Malo toga dobrog i zanimljivog imali smo priliku vidjeti na ovogodišnjem izdanju VN Singapura. Prilično dosadnu utrku bez previše događanja obilježila su uglavnom taktička nadmudrivanja i odrađivanje krugova pri čemu se cijelo vrijeme više pazilo na temperaturu  i potrošnju guma negoli na samo utrkivanje. Sve bitno, barem što se vrha poretka tiče, svelo se praktički u tri događaja. Prvi je probijanje Vettela pokraj Verstappena u prvome krugu, drugi je Maxov izlazak iz boksa ispred Nijemca i kao treći mogli bismo eventualno navesti Maxov stidljivi pokušaj napada nakon što je Hamilton zaglavio iza Grosjeana i Sirotkina. Ništa aktivniji nisu bili niti ostali vozači, a da utrka ne bude baš potpuna kamilica pobrinuo se Perez, djelomično i Sirotkin koji su na začelju poretka svojim dvobojima malo začinili stvari. Samim tim davati ocjene nakon ovakve utrke prilično je nezahvalno, no i u ovakvoj utrci neki su kao i obično omastili brk dok su drugi zbrajali štetu.

Dobitnici

  1. Lewis Hamilton – 10 – Gotovo savršeno odvožen kvalifikacijski krug Lewisu je uvelike usmjerio vodu na mlin u nedjeljnoj utrci. Na stazi koju je upravo Hamilton nazvao Monakom na steroidima, pole position je čini se od ključne važnosti jer na Marina Bayu do sada se gotovo u pravilu pobjeđivalo s prve startne pozicije. Preživio je Hamilton start i vrlo brzo počeo s kontrolom utrke. Iako je Vettel na početku neko vrijeme bio prilično blizu, odlaskom Nijemca u boks i razdvajanjem taktika Hamilton je utrku doslovno odradio. Mala neizvjesnost ukazala se nakon nepredviđenih problema u preticanju dvojca Grosjean – Sirotkin, no stvari su i nakon toga vrlo brzo vratile na staro. Sve u svemu čini se kako je par šamara koje su u Mercedesu dobili od Ferrarija u početkom dijelu sezone shvaćeno itekako ozbiljno pa se danonoćni rad u momčadi srebrnih strijela izgleda počeo isplaćivati. Momentum i psihološka prednost sada su definitivno na strani Mercedesa, a kada tome dodamo i 40 bodova prednosti i Hamiltona koji pritisak podnosi i više nego dobro, izgledi konkurencije tj konkurenta izgledaju sve mršavije.
  2. Max Verstappen – 9 – Najavljivali su u Red Bullu utrku u Singapuru kao jednu od onih na kojima se mogu nadati solidnom rezultatu, možda i nečemu više od toga. U konačnici se i dogodilo jer je Max najprije ispirio Vettela iz prvog startnog reda u kvalifikacijama da bi u konačnici drugo mjesto zadržao i u utrci čime je austrijska momčad zasigurno ušla u kategoriju onih koji su dobitnici u pravom smislu riječi. Ključni detalj dogodio se prilikom odlaska u boks nakon kojega je Max doslovno za metar ili dva izborio proboj na drugo mjesto što je u konačnici se pokazalo, bilo dovoljno. Dobar rezultat za Maxa, dobar rezultat za Red Bull jer više i bolje teško se moglo.
  3. Fernando Alonso – 8 – Mini serija loših rezultata i odustajanja koja su zadesila Španjolca napokon je prekinuta pobjedom u klasi 2 na VN Singapura. Pristojan rezultat s kvalifikacija, mogućnost odabira guma na startu i dobro odrađena strategija uz mali poklon Pereza i Ocona i eto nam Alonsa na vrhu ostatka svijeta. Tijekom utrke Španjolca smo imali priliku vidjeti na nekih desetak sekundi prilikom borbe s jednim od Haasovih bolida, ali stari lisac Alonso bez prevelike pompe nizao je krugove, malo po malo gradio prednost i na kraju osvanuo na više nego solidnom sedmom mjestu, rezultatu na razini božićnog poklona za u posljednje vrijeme ponovno pogubljeni McLaren. Nažalost, španjolski veteran odmah poslije utrke rekao je ono što svi manje više i znamo, a to je činjenica kako ovaj rezultat ni u kom slučaju nije znak McLarenova oporavka nego prije svega odraz nekih povoljnih okolnosti kao što su konfiguracije staze i neke dobre taktičke odluke. Kako stvari stoje, dalo se iščitati da ćemo u nastavku sezone gledati više bijednih izdanja iz Monze ili Spa negoli svijetlih trenutaka iz Singapura.
  4. Charles Leclerc – 7 – Pet utrka bez bodova u nizu u kojima su upisana i tri odustajanja budućeg su Ferrarijevog vozača malo izbacila iz kolosijeka i nekako stavila u drugi plan. Objavom o prelasku u momčad iz Maranella kao da su se i mladom Monegašaninu vratile izgubljena sreća i umijeće pa se tako Leclerc u Singapuru ponovno ugurao među osvajače bodova. Po već manje više uhodanom običaju Leclerc je ušićario dva nova boda, i malo popravio krvnu sliku. Sve u svemu to je još jedan dodatni plus za još uvijek Sauberovog mladca koji ostatak sezone može odraditi rasterećeno uživajući u onom što iz ovogodišnjeg Saubera može i zna izvući jer od sljedeće sezone počinje neka nova, ozbiljnija i kud i kamo teža igra.
  5. Renault – 7 – Solidan posao odradili su i u Renaultu jer su na Marina Bayu oba bolida ugurali među bodove. Nije to naravno nekakav spektakl, no nakon šarenih rezultata koje su bilježili u posljednje vrijeme, a što se prije svega odnosi na Hulkenberga, osmo i deseto mjesto čine se kao sasvim pristojan ulov. Realno, puno više nije se niti moglo pa bismo mogli reći, malo je ali čovjeka raduje.

