Nakon VN Španjolske i najavljenih nadogradnji većine timova, odnosi brzina bolida se nisu značajno promijenili. Gledali smo dominantan Mercedes, solidan Red Bull (Maxa Verstappena točnije) i razočaravajući Ferrari, što brzinom, što lošim momčadskim odlukama.

Glavna utrka u Europi kreće ovog četvrtka sa slobodnim treninzima. VN Monaka još uvijek drži laskavu titulu najspektakularnije utrke u povijesti motosporta. Prizori bolida i utrkivanja su radi krajolika i arhitekture nevjerojatni. Spektaklu pridodaju i goleme jahte usidrene u samoj luci Monte Carla (Kimi zna najbolje kako to iskoristiti) te pojava zvijezda iz svijeta showbusinessa.

Slikovni rezultat za monaco gp

Prva utrka u kalendaru Formule 1 održana je 1950. godine. Ali prva službena utrka u Monte Carlu održana je još 1929. godine. Staza je stalni dio kalendara od 1955. (bilo je 4 godine pauze nakon 1950.) i u potpunosti se sastoji od javnih cesta koje se redovno koriste za promet. Od karakteristika konfiguracije staze vjerojatno najpoznatiji je prolazak kroz tunel ispod hotela, a Ayrton Senna je rekao da je zbog uske konfiguracije i ograda, cijela staza kao vožnja kroz jedan tunel. Teško je izdvojiti sve scene pored prolaska kraj kasina i najslavnijeg “lakat” zavoja na svijetu.

Slikovni rezultat za monaco gp

Od zanimljivih statistika, Fernando Alonso ovdje je pobijedio 2006. s Renaultom i 2007. s McLarenom, postavši tako jedini vozač s dvije uzastopne pobjede s različitim bolidima na VN Monaka. Mogli su drugi itekako to nadmašiti/postaviti. Prvi naravno Ayrton Senna, pet uzastopnih pobjeda (šest ukupno, ujedno i najviše), te Michael Schumacher i Graham Hill s po pet pobjeda. Lijepe tri uzastopne pobjede ovdje ima i Nico Rosberg. Od aktivnih vozača, Hamilton i Vettel imaju po dvije pobjede, a Ricciardo i Raikkonen po jednu.

Jedna od najdražih pobjeda ovdje, za svakog poklonika Formule 1, vjerojatno je pobjeda Oliviera Panisa 1996. godine. Kišnu utrku s odustajanjima i sudarima svih glavnih aktera (Schumacher, Hill, Villeneuve, Irvine, Hakkinen) na kraju je završilo samo troje vozača s Panisom kao pobjednikom u Ligieru.

Jarno Trulli je 2004. također ovdje pobijedio samo jednom i u karijeri općenito, te prekinuo Schumacherov niz od pet pobjeda na početku sezone. Senna 1992. je pobjedom prekinuo Mansellov niz od također pet pobjeda. Hoćemo li ovdje opet vidjeti kraj, u ovom slučaju Mercedesovih pet pobjeda?

Za vrijeme VN Španjolske puno se pričalo o trećem sektoru staze u Barceloni. Performanse iz tog sektora uzimale su se kao reference za cijeli krug u Monte Carlu. Sličnosti naravno ima mnogo jer bolidima je potrebno što više aerodinamike za brzinu u zavojima koju treba nadoknađivati zbog skoro nikakvih ravnih dijelova staze. Iako se za to do sada uvijek prvo pitalo Red Bull (tu je i prošlogodišnja pobjeda Ricciarda unatoč problemima s motorom), ove godine izgleda da je Mercedes ispred i u tom segmentu.

Postavke ovjesa su uglavnom na tvrđim postavkama kako bi vozači mogli lakše i brže reagirati vožnjom koja zahtijeva praktički “dodir ograde”. Relativno male brzine kretanja bolida rezultiraju težim hlađenjem motora i kočnica. Pozitivna stvar donekle je što je to staza na praktički nula metara nadmorske visine, te je zrak tamo kao takav najgušći i donekle olakšava rad motora.

