Vjerojatnost kako ćemo na VN Brazila gledati zanimljivu, sadržajnu i neizvjesnu utrku, kladioničarskim rječnikom rečeno, je zicer oklada. Konfiguracija staze, često promjenjivi vremenski uvjeti i još uvijek prilično fanatični navijači obilježja su koja iz godine u godinu donose dašak onog old schoola u kalendar koji je sve više prošaran razno raznim modernim tvorevinama bez duše, identiteta, najčešće i događanja na stazi. I ovogodišnje izdanje iako bez kiše pa čak i sigurnosnog automobila što je obično vrlo rijedak slučaj, donijelo nam je puno toga zanimljivog. Stalno nadmudrivanje vodeće šestorke, borbe u sredini pa i na začelju u kombinaciji s nekim doista lijepim potezima malo su koga mogle ostaviti nezadovoljnim. Rezultatski dio priče i događanja na stazi prokomentirat ćemo ali i ocijeniti u sklopu našeg stalnog pregleda dobitnika i gubitnika. Kada smo već kod ocjena, za ovogodišnje izdanje VN Brazila one će sigurno i zasluženo biti visoke, rekao bih i najviše.

Dobitnici:

  1. Lewis Hamilton – 10 – Prva startna pozicija, pobjeda i matematički osigurana titula za Mercedes u poretku konstruktora. Rekli bismo i više nego dovoljno za lidersku poziciju u kategoriji dobitnika. Gledajući samo rezultatski dio priče netko bi mogao pomisliti kako je to za novog – starog prvaka i Mercedes bio samo još jedan dan u uredu. Ipak, ako uzmemo u obzir tijek događanja i odnose snaga u samoj utrci pa i na kvalifikacijama možemo reći kako je Lewis (opet) uzeo više nego što je realno mogao. Pole position osvojio je uz minimalnu prednost ispred Vettela, a u utrci se manje više od početka do kraja mučio s čuvanjem guma i tempom, pogotovo na setu mediuma. I sam je rekao kako su u odnosu na Red Bull bili u podređenom položaju pa se u skladu s navedenim, vjerojatno niti on sam nije previše nadao pobjedi. U konačnici, Ocon i Verstappen širom su mu otvorili vrata i uručili poklon što je Britanac objeručke prihvatio i utrku rutinski priveo kraju. Neki će možda reći da je opet imao sreće ali statističari kažu kako je u ovoj sezoni u 7 do 11 slučajeva došao do pobjede u situacijama kada je po tempu i brzini bio u podređenom položaju, pitanje je jeli sve tek plod sreće i slučajnosti?
  2. Kimi Raikkonen – 8 – Već osmi put ove sezone Kimi Raikkonen došao je do najniže stepenice pobjedničkoga postolja. Kada tome pridodamo i još tri druga mjesta i jednu pobjedu ispada kako je Finac u svojoj oproštajnoj sezoni u dresu Ferrarija napravio itekako dobar posao. Tome svjedoči i treće mjesto u poretku vozača gdje Ferrarijevom veteranu u leđa gledaju oba vozača Red Bulla ali i njegov sunarodnjak Bottas. U Brazilu je Kimi odradio još jednu vrlo dobru utrku u kojoj je usput rečeno i zasluženo izdominirao svog potpuno indisponiranog momčadskog kolegu. Pred kraj utrke u otvorenoj borbi s Ricciardom zadržao je svoje treće mjesto i rekli bismo, još jednom pošteno odradio ono za što je plaćen.
  3. Charles Leclerc – 7 – Već je nekoliko puta u ovoj rubrici rečeno kako Leclercovi ali i Sauberovi dobri rezultati više i nisu nekakva velika novost, još manje senzacija. Ipak, u situaciji kada u čistoj utrci dovezete Sauber do mjesta namijenjenog prvom među ostalima takav se rezultat ne može ignorirati. Nesumnjivo važni bodovi i za Leclerca, ali možda i važniji za švicarsku momčad čija pozicija u poretku konstruktora još uvijek nije u potpunosti definirana. Ovim dobrim rezultatom vjerojatno su odbili pritisak Toro Rossa, no s druge strane ni sedmoplasirana Force Indija sada se više ne čini neuhvatljivom. Sve u svemu good job.
  4. Haas – 7- Ni sam Nostradamus vjerojatno ne bi mogao predvidjeti formu i rezultate Haasa u ovoj sezoni, posebice ako govorimo o posljednjih nekoliko utrka. Nakon ljetne stanke gotovo u pravilu funkcioniraju po sistemu dva – dva. Dvije utrke odrade solidno, pa se u sljedeće dvije ne pojave na stazi. Nakon Mexica i SAD-a iz koji su otišli praznih ruku u Brazilu su ubacili oba bolida među osvajače bodova. Nije žetva doduše bila previše bogata, no u svakom slučaju veseli. Situacija u poretku konstruktora prilično je jasna jer peto mjesto je već manje više osigurano pa u tom kontekstu pritiska nema.

