Oživljavanje pravila koje je bilo na snazi između sezona 1950. i 1959., tj. objava da će se dodjeljivati bod za postavljanje najbržeg kruga na utrkama predstojeće sezone, dodatno će učiniti sezonu zanimljivijom. Da je ovo pravilo bilo na snazi prije 10 godina, jedno važno poglavlje u povijesti Formule 1 bi izgledalo drugačije…

2008

Službeni rezultat:
1. Hamilton – 98 bodova
2. Massa – 97 bodova

Rezultati s bodovima za najbrži krug
1. Massa – 100 bodova (3 najbrža kruga)
2. Hamilton – 99 bodova (1 najbrži krug)

Svi se sjećamo kako smo grizli nokte tijekom završnice sezone 2008. na Velikoj nagradi Brazila. Massa je pobijedio kod kuće, u Interlagosu, i na kratko osvojio naslov svjetskog prvaka za Ferrari. Nešto dalje na stazi, Lewis Hamilton u McLarenu je pretekao petoplasiranu Toyotu Tima Glocka i osigurao neophodne bodove za prvi naslov svjetskog prvaka u karijeri. Ne zaboravljaju se Ferrarijevi mehaničari kako razbijaju po garaži, kojekakve grimase tadašnje Hamiltonove djevojke Nicole Scherzinger, ali ni srceparajuće scene uplakanog, dostojanstvenog Felipea Masse na pobjedničkom postolju.

Bodovi za najbrži krug bi promijenili stvari. Massa bi s tri boda za najbrži krug odnio titulu svjetskog prvaka. S druge strane, uzimajući u obzir u kakav bi to delirij bacilo Massine navijače doma, u Sao Paulu, možda je i bolje da takvo pravilo nije bilo na snazi.

Bilo kako bilo, da je ovo pravilo bilo na snazi, karijere protagonista ove priče bi zasigurno bile drugačije. Ostaje nam da vidimo što će nam to donijeti u 2019…

9
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
5 Komentara na temu
4 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
6 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
trust_no1

De nek bolje vrate doljevanje goriva u utrci a ne ovo sranje.

avatar
Član
Worf

nemojte ovo uzimati za primjer. vrlo vjerovatno najluda i najneizvjesnija zavrsnica u povijesti ovog sporta (zadnji zavoj, zadnjeg kruga, zadnje utrke kalendara……tesko se to moze nadmasit), i vi idete to prljati mijesanjem ovog (idiotskog) pravila.
pa to bi bila tragikomedija da je onakvo prvenstvo odluceno najbrzim krugom u utrci

avatar
Član
trust_no1

Slažem se

avatar
Član
The Best F1 Driver

Ovakav članak je glupost epskih razmijera… Da je ovo pravilo bilo na snazi 2008 Massa sasvim sigurno nebi imao 3 FL-a (sva 3 u zadnjem dijelu sezone), niti Hamilton samo 1 (predzadnja utrka)… Naime Mercedes i Ferrari su zajedno te sezone imali 16 od 18 mogućih FL-ova… I moš si mislit kak bi eto Hamilton osvojio samo 1 FL te sezone da je isti nosio bodove… A na kraju krajeva za početak Kimi je imao 10 FL-ova te sezone i to sve uglavnom u prvom dijelu sezone… I vrlo je upitno bi li uopće Massa bio u borbi za naslov… Read more »

avatar
Član
klepesina

Sramota bi i bila da na takav nacin bilo ko postane sampion vecu glupost nisu uveli u F1 a izgleda i nece ovo pod hitno ukinut treba.

avatar
Član
west 44

E da je babi…ovo su pokušaji davanja na važnosti jednom prosječnom vozaču tipa Grimasse.Taj da je trebao biti prvak bio bi a ne bi skupljao nekakve bodove uokolo!!! Sad će bit najbržih krugova pet rundi prije kraja od slabijih momčadi sa malo goriva i novim setom guma koliko hoćeš.

avatar
Član
mika.KA

ma baljezgaju bezveze.
da je bilo to pravilo lujo bi i prije brazila potvrdio naslov jer bi imao puno više najbrzoh krugova.
a da ne spominjem da su ova sva pravila bila u doba MS onda veliki MS nikada nebi bio prvak!

avatar
Član
Worf

to ti nije jedna od boljih izjava……..covjek je pobjedivao s pola kruga prednosti u otprilike 60% utrka u sampionskim sezonama. nikakav bod za najbrzi krug nebi imao utjecaja.
ali da, bod za fl je jedna od zescih gluposti…… sljedece je bod za svaki sudar iz kojeg izidjes neostecen, ili samo minimalno okrznut

avatar
Član
mika.KA

nisam mislio na taj bod nego na sva ova nova pravila koja se mjenjaju iz sezone u sezonu (kada vec usporeduju,makar blesave sve te usporedbe).
dobro da nije usporedila da se MS rodio 15god mladi i da trka se lujom