Bahrein – Kraljevstvo od svega 765 kvadratnih kilometara na 33 otoka, smješteno u Perzijskom zaljevu između Saudijske Arabije i Katara, treća je najmanja zemlja u Aziji nakon Maldiva i Singapura. Poznat je po svojim prirodnim resursima, ali u novije doba i po sve većim ulaganjima u sektor bankarstva i turizma.

Jedna od najvećih atrakcija Bahreina je “drvo života”. U zemlji koja gotovo da nema kišnih dana, usred pustinje stoji drvo staro 400 godina, a bez ikakvih izvora vode. Tu atrakciju svake godine posjećuje oko 50 tisuća ljudi.

Poznate građevine Bahreina su Qal’at al-Bahrain (Bahreinska utvrda) i Al-Fatehova džamija, jedna od najvećih na svijetu jer se proteže na šest i pol tisuća kvadratnih metara. U Bahreinu se miješaju kulture nekih prošlih vremena s novim globalnim trendovima i riječ o jednoj od najbrže rastućih ekonomija svijeta, a svake godine dašak glamura donosi utrka Formule 1.

O VELIKOJ NAGRADI BAHREINA…

U Svjetsko prvenstvo Formule 1 Velika nagrada Bahreina ušla je 2004. godine, a prvi pobjednik bio je Michael Schumacher u Ferrariju. Od tada do danas održano je 14 utrka na Bahrain International Circuit. Grand Prix utrke na otoku nije bilo jedino 2011. zbog političkih nemira i prosvjeda.

Ova utrka uvijek je na rasporedu u prvom dijelu kalendara, najčešće se održavala kao treća ili četvrta u sezoni. Dvaput se u Bahreinu otvaralo Prvenstvo, a ove godine bit će treći put da je Velika nagrada Bahreina druga po redu. Najviše pobjeda ima Sebastian Vettel. Ukupno četiri, po dvije s Red Bullom i Ferrarijem. Važno je istaknuti da je pobijedio 2017. i 2018.

“Iz vozačkog kuta, na skali težine rangirao bih ovu stazu kao srednje tešku. Prilično je teško pronaći pravi ritam u pustinji, a glavni razlog je pijesak koji vjetar nosi na stazu. Svaki krug je drukčiji, a to može igrati veliku ulogu. Posebno u kvalifikacijama”, kaže četverostruki pobjednik VN Bahreina.

Schumacheru je 2004. ostala kao jedina pobjeda na ovoj stazi. Jednu pobjedu imaju još Jenson Button 2009. i Nico Rosberg 2016. Po dvije pobjede imaju Felipe Massa (2007. i 2008.) i Lewis Hamilton (2014. i 2015.), a triput je na vrhu postolja stajao Fernando Alonso. Za Renault 2005. i 2006. te 2010. u Ferrarijevom odijelu. Po broju postolja rekorder je Kimi Räikkönen s osam, ali nikad nije pobijedio. Ferrari je najuspješniji konstruktor u Bahreinu sa šest pobjeda.

Staza je jedna od mnogih proizašlih iz glave Hermanna Tilkea. Krug je dugačak 5412 metara i ima 15 zavoja. Vozi se u smjeru kazaljke na satu, a riječ je naravno o noćnoj utrci. Ove godine vozači imaju na raspolaganju tri DRS zone i to bi trebalo stvoriti barem tri jako dobre pozicije za pretjecanje. Riječ je o stazi koja doista omogućuje direktnu borbu i na prethodnim izdanjima utrke nikad nije nedostajalo akcije.

Daniel Ricciardo kaže da mu je užitak voziti na toj stazi: “Ima dobrih pozicija za pretjecanje, a bit će zanimljivo vidjeti razliku u praćenju bolida na startno-ciljnoj ravnini s ovim novim aerodinamičkim paketima. Zavoj broj 1 odličan je za napad.”

“Treba biti strpljiv kod pretjecanja. Vozačima se na ovoj stazi nešto češće događaju pogreške pa je najbolje pričekati nekakvo proklizavanje bolida ispred i onda krenuti u napad”, kaže Vettel.

Jedna posebnost je da vozači nakon utrke nemaju tradicionalno polijevanje šampanjcem. Iako je alkohol dozvoljen u Bahreinu, na postolju ih čeka bezalkoholno piće.

Iako je utrka u Bahreinu druga po redu u ovoj sezoni, na neki način se iščekuje kao da je prva. Prva je to “prava staza” u kalendaru, budući da se utrka u Melbourneu ipak vozi na uličnoj stazi. Upravo iz tog razloga, očekuje se da Bahrein da precizne odgovore na mnoga pitanja vezana za odnose snaga na gridu.

Utrka u Australiji donijela je određena iznenađenja pa se sada glavna pitanja svode na to hoće li australski događaji dobiti potvrdu ili će se pokazati da to ipak nije bilo realno stanje stvari.

