FIA-in Charlie Whiting predložio je moguće razloge zbog kojih su suci utrke Kimiju Räikkönenu dali oštriju kaznu od one koja je određena njegovom momčadskom kolegi na VN Francuske.

Direktor utrka pretpostavlja da je lavina kritika na račun sudaca, zbog prema nekima preblage kazne Sebastianu Vettelu na utrci održanoj 24. lipnja, mogla potaknuti oštrije sankcioniranje Räikkönenove pogreške u prvom krugu na Silverstoneu.

Dva tjedna nakon što je Nijemcu određena kazna od pet sekunda zbog sudara u prvom zavoju s Valtterijem Bottasom na Paul Ricardu, drugog vozača Ferrarijeve momčadi dočekala je duplo dulja kazna, nakon incidenta koji je uključivao bočni udarac u bolid Lewisa Hamiltona.

Iz direkcije utrke na Silverstoneu zaključili su kako je Mercedesov vozač, koji se zbog kontakta našao na začelju poretka,  “očigledno ostavio dovoljno prostora s unutarnje strane” za Räikkönena te da je Finac “prekočio svoju desnu gumu s prednje strane i uz nedovoljno skretanje prouzrokovao koliziju”.

U izjavi po završetku utrke 38-godišnjak je u potpunosti je preuzeo odgovornost za sudar i priznao da je kaznu zaslužio.

Whiting je naglasio kako on nije uključen u sudačko razmatranje incidenata na stazi te da može samo nagađati o mogućim razlozima nedosljednosti kada se sagledaju dvije kazne za Ferrarijeve pilote.

“Ne ulazim u sudačke odluke, jedino što mogu pretpostaviti je da su zaključili kako je ova situacija bila u određenoj mjeri ozbiljnija od Sebastianove u Francuskoj.”

“Stvarno ne mogu dati adekvatan komentar jer ne znam kojim su se razmišljanjima vodili ovoga vikenda, no sa sigurnošću tvrdim da su se pojavile mnoge kritike po pitanju blagoće kazne dane u Francuskoj. Možda je to utjecalo na odluku o kazni za Kimija,” dodao je.

Među onima koji su Vettelovu kaznu od pet sekunda u Francuskoj doveli u pitanje bio je Lewis Hamilton s ostatkom menadžmenta momčadi iz Brackleyja, među njima se pojavilo pitanje o tome kako je moguće da je 31-godišnjaku dodijeljena minimalna raspoloživa kazna za uzrokovanje sudara u kojemu je deblji kraj izvukao Bottasov bolid oštećene podnice, uz pad Finca na začelje poretka.

Sky Sports je nakon incidenta na Paul Ricardu objavio anketu u kojoj je više od 70% ispitanika odgovorilo da je četverostruki svjetski prvak zaslužio strože sankcije.

Iz Mercedesa su bez zadrške izrazili svoje frustracije spram Ferrarijevog dvojca, no u izjavama ove nedjelje, Toto Wolff, rekao je kako nema pritužbi o načinu na koji je primijenjen pravilnik.

“Smatram da su kazne konzistentne,” izjavio je šef momčadi Srebrnih strijela

“Takve su kakve jesu, postoji niz kazni koje suci imaju na raspolaganju tijekom utrke – od pet ili deset sekunda i kazne prolaska kroz boks, suci ih određuju prema situaciji na stazi i učestalosti incidenata.”

“Ono što mi svi među sobom moramo raspraviti je, ako se određeni incident pojavi, a sa sobom nosi  dalekosežan utjecaj na rezultate i konačan poredak u utrci, koje bi posljedice za inicijatore takvih situacije bile, no to je druga priča,” dodao je Wolff uz nedovoljnu suptilnost.

“Što se same kazne tiče, takva je kakvu pravilnik nalaže.”

 

 

7 COMMENTS

  1. Sky sports je dao anketu, u kojoj je valjda 90 posto lewisovih navijača, a s druge strane svi oni maxovi incidenti su zaboravljeni a nikad nije popio kaznu, onda kad je udarao ferrarije toto i kompanija su sutili




    17



    3
      • Ki bi da bi. Povijest se stvara, a ne može se retroaktivno prepravljat. A tko bi to bio prvak 1996 i 1997 da nije vozio Williams, 1998 i 1999. da nije vozio Mclaren, 2000-2004 da nije vozio Ferrari? Da ti dalje ne nabrajam, ovo sam prikazao Villeneuve trkaće sezone u F1.




        8



        0
        • Ma tako je Dani. Šta on zna prema tebi? Villeneuve i Rosberg, neke dvije budale što su slučajno bili Svjetski prvaci u najelitnijem automoto takmičenju nešto tebi mudruju i trustu mozgova koji se javlja na ovom portalu.




          9



          0