Iza nas je utrka koja je definitivno obilježila početak prvenstva. Nažalost, ne u onom svjetlu u kojem bi željeli. S gledišta Mercedesovih navijača zasigurno najbolja utrka i najdominantnija pobjeda dosadašnjeg dijela sezone, ali gledajući globalno vrlo razočaravajuća utrka. Pritom je i indikator što nas može očekivati u nastavku sezone. Ako se Red Bull i Ferrari ne probude, slijedi nam jača dominacija od one legendarne McLarenove iz 1988. godine. Doduše, s jednom razlikom, jer Lewis Hamilton i Valtteri Bottas nisu poput Ayrtona Senne i Alaina Prosta u žestokoj svađi. Trenutno jedino to može začiniti ovu umrtvljenu sezonu.

Kao što je svima poznato, Mercedes je prejak za ostatak grida. Naravno, puno ulažu u ekipu i sad im se svaki uloženi euro vraća višestruko. Vozači su u velikoj formi, presretni bolidom. Harmonija u momčadi na svakom koraku. Dok u garaži pored, onoj crvenoj, vlada rasulo i depresija. Cijela se momčad pita gdje je nestala ona brzina s testiranja. Prema viđenom, reklo bi se da je nije ni bilo, nego nas je Mercedes sve dobro nasanjkao sa skrivanjem prave brzine i nekih kvazi priča kako je Ferrari nedodirljiv. A mi naivni povjerovali da je tako i da ćemo svjedočiti epskom dvoboju dvije najjače ekipe. Mogu zamisliti kako se Toto Wolff slavodobitno cerekao u pozadini, iza kamera, na sve priče koje su kružile svijetom tijekom prve četiri utrke.

Ferrari je u utrci uprskao baš sve. Zid je kasnio s odlukama da propusti bržeg vozača i tu su gubili dosta vremena. Potom su imali probleme i pri promjeni guma, tj. zadnje lijeve, na oba bolida. Kad krene sve nizbrdo onda je tu lančanu reakciju teško zaustaviti, a Ferrariju bome ide sve nizbrdo. Dok je Ferrari tonuo, u Mercedesu su uradili sve što su morali. A i nisu trebali puno pritiskati, sve im se otvorilo. Loš Ferrari, Red Bull se još uhodava s Hondom, ostali su svakako više od 1.5 sekunde iza. Gem-set-meč, a vrlo vjerojatno krajem godine i prvenstvo.

Pored Mercedesa, i Red Bull malo profitira od Ferrarijevog zaostatka. Točnije, Max Verstappen. Maksimalno koristi dostupne konjske snage Hondina motora uparenog s odličnom šasijom Red Bulla. Na startu se našao na pravom mjestu u pravo vrijeme i iskoristio Vettelovo “miješanje karata” te se probio ispred oba Ferrarija na treće mjesto. I tu je priča bila gotova, znajući kako je teško prestići Maxa na stazi i zbog činjenice da su pretjecanja teška u Barceloni. A kako strategija nije Ferrarijeva jača strana, to je Maxovo treće mjesto bilo još sigurnije.

Red Bullov prosjek pomalo kvari Pierre Gasly. Nema rezultate na onoj razini koja se od njega očekuje. Ovu utrku se malo popravio, bio je usamljen na šestom mjestu. Nije ga nitko od iza mogao ugroziti, a nije puno mogao ni napadati. Imao je mali dvoboj s Vettelom nakon što je Sebastian išao na drugu promjenu guma, ali Vettel je na puno svježijim gumama uspio to riješiti u svoju korist. No, ne treba odmah zaključivati kako Gasly nema talent zbog lošeg starta sezone. Prema informacijama iz Red Bulla, Pierre zbog svog “agresivnijeg” stila vožnje ne može izvući maksimum iz bolida. Bilo bi lijepo da se uspije prilagoditi bolidu pa da možemo i njega vidjeti u ravnopravnoj borbi s Maxom i ostatkom društva na vrhu.

Malo sad o ostatku društva, takozvanoj Formuli 1.5. Haas je primjer kako prave nadogradnje podignu momčad. U startu sezone imali su problema s razumijevanjem ponašanja guma tijekom utrke. U kvalifikacijama vrlo brzi, a u utrci nigdje. Problem je detektiran, donijete su promjene i rezultat je vidljiv. Definitivno su bili prvi iza vodeće tri ekipe, čvrsto su držali sedmo i osmo mjesto u utrci. Magnussen se pokazao kao puno pouzdaniji i brži vozač od Grosjeana te je i ovu utrku završio ispred Romaina. Francuz je opet skoro sve uprskao. Nakon sigurnosnog automobila upustio se u nepotrebnu borbu s Kevinom, pritom oštetivši gume i bolid, pa je umjesto četiri, pokupio tek jedan bod za deseto mjesto. Steiner nije bio nimalo zadovoljan. Zato zadovoljno trljaju ruke ljudi s Netflixa koji će od Steinerovog živopisnog rječnika dobiti super materijal za nastavak serije Drive to survive.

Sva ova akcija od strane Grosjeana ne bi bila moguća bez incidenta u režiji Landa Norrisa i Lancea Strolla. Njihov je sudar prouzrokovao izlazak sigurnosnog automobila zbog čega se grid zgusnuo. Od toga je profitirao i Norrisov kolega Carlos Sainz. Do tad McLaren nije bio ni blizu bodova, a tada se Sainzu otvorilo. Uspio se probiti ispred Ricciarda i oba Toro Rossa, a na kraju i ispred Grosjeana te kući nosi vrijedne bodove.

