Utrkom u Stubičkim Toplicama, na zagorskoj strani Sljemena, kreće sezona brdskih utrka hrvatskog prvenstva, koja poslije devet ogleda završava početkom listopada.

Prvog vikenda u ožujku u novu su sezonu krenuli relijaši, mjesec kasnije i kronometristi. Jedni i drugi odradili su već po dva natjecanja ovogodišnjeg Prvenstva Republike Hrvatske koje će sve do studenog, u devet disciplina auto sporta, pod okriljem Hrvatskog auto i karting saveza održati 50-ak utrka. Uglavnom na prostorima širom Hrvatske, ali i s desetak gostovanja u susjednim zemljama okruženja, a sve u okviru višegodišnje suradnje i razmjene natjecanja.

Svibanj je mjesec u kojem će i najbolji vozači brdskih auto staza odraditi dvije prve utrke nove sezone od koje se mnogo očekuje. Kalendarom se predviđa čak devet utrka, od kojih su četiri gostovanja izvan Hrvatske. Sve kreće 11. i 12. svibnja utrkom sa zagorske strane Sljemena, startom iz Pila, mjestašca nadomak Stubičkih Toplica, po kojima ova, već tradicionalna manifestacija “26. Nagrada Stubičkih Toplica 2019.”, u organizaciji zagrebačkog Autokluba “INA delta” i nosi ime. Bit će višestruko bodovana, čak u devet konkurencija, među kojima je najznačajnije, uz državna prvenstva Hrvatske i Slovenije, međunarodni Alpe Adria Hill Climb Cup. Organizacijom utrke kandidira se i za upis u kalendar FIA Prvenstva Europe za povijesna vozila.

Samo sedam dana kasnije novi je ogled na pitoresknoj stazi u Skradinu koja starta gotovo iz samog centra. Utrka u organizaciji šibenskog Autokluba “Mihovil”  vozi se 18. i 19. svibnja, a uz državna prvenstva Hrvatske i Bosne i Hercegovine boduje se i za FIA CEZ Prvenstvo Srednjoeuropske zone. Hrvatski će automobilisti u lipnju odraditi čak tri utrke, prvo dva gostovanja 1. i 2. lipnja u crnogorskom Kotoru, a dva tjedna kasnije u Sloveniji na stazi Gorjanci, nadomak Novog Mesta. Mjesec će zaključiti posljednjeg vikenda u srednjoj Dalmaciji, utrkom na Malačku 29. i 30. lipnja u zaleđu Kaštela u organizaciji “Splitskog autokluba”.

Poslije ljetnog odmora, 17. i 18. kolovoza uslijedit će tradicionalno gostovanje u susjednoj Bosni i Hercegovini, na stazi “Krajiška zmija” kod Cazina, a već 15 dana kasnije novi odlazak u inozemstvo, drugi put u Sloveniju. Prvog rujna vozi se u Ilirskoj Bistrici pretposljednja utrka FIA Prvenstva Europe čiji su sudionici i vozači Hrvatske u okviru nacionalnog prvenstva.

Završnica domaćeg prvenstva odvijat će se na najvećoj i najznačajnijoj domaćoj automobilističkoj priredbi 38. Buzetskim danima, utrci FIA Prvenstva Europe koja posljednjih sezona okuplja više od 250 vozača iz 15-tak europskih zemalja. Ovogodišnji “praznik automobilizma”  na rasporedu je od 13. do 15. rujna u organizaciji Autokluba “Buzet”. Nerijetko, odluka o prvacima u hrvatskom je prvenstvu “padala” na posljednjoj i odlučujućoj utrci sezone, što se već tradicionalno vozi u organizaciji Autokluba “Dubrovnik racing”, nadomak hrvatske turističke prijestolnice. Hoće li i ove godine, 5. i 6. listopada, biti dan odluka na brdskim stazama, vrijeme će pokazati. A do tada… puno kilometara, što treninga, što bodovnih vožnji, očekuje, vjeruje se i ove godine, stotinjak automobilista iz više od 30 klubova Hrvatskog auto i karting saveza.

