi se… to sto Vet kad mu Ham puse za vratom gubi koncentarciju i grijesi nema veze volil ko Merc i Ham ili ne… steta sto se desio ikako taj incident sjebao je utrku cijelu ali kad se vec… Read more »