Ferrarijev vozač Sebastian Vettel pobjednik je utrke za Veliku nagradu Kanade. To je ukupno treća pobjeda za Nijemca ove godine čime je ponovno preuzeo vodstvo u ukupnom porektu.

Drugi je bio Mercedesov Valtteri Bottas dok je najniža stepenica postolja pripala Maxu Verstappenu u Red Bullu.

Četvrto mjesto zauzeo je drugi Red Bullov vozač Daniel Ricciardo koji je u posljednjim krugovima bio pod velikim pritiskom Lewisa Hamiltona koji se na kraju ipak morao zadovoljiti petim mjestom.

Kimi Raikkonen još jednom nije zadovoljio svoje navijače i navijače Ferrarija jer je bio posljednji među najbržom šestorkom.

Najbrži od ostatka bili su Renaultovi vozači, Nico Hulkenberg na sedmom i Carlos Sainz na osmom mjestu. Esteban Ocon u Force Indiji završio je deveti, a sjajan rezultat ponovno je za svoj Sauber ostvario Charles Leclerc desetim mjestom.

Utrka, u odnosu na jučerašnje kvalifikacije, nije ponudila previše drame. Najviše ju je obilježio sudar u prvom krugu u kojem je Williamsov Lance Stroll stisnuo Toro Rossovog Brendona Hartleyja u zid čime je na stazu morao izaći i Sigurnosni automobil.

Do kraja utrke nije bilo prevelike drame, upisali smo tek novo odustajanje Fernanda Alonsa u njegovom 300. nastupu u Formuli 1.

Tijek utrke:

Start utrke prošao je mirno, barem u početku. Vettel je zadržao svoje vodstvo, a veliki dvoboj imali su Bottas i Verstappen koji su kroz prvi i drugi zavoj prošli kotač uz kotač. Ricciardo je pak imao dobar start te je uspio prestići Raikkonena.

Mir u utrci trajao je tek par zavoja. U sredini poretka vodila se velika borba. Lance Stroll nije imao dobar početak svoje domaće utrke. U jednom trenutku izgubio je kontrolu nad svojim bolidom te je otklizao prema zidu. No u tom trenutku ga je s te strane pokušavao prestići Hartley koji je ostao u sendviču između zida i Strolla.

Sve je rezultiralo kišom krhotina i malim ‘letom’ Toro Rossa. Obojica su u tom sudaru završili svoju utrku, a na stazu je morao izaći Sigurnosni automobil.

Nakon restarta utrke incident su imali Sainz i Sergio Perez koji su se dodirnuli u prvom zavoju. Zbog toga se Meksikanac izvrtio te je izgubio nekoliko mjesta.

Na vrhu nije bilo promjena. Verstappen i Bottas nisu uspjeli zaprijetiti Vettelu na vrhu, ali su u tom periodu vozili slična vremena.

Suci su imali pune ruke posla. Pod istragom su bili oba incidenta sa utrke, i onaj Stroll-Hartley te onaj Sainz-Perez.

Nakon deset krugova situacija na stazi se malo smirila, a jedini dvoboj bio je između Alonsa i Leclerca za 10. mjesto. Prvi je tada u boks ušao Force Indijin Sergio Perez koji je prešao na super mekane gume, najtvrđu dostupnu komponentu za ovu utrku.

Nekoliko krugova kasnije u boks je ušao i Esteban Ocon. Izgledalo je kako Force Indija ima problema s potrošnjom hypersoft guma. Time je Hulkenberg vratio svoju sedmu poziciju koju je na startu izgubio od Francuza.

Suci su u tim trenucima presudili da je dodir između Pereza i Sainza bio trkaći incident te da neće poduzimati daljnje korake.

Vettel je na vrhu samo nizao brze krugove te je uz Bottasa jedini išao ispod 1:16. U tim trenucima je Bottasu pobjegao na više od četiri sekunde zaostatka, a Verstappen je iza Finca pao dodatne četiri sekunde.

Veliki dvoboj spremao se u okršaju za četvrto mjesto gdje je Ricciardo ušao u unutar dohvata DRS-a Hamiltonu.

Oba Renaulta su u tom periodu obavili svoja zaustavljanja u boksevima, a u tome nisu bili baš najbolji jer su zaustavljanja trajala duže od uobičajenog.

U 17. krugu u boks su ušli Hamilton i Verstappen koji su izašli na šesto, odnosno na peto mjesto. Krug kasnije pitstop je obavio i Ricciardo, a u tome se uspio probiti ispred Hamiltona.

