Na ulasku u novu sezonu Formule 1 Valtteri Bottas nekako je gurnut među glumce za sporedne uloge. Kao da nitko nije pretjerano obraćao pažnju na njega, što vjerojatno nije trebao biti slučaj jer ipak se radi o vozaču koji je član momčadi s pet uzastopnih konstruktorskih naslova. No, u prvom planu bili su vozači Ferrarija, Bottasov timski kolega, brak Red Bull Racinga i Honde…

S jedne strane, može se razumjeti zašto je tome bilo tako. Finski tih i povučen, Valtteri nije baš neki lik za naslovnice. Osim toga, imao je vrlo lošu 2018. godinu. Ostao je bez pobjede, dok je njegov timski kolega postao prvak svijeta, a prvo čega ćete se sjetiti vezano uz Bottasa, vjerojatno je “slučaj wingman”.

I tako bez nekih velikih riječi i najava, Valtteri je pustio bradu, došao u Melbourne…
Pa odvozio utrku života!

Budimo iskreni, nije nam 35. Velika nagrada Australije pružila neki neponovljivi spektakl, ali kao prva utrka u sezoni, uvijek ima svoju draž i uvijek nosi neka iznenađenja.

Iznenađenja su počela već u petak na slobodnim treninzima, kad je suprotno svim najavama, Mercedes bio brži od Ferrarija. Svi su se pitali što se to događa, očekivali obrat u kvalifikacijama, no nije se dogodio. Mercedes je uvjerljivo okupirao prvi startni red, s Lewisom Hamiltonom na prvoj startnoj poziciji, ali Valtteri je već u subotu pokazao da ima što za reći. Bio je samo desetinku sporiji od Lewisa.

Točno šest godina nakon debija u Formuli 1, nedjelja 17. ožujka 2019. jednostavno je bila Finčev dan. Odmah na startu zaskočio je Hamiltona i odjurio naprijed, nije se previše osvrtao na putu do četvrte pobjede u karijeri. Pobijedio je s razlikom većom od 20 sekundi, a tako izrazitu dominaciju prošle godine nismo vidjeli niti na jednoj Grand Prix utrci.

“Osjećaj je tako dobar. Bolji početak sezone
nismo mogli niti poželjeti”, riječi su pobjednika.

Postoji jedan zanimljiv statistički podatak. Kad god je u Melbourneu neka momčad ostvarila dvostruku pobjedu, ta je momčad svaki put osvojila konstruktorski naslov, a vozač koji je slavio na toj Velikoj nagradi Australije, postao je prvak svijeta u istoj sezoni.
Dogodilo se to sedam puta, nije baš mali uzorak. Hoće li Bottas biti osmi?

Naravno, teško je tako nešto očekivati, ali definitivno je Valtteri iznenadio svijet Formule 1. Vjerujem da je bilo fanova spremnih prognozirati da će i prije kraja sezone Finac biti na burzi rada, a Esteban Ocon voziti Mercedes. Međutim, nakon ovog preporoda u Australiji, Bottas je itekako učvrstio svoju poziciju i promijenio govor tijela, a Hamilton treba biti oprezan da mu se ne bi ponovio Nico Rosberg.

Po onoj klasičnoj “Što bi bilo kad bi bilo”, možemo nagađati kako bi se odvijala utrka da Hamilton nije imao poteškoće. Jedna otegotna okolnost bila mu je strategija jer ga je momčad rano pozvala na promjenu guma, kako bi se pokrio Ferrarijev pokušaj undercuta,
a drugi problem prvaka otkriven je nakon utrke – oštećenje podnice.

Hamilton je u Melbourneu šestu godinu zaredom startao s pole pozicije, osmi put u karijeri na toj stazi, ali nastavio je negativan niz završavanja na drugom mjestu. Ovo je bio četvrti takav slučaj u jednako toliko godina, ako drugo mjesto možemo nazvati negativnim rezultatom. Za branitelja naslova, nakon pole positiona – vjerojatno možemo.