Luzeri

  1. Sebastian Vettel – 8 – Ne znam zapravo što bismo Nijemcu i mogli prigovoriti što se same utrke tiče jer Vettel ju je odradio sasvim pristojno. To što se nije dokopao barem tog drugog mjesta i nije neki kiks jer staza u Singapuru rađena je valjda u prvom redu za kruženje stazom uz neprestano kočenje i ubrzavanje s obzirom da se na Marina Bayu teško obilazi i susjedova Tomu Vinkovića. Pravi kiks Vettel je zapravo napravio u subotu na kvalifikacijama kada se tek trećim mjestom praktički oprostio od pobjede, barem u ovakvim “normalnim” okolnostima utrke. Kiks je tim veći jer ovo je također jedna od staza koja je Ferrariju trebala odgovarati, no kao i u Monzi, utržak je za Seba opet bio tanak. 40 bodova zaostatka i sve češće pokisli govor tijela, Vettela malo po malo udaljavaju od onoga što se ove sezone činilo i više nego izglednim, a to je naravno naslov prvaka. Čini se kako za razliku od Hamiltona, Vettel sve teže podnosi teret velikih očekivanja i u konačnici opet postaje, kako je i sam rekao, sam sebi najveći neprijatelj. No ipak do kraja je još puno…
  2. Haas – 3 – I dok je tijekom subote i nedjelje Grosjean čak i davao znakove života, Magnussen je imao bijedan vikend pa su u skladu s navedenim u Haasu inkasirali nulu. Od cijelog utrška zaradili su jedino 5 sekundi kazne koja je dodijeljena Grosjeanu i njegovu prijatelju Sirotkinu. Kao i do sada, Haas ponovno oscilira od jadca do mladca s tim da je u nedjelju definitivno ispao jadac.
  3. Daniel Ricciardo – 6 – U skladu s osvojenim mjestom, Danijeva ocjena i nedjeljni nastup nisu bili ne znam kako loši, no dojam je kako Australac nekako tone. Odustajanja u Austriji, Njemačkoj, Belgiji i Italiji na koja nije imao gotovo nikakav utjecaj kao da su ga maknula iz prvoga plana. S druge strane Max se riješio do tada mu svojstvenih dječjih budalaština i malo po malo marljivim skupljanjem bodova preuzeo primat i u poretku ali i u svom statusu u momčadi u kojoj Ricci sve više izgleda kao strano tijelo.
  4. Force Indije – 2 – Pohvale i dobri nastupi u Spau i Monzi izgleda su udarile u glavu pinki momcima pa su ovu utrku odlučili odraditi kao suštu suprotnost. Najprije su u bratoubilačkom ratu nakon prvog zavoja ostali bez Ocona, mada treba reći kako je Perezova krivica, ako je u tom slučaju uopće i postojala, tu doista minimalna. Ako je u tom slučaju krivica minimalna ili je nije bilo, pomalo blesavom reakcijom i zabijanjem u Sirotkina iste je bilo na pretek pa si je time Meksikanac zabetonirao ionako upropaštenu utrku koja je krenula nizbrdo lošim tajmingom ulaska u boks. Rekli bismo, više sreće drugi put.

Marcus Ericsson – 5

Stoffel Vandoorne – 5

Pierre Gasly – 4

Lance Stroll – 3

Sergey Sirotkin – 3

Brandon Hartley – 2

 

Događanja na stazi: 1/5

Dosadna utrka u kojoj su se događanja na stazi mogla izbrojati na prste jedne ruke, Perezu zahvaljujući. Uz još pokoji stidljivi pokušaj napada jednostavno premalo čak i za popularnog labuda.

Neizvjesnost: 2/5

Nekakve neizvjesnosti je u prvom dijelu utrke i bilo dok se nisu povukli prvi potezi s ulaskom u bokseve. Nakon toga u posljednjih skoro 40 krugova, jedina neizvjesnost je bila hoće li onih par kapi kiše prerasti u pljusak i hoće li nekome popustiti živci pa će do kraja utrke eventualno napraviti nekakav koban kiks i skršiti bolid. Nije se dogodilo ni jedno ni drugo pa je i ocjena u skladu s navedenim jedva prolazna.

Općeniti dojam: 2/5

Dosadna utrka od koje se u normalnim okolnostima u kakvima je proteklo ovogodišnje izdanje puno više nije niti moglo očekivati.

Leave a Reply

Molimo za komentiranje
  Pretplati se  
Obavijesti o