Svoje bokseve do tad su obavili Sauber, McLaren i gotovo sve druge momčad, a vodećem Vettelu su samo javili da su u ‘planu B’ te još nisu povlačili njega i Raikkonena po nove gume.

Veliki dvoboj je tada krenuo između Verstappena, Ricciarda i Hamiltona. Nizozemac je imao prednost od sekunde i pol ispred svog momčadskog kolega, ali Hamilton je ozbiljno stiskao Ricciarda te mu je bio unutar sekunde zaostatka. Ta trojka vozila je na super mekanim gumama.

Dobru utrku je imao Romain Grosjean koji je vozio na devetom mjestu, iako je startao posljednji. Francuz je sa Oconom bio u borbi za svoje prve bodove ove sezone.

Ricciardo je u međuvremenu pobjegao Hamiltonu na gotovo tri sekunde prednosti. Britanac je potom upitao svoj pit-wall zašto su stali u boks tako rano, a inženjer mu je odgovorio kako su morali riješiti problem s pogonskom jedinicom. Očito je da su imali nekakvih problema jer je Hamilton pri izlasku bio dosta spor te je teško držao ritam koji su imali Red Bullovi vozači ispred njega.

U 33. krugu u boks je prvi puta ušao Raikkonen koji je sa ultrasofta prešao na supersoft. Finac je izašao natrag na stazu kotač uz kotač s Hamiltonom, ali je Britanac ipak imao bolju putanju pri izlasku iz zavoja te je zadržao Kimija iza sebe.

Vettel i Bottas u tim trenucima nisu još ulazili u boks, a Bottas je počeo padati iza Nijemca i to do šest sekundi zaostatka. Nije bilo jasno da li je Finac imao problem s gumama ili je zapeo u prometu.

U 37. krugu u boks je ušao Bottas. Teško da su pokušavali napasti Vettela undercutom jer je Nijemac imao dosta veliku prednost. Međutim, odmah krug poslije u boks su zvali i Vettela koji je uspio zadržati svoju prednost. Oba vozača su prešla na supersoft čime su ciljali strategiju s jednim zaustavljanjem u boksevima.

Iako su te gume tehnički najsporije na ovoj utrci, to Vettelu nije smetalo koji je počeo nizati najbrže krugove utrke.

U 42. krugu iz utrke je morao odustati Alonso kojem su inženjeri rekli da vrati bolid u garažu. Španjolac je bio jako spor na stazi i očito da je imao problema sa svojim bolidom. Tužan način za završiti svoju 300. utrku u Formuli 1.

U 49. krugu došlo je do malog incidenta između Grosjeana i Ocona. Haasov vozač išao je po stražnnjem pravcu i pripremao se za ulazak u boks. U tom trenutku prestigao ga je Ocon koji se potom prebacio skroz ispred Grosjeana te naglo zakočio. Grosjean je zbog toga morao jako kočiti te lijevim kotačem ići po travi.

Petnaestak krugova kraja sve se stabiliziralo na stazi. Sve do trenutka kada je Bottas imao mali izlet sa staze. U drugom zavoju ‘zajašio’ je desni rubnik što ga je lansiralo van trkaće putanje pa je gotovo izletio sa staze. Nasreću za Botttasa, Verstappen je bio daleko iza te nije izgubio mjesto, ali je izgubio na vremenu, a došao je unutar tri sekunde zaostatka za vodećim Vettelom.

Ricciardo je deset krugova prije kraja pao pod prijetnju Hamiltona. Britanac je došao na nešto više od sekunde zaostatka, a krug za krug je taj zaostatak i smanjivao. U 63. krugu ušao mu je i u dohvat DRS-a.

Četiri kruga prije kraja Hamilton je ozbiljno stisnuo Ricciarda i došao mu je znatno blizu. No, Britanac je izgubio kontrolu na bolidu te je proklizao čime se Australac uspio odvojiti od napada.

Pred kraj utrke došlo je i do malo zbunjujuće situacije u kojoj je sudac počeo mahati ciljnom zastavom krug prije kraja utrke. Ali to nije zbunilo vodećeg Vettela koji je nastavio voziti brzo jer je znao da ima još krug do kraja.

Na kraju, treća pobjeda za Vettela ove sezone i ukupno 50. u karijeri čime je preuzeo vodstvo u poretku vozača.

