Druga utrka sezone u Bahreinu nam je pružila mnoge odgovore, ali i postavila neka pitanja. Pokazala nam je kako je Ferrarijeva loša forma iz Australije samo anomalija i da momčad iz Maranella ima zvijer od bolida te da imaju zvijer od vozača u vidu Charlesa Leclerca koji je hladnokrvno spreman ući u klinč sa višestrukim prvacima Hamiltonom i Vettelom te pokazati zube i izboriti se za poziciju.

Cijeli vikend je mladi Monegašanin davao do znanja iskusnijem momčadskom kolegi kako ne misli biti vodonoša i puštati ga da pobjeđuje i skuplja što više bodova u borbi za titulu. Dominirao je treninzima te u kvalifikacijama momački osvojio pole position ispred Vettela. Iako je na startu izgubio dvije, a umalo i tri pozicije, pokazao nam je da Ferrari nije nimalo pogriješio što ga je doveo umjesto Kimija Raikkonena. Prvo je natjerao Bottasa na pogrešku i prestigao ga za drugo mjesto a potom momački stisnuo i prestigao Vettela te ga ostavio na milost i nemilost Mercedesima. Charles je s lakoćom držao prednost te je nakon oba planirana odlaska u bokseve lagano krstario do pobjede i bio nadomak bajkovitog starta karijere u Ferrariju.

Sve do zadnjih deset krugova i otkazivanja jednog cilindra Ferrarijeva motora što je za momčad Ferrarija i Tifose bio hladan tuš i ogromna tuga. Tuga i nervoza se osjetila i u Charlesovom glasu dok je drhtavim glasom pitao momčad što se događa i tražio da riješe problem što prije, ali rješenja nije bilo. Prednost koju je stekao pred ostatkom rapidno se topila te su ga oba Mercedesa prestigla kao da stoji, a da nije bilo serijskog odustajanja dva Renaulta pred kraj utrke i izlaska sigurnosnog automobila sigurno bi ga i Verstappen prestigao. Ovim ishodom je samo pobrao simpatije cijelog F1 cirkusa i navijača. Ipak, treba gledati pozitivne stvari, pokazao je da hoće i može se boriti za pobjede i biti u konkurenciji za naslov prvaka te od njega možemo očekivati velike stvari.

Dok je Leclerc pokazao zrelost i brzinu, Vettel je pokazao nervozu i brzopletost. Činjenica je da je Charles bio brži od njega na stazi u Bahreinu, no da nije griješio mogao je spasiti dan Ferrariju tako što bi odnio pobjedu nakon problema koji je snašao Leclerca. Ali ne. On je popustio pod pritiskom Hamiltona te se izvrtio nakon što ga je prestigao. Izribao je gume, a od vibracija je prednje krilo popustilo i odlepršalo u zrak zajedno s nadom za visokim plasmanom u utrci. Kao da opet vrtimo slike iz Njemačke, Italije, Japana i SAD-a kada je Sebastian sam sebi zapečatio sudbinu u prošlogodišnjem prvenstvu te sad nastavlja gdje je stao.

A Mercedesi su samo čekali priliku i pogrešku, i iskoristili je. U prvom dijelu utrke kada su svi startali na mekim gumama iz kvalifikacija mogli su držati korak s Ferrarijima. Uz to Hamilton je bio (teoretski) u prednosti u odnosu na momčadskog kolegu i dva Ferrarija jer je imao na raspolaganju jedan svjež set mekih guma. Lewis je pri prvom odlasku u bokseve jedan krug prije Vettela uzeo taj set guma i nakon što je Vettel odradio svoju promjenu guma vratio se ispred njega. Nakon desetak krugova, kada su gume na Hamiltonovu bolidu izgubile prianjanje, Vettel uspijeva vratiti drugo mjesto. Poslije druge promjene guma svi vodeći su bili na srednje tvrdim gumama. U ovoj situaciji Hamilton je bio puno brži od Vettela te ga prestiže a nakon toga se iznenađeni Sebastian izvrtio.

Bottas je imao podosta samozatajnu utrku. Imao je dobar start, prestigao Hamiltona i Leclerca, ali to nije uspio dugo zadržati. Vodio je kratku borbu s Verstappenom nakon prvog odlaska u bokseve i nakon toga ga skoro nikako nismo vidjeli sve do trenutka kada je obišao Leclerca za drugo mjesto. Ni slika ni prilika onog Valtterija iz Melbournea, ali uz puno sreće završava drugi i zahvaljujući najbržem krugu iz prethodne utrke zadržao je bod prednosti ispred Hamiltona. Verstappen se također nije previše proslavio. Na početku utrke je imao incident sa Sainzom te Carlos ostaje bez prednjeg krila čime je Max samo potvrdio da ga je teško prestići. Nakon toga Carlos je cijelu utrku proveo na začelju sve do odustajanja u 53. krugu zbog problema s mjenjačem.

U istom 53. krugu na istom mjestu su odustala dva Renaulta zbog kvarova na motoru. Zaista tužan prizor za momčad iz Enstonea. Počelo je s problemom za Hulkenberga u kvalifikacijama kada nije uspio proći u Q2. U utrci se Nico uspio probiti među prvih 10 i zajedno s Ricciardom bi momčadi donio puno bodova ali na kraju je sve otišlo po zlu. Cijeli vikend je bio obećavajući a završio je tako loše. Pouzdanost im je ostala glavni problem koji trebaju riješiti.

