Ovog vikenda karavana Formule 1 seli se u Kanadu, čime se nastavlja sezona omiljenog nam ‘oktanskog cirkusa’. U jeku ovogodišnje uzbudljive borbe za naslov, stiže nam jedna od atraktivnijih staza u kalendaru, sad već legendarna Circuit Gilles Villeneuve, koja nam gotovo uvijek pruži puno zabave i veliki spektakl. Osim svoje atraktivnosti, staza u Montrealu poznata je i po opasnosti za sigurnost vozača zbog svoje konfiguracije.

Posljednja šikana staze, odnosno izlazak iz nje plijeni pozornost mnogih generacija fanova Formule 1. Naravno, ovdje se radi o nadaleko poznatom i često kobnom Zidu prvaka. Uistinu nema puno mjesta u kalendaru Formule 1, bilo nekadašnjem, a posebice sadašnjem, koja se mogu nositi sa zahtjevnošću kočenja za posljednju šikanu, prenošenja dovoljno trakcije i brzine na startno-ciljni pravac pri čemu se nakon prolaska posljednjeg zavoja mora milimetarski precizno  proći pokraj zloglasnog zida, a vozački ‘potpis’ gumama standardna je stvar svake godine.

Otkud naziv Zid prvaka?

VN Kanade 1999. godine ostala je upamćena kao godina kad su tri svjetska prvaka završila svoj nastup zbog zabijanja u zid nakon posljednje šikane, a zid je zbog te činjenice kolokvijalno prozvan Zidom prvaka. Idemo redom. U 15. krugu, Damon Hill, svjetski prvak iz 1996. godine, je završio svoj nastup u zidu vozivši za ekipu Jordana. U 30. krugu svoj je nastup u Zidu prvaka završio vodeći u utrci, vozač Ferrarija Michael Schumacher, inače u tom trenutku vlasnik dva vozačka naslova iz perioda vožnje za ekipu Benetton. U 35. krugu, Zid prvaka bio je koban za vozača BAR-a Jacquesa Villeneuvea, svjetskog prvaka iz 1997. godine, za kojeg je zanimljivo da je svoj nastup u istom zidu završio i dvije godine ranije odnosno u vrlo kontroverznoj sezoni kad je osvojio svoj prvi i jedini vozački naslov u Formuli 1. Pobjedu je inače odnio Mika Hakkinen u McLaren-Mercedesu na putu ka svom drugom vozačkom naslovu.

Izdvojit ću još neke poznate slučajeve kad se Zid prvaka pokazao nesretnim po vozače.

Jenson Button (2005)

Gospodin Formule 1 i svjetski prvak iz 2009. godine, Jenson Button, svoj ‘prebliski’ kontakt sa Zidom prvaka imao je u dotad lošoj sezoni svoje tadašnje ekipe BAR Honde. Međutim, na iznenađenje sviju, Button je ostvario pole position u Kanadi i bio je na putu ka pobjedničkom postolju do nesreće u 46. krugu.

Sebastian Vettel (2011)

U ovom pregledu jednostavno se moramo prisjetiti VN Kanade iz 2011. godine. Vjerujem da nam je mnogima u svježem i lijepom sjećanju ta utrka, drama koja je trajala preko četiri sata, najdulja utrka u povijesti Formule 1, kaos u kojem se na kraju najbolje snašao prethodno spomenuti Jenson Button u bolidu McLaren-Mercedesa, ostvarivši svoju prvu i jedinu pobjedu u Kanadi, kao vozač koji je to ostvario s najviše ulazaka u boks potrebnih za pobjedu u povijesti Formule 1, čak šest. U posljednjem krugu prestigao je Sebastiana Vettela natjeravši ga na pogrešku. Vettel, još jedan svjetski prvak koji je završio u zidu, iako je ostvario drugo mjesto na utrci, počeo je taj vikend jako turbulentno gotovo uništivši svoj Red Bull na prvom slobodnom treningu.

Zid prvaka pokazao se tijekom godina nesretnim naravno i za mnoge vozače koji nikad nisu postali svjetski prvaci. Unatoč prošlogodišnjim promjenama na posljednjoj šikani, odnosno kuta pri kojem vozači nailaze na zid uz stavljanje dodatnog sloja zaštite, Zid prvaka nije izgubio na svojoj prepoznatljivosti, ali ni na opasnosti koju nosi. Vidjet ćemo kako će se u cijelu priču na ovakvoj stazi uklopiti i ovogodišnje uvođenje kontroverzne ‘Halo’ zaštite, koja se unatoč estetskom deficitu zasad čini učinkovitom, s tim da se iskreno nadamo da njezinu učinkovitost vozači ovaj vikend neće morati previše ‘testirati’.

2
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
2 Komentara na temu
0 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
2 Autori komentara
avataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
sec107

E valjda ćemo sada gledati zanimljivu utrku kao nekada,mislim kao prije 10 godina i više gdje je i taktika dosta značila(nadolijevanje goriva,odabir guma i vrste proizvođaća).Mada su ove godine dosta bile procesijske,nadam se uzbuđenju i neizvjesnosti do kraja.

avatar
Član
modesto

staza je odlična