Trokut Max Verstappen – Red Bull Racing – Honda najavio je u Australiji velike mogućnosti. Nizozemac je djelovao vrlo dobro i sigurno. Potkrala mu se tek jedna pogreška u utrci, kad je izašao na travu i izgubio dragocjene sekunde, koje su mu na kraju nedostajale da ozbiljnije napadne Hamiltona.

Ipak, prvo postolje nekog bolida s Hondinim motorom od VN Kanade 2008. godine, veliki je uspjeh i poticaj za Bikove. Max je prošlu sezonu završio s pet uzastopnih plasmana na postolje, sada je dodao šesti, a ovo mu je prvo otvaranje šampanjca u Australiji. U taboru Red Bulla ostaje tek žal za upropaštenim kvalifikacijama Pierrea Gaslyja, koji je u svom debiju za momčad ostao izvan bodova.

A Ferrari… Momčad koja je slovila za prvog favorita nakon predsezonskih testova, u Melbourneu je bila posve nemoćna. Najgore za njih, u Maranellu ne znaju što ih je snašlo.

Pitao je Sebastian Vettel za vrijeme utrke: “Zašto smo tako spori?”

Odgovor je bio: “Ne znamo.”

Ferrari je utrku završio gotovo minutu iza pobjednika. Za momčad koja je najavljivala pohod na naslov i prekid Mercedesove dominacije, to je debakl. Postoje različite teorije što je pošlo po zlu. Jedni tvrde da je problem bio s postavkama bolida, drugi da nešto nije bilo kako treba s pogonskim jedinicama. Kako god, razočaranje je bilo ogromno.

Osim što su razočarali “brzinom” i rezultatom, iz Ferrarija su i svoje fanove, ali i fanove sporta općenito, razočarali i naživcirali odlukom da Charlesu Leclercu zabrane prolazak ispred Sebastiana Vettela, u trenucima kad je mladi monegaški vozač bio uvjerljivo brži od Nijemca. Pokušali su to opravdati nekakvom kontrolom rizika, ali na prvoj utrci sezone primjenjivati momčadske odredbe dok su vozači na četvrtom i petom mjestu… nepotrebno i nepopularno.

Očito su u Maranellu ozbiljno shvatili kritike da prošle godine nisu dovoljno čvrsto stali iza Sebastiana Vettela kao svog kandidata za naslov. Ako su baš i željeli da ostane ispred, mogli su to riješiti s više takta. Pozvati Leclreca u boks po nove gume i pružiti mu dobru šansu da pokuša osvojiti dodatni bod za najbrži krug utrke. Bilo je prostora za to jer sljedeći vozač imao je veliki zaostatak.

Staza u Melbourneu specifičnih je karakteristika i nije baš pravo mjerilo brzine bolida.
To je sada slamka spasa za Ferrari. Nada da će na “pravim” stazama biti drukčije.
Ponovi li se ovako nešto u Bahreinu, iz Maranella će glasno zvoniti zvona za uzbunu.

Haas i Renault imali su polovičan učinak. Mogu biti zadovoljni šestim mjestom Kevina Magnussena, odnosno sedmim mjestom Nica Hülkenberga, a frustrirani raspletom utrke za Grosjeana i Ricciarda.

Slučaj Grosjeana pripada u rubriku “vjerovali ili ne”. Drugu godinu zaredom odlično je vozio u Australiji pa morao odustati zbog problema s kotačem, a što tek reći za Ricciarda, koji nikako nema sreće na svojoj domaćoj utrci. Debitantski nastup za Renault praktično je završio nakon nekoliko stotina metara, a poruka njegovog navijača postala je nevjerojatno simbolična…

Bodove su još osvojili Kimi Räikkönen za Alfa Romeo Racing, Lance Stroll za Racing Point i Daniil Kvyat za Toro Rosso. Činjenica da smo imali osam različitih timova u krugu osvajača bodova najbolje oslikava kakva ludnica vlada u toj sredini poretka.

