Baš kao i prethodne sezone, i u ovoj je posljednja utrka u kalendaru dočekana u pomalo revijalnom tonu, lišena gotovo svake rezultatske neizvjesnosti uz tek nekoliko manjih otvorenih pitanja kada je riječ o poretku vozača i konstruktora. Ipak, jubilarno deseto izdanje VN Abu Dhabija u konačnici nam je pružilo i više no što smo možda i mogli očekivati, posebice u prvom dijelu utrke kada je stvarno bilo svega i svačega. Valja primijetiti i kako je za neuobičajeno veliki broj vozača ovo bila posljednja utrka, za neke zbog prelaska u druge momčadi, za neke zbog gubitka mjesta za 2019., za neke zbog odlaska u mirovinu. Unatoč tome popusta nije bilo i s te strane utrka nikako nije bila kilava i anemična jer zapravo je svatko imao neki svoj razlog za dokazivanje i još jedan dobar rezultat. Ipak, s druge strane osjetila se i ta pomalo svečarska atmosfera koja je u konačnici okrunjena i prije i tijekom i na kraju same utrke brojnim tim radijima zahvale, pozdrava i lijepih želja koje su vozači i momčadi međusobno izmjenjivali. Naravno, ispraćaj velikog Alonsa možda je ponajviše obilježio ovu utrku s koje su u mirovinu mladi tj. mlađi prvaci Vettel i Hamilton lijepom gestom u počasnom krugu ispratili velikog Španjolca. U toj je vožnji čak bilo i neke simbolike jer iako je Fernando već par sezona daleko od vrha,  činilo se kako je možda i premalo puta okrunjeni kralj Alonso, borbu s nekim novim pjetlićima i pobjednicima sada i službeno prepustio Lewisu i Sebu.

Dobitnici:

