Grad Poreč i Autoklub Poreč Motorsport ugostili su članove Upravnog odbora HAKS-a, a prigoda je iskorištena za prezentaciju novih projekata auto sporta u Hrvatskoj.

Na poziv Grada Poreča i Autokluba Poreč Motorsport, Upravni odbor Hrvatskog auto i karting saveza održao je redovnu radnu sjednicu, nakon duljeg vremena izvan sjedišta Saveza. To je koncept kojeg je, u cilju približavanja i popularizacije auto i karting sporta u Hrvatskoj, najavio novi predsjednik Davorin Štetner.

Sjednici na kojoj je razmatrano niz izvješća iz redovnog poslovanja, kao i tijeka aktivnosti automobilističkog i karting sporta, koje su ušle u punu sezonu, prethodio je susret s novinarima u jednom znamenitom kulturnom prostoru Poreča. Istarska sabornica postala je tako mjesto u kojoj se prvi puta govorilo o oktanskom sportu, a najviše o novim i budućim projektima.

U ime grada domaćina, gradonačelnik Poreča Loris Peršurić u najkraćem je oslikao Poreč u kojem zapaženu ulogu ima upravo autosport.

“Poreč je grad turizma koji godišnje ostvaruje više od devet milijuna noćenja, što je deset posto u hrvatskom udjelu, a uz desetke visokokategoriziranih hotelskih i ugostiteljskih objekata što se protežu duž 50-tak kilometara obale, imamo i osam zatvorenih sportskih dvorana i 30-tak polivalentnih igrališta. Grad sa 20-ak tisuća žitelja, s 18-postotnim godišnjim rastom, na jesen će jubilarni 20. put biti domaćin i nama značajnog Rallyja Poreč čijim sudionicima sredinom listopada želimo iskrenu dobrodošlicu”, kazao je Peršurić.

Gradonačelnik Poreča Loris Peršurić i predsjednik HAKS-a Davorin Štetner

U ime Turističke zajednice grada Poreča osnovne je karakteristike predstavio njen direktor Nenad Velenik, dok je istarsku oktansku asocijaciju – Auto i karting savez Istre predstavio predsjednik Marčelo Mohorović, ističući kvalitetan rad devet klubova, stotina sportskih sudaca, ali i rezultatski doprinos blizu 130 licenciranih vozačica i vozača.

“Sport bez biznisa kao niti bez svesrdne pomoći lokalne samouprave ne može opstajati. Stoga su i Poreč i Istra pravi primjer kako se sve to može objedniti, organizacijom velikih i zapaženih međunarodnih priredbi, ali i rezultatima samih vozača. Današnje predstavljanje jednog vizionarskog projekta nove cross staze upravo je put kojim moramo ići, a zajedničkim naporima težiti boljem”, istakao je Davorin Štetner, predsjednik HAKS-a, zahvaljujući na dobrodošlici i domaćinstvu prve u nizu radnih sjednica UO i NO HAKS-a, koje će ubuduće biti održavane u raznim sredinama Hrvatske.

GAMBETIĆI – PARK TEHNIČKE KULTURE

Nadomak Poreča, u malom mjestu Gambetići, već se godinama radi, a sada je u završnoj prvoj fazi izgradnja ovog oktanskog središta, jednog od rijetkih u Hrvatskoj, posebno što se radi o stazi s prioritetno zemljanom površinom. O projektu, svim zamislima i predstojećim aktivnostima govorio je neumorni sportski zanesenjak, prije kojeg mjeseca i dobitnik Nagrade za životno djelo HAKS-a, Edi Milokanović, tajnik AK Poreč Motorsport.

Edi Milokanović, tajnik AK Poreč Motorsport

“Ovaj porečki klub djeluje sedam godina, a suradnički stariji AKORK Skok racing 1993 bilježi 27 godina izuzetno uspješnog i plodonosnog rada. Za nama je 170 realiziranih manifestacija u gotovo svim disciplinama auto sporta i kartinga širom Istre, a sad smo pred realizacijom onog što nam je u lepezi aktivnosti nedostajalo. Stazu i sve objekte koji će u skoroj budućnosti niknuti na prostoru od devet hektara zamislili smo kao svojevrsni Park tehničke kulture.”

“Sama staza imat će više varijanti, od one s tisuću do one s 3.500 metara duljine, ovisno o namjeni za autocross, rallycross ili off road. Početkom lipnja planirana je prva službena manifestacija, autocross utrka, a do tada imamo još dosta posla. S vremenom će nicati prateći sadržaji, veliko parkiralište, tribine za gledatelje, infrastrukturni objekti za urede, rukovodstvo, nastavne programe, medijski centar, tehničke službe i slično. Posebnu pažnju imamo namjeru posvetiti svojevrsnom parku za djecu, a u našoj će “areni”, kako je simbolično zovemo, moći uživati svi koji osjećaju višak adrenalina, a vezan je uz brzine”, kazao je Milokanović.

NOVI HRVATSKI KUP OD 2020.GODINE

Očito ozbiljan pristup pripremi i utemeljenju novog automobilističkog kupa u nas imaju entuzijasti okupljeni oko tvrtke Bonum Motus, čiji je direktor, ujedno i direktor novoutemeljenog “Toyota Yaris Challenge Cupa” Aleksandar Saša Egić predstavio novi projekt koji je u prvotnom ciklusu zamišljen za tri natjecateljske sezone.

“U cilju popularizacije natjecateljskog autosporta u nas, kup će zaživjeti kao trogodišnji ciklus 2020-2022.godine, mono kup natjecanje 24 identična automobila marke Toyota Yaris, a uz brojne suradničke tvrtke posebno je značajan doprinos uvoznika tvrtke Toyota Croatia.”

“Puno je novosti koje ćemo uvesti u odnosu na ranija kup natjecanja u nas, a sve kroz stečeno iskustvo i želju drugačijeg partnerstva u široj društvenoj zajednici. Vozit će se na šest manifestacija godišnje, što će biti 12 kružnih bodovnih auto utrka, a uz Hrvatsku planirano je uključenje zemalja našeg okruženja” kazao je Egić, dok je o ulozi hrvatskog uvoznika i partnera u projektu govorio direktor tvrtke Krešimir Bago.

Prvo vozilo vizualno je predstavljeno na stazi u Gambetićima, gdje su svi sudionici porečkog susreta s novinarima i rukovodstva HAKS-a nastavili druženje i sa predstavnicima većine istarskih sportskih autoklubova.

Autor teksta i fotografija: Miroslav Krpan

Leave a Reply

Molimo za komentiranje
  Pretplati se  
Obavijesti o