Nakon otvaranja sezone u Australiji prilikom kojega smo više pažnje posvetili novinama vezanima za same vozače, momčadi i performanse koje su donijeli na stazu, VN Bahreina mogli smo pratiti u većoj mjeri fokusirani na ono što se događa na samoj stazi. A događalo se dosta toga jer nam je ovogodišnje izdanje ove pustinjske utrke donijelo pregršt zanimljivih događaja, uzbuđenja i neizvjesnosti, rekli bismo i očekivano. Konfiguracija staze u kombinaciji s prilično zahtjevnim vremenskim prilikama u vidu relativno snažnog vjetra, prljavštine i pijeska na stazi dodatno su začinili zbivanja na utrci koja nas je i do sada rijetko ostavila nezadovoljnima.

Kako je i rečeno, tijekom utrke gledali smo dosta dvoboja na stazi, nekoliko lijepih nadmudrivanja i preticanja, u konačnici i vrlo neizvjesnu završnicu u situaciji kada smo pomislili kako utrka polako ide prema mirnom i predvidivom kraju. No o osvrtu na samu utrku više u našoj rubrici koja će se pozabaviti upravo tim dijelom, a mi idemo na već standardni pregled dobitnika i gubitnika VN Bahreina.

Dobitnici:

  1. Lewis Hamilton – forma Mercedesa tijekom cijeloga vikenda nije bila na razini konkurencije iz Maranella. Iako je Hamilton u nekoliko navrata naglašavao kako su u zaostatku u odnosu na Ferrari, njegove smo teorije i zaključke uzimali s rezervom jer u ovom sportu pile naopako svakodnevne su pojave. Ipak, ovoga puta bilo je jasno kako je Ferrari uspio složiti bolid onako kako treba pa je za Lewisa ova utrka trebala predstavljati kontrolu štete. Tako se činilo i na samom početku kada su Vettel i Leclerc poveli utrku i krenuli sami prema naprijed. Mučenje s gumama dodatno je pogoršalo stvar pa se činilo kako će Lewis spašavati što se spasiti da. Ipak, nakon Vettelove pogreške koja mu je praktički osigurala barem drugo mjesto, deset krugova prije kraja stigao je i drugi poklon koji je Hamilton jednostavno trebao samo pokupiti. Pokupio je aktualni prvak ponuđeno, zahvalio i uzeo pobjedu kojoj se sasvim sigurno ni on sam nije nadao.
  2. Valtteri Bottas – nakon pobjede na otvaranju sezone mnogi su najavljivali Bottasovu sezonu u kojoj bi Valtteri 2.0 trebao pokazati zube konkurenciji, prije svega unutar svoje momčadi. Bottasova predstava u Bahreinu više je sličila na prošlosezonska izdanja iako treba reći kako se s obzirom na odnose snaga u Bahreinu, više od dobrog starta i eventualno četvrte pozicije na kraju teško moglo očekivati puno više, barem u nekim “normalnim” okolnostima. Ferrariji su bili daleko prebrzi, a Lewis iako ne pretjerano brz također manje više neuhvatljiv. U konačnici, slično kao i u slučaju momčadskog kolege, Ferrari se pobrinuo i da Valtteri ne ostane tužan pa su stoga i za njega pripremili dar. Vettelova pogreška pogurala je Finca do pobjedničkog postolja, a Leclercovi problemi i do drugoga mjesta što je Valtteriju osiguralo ostanak na vrhu poretka i nakon druge utrke.
  3. Lando Norris – u rezultatskom smislu skromno izdanje McLarena i njihovih vozača iz Australije, Britanska je momčad trebala kompenzirati u Bahreinu. U kvalifikacijama stvari su izgledale neočekivano dobro jer su prvi put nakon 2017. oba McLarena završila u Q3, no teško je bilo predvidjeti što se od ovog posrnulog diva moglo očekivati u uvjetima utrke. Što se mladog Norrisa tiče, start je McLarenov mladac odradio nešto slabije pri čemu je i izgubio neke pozicije, no kako je utrka odmicala stvari su izgledale sve bolje. Odradio je Lando nekoliko dobrih borbi, prije svega s iskusnim Kimijem s kojim je fight trajao doslovno do izlaska sigurnosnog automobila. U konačnici mladi je Britanac uhvatio odlično šesto mjesto kojim je potvrdio svoj također odličan nastup. Bilo je tu doduše i nekih povoljnih okolnosti pa ne možemo tvrditi kako je ovo referentna točka kada su u pitanju McLarenove performanse, no ohrabrujuće  svakako je jer McLarenov je tempo u utrci bio i više nego solidan.
  4. Alexander Albon – premijerni ulazak u krug osvajača bodova nešto je što ne može ostati neprimijećeno pa se stoga i ovaj rookie nalazi na listi dobitnika. Deveto mjesto i prva dva boda osvojena u elitnom društvu nagrada su za mladog vozača Toro Rossa koji je ovaj vikend odradio više nego korektno. Ulazak u Q2 i 12. mjesto na startu bio je solidan kapital uoči utrke. Dobra i hrabra ali opet ne i neoprezna vožnja u utrci, na kraju su se isplatile Albonu koji je iskoristio neke kikseve momčadi i vozača koji su realno trebali biti ispred njega i uknjižio prve bodove. Sve u svemu dobro odrađen posao.
  5. Sergio Perez – Racing Point u prve dvije utrke definitivno ne briljira i nekako je dojam kako je momčad nastala na ostacima Force Indije na početku sezone u ne previše bajnoj formi. U obje do sada odvožene utrke Racing Point više je vukao prema donjem domu nego li vrhu sredine poretka. Slično kao i u slučaju Alexandera Albona, i Perez bi vjerojatno teško uhvatio bod da nije bilo odustajanja i nekih problema koje su imali Renaulti, Sainz i oba Haasa. Kako god, Perez je posao odradio dobro i uhvatio premijerni bod za sebe i momčad. Realno slaba je ovo utjeha za Racing Point jer stvari sasvim sigurno nisu krenule onako kako su priželjkivali. Ipak, nije puno ali veseli, pogotovo u situaciji kada su prema realnom stanju stvari bodove teško mogli očekivati.

