Nakon otvaranja sezone u kojem su utrke vožene na stazama u nama prilično udaljenoj Australiji, Bahreinu, Kini i Azerbajdžanu, Formula 1 se vratila na Stari kontinent. Već tradicionalno, povratnička uloga namijenjena je VN Španjolske koja se vozi na stazi u okolici Barcelone. Osim spomenute uloge povratničke staze, VN Španjolske sinonim je i za prvi popravni ispit i svojevrsni reset za sve momčadi jer upravo na stazi u Kataloniji momčadi već poslovično, donose brojne nadogradnje i ispravljaju ono što su u manjoj ili većoj mjeri zabrljali na startu sezone. Niti ove godine nije bilo drugačije jer sve su momčadi u skladu s mogućnostima ali i potrebama donijele nešto novo na svoje bolide. Ipak, ono što možemo naglasiti je to kako se neke najave o “tektonskim poremećajima” u odnosu snaga među momčadima nisu pokazale točnima jer uz manje oscilacije koje djelomično ovise i o konfiguraciji staze, puno toga novoga nismo vidjeli. Što se same utrke tiče, iskustvo kaže kako u Španjolskoj ne možemo očekivati preveliki spektakl i iskreno rečeno, nismo ga niti dobili, no ipak utrka nije bila loša i nezanimljiva, no o tome nešto više na kraju.

A sada malo o dobitnicima i gubitnicima…

Dobitnici:

  1. Lewis Hamilton – u svakoj analizi aktualni je prvak redovan gost skupine dobitnika. Iako već možda zvuči dosadno, trenutno je tako. U Španjolskoj Lewis nije briljirao na kvalifikacijama i kako je i sam rekao, zasluženo je izgubio od preporođenog Bottasa. U samoj utrci, napravio je ono što je prema nekim predviđanjima vjerojatno i odlučivalo pobjednika, startao bolje i krenuo odrađivati ono što se odraditi moralo. Bez ikakvih problema Britanac je odradio svoj posao. Tek je ulaskom odnosno izlaskom sigurnosnog automobila sa staze bilo potrebno odraditi dobar restart što je Hamilton i učinio. Kao šlag na tortu, došao je i dodatni bod za najbrži krug i preuzimanje vodstva u ukupnom poretku. U svakom slučaju, dobro za samopouzdanje ali i zaustavljanje mini serije dobrih rezultata u koju je ušao Bottas, čisto da se Finac ne bi previše raspištoljio.
  2. Mercedes – možda je nepotrebno na prva dva mjesta staviti vozača i njegovu momčad, no osim Hamiltona i Bottasa koji svoj posao odrađuju na vrhunskoj razini, bilo bi nepravedno ne spomenuti i momčad Mercedesa koja je u Španjolskoj došla do pete uzastopne dvostruke pobjede što je rezultat vrijedan svakog respekta. Izuzev sretnog raspleta okolnosti kada im je pobjedu u Bahreinu poklonio Leclerc tj. kvar na njegovom Ferrariju, sve ostale utrke protekle su u manjoj ili većoj dominaciji Srebrnih strijela. Momčad koja je nakon predsezonskih testiranja navodno bila u značajnijem zaostatku u odnosu na konkurente iz Maranella sada uredno šamara konkurenciju i veliko je pitanje tko će im i kada stati na kraj. Razinu samopouzdanja i dominacije možda je ponajbolje oslikala reakcija Mercedesovog brke Zetschea koji je nakon utrke vozačima otprilike rekao: Morali ste kružiti stazom 66 krugova da bi ostvarili ono što je bilo jasno već u prvom krugu.
  3. Max Verstappen – pobjedničko postolje za Maxa više i nije rezultat vrijedan prevelike slave i hvale, no ne tako davno, pobjedničko je postolje za Hondu bilo Sveto pismo pa stoga ovaj rezultat svakako treba istaknuti i pohvaliti. Tim više, jer oba su Ferrarija završila utrku i u manje-više “normalnim” okolnostima utrke ostali iza Verstappena. Nije sporno kako je ulogu u ovom dobrom rezultatu sasvim sigurno imala konfiguracija staze i neke pomalo čudne odluke Ferrarijevih ljudi na pit wallu, no o tome će u Red Bullu malo mariti. Iako je su i Mercedes i Ferrari još uvijek ispred, u Red Bullu su spremni uzeti sve što im se ponudi, tim više što se iz sna polako budi i Pierre Gasly pa je za pretpostaviti kako će ovakvih solidnih predstava biti i u sljedećim utrkama.
  4. Kevin Magnussen – tijekom slobodnih treninga i kvalifikacija, Haas je izgledao jako dobro. Dobar tempo uspjeli su Magnussen i Grosjean prenijeti i u trku gdje su od početka pa sve do izlaska sigurnosnog automobila bili sigurni u zoni bodova. Ipak, već uobičajeno za Haas, niti ova utrka nije prošla bez napetosti i često prisutnih bratoubilačkih poteza. Kontaktom Grosjeana i Magnussena koji samo pukim slučajem nije završio odustajanjem oba bolida u Američkoj su momčadi još jednom pokazali kako kod njih doista ništa nije gotovo dok nije gotovo. Ipak, iz cijele situacije izašli su manje više neokrznuti jer se Danac uzeo poziciju Best of the rest, a i Francuz se u konačnici uz puno muke osladio barem bodom, inače premijernim u sezoni.
  5. Carlos Sainz – utrke na domaćem terenu uvijek su zahtjevne i često baš u tim utrkama nešto pođe po zlu. Iskusio je to primjerice (i ove sezone) Daniel Ricciardo na otvaranju sezone u svojoj Australiji, a niti Sainzu se u Kataloniji nije smiješio puno sretniji scenarij. Naime, Španjolac je manje više cijelu utrku proveo u sredini poretka u borbi s već spomenutim Ricciardom. Ne previše uvjerljiv tempo koštao ga je povećeg zaostatka u odnosu na oba Toro Rossa pa su se bodovi činili kao prilično nerealna opcija što je u konačnici potvrdio i sam Sainz u izjavi nakon utrke. Ipak, da su sreća i nesreća često čudne biljke potvrdio je rasplet situacije desetak krugova prije kraja kada je Sainz odlično iskoristio ulazak sigurnosnog automobila i pretekao oba Torro Rossa i Romaina Grosjeana te u konačnici uhvatio vrlo solidno osmo mjesto. Igra je sudbine to što su se u McLarenu zapravo odustajanjem jednog, okoristili bodovima drugog vozača.