ZA PRVAKE – SVE VEĆA KONKURENCIJA

Brdske utrke u nas iznjedre godišnje šest državnih prvaka. Tim se časnim naslovom okrune pobjednici ukupnog poretka Kategorije I (turistički automobili), Kategorije II (formule i prototipovi), a od ove godine i Prvenstva povijesnih vozila. Uz to državnim prvacima postaju i najbolji u tri raspisane grupe A, N i E1. Prosjek nastupa po utrkama je 60-tak, naravno samo ona buzetska iz godine u godinu okupi i 100-tinjak hrvatskih vozača, a specifičnost brdskog prvenstva je i mnoštvo klasa – ustalilo se njih 15 u bodovanju pojedine sezone.

U obranu naslova, čak dvostrukog, ostvarenog prošle godine, onog u ukupnom poretku i onog u grupi E1, kreće izvrsni delnički automobilist Bojan Juranić, član Autokluba Opatija Motorsport. Prošle je godine do naslova stigao praktično u posljednjem ogledu, a za njim su u ukupnom poretku Kategorije I, ali ipak na pobjedničkom postolju ostali Domagoj Pereković (AKK Zanatlija), prvak iz 2017.godine i Denis Nišević (AK Župa Dubrovačka), dok je u Grupi E1 Nišević bio drugi, a treći izvrsni riječki automobilist Dejan Kopajtić (AK Rijeka). Vrijedi zabilježiti da je iz borbe za postolje, zbog tehničkih poteškoća s novonabavljenim Audijem, neposredno po startu sezone, izostao još jedan izvrsni riječki automobilist Mario Jurišić koji će to nastojati nadoknaditi ove sezone.

Prvak grupe N, legendarni dubrovački automobilist Maro Franić (AK Dubrovnik racing) ove će godine u bitku za vrh ukupnog poretka i to novopripremljenim Golfom predstavljenim na proljetnoj riječkoj međunarodnoj izložbi “5. RI oktan sport fest BK.nova 2019.”. Naslov grupe A brani, ali i upušta u moguću borbu za “Zlatnu kacigu HAKS-a” najuspješniji automobilist Hrvatske u sezoni 2018.godine Splićanin Ante Alduk, koji već treću sezonu brani boje najtrofejnije hrvatske ekipe Autokluba Dubrovnik racing.

Iako je dobio dostojnog konkurenta u Zagrepčaninu Damiru Nakiću (AK INA Delta), ipak i dalje glavni favorit Kategorije II, formula i prototipova hrvatskog brdskog prvenstva je Mađar Laszlo Szasz u “dresu” dubrovačkih prvaka.

OTVOREN NATJEČAJ ZA SIGURNJAKOVA NASLJEDNIKA

Iz godine u godinu na domaćim stazama konačno, ne samo brojem, već posebno kvalitetom voznog parka, ali i mlađim vozačima jača domaće Prvenstvo povijesnih vozila. Prošle ih je godine, na osam utrka, tijekom sezone bilo 22. Osvajanjem devetog naslova prvaka i treće Zlatne kacige HAKS-a, pa time i Dijamantne, od redovnih se nastupa oprostio trofejni Matuljac Mladen Sigurnjak. Otvorio je tako mogućnost mlađima, nekim novim dečkima da se na stazama “kolju” za naslov prvaka. Konkurencija je izjednačena, treba vremena da netko iskoči u prvi plan.

Dan za danom, vikend za vikendom, sad gotovo nema odmora, rally, kronometar, sada brdo, kroz koji tjedan autoslalom i autocross, utrke ubrzanja, pa utrke na kružnim stazama, formula driver i tamo pri kraju sezone bazna disciplina ocjensko-spretnosnih vožnji, pružaju pregršt uzbuđenja. Stotine hrvatskih automobilista teži uspjesima, poriv uspjeha pronalaze u srazu s međunarodnom konkurencijom, tim više jer je gotovo svaka druga automobilistička priredba u nas upisana u FIA međunarodni kalendar. I kako to biva, uvijek se uz neke već dokazane asove iznjedri nova, mlada zvijezda pred kojom je slava svijeta. Samo je treba dohvatiti. Upornim radom, nastupima, bodom do boda, “mic po mic” pa ćemo imati neke nove Palikoviće, Filipoviće,  Krstuloviće, Puliće, Šebalje, Sigurnjake i ine prvake.

Tekst i fotografija: Miroslav Krpan

Leave a Reply

Molimo za komentiranje
  Pretplati se  
Obavijesti o