  1. Lewis Hamilton – 10 – I dok je do pobjede na VN Brazila, Lewis došao praktički ni kriv, ni dužan nakon što su mu u situaciji kada se od iste već oprostio Max i Ocon gurnuli poklon u ruke, u Abu Dhabiju Britanac je pobijedio u potpunosti suvereno i zasluženo. U kvalifikacijama, složio je krug koji je za druge opet bio nedohvatljiv, a samu utrku odradio je u maniri rutinera. Nešto raniji ulazak u boks značio je i malo konzervativniji pristup tijekom utrke zbog čuvanja guma, no realno Lewis se i nije imao razloga previše forsirati. Ulaskom u boks vozači ispred njega micali su se jedan po jedan, neki su odustali, neke je i obišao i u konačnici je kako sam i rekao, prilično suvereno došao do 11. pobjede u 2018. čime je izjednačio svoj rekord po broju pobjeda unutar jedne sezone.
  2. Max Verstappen – 8 – Gledajući samo krajnju poziciju u utrci i osvojeno mjesto na postolju, mogli bismo reći kako je u Abu Dhabiju Max čak i (po)najviše profitirao. Već na kvalifikacijama vidjelo se kako Verstappen ne uspijeva u potpunosti posložiti sve kockice jer bilo je tu dosta sitnih grešaka i nesigurnosti što je u konačnici i rezultiralo posljednjim mjestom na startu, barem kada je u pitanju prva liga. U samoj utrci, izuzev starta i prvoga kruga u kojem je izgubio neke pozicije, ostalo je odradio u najmanju ruku korektno i u skladu s onim što je Red Bull u ovoj utrci mogao, a pored (Lewisovog) Mercedesa i (Sebovog) Ferrarija ovaj put nije mogao više. Postolje u utrci koja sasvim sigurno ne spada u red Verstappenovih i Red Bullovih najbriljantnijih izdanja u konačnici je i više nego dobar rezultat. Ako ništa, ovim je dobrim rezultatom i u konačnom poretku ušićario jedno mjesto i pretekao Bottasa.
  3. Sebastian Vettel – 9 – Nakon prilično skromnog nastupa u Brazilu, Vettel je finale sezone odradio više nego dobro i tome se jednostavno nema što puno dodati. Treće mjesto na startu pretvorio je u drugo na kraju utrke i time na zasluženi odmor otišao u ipak nešto vedrijem raspoloženju. Bottasa je uspio proći na stazi (doduše nakon što se ovaj prekočio i napravio pogrešku) i uspio nakon toga držati tempo s vodećim. Ipak za nešto više, nije bilo niti vremena, možda ni brzine ali u konačnici nakon emotivnih razočaranja koje je donio Meksiko i rezultatskih koji su uslijedili u Brazilu ovo je ipak kudikamo bolja i vedrija priča.
  4. Carlos Sainz – 7 – Čovjek koji se u zadnje vrijeme nije često nalazio u kategoriji dobitnika nakon nedjeljnog nastupa s punim je pravom u društvu onih koji su uspješno stavili točku na I kada je ova sezona u pitanju. Za razliku od svog momčadskog kolege, zapeo je Sainz u drugom krugu kvalifikacija i startao s 11. mjesta. U utrci, odradio je dobar posao prije svega u balansu između čuvanja guma, dobrog tempa i pokoje borbe na stazi. Uz navedeno i strategija s jako dugačkim prvim stintom uz pokoje odustajanje izravnih konkurenata, omogućili su Španjolcu u oproštajnoj utrci za Renault i više nego pristojan rezultat. Kada se tome doda i činjenica kako se ovim rezultatom Sainz u ukupnom poretku probio u top 10, može se reći da je odrađen dobar posao.
  5. Oproštaj Fernanda Alonsa – Moglo se na ovo mjesto već standardno smjestiti Leclerca ili primjerice Haasove koji su s oba bolida ušli u top 10, no sve te rezultate zasjenio je lijep i dostojanstven oproštaj koji su Španjolskom asu priredili prije svega Hamilton i Vettel na kraju utrke. Praktički tijekom cijeloga tjedna Alonso je bio u središtu zbivanja jer su se u medijima dosta analizirali njegovi uspjesi, najbolje utrke, najbolji potezi, najbolji tim radiji, zapravo cijela karijera u Formuli 1. Kada se tome dodaju i posebne livreje bolida, kombinezona, špaliri i zajedničke fotografije uoči utrke možemo nesumnjivo reći kako je stari majstor otišao na dostojanstven način, vjerojatno puno glamurozniji nego li bi i on sam to htio. Ipak, sve to blještavilo zasjenila je lijepa gesta Lewisa i Seba koji su u počasnom krugu okružili Alonsa i zajedno s njim u formaciji odvezli njegove posljednje metre u Formulu 1. Uz simultani show za publiku na startno ciljnoj ravnini ova je priča na najbolji mogući način dobila svoj kraj. Spontano ili ne, nije ni bitno, bilo je lijepo za vidjeti.

Gubitnici:

  1. Valtteri Bottas – 6 – Kako je i sam Bottas poslije utrke izjavio, ovaj je trkaći vikend manje više odraz cijele njegove sezone. Počeo je solidno, a završio u?rano. Nakon što je uzeo drugo mjesto na kvalifikacijama, pomislio sam kako bi se Lewis i Mercedes mogli djelomično odužiti Bottasu za Rusiju i općenito ulogu pokornog vodonoše i gurnuti ga do prve pobjede u ovoj sezoni. Ipak, čak i mogućnost takvoga raspleta otklonio je sam Bottas kada je s dvije vezane, identične pogreške izgubio pozicije najprije od Vettela, potom i od Verstappena da bi ga zbog ulaska u boks u konačnici ispirio i Ricciardo. Imao je navodno Finac određenih problema s balansom prednjih i stražnjih kočnica, no i bez toga ovo bi bio još jedan prilično anemičan i neuvjerljiv nastup. Iako mu je pobjeda u Rusiji oteta, iako je u Azerbajdžanu spletom nesretnih okolnosti također izgubio već dobivenu utrku, peto mjesto u poretku i sezona bez pobjede za vozača Mercedesa, taman i vodonošu, loš je rezultat.
  2. Nico Hulkenberg – bez ocjene – Kada iz jednog od upečatljivijih krševa, rekao bih čak i u posljednjih nekoliko sezona izađeš neokrznut ne možeš biti gubitnik. Sigurnost bolida ovaj je put odradila svoje i osim što je nekoliko minuta “visio kao krava”, nikakvih posljedica Nijemac nije imao. Ono zbog čega je Nico u ovoj situaciji ispao u neku ruku gubitnik, je činjenica kako je sudeći prema tempu i solidnom izdanju njegovog momčadskog kolege Sainza, možda mogao sezonu završiti primjerice u krugu osvajača bodova što bi ipak bio nešto ljepši kraj sezone za Nijemca i Renault.
  3. Kimi Raikkonen – bez ocjene – Zbog spomenutog krša koji se dogodio Hulkenbergu i sigurnosnog automobila na stazi, Kimi je u zadnjem trkaćem vikendu u ovoj sezoni praktički odradio samo slobodne treninge i kvalifikacije jer je već nakon šest krugova bolid odlučio na prijevremeni godišnji odmor. Kao i Hulkenbergovom slučaju, i za Kimija je ovo bila utrka koju je trebao odraditi u manje više revijalnom tonu pa u konačnici šteta i nije prevelika. Zahvaljujući neuvjerljivom Bottasu, čak je i zadržao treće mjesto u ukupnom poretku što je za Finskog veterana i više nego respektabilan rezultat. Možda tek ostaje žal što se nije na malo ljepši i rezultatski uspješniji način oprostio od svoje sada već bivše momčadi. Iako je upitno koliko je to špricera Raikkonena uopće pogodilo.
  4. Marcus Ericsson – 4 – 12. mjesto na startu uz formu Saubera koji je, doduše u Leclercovim rukama, znao biti i najbrži bolid u prva dva sektora, bili su solidan kapital za Marcusa Ericssona uoči početka utrke. Iako je već od ranije poznato kako Šveđanina u sljedećoj sezoni nećemo gledati u bolidima Formule 1, i sam je rekao kako bi dobrom utrkom za kraj htio i sebi i ekipi dokazati da su pogriješili nakon što su ga škartali. Zbog problema s bolidom bio je prisiljen odustati na polovici utrke čime je svoju priču nažalost završio neplanirano i prije reda. Šteta i za Sauber jer s Ericssonovim bodovima, možda je postojala čak i mala šansa za prestizanje Force Indije u poretku konstruktora, no to su već sfere ki bi da bi.
  5. Williams – 2 – O tome kako su ponovno bili na fenjeru u kvalifikacijama, kasnije i u samoj utrci ne treba previše trošiti riječi jer za ovu slavnu momčad, to je realno stanje stvari već neko (duže) vrijeme. U cijeloj priči, kao i kod već spomenutog Bottasa, bit je kako ova utrka i za Williams zapravo predstavlja simbolički prikaz cijele sezone. I dok je u početku to i izgledalo podnošljivo loše, iz utrke u utrku Williams je tonuo prema dnu bez kočnice i padobrana. U konačnici, sedam osvojenih bodova, i najgori rezultat na kraju sezone u povijesti ove ekipe, zoran su prikaz teškog stanja i gliba u koji je Williams upao.

Ostatak grida:

Daniel Ricciardo – 7

Charles Leclerc – 7

Sergio Perez – 6

Romain Grosjean – 5

Kevin Magnussen – 5

Fernando Alonso – 5

Brendon Hartley – 4

Lance Stroll – 3

Stoffel Vandoorne – 3

Sergey Sirotkin – 2

Pierre Gasly –

Esteban Ocon –

Događanja na stazi: 4/5

Prvi dio utrke donio nam je neočekivano puno uzbuđenja jer se u tom dijelu počevši od Hulkenbergovog krša, događalo dosta toga. Prije svega, nekoliko izravnih borbi na stazi od vrha pa do kraja poretka. Kako su odmicali krugovi, većina vozača se manje više pozicionirala na svojim mjestima pa je u skladu s navedenim sredinom utrke i intenzitet malo opao. Pred sam kraj bilo je još nekakvih pokušaja i nadmudrivanja pa u konačnici nemamo razloga biti previše nezadovoljni tim više jer, staza u Abu Dhabiju baš i ne spada u red onih koje bi nam same po sebi trebale jamčiti spektakl.