Gubitnici:

  1. Charles Leclerc – prva ideja bila mi je da mladog Monegažanina stavim na vrh obje liste jer nakon jako dobrog nastupa u Bahreinu kojim je u većem dijelu vikenda zasjenio svog favoriziranog momčadskog kolegu, novi vozač Ferrarija naprosto nije zaslužio biti prozvan gubitnikom. Ipak, svima koji pratimo ovaj sport jasno je kako se kontekst gubitnika odnosi isključivo na nesretni razvoj situacije koji se ovom mladcu ispriječio na putu ka svojoj prvoj pobjedi u karijeri. Pomalo iznenađujući pole position bio je naznaka dobrog nastupa. Iako je start bio nešto slabiji, ostatak utrke bivši je vozač Saubera odradio bez greške, pokazavši pri tom zube i svom iskusnijem kolegi Vettelu u izravnom dvoboju na stazi. U konačnici dogodilo se to što se dogodilo pa je tako i prvo postolje u karijeri koje bi se u nekim okolnostima slavilo kao lijep uspjeh, pretvorilo u utješnu nagradu koju je Leclercu usput rečeno donijela vesela družina iz Renaulta i sigurnosni automobil. Ipak unatoč razočaranju u Bahreinu, mjesta za očajavanje nema jer jasno je kako od ovog mladog vozača najbolje tek dolazi.
  2. Sebastian Vettel – dobra forma Ferrarija bila je vidljiva već na slobodnim treninzima pa se u skladnu s navedenim očekivao revanš talijanske momčadi za težak poraz koji im je u Australiji nanio Mercedes. Naravno, predvodnik te dominacije trebao je biti Sebastian Vettel, no za Nijemca su stvari krenule naopako već u kvalifikacijama kada mu je mladi Leclerc uzeo mjeru. Ipak, drugo mjesto značilo je kako bi uz Vettelovo iskustvo i autoritet u utrci stvari trebale sjesti na svoje mjesto. Start je i prošao otprilike u tom tonu jer je Seb izbio na prvo mjesto. Učinilo se kako bi ovo mogla biti repriza prošlogodišnje utrke i slavlja Ferrarijevog Nijemca, no kako je utrka odmicala stvari su se malo po malo počele komplicirati. Prvi dvoboj s Hamiltonom Seb je riješio u svoju korist, no u drugom koncentracija je popustila. Neplanirani ulazak u boks uz polomljeno prednje krilo odnijelo je hrpu vremena i Vettela stavilo na kraj poretka prve lige. Šteta za Seba jer svojom je greškom upropastio dobru priliku da se Mercedesu i Hamiltonu uzme mjera. Bez sumnje skupa pogreška jer Mercedesove slabosti i kiksevi nisu česti pa stoga ovakve prilike ne smiju ostati neiskorištene jer cijena je za to visoka. Vettel i Ferrari to su u posljednjim sezonama itekako dobro naučili.