Gubitnici:

1. Red Bull – 8 – Gledajući jedino i isključivo rezultat postignut na utrci, drugo i četvrto mjesto doimaju se na prvu postignućem vrijednim svake pohvale. Rezultat je to koji bi vjerojatno, da im ga je netko ponudio prije utrke, potpisali i čelni ljudi ove momčadi. No ako sagledamo cjelokupnu situaciju priča ipak dobiva nešto drugačiju konotaciju. Rezultati u kvalifikacijama doduše nisu davali preveliku nadu jer Max je bio tek peti dok je s druge strane maler Ricciardo dobio tko zna već koju penalizaciju ove sezone startajući iz sredine poretka. Ipak, u samoj utrci gledali smo neku sasvim drugu priču. Nakon dobrog starta, bilo je očito kako Red Bullovi bolidi imaju tempo na koji glavni konkurenti mogu teško odgovoriti što su i Verstappen ali i Ricciardo prilično zorno pokazali na stazi. Rekao je uostalom to nakon utrke i Lewis Hamilton. I dok se u momčadi vjerojatno već spremao šampanjac za drugo uzastopno slavlje, u priču se upleo Ocon i Maxu izbio gotovo sigurnu pobjedu. Dobro je u konačnici Nizozemac i prošao jer je vrlo lako mogao ostati bez svega. Odmah nakon utrke uslijedio je očekivani verbalni rat i rasprava o situaciji o kojoj će se još dugo pričati. S druge strane iako je napravio dobar napredak i do kraja bio u igri za postolje, postavlja se pitanje koliko je daleko mogao i Ricciardo da je kojim slučajem krenuo u utrku s primjerice petog, šestog umjesto s 11. mjesta. U konačnici, Red Bull je uzeo puno ali dojam je kako su imali priliku uzeti i puno više jer ako ništa drugo pobjedu su izgubili glupo i naivno, a takva se prigoda u eri Lewisa Hamiltona i ovoga Mercedesa ne ukazuje često.

2. Sebastian Vettel – 7- Gledajući Vettelov govor tijela ali i izvedbe na samoj stazi, rekao bih kako osim možda ekipe iz Williamsa i McLarena, nitko više ne iščekuje kraj ove sezone. Trgnuo se nakratko Nijemac u Meksiku pa je drugim mjestom malo popravio krvnu sliku, no tek jedno drugo mjesto u posljednje četiri utrke i posljednja pobjeda u Belgiji koja datira još s kraja ljeta puno su premalo za vozača koji je slovio kao glavni Lewisov konkurent u borbi za naslov prvaka. Sličnu priču vidjeli smo i u Brazilu jer kako je i sam Vettel rekao nakon sasvim solidnih kvalifikacija, stvari su se dalje razvijale uglavnom od lošeg ka gorem. Iako ni Ferrari u Sao Paolu nije briljirao u najmanju ruku nije briljirao ni Vettel.

3. Renault – 3 – Slično kao i kod glavnog konkurenta Haasa, i u Renaultu su oscilacije u rezultatima i izvedbama uobičajena pojava. Priča je zapravo loše krenula još u subotu kada je Sainz ispao već u prvoj rundi kvalifikacija, da bi u sličnom tonu nastavili i u nedjelju. Nico Hulkenberg nije uspio odvrtiti niti polovicu od ukupno 71 kruga jer je zbog tehničkih problema otpao iz igre, a tek nešto bolje prošao je Sainz koji je završio utrku no u konačnici se dovukao tek do 12. mjesta. Slab rezultat i slaba izvedba koja nasreću Francuze neće previše koštati jer ciljano četvrto mjesto u poretku konstruktora manje više je sigurno pa će time i ovaj loš nastup brzo u zaborav.