37 COMMENTS

  1. Cestitke Sebu,palac dole kimi,a kapa dole Redbullu…na ovoj stazi ovako parirat meckinim i ferarijevim motorima…u francuskoj ako mercedes opet ne iskemija novim motorom koju desetinku,mislim da im je Redbull sada tu…neka malo lujo gazi mecku,pa malo proklizavanja,pa malo vanka staze…lako pobjedivat u bolidu koji od 20 utrka odnese 19 pol positiona….odjuris napred,vozis u cistom zraku i kontroliras gume i gorivo,al cim ti trebas ganjat i pritiskat malo je drugacije….inace sama utrka jos jedna procesija punim gasom,dva pretjecanja i ni to nemozes vidit zbog reklama…katastrofa…A moj slavljenik u Mclaren krami jos jedno odustajanje…i taman kad covjek pomisli bit ce nesto od njih,opet na pocetak….dva odustajanja u zadnje dvije utrke…sramotno




    17



    2
  2. Da slažem se sa večinom da je utrka bila dosadna ali to je F1 inače bila takva ali ovome danas nešto više fali,prije je isto bilo dosadno ali me nešto držalo a sada to fali.
    BAKU i KINA su spasili safty car inače bi bile iste kao i ove danas.
    Mclaren se muči sa Sauberom i to več se ponavlja i u Španiji i sada u Canadi.To više nije momčad koju ja poznam nju je zamjenio RBR,kao ljuti rival Ferrarija što je nekada bio Mclaren.
    Neznam šta reči pametno kako je Alonso i rekao prvih 6 znamo za koga su rezervirana mjesta a sada 7 i 8 biti če izgleda Renault.




    7



    1
    • Mislim da će se u skoro vrijeme Renault pridružit velikoj trojci i stvorit veliku četvorku. Red Bull je sada u delikatnoj situaciji, ako promaši sa pogonom za slijedeću sezonu, stvari mu mogu poći naopako.




      3



      0
  3. Nakon nekoliko desetljeca pracenja F1 konacno odustajem od nje. Previse vremena trosim na premalo zbivanja i ne vidim smisao vise u svemu ovome pa dok se nesto ne promjeni otpadam iz ovog predivnog sporta koji unistava sam sebe zbog interesa velikih.




    32



    3
  4. izvin’te, ali…ja sam gledao sahranu, sprovod, kako hoćete 2 sata. Baš onako dostojanstvena sahrana pripremljena za milione gledatelja. Ovo sporta i trkanja vidjelo nije. Citavu trku sam bio ozbiljan, tužan, šta gledam zapravo. Na šta trošim vrijeme svoje…baš lijepo odgledati 2 sata lijepe sahrane, pokopan sport, ne 2, vec 102 metra u zemlju.




    37



    5
  5. Bravo Seb..bravo Ferrari, čestitke na ovoj jubilarnoj pobjedi. Nadogradnje su se pokazale pun pogodak a Ferrarijeva makinja pogotovo. A Seb je odvozio maestralno. Šteta za Kimija šta nije bar donio još koji bod kad već vozi penzionerski. Odličan vikend.




    16



    3
  6. Napokon i u Kanadi pobjeda i to uvjerljiva!
    Post od 2004 je završio. Ponovno vodstvo za Vettela u prvenstvu. Ova sezona je poslastica prava zasad. Nek se tako i nastavi samo. Ferrari je jak i to me veseli.
    Konkurirati ovdje Mercedesu je real deal.
    Najbitnije mi je vidjeti kakvi će biti na Silverstoneu i Monzi. Tamo bi bilo najljepše pobijediti.
    Forza dečki!
    Pametno samo.




    21



    11
  7. Katastrofa!!!
    Nisam navijac neke odredjene momcadi,jednostavno volim f1 al ove procesije stvarno postaju negledljive!
    Ovo se svelo na kvalifikacije,start do drugog zavoja i laku noc!
    Sad jos samo fali da mercedes pokaze sto moze sa novim motorom(nadam se ne previse)da barem subotom mogu uzivat jer su nedjelje odavno prestale bit zabavne!




    36



    4
  8. Bravo ragazzi! Hahaha! Čestitke Sebu i Ferrariju. Šteta što Kimi nije uspio iskoristit potencijal ovog bolida sa mjestom na postolju. Seb je u statistici tako blizu Profesoru Prostu. Da ga dostigne fali mu jedna pobjeda, tri postolja, 8 najbržih krugova, a prestigao ga je za čak 21 pole position i četiri utrke dosad više odvožene. Zanimljiva statistička sličnost. Nadam se da će Seb još puno toga postići u karijeri i ostavit po statistici velikog Profesora daleko iza sebe.