Gubitnici:

  1. Ferrari – kao što su Mercedes i njihovi vozači već pomalo dosadni članovi rubrike dobitnika, tako je i Ferrari već pomalo standardno dosadan član postave gubitnika. S tim kako bismo u ovom trenutku u ulogu gubitnika prije svega mogli staviti sve osim samih vozača. U prvome redu mislimo na menadžment utrke i vodeće ljude koji s pit walla donose odluke. Naime, jasno je kako Ferrari u većini slučajeva nema tempo za borbu s Mercedesima, no dojam je kako su u talijanskoj momčadi u potpunosti izgubili kompas jer odluke koje se donose i uoči ali i za vrijeme utrke često su doista teško shvatljive. Primjer toga su i situacije iz Barcelone i zadržavanja Leclerca iza Vettela potom i Vettela iza Leclerca koja su vrlo vjerojatno barem jednoga od njih dvojice stajala pobjedničkog postolja. Jasno je kako Ferrari sa svim svojim specifičnostima nije najlakše radno okruženje jer su pritisci ali i strah od pogreške veliki, no s druge strane čelni ljudi dobro su plaćeni za donošenje upravo takvih odluka. Zvona za uzbunu već odavno zvone, bodovni minusi rastu, a s njima i nezadovoljstvo čelnika i tifosa. Usput rečeno, Ferrarijeve dominacije koja je prije koji mjesec upravo na ovoj stazi za neke čak i bila znak dosadne i predvidive sezone, sada se više nitko i ne sjeća.
  2. Kimi Raikkonen/Alfa Romeo – nakon četiri nastupa koja je završio u bodovima, iskusni Finac u Španjolskoj je kao i cijela momčad bio manje više nevidljiv. Jednostavno, od početka trkaćega vikenda stvari su izgledale prilično loše, a u sličnom se tonu priča nastavila i u nedjeljnoj utrci. Iako su u Raikkonen i Giovinazzi pokušavali nešto ušićariti drugačijim odabirom taktike ovo je nažalost bio vikend u kojem ništa nije išlo kako treba pa je u skladu s navedenim takav i konačni rezultat. Najlošija utrka u sezoni za Alfu, no za vjerovati je kako je ovo tek iznimka, a ne pravilo za nastavak sezone.
  3. Lando Norris – premijerno u društvu gubitnika, ovo je bio nastup koji Lando neće pamtiti po dobrom. Relativno slab start i gubitak pet pozicija na stazi na kojoj se inače teško pretiče značili su kako se u normalnim okolnostima teško može do novih bodova. Tako je otprilike i bilo, a točka na I došla je kontaktom i izlijetanjem u kojem je mladi McLarenov vozač po prvi puta ove sezone platio danak neiskustvu. Iako je mladi Britanac kasnije izjavio kako je u borbi s Lanceom Strollom vozač Racing Pointa trebao drugačije reagirati, prilično je jasno kako se u ovom potezu koji je zaključio nastupe oba vozača, ipak trebalo reagirati nešto opreznije i trezvenije. Kako god, ako uzmemo u obzir cjelokupni razvoj situacije, Norrisu je ovo škola za koju u konačnici nije platio preveliki ceh.