4. Esteban Ocon – 2 – U utrci koju je trebao završiti kao totalni anonimus jer ni tempa ni brzine nije imao, mladi se Francuz prometnuo u jednog od glavnih aktera i antijunaka. Kontakt s Maxom Verstappenom u 44. krugu prilikom kojega su obojica u skladnoj pirueti odsklizali sa staze razbjesnio je brojne Maxove navijače i očekivano samoga Verstappena koji je dobrih 5 sekundi nakon incidenta biiiipao na tim radio. Razgovor ugodni imao je i svoj nastavak nakon utrke no bilo kako bilo nesumnjivo je kako je Ocon Verstappenu skinuo čistog zicera. U ovoj priči očekivano, svatko ima svoju istinu, Max jednu koja kaže kako nije očekivao Oconov napad i tako glup i agresivan potez vozača koji zaostaje za cijeli krug, a Ocon drugu prema kojoj je prema pravilniku njemu dozvoljeno preticanje za povratak u krug s vodećima. Tko je u pravu tko u krivu prosudite sami, no jedno je sigurno… no Max, no party.

5. Marcus Ericsson – 2 – Čovjek koji je pomalo spektakularno Sauber dogurao do šeste pozicije na startu što je ujedno i njegov najbolji rezultat u karijeri, na kraju je ukakao i šefa i stanicu. Već sami start odradio je prilično traljavo pa je malo po malo gubio poziciju za pozicijom. U konačnici nakon svega 20 krugova izvrtio se i potom provozao do boksa gdje je bio prisiljen svoju pretposljednju utrku popratiti tek u svojstvu gledatelja. Šteta.

Ostatak grida:

Valtteri Bottas – 7

Sergio Perez – 5

Brendon Hartley – 4

Pierre Gasy – 3

Stoffel Vandoorne – 3

Sergey Sirotkin – 2

Fernando Alonso – 2

Lance Stroll – 2

Događanja na stazi: 5/5

Vrlo solidna utrka u kojoj je nije bilo već uobičajenih izlazaka sigurnosnog automobila ili primjerice kiše, no unatoč tome i u tim normalnim uvjetima, gledali smo dobru i sadržajnu utrku. Borbe na stazi i redale su se praktički od početka do kraja, a sve je začinio dodir Maxa i Ocona koji je obilježio cijelu utrku. Sve u svemu malo je toga nedostajalo.

Neizvjesnost: 5/5

Neizvjesnost je kao rijetko kada ove sezone bila prisutna od početka do kraja jer je tijekom cijele utrke razmak između vodeće šestorke bio manje više unutar nekoliko sekundi. Slična priča odvijala se i u sredini poretka. Ono što valja primijetiti je i činjenica kako se nakon dugo vremena zaostatak sedmoplasiranog nije mjerio u minutama pa i u ovom segmentu teško da je moglo bolje.

Općeniti dojam: 5/5

Kratko i jasno, bolje i više od ovoga nam niti ne treba. Možda eventualno koja kap kiše…

17
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
1 Komentara na temu
16 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
5 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
modesto

normalno oon je uporopastio maxu trku ovaj se boio za vrh mogu zamisliti šta bi bilo da je ocom zakačio seba ili lewisa,,no max je uvijek krivac jer je agresivan,,nije smio vrijedat ali stvarno ono je idiotski potez,,išao se boriti s njim a zaostaje miči se s staze igotovo…..interlagos je pravi old chool kad vidim abudbi zadnju utrk loše mi dođe…ovakva staza zaslužuje bit zadnja u kalendaru ili prva

avatar
Član
mika.KA

daj malo bolje pogledaj snimku sudara.max se zabio u ocona.cak je ocon izasao sa desnim kotacem izvan staze!
sta bi trebao!?
po meni ste maxu trebali dati 0!!
sam si je kriv za OPET sudar,ponasanje čobana,itd.

