Pod prijetnjom zamjene za VN Nizozemske u Zandvoortu, dolazi nam VN Španjolske u Barceloni. Utrka u Španjolskoj je svake godine prva utrka na Europskom tlu te većina momčadi dolazi s prvim nadogradnjama na stazu kraj Barcelone.

McLarenov Gil de Ferran ne očekuje da će se itko približiti vodećoj trojki, ali smatra da bi se, zbog mnogo nadogradnji, poredak ostalih ekipa mogao ‘ispremješati’.

Vrijedni Valtteri Bottas nakon pobjede na prethodnoj VN Azerbajdžana trenutno je vodeći u poretku prvenstva s jednim bodom prednosti ispred momčadskog kolege koji je, prema riječima Gerharda Bergera jedini u rangu Ayrtona Senne, ipak trenutno bliži Alainu Prostu s fantastičnim, mudrim i strpljivim vožnjama. Mercedesovi vozači trenutno voze savršeno, bez međusobnog dodira i sudara.

Ipak, upravo u Barceloni smo 2016. svjedočili kraju takve vožnje Mercedesovih vozača. Bio je to sudar Rosberga i Hamiltona nakon izlaska iz zavoja Renault. Nico je branio poziciju, a Lewis je jednostavno “ostao bez asfalta”. No, Valtteri se čini puno hladniji od Rosberga, a i Lewis vjerojatno zna sada kako ovladati takvim situacijama.

Slikovni rezultat za rosberg hamilton spain

Oči su ipak uprte u Ferrari koji prema riječima Mattie Binotta donosi novu i poboljšanu specifikaciju pogonske jedinice. Znači li to da je Ferrari riješio problem s pogonskom jedinicom i može voziti dominantnim tempom iz slobodnih treninga dosadašnjih vikenda. Ferrari treba po svemu sudeći poraditi i na manjku aerodinamičkog učinka.

Suprotnost je pak najavio Red Bullov Christian Horner, koji je rekao kako će njihove nadogradnje za VN Španjolske biti suptilne i skoro nikakve. U Ferrarijev “koš” spadaju još i Haas i Renault, kao momčadi koje donose mnogo novosti na bolidima za ovu utrku. Znači li to da je Red Bull jednostavno zadovoljan bolidom, a navedenom trojcu “gori pod petama” te sukladno tome možda i riskiraju brzopleti razvoj nadogradnji.

Kao stanica zimskog testiranja, staza Barcelona – Catalunya svima je poznata do najsitnijih detalja i prema riječima Charlesa Leclerca:

“Ovo je staza na kojoj vozač najteže napravi razliku.”

U obzir treba uzeti i razlike u temperaturama između testiranja u zimi i ovog vikenda. Staza nije toliko zahtjevna za motor i kočnice, ali zato bolid mora biti odlično aerodinamički podešen.

Ne pamtimo ovu stazu po nekim uzbudljivim utrkama, iako je imala vatreno krštenje prvom utrkom 1991. godine i borbom Nigela Mansella i Ayrtona SenneOvako, nažalost, čak postoji i neslavna titula utrke s vjerojatno najmanje preticanja u povijesti (utrka 1999. godine). Da bi se moglo konkurirati za preticanje, barem na dugačkom ravnom dijelu startno-ciljne ravnine, potrebno je odraditi dobar treći sektor s odličnom trakcijom i optimalnim temperaturama guma iz prethodna sva sektora.

Ferrari i Renault, koji donose najviše nadogradnji, prednjače po broju setova mekanih guma. Bitno je naglasiti kako momčadi imaju jako malo setova najtvrđih hard guma te je za očekivati kako će većina vozača ići na jedno zaustavljanje u boksevima.

Prošle godine je dominirao Mercedes, a prema svemu sudeći, teško da će i ove godine biti drugačije. Mercedesi su išli jednom u boks, a ostatak ekipa uglavnom po dva puta. Romain Grosjean je katastrofalnim potezom u trećem zavoju nakon starta upropastio utrku mnogima, a kasnije su se zaredali i tehnički kvarovi na bolidima, pa je samo 14 vozača završilo utrku.

 

Vremenske prognoze za sada ne predviđaju kišu, te se očekuje pretežito sunčano vrijeme. Cijela satnica je dana u nastavku, a sve sesije možete pratiti s nama u live tekstualnom prijenosu.

VN Španjolske, Barcelona (Circuit de Barcelona – Catalunya), 10. - 12. svibnja 2019.
Petak 10. svibnja        1. slobodni trening   11:00-12:30
                         2. slobodni trening   15:00-16:30
Subota 11. svibnja       3. slobodni trening   12:00-13:00
                         Kvalifikacije         15:00-16:00
Nedjelja 12. svibnja     Utrka                 15:10

Za kraj pogledajte krug na stazi Circuit de Catalunya s ‘domaćim’ dečkom Carlosom Sainzom.

 

6
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
3 Komentara na temu
3 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
4 Autori komentara
avataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
Mike-ferrari

Mozda su gume manji problem pa cendraju kao merc proslih godina nebi li naveli pireli na promjenu komponente kako bi nastetili mercedesu
A stvar lezi u motoru kojeg probaju na treninzima pometu konkurenciju i skuze da nesmiju sa tim postavkama voziti utrku

avatar
Član
Desmosedici

Konačno sam vidio i te preinake na Ferrarijevim krilima. Ništa novo, stari koncept , samo malo dotjerano da bude učinkovitije. Kod prednjeg krila dizajn glavnog profila i zakrilaca se nije promijenio, aerodinamički rad koji je režirao David Sanchez fokusirao se na bočne pregrade s jasnim ciljem da se poveća brzina protoka zraka izvan prednjeg kotača kako bi se povećao učinak outwash. Kod zadnjeg krila isto manje preinake da se poveća potisak. Za motor smo rekli, bimetalni klipovi i novo Shell ulje.

avatar
Član
Desmosedici

P.S. Vidio sam i Mercedesove preinake na aero paketu. Novi deflektori protoka zraka na bokovima sa tri umjesto dva elementa i novi nosači retrovizora. Primjetio sam zanimljivost da Mercedesovi retrovizori mnogo sliče na one lanjske Ferrarijeve koji su bili montirani na Hallo i onda zabranjeni,,zapravo zabranjena su ona krilca poviše retrovizora a sada su skroz slična krilca i na Mercedesovim retrovizorima.

avatar
Član
mars32

Procesija. Mogucnost pretjecanja na start/cilj ravnini su ubili zadnjom sikanom koja na najbitnijem djelu za pripremu pretjecanja stazu suzava na sirinu jednog bolida bez mogucnosti alternativnih putanja, pretjecanje moguce samo kad bolid ispred napravi pogresku ili ima gume u losijem stanju. steta jer su ostali zavoji jako dinamicni. Mogli su na malo sretniji nacin usporiti bolide kroz zadnji zavoj.

avatar
Član
mody

Staza je jako dobra ima teske zavoje slijepe zadnji zavoj nisu smheli usporit ne znam zasto zugaju na ovu stazu ima i gorih bahrein abudabi kina pa ns melburnu tesko se pretjece ovo je dobra zahtjevna staza bilo je dovrih utrka samo ovo bi moglà bit zadnja vn spanjolske ne vjerujem da ce je zamiheniti jerez

avatar
Član
Desmosedici

Ona zadnja šikana je loše napravljena, trebali su to malo bolje napravit tako da se može bolje pratit bolid ispred i da ga se lakše može napasti na startno-ciljnom pravcu.