  4. Daniel Ricciardo/Renault – ulazak u Q3 koji je realno bio u većoj mjeri plod nekih okolnosti neko čiste brzine, bio je kakav takav poticaj za Australca koji se u ovoj sezoni iz utrke u utrku provodi kao bos po trnju. U utrci, Ricciardo je tijekom cijele utrke vodio borbu s McLarenovim Carlosom Sainzom na rubu pozicija osvajača bodova što je možda i davalo nadu za upis pokojeg boda na konto. Nažalost, izlaskom sigurnosnog automobila ta je opcija nestala pa je i ovu utrku Renaultov dvojac završio na nuli. Otprilike u tom je tonu svoj nastup odradio i Hulkenberg pa se na temelju svega viđenoj čini kako u francuskoj momčadi stvari nikako da krenu na bolje. Uz za dno zabetonirani Williams, Renault za sada bez sumnje predstavlja ponajveće razočaranje sezone jer dojam je kako im trenutno jednostavno ništa ne polazi za rukom.
  5. Toro Rosso – Red Bullovu B momčad čak i ne bismo u pravom smislu riječi mogli nazvati gubitnicima jer je u trenutnom odnosu snaga i situaciji kada svih šest bolida iz top tri momčadi završi utrku, svaki osvojen bod veliki uspjeh. Danil Kvyat osvojio ih je čak dva, no prema viđenom na stazi Toro Rosso izgledao je bolje od društva iz primjerice McLarena. U konačnici, iz igre je nakon već spominjanog sigurnosnog automobila, ispao Albon koji je u posljednjih nekoliko krugova učinio sve ne bi li pretekao Grosjeana, no u konačnici ostao je jedno mjesto prekratak. Kako je i rečeno, gubitak nije prevelik, no svaki osvojeni bod u ovoj će sezoni za momčadi iz sredine poretka biti zlata vrijedan pa stoga Albon i Toro Rosso imaju za čime žaliti.

Događanja na stazi: Kako je u uvodu rečeno, Španjolska uglavnom ne spada u red onih utrka u kojima očekujemo pregršt zbivanja i događanja. Ponajviše zbog konfiguracije staze koja predstavlja miks vrlo brzih i vrlo sporih i tehnički zahtjevnih dijelova koji onemogućavaju preticanje. Ipak, tijekom cijele utrke bilo je nekakvih pokušaja i nadmudrivanja. Većina se njih istina, događala u donjem dijelu poretka, no izlazak sigurnosnog automobila u posljednjih je desetak krugova donio dosta akcije u već spomenutoj sredini. Sve u svemu, dosta gledljivo i rekli bismo, u skladu s očekivanjima.

Neizvjesnost: Zbog različitih taktika koje su imali Verstappen, pa i Leclerc i Vettel, u središnjem dijelu utrke bilo je određenih upitnika oko borbe za najnižu stepenicu postolja jer su one dvije najviše već odavno privatno vlasništvo Hamiltona i Bottasa, pitanje je samo kojim redoslijedom. Sigurnosni automobil pred kraj utrke donio je dosta borbe i prilično zakuhao stvari, prije svega na pozicijama od 8. do 13. mjesta gdje je nekoliko bolida bilo natiskano u svega 4-5 sekundi. Sve u svemu, iako je situacija prve sedmorke bila riješena skoro deset krugova prije kraja, do ciljne ravnine ostatak grida bio je u manje ili više intenzivnim borbama.

