Utrka u Melbourneu zasigurno nije ispunila Ferrarijeva očekivanja. Vettel je završio četvrti, a Leclerc peti, sa zaostatkom od gotovo minute u odnosu na Mercedes Valtterija Bottasa. Razočarani su Tifosi koji su vjerovali da je Ferrari sposoban pobijediti u prvoj utrci. Nada je da SF-90 ne može samo pronaći pravu postavku i da se može bolje upravljati gumama, ali postoji strah da možda ima i više toga.

Tijekom utrke se primijetila vrlo oprezna uporaba Ferrarijevih pogonskih jedinica, kao da se potvrđuju glasine iz kvalifikacija, koje su govorile o oslabljenom motoru kako bi se izbjegli tehnički problemi u utrci na koje je Ferrari nailazio u drugom tjednu testiranja.

Prvo se primijetila slaba uporaba mapiranja provedena u prvoj fazi utrke. Zapravo, Vettelov bolid je krenuo s mapom 1 (što bi trebala biti najjača mapa), a nakon nekoliko krugova prelazi na mnogo mirniju mapu motora, oznake 5. Vrlo drugačiji izbor nego prošle sezone, kada se postupno kretalo od mape 1 do mapa 3-4. Ipak, u toj fazi Vettel je morao ostati blizu Mercedesovog dvojca kako ne bi dopustio da pobjegnu.

Najekstremnije mapiranje (mapa 1) odobreno je samo za krug prije ulaska u boks, koji se dogodio tijekom 15. kruga, u fazi utrke u kojoj je Ferrari pokušavao smanjiti zaostatak za Lewisom Hamiltonom. Ovo mapiranje se više nije koristilo, čak ni za vrijeme obrane od Verstappena, u 31. Krugu. U toj fazi utrke Vettelov SF-90 postavljen je na onu vrlo „nježnu“ mapu motora, mapu 5. Bilo bi normalno, kako se ne bi izgubio položaj, da se koristi mapa 1, uzimajući još u obzir i Maxove mnogo svježije gume. To objašnjava kako je Verstappen s Hondom i DRS-om uspio prestići Ferrari na pravcu prema zavoju 3.

Odstupanja se nastavljaju čak i u srednjoj fazi utrke, kada Vettel počinje previše koristiti obrtaje, pogotovo u zavojima 13 i 14. Vjerojatno kako bi maksimalno iskoristio MGU-H te kao da je postojala potreba da se baš tako mora puniti s ekstremnom SOC (stanje punjenja) mapom. Nekoliko krugova kasnije Vettel javlja timu o zaostajanju (lag) u pogonskoj jedinici, dakle kašnjenju u isporuci energije, možda zbog nesavršenog funkcioniranja turba.

Daljnji tragovi vezani uz problematičnu pogonsku jedinicu se opet vide kod Vettela, koji 20 krugova prije kraja utrke pita Riccarda Adamija da li je bolid dobro i pita se zašto ide toliko sporo. Na to mu je odgovoreno da se ne zna zašto. Na kraju utrke u Ferrariju ne dopuštaju Leclercu da prestigne Vettela koji je u očiglednim poteškoćama.

Još jedna bitna stavka u utrci u Australiji je bila nedostatak gripa i trakcije na izlazu iz zavoja. Bilo je očito kako su se Ferrariji jako mučili i nisu imali onu stabilnost koju su pokazivali u Barceloni. Valja napomenuti kako je Ferrari postavio jako ”zatvorenu” strukturu bolida, kako bi imali što manje otpora.

Jesu li možda pretjerali u tome te su imali problema s pregrijavanjem pogonske jedinice? Vrlo lako moguće i to bi objasnilo probleme s korištenjem slabije mape motora. S druge strane to zasigurno nije odgovor na ostale probleme Ferrarija vezane za grip, ali i na kašnjenje isporuke energije.

Ferrari zasigurno ima ljude i metode koji mogu već do utrke u Bahreinu riješiti dio problema, ako su ih pronašli, naravno. Ako su još u potrazi za odgovorima ovo bi mogao biti početak kraja Ferrarija za ovu sezonu. Zbog neizvjesnosti se nadamo kako to neće biti tako ali nam ne preostaje ništa drugo nego dočekati Bahrein i vidjeti što će nam utrka donijeti.

8
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
4 Komentara na temu
4 Odgovora na temu
1 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
5 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
west 44

Campioni macaroni!!!

avatar
Član
Desmosedici

Ajde, još malo analize pa na spavanje. Ne znam koliko gledate detalje na bolidima. Onaj koji to gleda i razumije se, primjetit će da je Ferrari ove sezone napravio, kopirao od Mercedesa onu jednu “škrgu” iza zadnjeg hvatišta Halloa kroz koju izlazi vrući zrak. To je Mercedes lani napravio kad je imao problem sa hlađenjem. Međutim, primjetio sam da kod Ferrarija nema više onog rešetkastog otvora za vrući zrak odmah ispod zadnjeg hvatišta Halloa a kod većine bolida ga ima, a to je bio baš Ferraijev izum. Zanimljivo..možda ga opet ugrade ako bude problema sa hlađenjem.

avatar
Član
mika.KA

neznam cemu tolika analiza svezi ferraria?
dosadni ste više!
kada su u barci bili prvi onda smo dva tjedna citali kako su vec prvaci,koju imaju brzinu,itd!!

avatar
Član
FerrariHR

Pohvale za zanimljiv članak, ali nebi išao toliko ekstremno da ako Ferrari ne uspije do iduće utrke detektirat problem da je to “početak kraja za ovu sezonu”. Ferrari je krenuo moćno u Barceloni, ali samo oni znaju zašto. Barcelona je drugačija od Australije i to je također dio problema koji će pratit Ferrari ove sezone. Mislim da će Ferrari zbog nekih tehničkih rješenja bit u “milosti i nemilosti” nekih staza koje mu odgovaraju ili ne. Ne isključujem ni neki problem sa motorom ali čisto sumnjam. Nisu baš tako neiskusni da naprave početničke greške u odjelu za motore. Mislim da se… Read more »

avatar
Član
Desmosedici

Sve ovo sam vas ja već obavijestio..uktratko, ovo je bilo u detalje..a forumaši me nagradili..ubili me s minusima. Hahaha!..Ne brini se, sve će ovo Mattia dovesti u red..Ovo je odličan bolid, nije slučajno bio najbolji na testiranju u Barceloni.

avatar
Član
harii87

Druže, ja ne znam radiš li ti za Ferrari pa to u ugovoru stoji da svako slovo o Ferrariju mora biti glorificirano ili si po prirodi sam takav da kao slijepac slijediš onog jednog što se zove vođa sekte.

Usrali su! Jebeno su usrali sve što se moglo usrat u Australiji! I ne samo u Australiji ove godine nego i na xyz utrka u zadnjih 10 godina. Šlampavi su, neorganizirani i djeluju totalno hektički!

avatar
Član
west 44

On ti je glavni PR Ferrarija za Sinj i okolna brda,mora tako!!!

avatar
Član
harii87

Ja sam veliki simpatizer Ferrarija ali miša mu nemreš bit slijep na idiotarije koje su se događale i događaju i dalje.