Red Bullov šef momčadi, Christian Horner, vjeruje kako je ovogodišnji Ferrarijev motor najbolji na gridu.

Od 2014. godine Mercedes je postavljao standard za konstruktore V6 hibridnih motora Formule 1. Do sada aktualni svjetski prvak – Lewis Hamilton ranije je tijekom ove sezone sugerirao kako je Ferrari, sa zimskim nadogradnjama, otklonio zaostatak u odnosu na momčad iz Brackleyja.

Svoju prvu unutarsezonsku nadogradnju, Ferrari je predstavio u lipnju na VN Kanade, dok je Mercedesova, nakon otkrivenog problema s pouzdanošću motora tijekom testiranja na dinamometru odgođena za VN Francuske.

Hamilton i Ferrarijev dvojac, Kimi Räikkönen i Sebastian Vettel, kvalificirali su se unutar jedne desetinke razlike u vremenima u Silverstoneu, dok je Max Verstappen od vodećeg trojca zaostajao sedam desetinki. Silverstone je staza koju Horner smatra jednom od, za motore najzahtjevnijih u ovogodišnjem kalendaru, s trenutnim odredbama vezanim uz aerodinamiku, koje su prethodno izazovne zavoje poput Copsea pretvorile u ravan, brz prolazak.

Horner je izjavio kako je iz poboljšanja tempa Ferrarijevih tehničkih partnera, Haasa i Saubera, koji su ostvarili najbolje rezultate među srednjim momčadima na Silverstoneu, vidljivo da je Ferrarijev motor kompletniji te da prednjači u odnosu na motor Srebrnih strijela.

U intervjuu za Motorsport.com na upit smatra li da je Ferrarijev motor trenutno najbolji u F1, čelni čovjek Red Bulla odgovorio je:

” Mislim da sada oni [Ferrari] postavljaju standarde.”

“To je vidljivo i po dobrim rezultatima Haasa i Saubera.”

Nakon neuspješne borbe s Räikkönenom tijekom VN Velike Britanije, Verstappen je razliku u snazi Renaultovog i Ferrarijevog motora opisao kao tragičnu, a cjelokupnu utrku okarakterizirao je “poput vožnje u različitim kategorijama formule”.

Nizozemac računa da je Renaultov motor otprilike  70-80bhp u zaostatku spram vodećih konstruktora, što bi se izjednačilo u približno sekundu zaostatka po krugu na Silverstoneu.

Za 2019. sezonu Red Bull prelazi na Hondine motore, no Pierre Gasly iz Toro Rossa misli da je japanski konstruktor u podjednakom zaostatku kao i francuski.

Na pitanje brine li njegovu momčad zamjena manjka u jednom području, za napredak mjerljiv u nijansama, Horner je odgovorio da se ključ nalazi u Hondinim planovima za buduće nadogradnje.

“Razlika u motorima trenutno nije prevelika, sve ovisi o potencijalu za razvitak u budućnosti,” izjavio je.

“Ovaj vikend je bio prilično nepogodan za Renault, iz toga se jasno ocrtava razina motora, ne može se sakriti iza statistike onoga što smo vidjeli.”

“Postoji jaz kojeg je potrebno ispuniti, nadamo se da će nam s Hondom to uspjeti, vjerujemo u ono što pripremaju za buduće utrke i budućnost Red Bulla u F1,” zaključio je Horner.

12 COMMENTS

  1. Ne znam na što je Horner mislio, samo na motor sa unutrašnjim izgaranjem ili cijeli Power Unit? Na što god je on mislio, ja mislim da se Ferrari sada tek izjednačio po perfomansama sa Mercedesovom PU, nikako da je nešto jači ili superiorniji. Ovu malu razliku stvara cijeli paket, dakle bolid sa boljom šasijom, većim downforceom, manjom potrošnjom guma..




    8



    1
  2. kako ne razumijete da svaka dominacija traje 3-4 godine Merc mora odutati u jednom trenu od dominacije isto kao i Ferr i Mcl jer za vrijeme dominacije se radi na 100% i troše se Mlrd € nakon toga dolazi mala pauza od silnog trošenja € a njihovi cestovni auti pomažu u vračanju para isti sistem se koristi u svim sportovima




    8



    0
  3. Pa ne znam… Kako je bottas na pravcu riješio kimija i verstapena kao.od.šale bez drs-a
    A.bilo.je takvih slučajeva već da mercedes. Prolazi Ferrarija na pravcu ili Ferrari ne može proc merc uz drs..




    5



    8
    • Pa na kocenju mozda
      Kad je rijesio Kimia ?
      Ovisi o nagibu straznjeg krila ako je mali onda skoro da neznaci nista drs
      Dosta ovisi o aerodinamici i razini downforcea opcenito na bolidu
      Vise potiska motoru teze cak i ako je jaci od motora na bolidu sa manje potiska




      8



      1
        • Pa da otprilke tako veca brzina popracena sa boljim gumama
          Bolja trakcija pri izlasku iz zavoja pred drs zonu zbog guma onda zavjetrina plus drs na pravcu i kasnije kocenje pred iduci zavoj opet zbog guma bolja kontrola na kocenju
          Jos ima utjecaj kako je koristio bateriju kroz krug on koji ima drs i onaj koga prestizes tj koliko baterije ima na raspolaganju
          Tako da ima tu puno parametara osim snage motora koji utjecu na krajnju brzinu i mogucnost tj lakocu pretjecanja pod drsom




          3



          3
  4. Pa to je ocito samo ako se pogleda iz Sauberove perspektive jer se ipak radi o ekipi koja je prosle sezone skoro bankrotirala i sigurno nemaju jednu od boljih sasija na gridu, a ove sezone skoro su redovno u bodovima. Leclerc je sigurno talentiran vozac no bez pravog motora u ovom sauberu ne bi mogao nista napraviti kako to nisu mogli napraviti i mozda talentiraniji vozaci dok su vozili za te “manje” ekipe. Williams opet ima Mercedesov motor i da je ove sezone toliko dobar ipak bi ih ponekad izvukao no ove sezone to ne moze jer je ocito da su Ferrari pa i Renault napredovali puno. Haas je isto interesantna mala ekipa i bez obzira koliko dijelova Ferraria ima bez odlicnog motora ne bi mogla napraviti nista, a oni su sa tim motorom 4. momcad na gridu u svojoj 2. sezoni u F1 sto je gotovo pa nemoguce za povjerovati




    17



    4
  5. Kad ovo kaže šef momčadi koja nema ništa ni sa Ferrarijem ni sa Mercedesom onda se može uzet dosta relevantno. Horner nema ništa iz toga da veliča Ferrarijev motor nego je reka ono šta vidi a on vidi bolje od svih nas ovde.




    23



    8
  6. Nevezano za ovu temu, pročitao sam da će FIA vrlo uskoro razmatrat mogućnost da F1 momčad može imati tri, dva ili samo jedan bolid na gridu. To bi navodno riješilo pitanje popunjenosti na gridu, uzbudljivosti takmičenja, smanjenja troškova za male momčadi ..itd..itd. Slično je i u WRC-u gdje velike momčadi imaju po tri posade. Svaki rezultat se boduje za pojedinačno Vozačko prvenstvo, a za Konstruktorski naslov se boduju samo rezultati prva dva vozila iste momčadi, onaj najlošiji treći auto te momčadi se ne boduje.




    13



    2