avatar
Član
Mike-ferrari

Interesantno je kako se tebi max zabija u druge kada hamilton pobijedi a seb i kimi se zabijaju u maxa kada snjima ima sudar
Izuzetno si postao objektivan

avatar
Član
Mike-ferrari

Sjecam se tvog komentara za singapur prosle godine kada je izbacio oba Ferraria i hamiltonu poklonio pobjedu bas taj max Onda kada je njega seb tako zatvarao sa prednoscu od pola bolida ti si rekao a seb je glup zasto bi ovaj prikocio A sada je max glup sta nije prikocio zbog ocona koji kasni puni krug jer naravno to je donijelo pobjedu hamiltonu Naravno kako je ocon pomogao Mercu ciji je vozac i da ce dati guzice samo da neotpadne Da mercedes se htio osigurati iako je bio u komfornoj situaciji i to mu je poslo za rukom i… Read more »

avatar
Član
mika.KA

joj daj ne s_ri!
to samo tvoji u ferrariju mogu!hass u australiji i sada u brazilu kako se micu ferrariju bez borbe!!!

avatar
Član
Mike-ferrari

Ja samo tvoju objektivnost nazivam krajnjw upitnom
A to se vidi i iz tvog komentara obzirom je micanje sa staze jedno a direktno sudaranje u korist momcadi za sjedalo nagodinu drugo.
No Maxa i njegove poteze nepodrzavam pa nebi dalje
Zasluzeno je Merc uzeo naslov i to usput daje i Hamiltonu najbitniji instrument za osvajanje istoga
Da su konstruktorski fulalali to bi po meni bio najveci dokaz njegove vjestine u osvajanju naslova vozackog
Al nebitno jer taj me ionako nezanima

avatar
Član
dansla

Pa radi se o istoj stvari i tamo je Vettel preoštro zatvarao , kao i ovdje Max.
Po meni je ovo čisti trkaći incident , bez kazni , a ujedno i glupost od strane Maxa.

avatar
Član
modesto

kaznu je dobio ocon i točka kriv je

avatar
Član
Desmosedici

Da vam skratim priču, inteligentan vozač na Maxovu mjestu bi pustio Ocona neka samo ide i odmakao se od njega što dalje da se ni slučajno ne mogu dodirnuti. Sve drugo je glupost.

avatar
Član
modesto

išao se utrkivati s verastapenom on se bori za 1 mjesto ovaj kasni za cijeli krug

avatar
Član
mika.KA

da i? dali ima ocon pravo da se vrati u “utrku”? pravila kazu da ima.
s druge strane max ga je zgurao sa staze i zabio se u njega. nezz zasto je uopce dobio ocon kaznu!?
jedinu kaznu je trebao dobiti max i to 10sec i onda bi postolje bilo drugacije 😉
i još posebno kaznu -5 mjesta na sljedecoj utrci za čobansko ponašanje

avatar
Član
modesto

ocon je kaznenjen jer borba kotač uzt kotač je neprihvatljiva i ne filkozofiraj jer gledaš na način jer ti smeta max on je to trebao učiniti nasigurniji načion a ne kotač uz kotač dasam ja max ja bi ga izgurao s staze jer mu je pokvario utrku on se borio za 1 mjesto a ne ocon sljedece sewzone ce ostati bez mjesta u f1 ppa je li ti razumiješ pravila formule 1?????vozač koji zaostaje za cijeli krug nemase šta boriti s ovimn vodećim a da je tako lewis bio i on bi postupio ili vetel e onda bi govorili glupi… Read more »

avatar
Član
dansla

Borba kotač uz kotač je bila isključivo zato što je Max oštro presjekao i zatvarao Ocona . E sad druga stvar je to što Max uvijek misli da mu se drugi moraju makniti .

avatar
Član
dansla

Kakve to ima veze , svako ima pravo vozit svoju utrku ovisno o trenutnim okolnostima i mogućnostima. Isto tako bi se moglo reći šta se Verstappen išao boriti za 1. mjesto kad je prvenstvo ionako riješeno , zar ne ?

avatar
Član
modesto

o čemu tekeljaš max se borio za utrku a ovaj je bio za cijli krug ivozi agresivno kao dase on bori s njim za 1 mjesto pa ovo je vn brazila i borese za prvo mjesto ve utrke ,prvenstvo je davno riješeno pa šta hoćeš reć sherlock holmes da se nije ni trebala voziti vn brazila,,

avatar
Član
dansla

Pa ne znam šta nije jasno , ne želim to reći nego baš suprotno , ti si taj koji to kaže . Verstappen se ima u potpunosti pravo boriti za 1. mjesto , ali isto tako i Ocon za što bolje mjesto .

avatar
Član
modesto

da ali treba prepustiti verstapena jer ga zaobilazi z cijeli krug