Kimi Raikkonen kao da je hodajući dokaz one uzrečice “tiha voda brege dere”. U kontaktu s ljudima je uvijek bio prilično rezerviran, ako su to bile tri do četiri rečenice, još je puno rekao. Kroz bokseve je obično hodao bez želje da troši prazne riječi s drugim vozačima i novinarima. Iceman, kako su ga prozvali, svoju ekstrovertiranost je pokazivao na stazi gdje se to od njega prvenstveno očekivalo. Premda Kimi više nije u Ferrariju, još ćemo ga gledati barem dvije sezone. Podsjetimo se njegovih najljepših vožnji u propetom konjiću kojima nam je uljepšavao trkaće vikende.

10. Bahrein 2015.

Ovo je za Finca bio prvi podij nakon povratka u Ferrari. Okolnosti su se značajno promijenile u odnosu na 2010. te je sada Mercedes vodio kolo umjesto Red Bulla. Duo HamiltonRosberg je zauzeo prvo, odnosno treće mjesto u kvalifikacijama. Kimi je bio odmah iza na četvrtom. Za vrijeme utrke, Vettel i Hamilton su bili nedodirljivi, utrka kao da je bila osobna stvar između njih dvojice. Na trećem, odnosno četvrtom mjestu, Raikkonen je vodio napetu borbu s Rosbergom. Nakon što je vodeća trojka obavila ulaske u boks, na redu je bio Kimi koji je sada trebao obraniti zadnje mjesto na podiju. I napravio je potpuno suprotno nego ekipa ispred njega: Uzeo je tvrđu komponentu koja je nekako uspjela parirati mekšem odabiru vozača ispred sebe. Sada je samo trebalo zadržati ritam za Mercedesima do drugog ulaska u boks. Drugom prilikom je uzeo mekše gume te pred kraj utrke hvatao Rosberga sekundu po krugu. Rosberg, u nemogućnosti da se nosi s pritiskom, u 56. krugu Raikkonenu je rekao: “Izvoli drugo mjesto”. Za Finca je ovo bio krasan uvod u ne tako lijepu sezonu gdje je podije osvajao još samo u Singapuru i Abu Dhabiju. S obzirom na to da su to bila treća mjesta, ovo mu je bio najbolji rezultat sezone.

9. Mađarska 2017.

Nešto malo više od dvije godine kasnije, Ferrari se nalazi u ozbiljnoj borbi za konstruktorski naslov s Vettelom u boljem položaju nego Kimi. Finac je sa 116 bodova bio malo predaleko da se uključi u borbu za vrh, ali mu se ipak isplatilo malo “potegnuti” kako bi prestigao Daniela Ricciarda u prvenstvu. Na početku utrke se morao braniti od agresivnog  Maxa Verstappena koji je ugrožavao njega i Valtterija Bottasa. Nije mu uspjelo i kao rezultat se zakucao u Daniela Ricciarda nakon nagle promjene putanje. Za Kimija je ovo značilo nastavak staložene i samouvjerene vožnje do druge polovice utrke. Tada kreće njegova prepirka preko team radija zbog mišljenja da ga Vettel (u očitim problemima s bolidom) koči u sigurnoj pobjedi. Unatoč tome što je Nijemac ubrzao na zahtjev stratega, Raikkonen se uspijeva prilagoditi njegovom ritmu. Uz sav trud Kimija, ipak nije uspio savladati stari Hungaroring i zavarati  proračunatu momčad koja je podržavala Vettela u borbi za naslov. No, ponovno je pokazao kako može parirati momčadskom kolegi i jačim konkurentima kada sve dobro posloži u glavi.

8. Australija 2007.

Prva “post – Schumacherska” utrka. McLareni dolaze s ogromnim očekivanjima nakon što su u zimskoj sezoni predstavili kompletno novu postavu. Ogromna rivalska napetost se već može osjetiti između Hamiltona i Alonsa. Lewis u intervjuima za F1 racing već samog sebe proglašava novim prvakom dok mediji nalaze prostora da kritiziraju novopridošlicu Kimija u Ferrari. Finca se tračevi ne tiču te u kvalifikacijama gradi velike četiri desetinke ispred Fernanda Alonsa i Nicka Heidfelda. Ako izuzmemo zaostatke zbog stajanja u boksu, Raikkonen praktički vodi cijelu utrku. Pred kraj ima malu neugodnost u obliku curenja vode iz bolida, ali ipak ne dozvoljava da ga Alonso na drugom mjestu ugrozi. S pobjedom u novoj momčadi, postaje prvi vozač nakon Nigela Mansella 1989. s pobjedom u prvoj utrci za Ferrari. Prva utrka a već prva pobjeda, Kimi je očito odlučio da mora stajati ispred broja jedan i na kraju sezone. Sve nakon utrke u Australiji je povijest.