13
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
4 Komentara na temu
9 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
6 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član

DOBITNICI- NITKO (eventualno navijači Lewisa) GUBITNICI- SVI,GLEDATELJI I FANOVI OVOG SPORTA Sve je to uredu i da se desi nije kraj svijeta. Ali jedna tako velika i iskusna ekipa da se prije dva mjeseca na istoj toj stazi za vrijeme testiranja dovede u takvu zabludu i navijači skupa to je po meni nedopustivo i to na naslov se čeka od Kimijevog 10AK GOD…. Lako je sada bit pametan ali zar nije Mercedes bio sumnjiv samo su šutili i vozili i radili naj više krugova a ne najbrže več su bili tamo negdje i po sekundu sporiji zar nije to bilo… Read more »

avatar
Član
mika.KA

sinko,aj prestani pratit f1!

avatar
Član
Mike-ferrari

Naravno da sam ljut na Ferrari jer nikad dosada nije profitirao od promjene pravila pa kad malo pogledas nismo ni trebali ocekivati nista od 2019 a nebi trebali ni od 2021 Ono sta ih donekle amnestira je to sta je Mercedes dobio ogroman vjetar u krila od FIA kroz podatke o novim pravilima pred turbo eru I zamrzavanje razvoja kad su imali najjaci motor Pa ona tajna testiranja guma … To im daje puno resursa za razvijanje aerodinamike i sasije dok jos svi drugi i dalje razvijaju motore za svaku sezonu i mijenjaju koncepte istih Tako da ova utrka u… Read more »

avatar
Član
Berislav

Ovo je već postalo otrcano-prigovarati Mercu da mu se je pogodovalo. FIA je objavila opći poziv za sudjelovanje u razgovoru/dogovoru oko stvaranja okvira za novu, hibridnu, eru pogona u F1. Naravno da se je Merc na glavačke ubacio u to društvo, svijestan da već goooodinama, zajedno sa Renaultom, razvijaju električni pogon cestovnih vozila. Zašto se nije javio i Ferrari?? Otvoreno su godinama govorili da ih električni pogon ne zanima jer ga neće (u cestovnim vozilima) koristiti jer oni su odlični u klasičnom pogonu. Naravno, poradi takvog stava našli suse u gabuli.Pucali su si u svoju nogu sa tim stavom te… Read more »

avatar
Član
mika.KA

konacno da se slozim sa svim dobitnicima i gubitnicima.eventualno bio bi neutralan sto se tice tora rossa

avatar
Član
mody

toto wolff

avatar
Član
mody

sve utrke su bile dosadne, ovo je najveca dominacija neke ekipe nakon 2004

avatar
Član
mika.KA

iskreno za merc se vec sve zna ali bilo je odlicno gledat ferrari vs r.bullni ostale

avatar
Član
mody

da nek voze samo lewis i valteri pola sata i to je to good job lewis.

avatar
Član
Desmosedici

Nisi mi odgovorio kako se u gradu na četiri rijeke naziva”oriđino”?

avatar
Član
Mike-ferrari

Nema potrebe da se privatno podbadamo On podbada isto kako si i ti prije pocetka ovog debakla nasih Nisam pesimista ovo je cisti debakl nakon 21 god pracenja F1 vidim kad se bolid muci i nema sta ponuditi na stazi Na podbadanje i likovanje ima pravo jer se odlucio navijati za jacu momcad Ja sam odabrao Ferrari onda 1998 jer su svi navijali od kolega za Mclaren pa ja zakontrirao cis da se imamo oko cega prepucavati To sta oni mjenjaju tabore je nesta njima jasno i nemora biti svima I samo za kraj taj njihov tabor sa Hamiltonom i… Read more »

avatar
Član
mika.KA

😉 sve ok. ja sam se prije par god izjasnio. za đomcad nikada nisam navijao nego samo za vozaca!istina bog pitanje dali bi navijao za luju da prede u ferrari.tesko! navijao sam za miku dok nike otisao u penziju,zatim za kimija dok nije otisao u ferrari.njegovim prelaskom u ferrari pocinjem navijati za luju i to i dan danas traje 🙂 iskreno,ferrari sam zamrzio radi njihove dominacije 2000tih iliti doba MS! jednostavno su ubijali f1.lik je neke prestizao za 3 kruga,još je MORAO imati i vodonoše a pravila se nisu mijenjala kao danas svake sezone!!! nije vozio protiv nijednog svijetskog prvaka,itd…… Read more »

avatar
Član
mika.KA

pocni koristiti hr.jezik pa ces znati. 😉