Valtteri Bottas odvozio je u Melbourneu svoju najbolju utrku u karijeri, suvereno pobijedio i osvojio dodatni bod za najbrži krug. Ostavio je Lewisa Hamiltona više od 20 sekundi pa se u Bahreinu očekuje odgovor peterostrukog prvaka svijeta.

Red Bull Honda bila je iznenađujuće moćna, o čemu svjedoči treće mjesto Maxa Verstappena i posebno ono Nizozemčevo pretjecanje Ferrarija Sebastiana Vettela. Upravo je Ferrari bio veliko razočaranje u Australiji, a iz Maranella stižu najave da u Bahreinu stiže njihovo proljeće. Trebali bismo dobiti konačan odgovor je li pravi Ferrari bio onaj na predsezonskom testiranju, onaj u Melbourneu ili je istina negdje između. Definitivno, uloga favorita sada pripada Mercedesu.

“U Bahreinu je naš zadatak dokazati da smo detektirali i ispravili nedostatke u onim područjima u kojima smo bili slabi u Australiji, a to će onda značiti da ćemo moći u potpunosti iskoristiti potencijal našeg bolida. Očekujemo da se pokažu učinci korekcija koje smo napravili, iako znamo da će i naši suparnici ponovno biti jako dobri”, izjavio je šef Ferrarija Mattia Binotto.

Sa zanimanjem ćemo pratiti mogućnosti Pierrea Gaslyja, koji nakon slabih kvalifikacija u Australiji nije mogao pokazati kako stoji protiv onih najboljih. Daniel Ricciardo tražit će prve bodove u Renaultovom bolidu nakon odustajanja na svojoj domaćoj utrci, a općenito bi se u toj sredini poretka trebala nastaviti velika borba jer realno 12 vozača iz šest momčadi ima sasvim realne izglede ugurati se u Top 10.

“Odmorio sam se i oporavio, stižem u Bahrein napunjenih baterija. Želim ostaviti Australiju po strani. Prilično je frustrirajuće kako je završio taj vikend, posebno jer je postojala brzina za dobar rezultat. Nadam se da će ovaj vikend biti bolji”, poručio je Daniel Ricciardo.

Williams je jedina momčad koja nema nikakvu osnovu nadati se bodovima i njihov će jedini cilj biti smanjiti zaostatak za ekipama u sredini poretka. Neke najave su stigle iz Williamsovog tabora da su detektirani problemi bolida, a sad nam samo ostaje vidjeti jesu li uspjeli riješiti barem dio problema.

“Naravno da se ne možemo probuditi sljedeći dan pa da sve bude kako treba. Za otklanjanje takvih problema trebat će nam mjeseci razvoja i rada u simulatoru. Vjerojatno će proći još dosta utrka prije nego dođemo u poziciju boriti se s ostalima”, rekao je Williamsov debitant George Russell.

GUME, SATNICA, VREMENSKA PROGNOZA…

Što se tiče selekcije guma, prvi put ove godine vidjet ćemo najtvrđu – C1 komponentu guma, a vozači su odabrali sljedeće…

Važno je istaknuti da u Bahreinu vozači moraju paziti na potrošnju stražnjih guma, a za utrku se mogu očekivati strategije jednog ili dva ulaska u boks. Budući da utrka starta u sumrak, kasnije temperature značajno padaju pa to može imati utjecaj na strategiju vozača i timova.

Dobra vijest za europske fanove Formule 1, za vikend nema buđenja u ranu zoru, kao što je to bio slučaj s Velikom nagradom Australije ili kao što će to biti slučaj s Velikom nagradom Kine 14. travnja.

VN Bahreina, Sakhir (Bahrain International Circuit), 29. - 31. ožujka 2019.
Petak 29. ožujak         1. slobodni trening   12:00-13:30
                         2. slobodni trening   16:00-17:30
Subota 30. ožujak        3. slobodni trening   13:00-14:00
                         Kvalifikacije         16:00-17:00
Nedjelja 31. ožujak      Utrka                 17:10

Od tri slobodna treninga, samo se drugi održava u približno sličnim uvjetima kao kvalifikacije i utrka te je stoga daleko najvažniji za podešavanje bolida.

Što se tiče vremenske prognoze, budući da se radi o utrci usred pustinje, nema nekih prevelikih nepoznanica. Očekuje se vikend bez padalina, s temperaturama uglavnom između 25 i 30 stupnjeva Celzija. Ono što bi mogao biti problem za vozače, najavljuje se mogućnost dosta jakog vjetra, posebno u nedjelju za vrijeme utrke. Velike vrućine i pustinjski pijesak predstavljaju veliki izazov za motore.

Za kraj, vikend u Bahreinu najavljuje drugi najmlađi vozač u povijesti Ferrarijeve momčadi – Charles Leclerc.

1
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
1 Komentara na temu
0 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
1 Autori komentara
avatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
mody

utrka u najgore vrijeme ,, jedva cekam europske utrle onda počinje f1