7. Brazil 2009.

Na startu ispred njega se stvara kaos za kaosom: Adrian SutilJarno Trulli se sudaraju na izlasku iz petog zavoja i usput pobiru, ni krivog ni dužnog, Fernanda Alonsa sa sobom. Kimi to vrijedno iskorištava i probija se ispred onih koji su odustali. No, zbog događaja kasnije u utrci, zaslužio je da ga mu se barem na jedan dan nadjene nadimak “vatreni”. Za vrijeme zaustavljanja Heikkija Kovalainena u boksu, njegovi mehaničari ne uspijevaju na vrijeme ukloniti cijev za gorivo iz bolida. Heikki kreće i na putu iz boksa prska Kimija s ostatkom goriva. Bum! Ogroman plamen je zasvijetlio boks na sekundu – dvije. Kimi vjerojatno sliježe s ramenima u vožnji i nastavlja kao da se ništa nije dogodilo. Kao da ga se u vatrenoj buktinji preporodio, hrabro je odvezao do kraja i šestim mjestom spremio tri boda. Kimi se ne igra s vatrom, vatra se igra s njim.

6. Velika Britanija 2007.

Do utrke u Velikoj Britaniji 2007. gotovo da nitko nije ni pomišljao kako bi netko mogao zaprijetiti moćnom dvojcu McLarena, Hamilton – Alonso. Nakon izdanja VN Francuske u Magny Coursu, Fernando i Lewis bježe Raikkonenu osam, odnosno 22 boda. Silverstone je zbog HamiLtonovog uzleta praktički rasprodan i najgore što se može dogoditi britanskim navijačima je dominacija nekog sasvim desetog…. i Kimi se dobrovoljno ponudio da bude ta osoba. Finac kreće s drugog mjesta i slijedi Hamiltona koji vodi. Nakon što je Lewis imao malu nezgodu kod otpuštanja iz boksa, otvara mu se prilika za bolju borbu pred kraj utrke. Alonso s trećeg mjesta dolazi na prvo i koristi lakši bolid s manje goriva kako bi napravio prednost. Na putu zapada u promet ispred zaostalih za krug i Kimi polako nadoknađuje zaostatak. Raikkonen staje dva puta u predviđeno vrijeme i pobjeđuje ispred Alonsa s dvije i pol sekunde.

5. Brazil 2017.

Još jednom smo u Brazilu. Ovoga puta je to treća godina Kimija u Ferrariju tijekom njegovog drugog  “staža” u Scuderiji. Kimiju je bio potreban još samo jedan podij kako bi osvojio hat trick s tri uzastopna treća mjesta. Još uvijek je bio u izravnoj borbi s Ricciardom za četvrto mjesto u prvenstvu pa je imao dodatan poticaj. Utrku starta peti i u utrci prolazi ispred Verstappena. U drugoj polovici utrke, Hamilton svojom uobičajeno munjevitom vožnjom uspijeva nadoknaditi 19 mjesta (startao je iz bokseva) i ozbiljno zaprijetiti Raikkonenu. Ali da ga je Kimi samo tako pustio naprijed, ova utrka ne bi završila na listi. Hamilton je pokušao sve i još više od toga. Na kraju se ipak morao zadovoljiti trećim mjestom nakon što se dva puta pred preskočio i gotovo uništio utrku sebi i Kimiju. Nakon utrke je samo kratko procijedio da je utrka “bila dosadna”. Toliko o tome da veliki rezultati predstavljaju muku za legendarnog Finca.

4. Italija 2015.

Godina je 2015. i Lewis Hamilton premoćno grabi do trećeg naslova s 28 bodova ispred Rosberga. Za to vrijeme Ferrari uživao neugrožen na drugom mjestu u konstruktorskom poretku ispred Williamsa koji ga ne može dostići. Kimi je prilično žestok u kvalifikacijama te je samo tri desetinke sporiji od Hamiltona. Na startu mu sav trud u protekla dva dana pada u vodu. Gotovo ostaje stajati na drugome mjestu i tek normalno kreće kada su ga već svi bolidi prestigli. Slijedi suluda vožnja u stilu Fangija u Nürburgringu 1957. Do trećeg kruga  dolazi već do dvanaestog mjesta. 26. krug, Raikkonen bez stajanja u boksu je visoki treći. Sreću u nesreći je imao tri kruga kasnije kada se gotovo sudario s Robertom Mehrijem na izlasku iz bokseva. Netaknut i dalje hladan k’o špricer, nastavlja borbu do konačnog petog mjesta prestižući Marcusa Ericssona, Nicu Hulkenberga i Sergija Pereza. Njegov epski proboj prema prvih 10 je ostao gotovo zanemaren zbog kontroverze oko Hamiltonove pobjede nakon utrke. Heroji često rade čuda čak dok moraju biti u sjeni.