Praznih ruku ostali su tek McLaren i Williams. Kakav takav optimizam McLaren može pronaći u kvalifikacijama debitanta Landa Norrisa i čini se da imaju bolid s kojim se mogu uključiti u tu borbu za sredinu poretka, ali na njihovu žalost Sainz je imao vrlo loš vikend. Prvo peh u kvalifikacijama kad je ispao u Q1, a onda nakon dobrog starta – prilika za bodove nestala je u dimu.

Uz Norrisa (12. mjesto), u Formuli 1 debitirali su još Alexander Albon (14. mjesto) i George Russell (16. mjesto). Tri debitanta, nijedan bod. Analizu njihovog učinka i svojevrsno predviđanje njihove budućnosti, čitajte na GP1 portalu u srijedu 20. ožujka.

Na koncu, dotaknimo se Williamsa. Vjerujem da je svakom ljubitelju Formule 1 teško gledati tu momčad slavne i bogate prošlosti na samom dnu. Robert Kubica sigurno nije ovako zamišljao svoj povratak. Startao je zadnji, a Bottas ga je tri puta obišao za krug.

Prvi put smo u ovoj eri sporta vidjeli na djelu novo pravilo dodjeljivanja jednog boda za najbrži krug utrke. Kako se i očekivalo, to je donijelo kvalitetan začin završnici utrke. Vozači su dodatni bod imali u mislima i bila je zanimljiva Bottasova komunikacija s inženjerima na tu temu. Čak je Toto Wolff rekao nakon utrke da su njegovi vozači zapravo ignorirali uputu da ne jure bezglavo po taj najbrži krug utrke.

I dok je to pravilo donijelo pozitivnu promjenu, isto ne možemo reći za nova aerodinamička pravila, koja su trebala olakšati pretjecanje. No dobro, Albert Park je specifičan pa dajmo još jednu šansu tim novim paketima, uz nadu da će u Bahreinu neke pozitivne promjene biti vidljive.

Ovogodišnju Veliku nagradu Australije pamtit ćemo i po jednom tužnom događaju. Formula 1 ostala je bez velikog čovjeka, legendarnog direktora utrka Charlieja Whitinga. Ostavio je dubok trag u svijetu sporta, a slika svih vozača s porukom “Hvala ti, Charlie” jedan je od posebnih trenutaka prošlog vikenda.

Sljedeća utrka je Velika nagrada Bahreina. Još jedna utrka na kojoj Sebastian Vettel brani dvostruku pobjedu iz prošle dvije sezone… Može li se Ferrari podići nakon ovakvog bolnog udarca? Može li Bottasova renesansa dobiti nastavak? Pitat će se nešto i najtrofejnijeg vozača današnjice…

4
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
3 Komentara na temu
1 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
4 Autori komentara
avataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
Worf

gledajte sad kad ferrari svih opere u sljedece 2,3 trke…….. zar nije dosta ovih prognoziranja sezone. tek je jedna utrka prosla, i to ona koja je najmanje prilagodjena staza za f1. poslije monaca naravno nema sanse da je merc u 3mj napravio ovoliku razliku, nakon sto smo zadnje 2 sezone imali maltene ujednacene bolide nema sanse da je honda tek tako sustigla merc i ferrari po performansama, nakon sto nisu godinama mogli 3 utrke u komadu odradit bez DNF nema sanse da je bottas napredovo toliko preko zime da ostavlja 9 wdc-a (ham i vet) pola kruga iza sebe australija… Read more »

avatar
Član
dadoMKCG

neka ferrari popije Red Bull. možda dobije krila

avatar
Član
mody

tako ce biti cijelu sezonu ferari ce loviti mercedes red bul tu negdje a mclaren iwillams na začelju

avatar
Član
BNL.McLaren

Daj posudi kristalnu kuglu kad završiš s njom.. 😀 😀 😀