  3. Carlos Sainz – iskusnijem članu McLarenova dvojca sreća je u prve dvije utrke definitivno okrenula leđa. U Australiji nade u dobar plasman otišle su u dim zajedno s Renaultovim motorom dok se u Bahreinu mogućem uspjehu ispriječila najprije probušena guma u dvoboju s Verstappenom, potom i kvar na mjenjačkoj kutiji koji je prisilio Španjolca na raniji završetak utrke. Dva odustajanja i nula bodova na kontu sasvim sigurno nisu početak kakvom se Carlos nadao. U Bahreinu žal zbog loše sreće i novih problema možda je i veći jer se doimalo kako je McLaren ulaskom u Q3 i solidnom startnom pozicijom ali i tempom u utrci imao izglede za solidan rezultat. Ako ćemo gledati čašu napola punom, ipak je pozitivno to što se Sainz uspio boriti s Red Bullom za visoke pozicije i držati sasvim solidan tempo. Loše je to što bi i bez probušene gume rezultat u konačnici bio isti zbog novoga kvara, ovoga puta na mjenjaču.
  4. Renault – iako se najavljivalo kako bi upravo Renault trebao biti momčad koja bi u nekim optimističnijim varijantama uz Haas trebala biti na vrhu sredine poretka, izdanja francuske momčadi u prve dvije utrke daleko su od onoga što su priželjkivali i očekivali. To se posebice odnosi na njihovu novu i vjerojatno nimalo jeftinu akviziciju Danija Ricciarda koji se u prve dvije utrke iz razno raznih razloga nije proslavio. Čudna i pomalo riskantna strategija u utrci nije se Australcu previše isplatila dok je s druge strane Hulkenberg muku mučio zbog starta sa začelja poretka. Ipak, pred kraj se činilo kako bi iz Bahreina Francuska momčad mogla otići s nešto podebljanim bodovnim saldom, no sve nade u takav rasplet situacije nestale su u svega nekoliko sekundi kada su se oba bolida zbog kvara parkirala uz stazu. Sve u svemu čini se kako u Renaultu imaju još puno posla pred sobom jer stvari za sad ne idu u skladu s očekivanjima.
  5. Haas – u Haasu rekli bismo ništa novo. Kao i na otvaranju prošle sezone očito je kako u bolidu američke momčadi ima brzine ali ju u prve dvije utrke nisu uspjeli kapitalizirati. To se prije svega odnosi na Grosjeana čija sudbina u 2019. počinje sličiti na kalvariju koju je prolazio u početku prošle sezone. Dodir u prvom krugu i rano odustajanje Francuzu su značile još jednu nulu na kontu koja nadamo se ipak neće tamo stajati dugo kao 2018. Što se Magnussena tiče, solidno šesto mjesto u Australiji znači i nešto bolju situaciju, no također ostaje dojam kako je i Danac nakon plasmana u top 10 na kvalifikacijama trebao uzeti više. Pogotovo uzme li se u obzir kako su barem tri, četiri konkurenta utrku završili prije kraja. Šteta za Haas jer uzevši u obzir probleme s kojima se susreću u Renaultu, djelomično McLarenu, Red Bullu s Gaslyem pa i Racing Pointu prve su dvije utrke pružile lijepu prigodu za solidan bodovni upis i određenu prednost pred konkurencijom.