    26



    10
  9. Bravo Ferrari i Seb
    Inace dosadna utrka da nemos vjerovati
    Jedina razlika sa Monacom je sto kad netko pocne stiskati mislis ima mjesta i 3 drs zone pa ce biti pretjecanja ali nista
    Inace super vikend za Ferrari




    23



    2
  10. da je moguca ovako uzasna utrka u kanadi………..to je za nepovjerovat. nema se sto vise reci. katastrofa uzas. sve sto se imalo vidjeti, vidjelo se u prva 4 zavoja. zao mi je sto sam pogledao do kraja……..
    ako im ovo nije alarm da se nesto mora promijeniti, onda bolje da ju zauvijek ugase. ovo je bilo mucenje.
    kao sto sam govorio nakon bakua i kine, ukoliko se ne dogodi neki ludi SC malo prije kraja, utrka je kamilica. evo dokaza. i to u kanadi. za nevjerovat




    34



    2
  11. Kao prvo čestitke Vettelu i Ferrariu na pobjedi i fantastičnom vikendu, odradio je posao kako spada i to je to, nemam više šta za reći.
    A sad kao drugo.
    Ovakva super zanimljiva staza, ovakve male razlike između vodećih bolida i opet ova današnja dosadna pravila uspiju zafrkat sve to.
    Previše štednje je u današnjoj F1, nije to wec ljudi moji već sprint.
    Ne vidim logiku štedit cijelu utrku motor, gume, bateriju, ulje itd. da bi zadnjih 5 krugova, pazi sad, pokušao preteći, ne preteći, već pokušao preteći jedan, ne dva ne tri, nego jedan bolid i opet ga na kraju ne preteći.
    Ako postoji brzina, pa što ne pokušati odmah prestizati pa na kraju štedi ako ti je volja, bar imaš šansu za još jednim prestizanjem sljedećeg ispred sebe, ovaj iza tebe isto troši sve kao i ti da bi te dostigo.
    Ne mogu shvatiti zašto se zadovolje svi s pozicijom na kojoj budu nakon prva dva kruga.
    Zašto samo ciljaju na preticanje preko bokseva.
    Ova današnja f1 može biti zanimljiva jedino ako bude safety car pri kraju utrke, što i jest tako(primjer Baku i Kina).
    Alonso treba pod hitno bježat iz ovog sporta, dovoljno je u njemu i nek ide tamo gdje je zanimljivije jer ovdje više nije.
    Ovaj sport propada i propast će uskoro vjerovatno, gleda se samo novac, glupa pravila, ne slušaju se navijači i stručnjaci koji nisu u fia-i a znaju mnogo više od njih, ljudi idu gledat utrke, ne više zbog tog jer vole ovaj sport, već jer mogu eto volio ne volio.
    Nema više emocija u ovom sportu, sve je umjetno, gledam eto samo zato što mi se gleda jer šteta da nakon tolikih godina gledanja prekinem.
    Ne vidim razliku više od gledanja utrke i vidjet tko je pobijedio i od ne gledanja utrke i pročitat na portalu tko je pobjednik.
    F1 pod hitno treba promjene iz temelja i to je to, trebaju neki ljudi otići iz ovog svega i možda ali možda će biti ponovno dobro jer ovako sve ide u propast.
    Na kraju Bernijeva ideja o tome da prvi sa kvalifikacija starta zadnji i tako sve redom ostalo i nije toliko glupa u današnjim dosadnim dešavanjima (naravno ovo je šala za one koji ne shvaćaju).




    52



    2
    • to sam ja još govorio prije 7 godina da f1 ide nizbrdo mozda onaj tko svoji pole treba biti zadnji pa nek se probija ionako pobjegnu 20ak sekundi u 4 krugu, ovako bi stizali ionako sve i ušli u top 5,,ali ne znam ovo je postalo dosadno za gledat,govorili su dosadni monako i barcelona a na jednoj od najuzbudljivijih staza bezveze




      9



      2
    • LHsince2007. Moram ovo da prokomentarisem sto si napisao jer si stvarno pogodio u sustinu, i apsolutno, apsolutno delim tvoje misljenje. Ovo si veoma dobro napisao i upakovao i mislim da skoro svi istiniski ljubitelji i poznavaoci ovog sporta to vide i znaju. Jer to je tako i sirom sveta. Evo bas sam u Kanadi dok se odrzavala ova trka i ovde je apsolutno isto stanje, ljudi se pitaju sta se ovo desava i da li ovo ima vise smisla. Neki koji nisu toliko aktivno pratili F1, i kada im kazem sta se desava budu zbunjeni i iznenadjeni jer postavljaju logicno pitanje a to je kakvog onda ovo ima vise smisla i zasto jednostavno ne moze slobodno da se trka. Kada se samo setim onih dana kada nisam mogao da docekam trku i svog tog entuzijazma,pomislim kako je moguce na sta je spao ovaj legendarni sport.