Toro Rosso je bio vrlo blizu osvajanja bodova s oba vozača. Veći dio utrke su držali deveto i deseto mjesto, a zbog sigurnosnog automobila Albon ostaje bez bodova, a Kvjat završava deveti. Imao je Albon priliku prestići Grosjeana, ali bezuspješno.

Ostatak poretka nije previše vrijedno komentirati. Renault je totalno podbacio. Ricciardo je bio nešto bolji od Hülkenberga, ali nije mogao puno toga postići. Alfa Romeo također, nakon Kimijevih dobrih predstava doživjeli su bolno prizemljenje. Racing Point isto slabiji od očekivanog. Jedino je Williams ostao konstantan na začelju i ne mogu niže pasti. Bolno je gledati tako slavnu ekipu na dnu, ali nažalost to je realnost.

Nakon ovakve depresivne utrke slijedi jedna još gora. Tradicionalno procesijska VN Monaka. Sudeći po viđenom u Barceloni, a posebno u zadnjem sporom i zavojitom sektoru, Mercedes bi mogao opet dominirati, a ovaj put bi Ferrari mogao zaostajati i iza Red Bulla koji je tradicionalno dobar u Kneževini. Ukoliko se neko čudo ne dogodi, svjedočit ćemo još jednoj Mercedesovoj lekciji ostatku grida, a na pravu akciju ćemo čekati sve do Kanade. Bar se nadam da će je tamo biti…

8
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
3 Komentara na temu
5 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
4 Autori komentara
avataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
Hardex

Dok god mercedes AMGF1 bude u formuli 1….teskko da cemu itko parirati😉

avatar
Član
mody

ne spiminjite 1988 tad je bilo 15 od 16 pobjeda mclarena ali nije bila dosadna sezona jersu se prost i senna borili do zadnj utrke pretjecali međusobno 4 puta u par krugov to se danas ne vidi, lewis nema rivala uopće na stazi, naravno sad ce mi mercedesovi navijači reći tko je kriv ostalima sta nisu dobri ali nitko ne voli dominacije i ja sam mclarenovac i za willams a da ovak odominiraju u prvih 5 utrka ne bi mi bilo drago a mercedes dominira 5 godina.. te 1998 nije bilo dominacija 1 vozaca nego mrznja senne i prost bas… Read more »

avatar
Član
Pamfil

Niti su se borili do zadnje utrke, niti su se pretjecali 4 puta u par krugova. Prost i Senna su pretekli jedan drugoga doslovno 5-6 puta u 2 sezone 1988. i 1989. čije su utrke uglavnom izgledale da Senna na startu odmaršira naprijed, a Prost se rezervirano drži odzada. I onda ako će Senni crknit bolid, pobijedit će Prost, ako neće, pobijedit će Senna. Potrebno je pogledat te sezone, a ne pričat bajke na temelju par YouTube klipova. 2019. se za sada ne razlikuje od 1988., samo šta su onda bolidi bili nepouzdaniji pa je tu ležala određena neizvjesnost.

avatar
Član
mody

evo opet nekog pametnjakovića da nije vetma? f1 sam počeo pratit 1991 ali sam gledao f1 1988 season review gdje su se pretjecali i borili iz kruiga u krig kotač uz kotač.. do zadnje utrke nema veze jeli suzuka ili adelaide bar je bilo interesantrnije nego ovo space shutlle sta se ljutiš?haha senna odmaršira naprijed 1988 imao je 8 pobjeda prost 7 ,bilo je sudaranja izmedu njih dvojice…. ovo danas je ziva dosada one bolide je bilo teze voziti ručni mijenjač,kvarili su se često lewisu 4 godine motor nije crknuo lako je pobjedivat ovako,,,,,, ako je tebi zenmljivije hamilton ibotas… Read more »

avatar
Član
Pamfil

Nije poanta u tome šta je meni zanimljivije, nego u tome da pišeš bajke i preuveličavaš događaje koje nisi gleda. Season review traje 1 ipo – 2 sata, šta znači da na svaku od 16 utrka odlazi doslovno 5,6 minuta. Razlika između gledanja cijele utrke od 2 sata i samo 5,6 minuta najzanimljivijih događaja je ogromna. Kad bi od svake od 1000+ utrka F1 izdvojili 5,6 minuta najzanimljivijih događaja, bez da se pogleda cijela utrka, došli bi do zaključka kako je svaka F1 utrka super zanimljiva, šta naravno nema veze sa realnošću.

avatar
Član
mody

ako tebi nije rivalstvo senne i prpsta nesto najboje uf1 onda pojma nemaš o f1

avatar
Član
Pamfil

Glavno da ti imaš pojma o F1 i rivalstvu koje nisi ni gleda.

avatar
Član
Gezamadjar

Ruku na srce priznajem da je dosadno,ali nešto je “smrdilo” iz Mercedesa svo vrijeme testiranja.A sada se svi čude odkud Ferrari tako zaostaje.Poučen iskustvom sa talijanima znam da im ne možeš vjerovati jer lažu čim zinu,