Šef momčadi Red Bulla Christian Horner smatra da bi vlasnici Formule 1 Liberty Media trebali priznati da su pogriješili kad su krenuli s aerodinamičkim promjenama za 2019. godinu koje će se pokazati kao pogreška i neće napraviti razliku po pitanju kvalitete samog utrkivanja.

Momčadi Formule 1 su zimski period proveli radeći i pripremajući nove bolide koji će morati zadovoljavati nova pravila uvedenih za 2019. godinu koja bi trebala povećati broj pretjecanja.

Prednje i stražnje krilo su prošireni i pojednostavljeni, a uvedena su i mnoga ograničenja koja se tiču aerodinamičkih dijelova i kočionog sustava kako bi praćenje bolida ispred bilo lakše. Na medijskom događaju organiziranog ovog utorka u Red Bull centru u Londonu Horner je bio skeptičan po pitanju novih pravila.

“Mislim da nova pravila neće napraviti nikakvu razliku pri utrkivanju. Da, karakteristike bolida su neznatno drugačije, ali u pogledu bližeg i lakšeg praćenja bolida ispred mislim da neće biti nikakve promjene,” rekao je Horner.

“Ono što mislim da će se dogoditi na početku sezone je da će neki timovi shvatiti kako iskoristiti nova pravila, a neki neće. Razvoj će u prva tri ili četiri mjeseca biti veoma važan.”

Ovogodišnje promjene su uvedene nakon malog broja pretjecanja na Velikoj nagradi Australije, na otvaranju 2018. godine, unatoč skepticizmu momčadi za potrebom za takav “dramatični remont”. Obzirom da Liberty Media priprema velike promjene za 2021. godinu ovogodišnja pravila bi mogla biti samo uvertira, bez velikog pritiska na to da li će uspjeti ili ne.

“Mislim da bi oni [Liberty Media] prihvatili da su pogriješili u tom polju samo da im “prođe” promjena prednjeg krila. Očito je da se Pripremaju za 2021. godinu. Imati samo promjenu prednjeg krila i reći da će to utrkivanje činiti boljim bi bilo naivno i skupo. A naravno, teret toga je na timovima,” rekao je šef Red Bulla.

Nadzornik austrijske momčadi Helmut Marko je izjavio da je njegov tim potrošio dodatnih 15 milijuna eura u razvoju novi pravila vezanih za aerodinamiku, a na otvaranju sezone u Australiji ne očekuje više preticanja.

“Mišljenja sam da će utrka u Melbourneu biti ista kao i prošle godine. Problem nije bolid već staza. Ne postoje velike zone za kočenje pred spore zavoje tako da ako nema velike razlike u brzinama bolida onda je pretjecanje skoro pa nemoguće. To je isto već nekoliko godina. Australija je prelijepa za posjetiti, ima odličnu stazu, ali i ograničenja kad je u pitanju uzbudljivo utrkivanje.”

3
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
3 Komentara na temu
0 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
3 Autori komentara
avataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
Desmosedici

Problem je aerodinamični koncept današnjih bolida. Aerodinamička efikasnost je jako ovisna o krilima, posebno prednjem. To je slično avionima. Avioni iza sebe ostavljaju takav zračni vrtlog da ga slijedeći avion ne smije pratit na manje od 6 km, inače će uletit u taj vrtlog, igubit uzgon ili prevrtanje prema tlu. Znači, treba smislit neki drugi aerodinamički koncept. Bolidi s “ground effect” od 1978-1983 su bili odlični po tim pitanjima. Imali su i mane, ali u današnje vrijeme se može nešto iskombinirat na toj osnovi a da bude dobro.

avatar
Član
Pratiteljcro

Sve je tocno rekao.

avatar
Član
mody

previše je zavoj u melburnu tamo je teško pretjecat