Vozi se 78 krugova na 3337 metara dugoj stazi, a Pirelli donosi sljedeće komponente na utrku:

Slikovni rezultat za monaco gp pirelli preview

Najsporija utrka donosi logično najmekše gume, pa će i tri najmekše komponente biti dostupne za ovu utrku prvi puta ove sezone. Vozači su odabrali sljedeću alokaciju:

06-mc-selected-sets-per-driver-en-887412-compressor.jpg

Zanimljivo je da Mercedesi imaju više setova tvrđih komponenata od ostatka vodećih ekipa. Gledajući Mercedes, vjerojatno računaju na manje stresa i rizika oko odrađivanja jednog ulaska boks, a to si sa svojim trenutnim tempom i mogu jednostavno priuštiti.

Prva startna pozicija je ovdje glavni prioritet, jer su pretjecanja skoro nemoguća.

Subota bi prema vremenskoj prognozi mogla biti kišovita, ali nedjelja opet sunčana. Cijela satnica je dana u nastavku, a sve sesije možete pratiti s nama u live tekstualnom prijenosu.

VN Monaka, Monte Carlo, 23. - 26. svibnja 2019.
Četvrtak 23. svibnja     1. slobodni trening   11:00-12:30
                         2. slobodni trening   15:00-16:30
Subota 25. svibnja       3. slobodni trening   12:00-13:00
                         Kvalifikacije         15:00-16:00
Nedjelja 26. svibnja     Utrka                 15:10

Za kraj, prisjetimo se Senninog kruga iz 1990. Nema ovakve snimke onog magičnog kvalifikacijskog kruga iz 1988., kada je sekundu i pol bio brži od Prosta, ali gledajući ovo postaje jasno zašto se ovi vozači plaćaju silnim milijunima.

 

8
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
4 Komentara na temu
4 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
4 Autori komentara
avataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
svakako

Kad se pogleda ova Sennina snimka pa poslije toga neka iz danasnjeg vremena ova druga izgleda kao neka igrica..jako dobra igrica ali ipak samo igrica

avatar
Član
Desmosedici

Tako je. U Sennino doba su se vozači “borili” sa bolidom. Bilo je puno više vibracija, upravljač se trzao, manuelni mjenjač, pedala kuplunga..vozač je mnogo više fizički radio za vrijeme vožnje nego danas.

avatar
Član
Desmosedici

Igore, ne bih baš rekao da u Monacu treba aerodinamike za spore zavoje nego treba što više mehaničkog gripa, dobro menadžirane gume i aerodinamika podešena na stvaranje što više downforcea. P.S. Ferrari je održao sastanak na kojem su bili Elkan, Camillieri, Binotto i još nekoliko inžinjera. Dana je podrška Binottu, planira se vratit Simonea Restu iz Alfe tijekom ljeta, dodatno se ulaže u razvoj bolida. Prvo će se nadograđivat aerokit a kao veliki problem koji su detektirali je dosta konzervativan prednji ovjes, Mercedes i Red Bull imaju napredniji prednji ovjes tako da bolje zagrijavaju i menadžiraju gume.. Izgleda da će… Read more »

avatar
Član
Desmosedici

P.S. Izgleda da je na tom sastanku”glavom platio” Giacomo Tortora, inžinjer zadužen za razvoj bolida. Kao razlog se navodi problem u korelaciji između podataka sa simulatora i stvarnog stanja bolida.

avatar
Član
teo_S

Tko jos nije pogledao kvalifikacije iz 1988. evo prilike:
https://www.dailymotion.com/video/x4lwxh1
https://www.dailymotion.com/video/x4lxcun

avatar
Član
mody

svaki zavoj ima povijest biloje teskih udesa u monaku jedini vozač koji je poginuo je bandini 67,najopasniji je izlazak iz tunela, nakonih 5 dosadnih utrka nadajmo se da cemo gledat bar razbijanja ii da pobijedi napokon netko savim treci, jer je prvenstvo gotovo

avatar
Član
teo_S

Nevjerojatno!
Kako uopce mozes prizeljkivati razbijanja a fan si F1?
To je meni nespojivo.

avatar
Član
mody

da ti voliš procesije razbijanja bez teskih nesreca to sam islio znaci udarac lagani u ogradu i da bude pobjednik netko treci, pročitaj malo bolje