Neizvjesnost: 3/5

Zbog samog karaktera ove utrke koja je za većinu vozača bila u rezultatskom smislu beznačajna, možda i nije bilo nekakve napetosti i neizvjesnosti u pravom smislu riječi. Ipak, ne možemo reći kako smo u Abu Dhabiju gledali procesiju jer u utrci je veći dio vremena bilo nekih otvorenih pitanja, izravnih borbi, uz dosta i onih stidljivih pokušaja pritiska i nadmudrivanja. Realno, odustajanjem većeg broja vozača pozicije za one koji su ostali na stazi bile su manje više definirane pa se osim pokoje promjene na začelju poretka teško moglo očekivati nešto previše neočekivano i spektakularno.

Općeniti dojam: 4/5

S obzirom na pomalo revijalni ton utrke i izostanak prave neizvjesnosti i napetosti u bodovnom smislu, u konačnici je ovo deseto jubilarno izdanje VN Abu Dhabija, usudio bih se reći bilo i jedno od boljih kada je ova utrka u pitanju. Posebice u prvom dijelu kada nije nedostajalo ničega. Sve u svemu, s obzirom na sve okolnosti i bolje od očekivanja.

Ovim pregledom ocjena opraštam se od vas, barem što se ove rubrike tiče sve do Australije koja nas čeka za kojih stotinjak dana. Do tada, pozdrav svima, živili!

12
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
3 Komentara na temu
9 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
5 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
mika.KA

Davore,uredniče (ili šta već),pa valjda cete svi zajedno sjest za stol i sloziti analizu sezone.

avatar
Admin

Dolazi analiza sezone uskoro…

avatar
Član
modesto

smece od staze volio bi da se vrati imola

avatar
Član
mika.KA

nisi ti ni lud 😉
alimova staza je krema,šminkeraj kao i sve nove buduce staze.samo da je para!!

avatar
Član
modesto

ma zasto va staza zadnja u kalendaru brazil i mexico zaslužuju bit zadnji

avatar
Član
Worf

uh, ispisao sam skoro pa 2 romana od utrke, a skroz zaboravio na kimija. jos jedna mrlja na danasnjem ferrariju, odnosno ljudima koji ga vode.
da niste covjeku mogli slozit bolid da zavrsi posljednu utrku u crvenom kombinezonu, takvoj legendi koji je toliko utrka odradio za vas. i osvojio zadnji vozacki naslov. ma da imate obraza pokupili bi se svi odreda. i jock, i maurizio i ostali. sramite se.

avatar
Član
mika.KA

kimi,posljednji crveni kralj 🙂

avatar
Član
Desmosedici

Marin Držić: Iza vremena Negromanta dolazi veliki crveni kralj Sebastian Tudeško. Hahaha!

avatar
Član
Worf

pa prije ce princ charles leklerovic uspostaviti neku eru. on bar ima sigurno 10g da to napravi. iako je vettel to sto je, ipak ima i on godina i nije mu ostalo previse vremena. i on i lewis imaju jos 2,3 vrhunske sezone (sudeci po brzini kojom ovi tinejdzeri pune f1) i to je to……….

avatar
Član
Desmosedici

Da, Seb i Lewis su u ozbiljnim godinama, Seb je eto mlađi dvije godine. Mogu biti konkurentni, na vrhunskoj razini, još 4-5 sezona maksimalno. Kimi I Nando su to debelo premašili.

avatar
Član
Worf

ma nebi cak ja to zvao ozbiljne nego najbolje godine. poznato je da covjek u 30ima ima optimalan omjer fizicke i mentalne snage(zrelosti). fizicka opada s godinama, a mentalna zrelost raste. zato kazu da su stariji ljudi najmudriji. kazem to jer je ocito sad neki trend da nezreli balavci voze f1, pa lh i sv ispadaju neki starci, iako su tek sad u godinama kad mogu pruzati najbolje partije. nisu ni svi isti naravno. netko do 30te napravi sve sto je imao, a netko se tek tad probudi. alonso je neka vrsta fenomena. da si sljedece godine smjestio u ferrari… Read more »

avatar
Član
Desmosedici

OK, slažemo se. Od 30-te do 40-te godine je po meni optimalna životna dob za vozača F1. Problem je što su mladi, neafirmiranii vozači agresivniji, skloniji riziku, zbog čega budu brži, dok su stariji racionalniji i pouzdaniji ali zato sporiji.