Četverostruki svjetski prvak u Formuli 1, Alain Prost, vjeruje kako je Lewis Hamilton ove godine jednostavno bio nepobjediv jer je značajno podigao razinu svoje igre, iako nije imao najbolji bolid ove sezone.

Nakon što je Hamilton u Meksiku osigurao svoj peti naslov svjetskog prvaka, Prost je dodao kako je Lewis Sebastiana Vettela pobijedio psihologijom.

“Lewis je psihološki bio daleko jači protiv Seba. Zreo je vozač i pod ovim okolnostima ga je nemoguće pobijediti. Sebastian je također imao dobru sezonu, ali nedovoljno dobru da bi pobijedio i Lewisa i Mercedes. Imao je pogreške u krivo vrijeme poput Bakua ili Hockenheima. Da nije bilo toga imao 30 bodova prednosti i puno manje pritiska,” rekao je Prost i dodao.

“Višestruki svjetski prvaci naravno rade stvari drugačije od ostalih. No najveća razlika koju vidim kod Lewisa je da on sebe prisiljava da postane što bolji vozač. Ovo je vjerojatno njegova najbolja sezona ikad, a može biti još bolji.”

13
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
2 Komentara na temu
11 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
4 Autori komentara
avataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
klepesina

Profesor zna sta prica i kada ovako kaze jedna velicina i legenda f1 onda te rijeci imaju jos vece znacenje….

avatar
Član
modesto

prost je bio dobar vozač tadasu vozili auti a ne kompjutori

avatar
Član
Desmosedici

Bolidi “kompjuteri” su počeli već u Prostovo vrijeme. Prva turbo era je bila od 1977. – 1988. Renault je to prvi počeo razvijati već od 1977. Ferrari od 1981. a 1983. je većina momčadi prešla na turbo motore. Što sam htio reći? U toj turbo eri su počele razne restrikcije, slično današnjoj F1. Tako je bila ograničena količina goriva na 225 lit. po utrci 1984. da bi to kako su se motori razvijali palo na 155 lit. 1987. Tako je bilo i sa tlakovima nabijanja sa početnih 4 bara do nekih, čini mi se 2,3 bara. Događalo se da bi… Read more »

avatar
Član
teo_S

@modesto, kako opisati FW15C?

avatar
Član
Desmosedici

Zamisli da je na ove današnje bolide, sa ovim PU, još ugradit sva ona aktivna elektonska pomagala i hidropneumatski sustav ovjesa iz FW 15C.

avatar
Član
klepesina

Sve to nekada sto je bio vrh inzinjeringa danas je vise puta prevazidjeno i poboljsano .

avatar
Član
teo_S

klepesina, prevazidjeno vjerojatno jest, ali zato danas nema nicega sto bi nas moglo fascinirati kao u ono vrijeme sto je mogao npr. vec napomenuti FW15C. To je tada imalo wow efekt ogromnih razmjera, dok danas nema takvih umotvorina ili proizvoda. Neusporedivo u razmjeru s vremenom.

avatar
Član
klepesina

Teo problem danasnjice je sto nas nista vise nemoze impresionirat a sigurnio je sve napredovalo samo nas nije briga niti hocemo da vidimo….sve otislo u k

avatar
Član
teo_S

Bilo bi odlicno dozvoliti upotrebu aktivnog ovjesa u danasnjoj F1. Grid bi postao suzbijeniji jer o ovjesu ovisi puno toga po pitanju performansi bolida. Po tom pitanju bi se trosilo i manje novca kojeg ove slabije momcadi ionako nemaju za bacanje kao ovi vodeci koji trose nebulozno puno na razne pokusaje baniranih FRIC-ova, dok siromsni to ne mogu. U danasnjoj F1 ne trebaju nam automatizirani mjenjaci s memorijom i ABS kocnice koje niti nisu za F1, ali nam zato treba aktivni ovjes koji drasticno poboljsava performanse bolida i sigurnost vozaca. Za FW15C mjerodavni kazu da je tehnoloski najsofisticiraniji trkaci stroj… Read more »

avatar
Član
Desmosedici

Williams EW 15C je imao “push to pass” dugme koje je služilo za pretjecanja. Ovaj Wiiliamsov sustav je radio tako da bi pritiskom na dugme aktivni ovjes podigao zadnji dio bolida čime bi se smanjilo prianjanje difuzora što bi smanjilo downforce i aerodinamični otpor, drag, koji se stvarao. Istovremeno bi se pojačala i snaga motora tako da je pretjecanje bilo uspješno kao sa današnjim DRS-om.

avatar
Član
teo_S

Da, u to vrijeme se to nije znalo, saznalo se kasnije. MP4/8 nije imao takvu opciju, a imao je isto aktivni ovjes za koji neki kazu da je bio cak i sofisticiraniji od FW15C. Moguce da i jest, ali sumnjam da je bio ucinkovitiji. Kada pogledas onboarde iz npr. Kyalamia, Imole i Silverstonea, Williamsov bolid plovi po stazama kao da su ravna ploca dok kotaci idu gore – dolje nevjerojatno velikim hodom za F1 bolid. Kod McLarena se to nikada nije vidjelo u tolikoj mjeri, ali ipak se primjecivalo. Ovo o cemu govoris za push to pass najbolje se vidi… Read more »

avatar
Član
Desmosedici

Sumnjam da je Mclarenov aktivni ovjes bio sofisticiraniji od Willamsovog. Doduše imali su dobru TAG elektroniku. Međutim, tada je najveći Mclarenov problem je bio motor. Honda se povukla, razvijali su novi bolid a nisu znali koji će motor uspjet osigurat za novu sezonu. Uspjeli su dobit Fordov V8 koji je bio lošije specifikacije od recimo istog takvog motora u Bennetonu za nekih cca. 20 KS, a od Renaultova V10 čitavih 80 KS, od Ferrarijevog V12 za oko 50 KS. Tijekom sezone su testirali i Lamborginijev V12, a slijedeće sezone su prešli na Peugeot koji je također bio promašaj, 1995. dobijaju… Read more »

avatar
Član
klepesina

Pa ko vozi te kompjutere danas….