Događanja na stazi: Pregršt događanja u svakom smislu od početka do kraja. Staza koja nam uglavnom jamči dobru utrku pa ukratko rečeno, možemo samo poželjeti da ovakvih izdanja tijekom sezone bude što više.

Neizvjesnost: Slično kao i u slučaju događanja na stazi. Iako se u središnjem dijelu utrke Leclerc uspio malo izdvojiti na vrhu, od ostatka društva malo je tko mirno spavao. Pozicije su se mijenjale relativno često uz dosta borbe i neizvjesnosti. Na kraju kada se situacija trebala privoditi u mirnije vode dogodio se kvar na Ferrariju, potom i dvostruko odustajanje Renaulta uz sigurnosni automobil koji je dodatno zakuhao stvar. Samim tim stvari su bile i više nego neizvjesne doslovno do predzadnjega kruga, više i bolje teško možemo očekivati i poželjeti.

5
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
3 Komentara na temu
2 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
4 Autori komentara
avataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
Desmosedici

Evo, da vas obavijestim. Uzrok problema, kvara, gubitka snage, kako li ćete to već nazvat, na bolidu Charlesa Leclerca je kvar injektora Magnetti Marelli, model Doppia ancora, u prevodu Duplo sidro, na četvrtom cilindru. Dosta netipičan kvar, dosad nikad nije bilo problema sa tim injektorima. Sumnja se na specifikaciju goriva Shell kao moguće da je prouzročilo taj kvar.

avatar
Član
delmusa

uz svo dužno poštovanje… nemoj puno vjerovatri medijima, posebno službenom izvješću ferraria za javnost ! puno se prekriva na ovaj ili onaj način, jer trenutno ferrari je bespotrebno pokazao konkurenciji svoje najbolje karte , ( tom nesretnom okolnosti, kvarom koji se dogodio na utrci) binotto je napravio veliki fail, trebao je to sakriti s povlačenjem leclerca još u 47 krugu… ali iskreno, kako bi to sve na kraju ispalo z aleclerca? na ferrariu je otkazao sistem MGU-H ! ( to se sada krije)… ako se imalo razumiješ u motoristiku, onda shvataš da je ovdije obrtni momenat ( koji je inaće… Read more »

avatar
Član
Desmosedici

Razumijem se u sve ovo što pišeš, ali izgleda da je ipak bio kvar injektora na četvrtom cilindru. Navodno su provjeravali taj cilindar dali je oštećen i izgleda da je OK tako da ne treba mijenjati motor. Vidjećemo hoće li mijenjati MGU-H? Pozdrav!

avatar
Član
mody

ma utrka prosjecna vettelu bi ovo mogla bit zadnja sezona u ferariju

avatar
Član
papaya

Kad malo sidnem i razmislim,pa ovaj vettel brate nema ni sriće,faci odpadne prednji skoro cili nos,mislim to je koma,zamislite da se to desilo našima u mercu…ah ta srića…kako je samo varljiva….razumim da se izvrtia,mislim da ni sam nezna kako,ali da mu odpadne naprid sve,to je bas loša srića….ali di je kraj…bit ce svega