      9



      0
    • Baš si me pogodio s jednom rečenicom, osječaj da ču uskoro prestati pratiti moj omiljeni sport mi je več neko vrijeme u glavi (nažalost,neželim ali…) ,ja bih prije bio zaljepljen za ekran od 1 do zadnjeg kruga a sada to više nije to.Još kad mi Alonso ode ja ne znam dali ču se prebaciti na nešto drugo.
      OBOŽAVAM F1 DA SE RAZUMIJEMO
      U F1 nebi trebalo biti toliko ograničenja a i fali I jebeni zvuk,neki dan gledam video iz 2004 Montoju u onom ludom BMW-u taj bolid je vrištao i zguštom sam pogledao taj njegov video na face-u ..,uspoređujem si današnju F1 možda ili sigurno su čak i brži od tih iz 2004 ali uz onaj ludi zvuk pa čupanje iz zavoja genijalan filing…šmrc…,guzica malo bježi izgleda divlje (zvuči) a gle danas šta se dešava oni moraju paziti gume ne smiju tako izlaziti iz zavoja jer če poderat Hipersoft karikiram … ne znam,prvo što sam doživio kada sam gledao utrku u živo bio je najluđi zvuk koji sam ikada doživio.I smatram da bi trebali dozvoliti protok goriva i možda kada več smanjuju struju u 2021 neka to naprave odmah od 2019 kladim se da to mogu tvornice podnjet,sve se previše vrti oko love i interesa velikih kompanija.Te tvornice rade motore več sto godina i štancaju bolide ko na traci oni mogu složiti motor za 2019 koji god hočete samo su tu veliki interesi i onda patimo mi publika,Tko im je kriv što im treba 6 mjeseci za napraviti prednje krilo,može se napraviti i jednostavnije i sklepati ga u mjesec dana itd,..
      Ima tamo puno inžinjera i velikih mozgova ali nekad ne treba biti previše pametan nego zdravo seljački napraviti ŠOU za raju,… daj nam da Reno (bubam sad npr.) napravi turbak sa dve turbine 1500 ks i da riče vatra iz auspuha pa da vidiš publike.




      5



      0
  12. cestitke sebu
    mercedes uzeo dosta bodova!
    red bull ocekivao vise od njih!
    alfa-sauber dobarrr..
    uhh ova sezona je sva u taktici radi samo tri motora.
    mislim da za sada tu mercedes radi najbolji posao.




    9



    10
  13. Nisam pogledao trku do kraja jer nije se ni imalo sto vidjeti. Kimi otkako je dosao u ferrari iz lotusa vozi mlako. Ne mozes zaboraviti voziti kroz par mjeseci. Ili je to ono potpisao sam ugovor voz br 2 pa se ne moram kidati, dobra para, sudjelujem u razvoju, vozim za sebe itd..da nije bilo 2 odustajanja bio bi bolje pozicioniran u poretku ali opet mu nedaje za pravo da vozi ocito kako mu dodje..da ga se baci u drugu ekipu mislim da bi izvlacio maximum iz bolida jer zna a ovako, sto bi kad ne moram..utrka sto reci, monaco je imao vise akcije. Prvo pretjecanje tek u 25 krugu, super. A zadnje u 26-om, za f1 lose jako lose.




    18



    5
  14. čudi me osim onog sudara malo događanja na stazi lijepoj i atraktivnoj kao šta je montreal,nema akcija na stazi poredak prve trojke se nije mijenjao, ako na ovoj stazi nije bilo akcije onda… inače 1 zavoj je uvijek imao sudare nadajmo se boljoj utrci za vn francuske na legendarnom castelletu.




    15



    1
  15. Kao što rekoh… Ferrari je izgledao sve bolje i bolje kako je vikend odmicao.

    Definitivno čestitke VET na odličnoj vožnji a Kimi definitivno u penziju i mali LEC ili još bolje RIC u Ferrrari. Utrka sama po sebi opet kamilica…

    Definitivno trebaju:
    A) Uvest promjene kojima će se omogućit pračenje bolida ispred “u mjenjaču” koliko god krugova treba
    B) Modificirat gume da se uvede 2-3 zaustavljanja po utrci jer tek onda taktike mogu doć do izražaja
    C) Masa drugih stvari al krenimo sa osnovnim…




    30



    1