3. Brazil 2007.

Da li je Kimi Raikkonen jedne od svojih najboljih utrka u karijeri imao 2007. jer je znao da mora napraviti čudo da dođe do prvenstva? Možda nikada nećemo saznati, ali bilo bi nepošteno izostaviti veliki trijumf koji je ostvario na Interlagosu te iste godine. Kimi Raikkonen ulazi u zadnju utrku sa 100 bodova, tri iza Alonsa i 7 iza Hamiltona. S garancijom da će i dalje biti treći u prvenstvu čak i ako sve pođe krivo, ulazi u utrku sa standardnom hladnoćom. U kvalifikacijama osvaja treće mjesto s četiri desetinke zaostatka za Felipe Massom. Unatoč jako lošem startu Hamiltona s pole positiona, bilo je teško za povjerovati da će se suočiti s gubitkom naslova. Nekoliko krugova kasnije, Kimi je imao čistu stazu pred sobom nakon što je Hamilton zastao na trenutak zbog problema s mjenjačem. Nakon prve runde ulazaka u boks, Kimi je drugi iza Masse koji vodi 3 sekunde ispred. Alonso, u boljoj poziciji od Hamiltona, gubi treće mjesto od Roberta Kubice. Prije druge runde ulazaka u boks, Massa radi pogrešku i Kimi koji je “gutao” njegovu prednost zadnjih dvadesetak krugova, prelazi ga bez problema. Zadnjih desetak krugova nije bilo promjene. Kimi, sa suzama u očima i plačem preko team radija, napokon pokazuje kako je ovaj trijumf pobudio prave osjećaje u njemu. Mnogi su toga dana ispred malih ekrana dijelili suze radosnice s njim.

2. Japan 2007.

Kažu da karakter u vožnji mnogih vozača određuju maestralne vožnje po kiši. Kimi je predstavom u ovoj utrci pokazao da je u stanju napraviti pravi preokret pod teškim uvjetima. U početku se uopće nije znalo hoće li gledatelji svjedočiti pravoj utrci. Naime, zbog strahovite kiše, prvih 19 krugova se vozilo po sigurnosnim automobilom. Gledatelji su postajali sve nervozniji a u Ferrariju je vladala takva zbrka da mehaničari nisu imali gume za vrlo jaku kišu, već samo za onu manjeg intenziteta. Nakon stajanja u boksu, Massa i Raikkonen su pali na samo začelje. Kiša nastavlja padati nešto manjom žestinom. Raikkonen za to vrijeme iskorištava maksimum iz svojih neprilagođenih guma i uzima mjesto za mjestom ispred onih sa sličnim problemima (Sjećate se Marka Webbera koji je povratio u kacigu?). Ima li boljeg načina za ostajanje u borbi za naslov nego odličnim rezultatom po ogromnom pljusku?

1. Belgija 2009.

I kao samo prvo mjesto: Čudesna utrka u Belgiji zbog koje je Kimi Raikkonen proglašen titulom “Kralj Spa – Francorchampsa”. U godini prepunoj dominacije ekipe Brawna, Red Bull, McLaren i Ferrari su morali prepoznavati prilike za proboj i iskoristiti ih za pobjedu. Ali kada je Belgija u pitanju, Kimija ne treba puno nagovarati da pokaže najbolje od sebe. Do jedine pobjede propetog konjića u sezoni je došao sa šestog mjesta. Kvalifikacije su donijele neviđenu dominaciju ekipe sa sredine poretka. Force Indija, Toyota i BMW Sauber su praktički izgurali one s prve tri pozicije u konstruktorskom poretku izvan prvih deset. Kimi je startao kao šesti. Da sigurnosni automobil nije izašao na stazu zbog sudara Grosjeana, Buttona , Hamiltona i Jaimea Alguersuarija, vrlo vjerojatno bi pretekao Giancarla Fisichellu za prvo mjesto na kraju prvog kruga. Toliko je dobro startao da ga čak ni izlasci izvan La Sourcea i Les Combesa nisu mogli spriječiti u navali. U petom krugu odlučio je kako je dosta odugovlačenja i potegnuo dobar zalet kroz Eau Rouge. Fisichella je ostao u prašini. Premda se Giancarlo lavovski borio do kraja utrke, Raikkonen je bio odlučan u namjeri da obrani svoj teritorij. Talijan nije trebao biti previše tužan jer je zahvaljujući ovom rezultatu postao momčadski kolega Kimiju u sljedećoj utrci. Kad je vidio kakve dvije munje su prohujale stazom, Luca Badoer je mogao samo spakirati kofere.

Što bi sam Raikkonen mogao reći da su ga pitali o svim ovim utrkama? Vjerojatno bi to bilo nešto u stilu “Bwoah, sve skupa nije bilo loše, drugi su jednostavno bili spori pa sam ih samo zaobišao”.

Leave a Reply

Molimo za komentiranje
  Pretplati se  
Obavijesti o