Dan za McLaren je spasio Lando Norris sa odličnim šestim mjestom. Pokazao je da je talentiran i brz. Odličnu borbu je imao sa veteranom Raikkonenom kojeg je i prestigao u toj borbi. Zanimljiv je podatak da je Norris imao samo 16 mjeseci kad je Kimi debitirao u Australiji 2001., a danas se ravnopravno bori s njim za isti djelić staze.

Pierre Gasly je imao još jednu utrku za zaborav. Jedino pozitivno je to što je osmim mjestom osvojio bodove, ali činjenica da je utrku završio boreći se sa Albonom u Toro Rossu za poziciju nije nimalo zadovoljavajuća. Još dosta mora poraditi ako želi izvući maksimum iz bolida i početi pobjeđivati Maxa u direktnim dvobojima na stazi. Vrijedi spomenuti i prve osvojene bodove momčadi Racing Point u režiji Sergia Pereza.

Vrijedni spomena nisu rezultati Williamsa koji drugu utrku zaredom završavaju kao najsporija momčad. U velikoj su krizi te je pitanje hoće li ih povratak Patricka Heada imalo pokrenuti sa dna. S njima na dnu je i Romain Grosjean. Nakon kazne od tri mjesta unazad u kvalifikacijama zbog blokiranja Norrisa, na startu utrke dolazi u kontakt s Lanceom Strollom te mora u bokseve na popravke. 15 krugova kasnije odustaje iz utrke zbog posljedica tog kontakta. Kao da ponovno proživljava početak prošle sezone jer je u sličnoj situaciji bio i tada.

Iduća na redu je VN Kine, 1000. utrka Formule 1. Zadnjih sezona je tradicionalno dobro utrkivanje u najmnogoljudnijoj zemlji svijeta te se nadamo da ćemo i ove godine uživati u utrci u Šangaju. Glavna borba je i dalje između Ferrarija i Mercedesa te nakon katastrofe u Bahreinu želimo vidjeti opet jaki Ferrari. Zar da će (konačno) nešto naučiti iz dosadašnjih pogrešaka.

 

9
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
4 Komentara na temu
5 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
5 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
srakar

Moram to primjetiti: Medenom stvarno fali ono nešto što ima Lujo; a to su jaja! Bojim se da će ga Čarli oderati ko vuk ovčicu!

avatar
Član

Ja sam primjetio jednu stvar a to mi je prvo kod Mklarena upalo u oči,ove godine imaju onaj otvor iznad vozačeve glave veliki okrugli kao i večina momčadi 90% a sve ove godine su imali mali trokutasti i ove godine napokon Mclaren izgleda bolje i na testovima je vozio bez problema,očito je da ovi motori trebaju dobro hlađenje ti ersovi i,baterije i tko zna što sve ne. Dok ove godine je Ferrari napravio taj mali trokutasti usisnik i evo problema več dvije utrke i čak su govorili da je u Australiji Fer imao problem sa hlađenjem. Evo pogledajte si malo… Read more »

avatar
Član
rolu

Da prijatelju to sam i ja primijetio. Svaka čast. Samo mi je bilo glupo napisati. Ali to je očito istina. Ne kužim se ali Ferrari ima taj trokutasti vrag koji je bolji za aerodinamiku ali je problem hlađenja ili nečeg drugog.

avatar
Član
rolu

Očito je problem pregrijavanja. Valjda kroz taj vrag ide najviše zraka i hladi prokletu elektroniku i ostale dijelove bolida ili je to nekakav usis zraka možemo se svi praviti pametni ali mislim da je sa tim trokutastim drekom Ferrari poduvao najviše jer najmanje je površine i to vidljivo okom. Ne razumijem se ali od je rum napisao točno. Bar tako mislim.. Nitko od nas nije stručnjak ali…. Eto…

avatar
Član
rolu

Čak mi se čini da Merc ima veći otvor ove sezone nego prošle

avatar
Član
Hardex

Dali je moguce da je bolid Leclerca bio performansama podeseniji ( brzina ) …u kvalifikacijama je i u utrci je bio 200 – 300s brzi od Vettela…dobro Vettel je malo nervozan…al opet …odlican je vozac…to jesu nijanse…300s po krugu u odnosu dva Ferarria po krugu je za MOTOR velika razlika….mozda zato nije izdrzao do kraja…a znamo da se na motoru nista nesmije mjenjati poslije kvalifikacija…..ne znam…samo prepostavka…

avatar
Član

Mogu se neke stvari mijenjati, samo uzmi npr. tkzv.Paty mod od Mercedesa znači po tome oni ga koriste u Q3 znači po tebi onda bi ga i u utrci morali stalno koristiti ali nije to baš tako. Izgleda da je tu previše elektronike,struje i da kompijuterom oni iz ajmo reč skoro pa Maranela ordiniraju bolidom.Pa čuješ kada daju vozaču upute drži sad ovo dugme 5 sekundi pa onda stisni ono bla,bla … Neke stvari se mogu dirat a neke ne,vjerovatno se bolidi pregledavaju.Evo ja nikada nisam znao da bolidi prije utrke odvoze 1-2-3 kruga pa tek onda stanu na crtu… Read more »

avatar
Član
mody

mclaren i dalje kanta

avatar
Član

Pa bolji je nego tvornička momčad Renaulta, ne možeš puno više niti očekivat od njih.Ili Mercedes ili Ferrari a i on se počeo kvarit.