Jedna od najglasovitijih utrka za VN Austrije odvozila se 2002. godine, tijekom sezone koju je obilježila potpuna dominacija ekipe Ferrarija i legendarnog Nijemca Michaela Schumachera na putu ka njegovom tada 5. vozačkom naslovu od ukupno sedam što ih je osvojio. Kao što se mnogi i sjećamo, ubojita kombinacija prvog vozača Schumachera i momčadskog mu kolege Rubensa Barrichella pod vodstvom rezolutnog šefa ekipe Jeana Todta, uz genijalne ljude u ekipi poput Rossa Brawna, Roryja Byrnea i mnogih drugih, žarila je i palila nemilice svijetom Formule 1 krajem prošlog, a posebice početkom novog milenija. Gledajući samo statistiku, mnogi bi rekli da je to bila gotovo savršena ekipa u tom razdoblju, što je s te strane gledano definitivno činjenica. Međutim, kao što svaka medalja ima dvije strane, tako i priča o tadašnjem Ferrariju na vrhuncu moći ima svoje tamne mrlje.

Uoči VN Austrije 2002. godine, Michael Schumacher imao je 4 pobjede u prvih 5 utrka i uvjerljivo vodstvo u ukupnom poretku vozača ispred svojih konkurenata. Ta, 56. sezona Formule 1, protekla je u tolikoj dominaciji Nijemca u Ferrariju da je osigurao naslov u srpnju pobjedom na VN Francuske voženoj na stazi Magny-Cours, 6 utrka prije kraja prvenstva, a na svakoj od 17 utrka te godine je Schumacher završio na pobjedničkom postolju. Ali, u šestom trkaćem vikendu sezone, Barrichello je bio “u zoni”. Brazilac je u Ferrariju osvojio pole position s gotovo 3 desetinke prednosti ispred Ralfa Schumachera koji je vozio za ekipu Williams-BMW, a stariji od braće Schumacher je nekarakteristično za njega bio tek trećeplasirani u subotnjim kvalifikacijama s više od 6 desetinki zaostatka za momčadskim kolegom. Na startu je Barrichello zadržao vodstvo, a Michael je prestigao brata Ralfa. Brazilac je vodio gotovo cijelu utrku, ali je onda pod velikim pritiskom ekipe u posljednjim metrima bio prisiljen predati prvu poziciju i time pobjedu svom momčadskom kolegi.

Samo godinu dana ranije, na istoj stazi, Barichello je morao učiniti istu stvar prepustivši tada Nijemcu drugo mjesto u utrci zbog preferencije Schumachera od strane ekipe zbog njegovog bodovnog salda u borbi za naslov. To je izazvalo određenu kontroverzu, ali ni blizu onoj koja se dogodila 2002. godine, jer se ipak odlučivalo o pobjedniku, a nije naravno pomogla ni situacija s prošlogodišnje utrke. Na postolju ih je dočekala ljutnja gledatelja popraćena salvom zvižduka i povicima u kojima se među ostalim inzistiralo da je tog dana Brazilac bio istinski pobjednik utrke. Schumacher je u takvoj situaciji svoj trofej za prvo mjesto predao Barrichellu, pritom uzevši Brazilčev trofej za drugo mjesto. FIA je žustro reagirala te je Ferrari bio prisiljen platiti kaznu od milijun američkih dolara, ali zbog povrede Članka 170. Sportskog pravilnika Formule 1, odnosno zbog nepoštivanja ceremonije na pobjedničkom postolju. Tadašnji predsjednik FIA-e, Max Mosley, zabranio je timske naredbe nakon te utrke, jer tehnički ono što je Ferrari priredio tog dana u Austriji bilo je po pravilima.

Neosporno je učinjena šteta za imidž sporta, ali koliko god mi kao fanovi općenito ne volimo timske naredbe, one su oduvijek bile sastavni dio Formule 1 i vjerojatno će to uvijek i biti. Nekadašnji šef Ferrarija, danas predsjednik FIA-e Jean Todt, ukinuo je zabranu timskih naredbe 2010. godine nakon kontroverzne VN Njemačke i “orkestrirane” pobjede Fernanda Alonsa u Ferrariju ispred momčadskog kolege Felipea Masse.

Moguće je više interpretacija zašto se baš tad ukinula zabrana timskih naredbi, ali smatram da je bit cjelokupne šire slike sljedeća. Jednostavno, Formula 1 je oduvijek bila ujedno timski i pojedinačni sport, a jačanjem aspekta biznisa u Ecclestoneovoj eri  i sve većeg priljeva novca u sport i oko sporta, odmakom vremena Formula 1 je postala biznis koliko i sport, vjerojatno i više. Koliko god “obični” fanovi imaju averziju prema tome, jasno je da osvajanje primjerice vozačkog naslova nosi sa sobom poveću svotu novca, a samim time ekipe ponekad formiraju striktnu hijerarhiju prvog i drugog vozača, bez obzira što to same ne priznaju. S druge strane, ponekad se na temelju rezultata tijekom sezone daje prednost jednom vozaču ili još češće, u samoj utrci vozač propusti momčadskog kolegu zbog primjerice boljeg stanja bolida, guma ili nečeg drugog. Sve ovisi također o kojoj se ekipi radi, odnosno kojeg je kalibra i dometa. Naravno, primjeri poput VN Austrije iz 2002. su nešto ekstremniji, ali opet ponavljam, timske naredbe koliko god nam se ne sviđale ili koliko god manje ili više štete imidžu sporta, su nešto što je integralni dio Formule 1 u koji osobno ne vjerujem da će se ikad previše promijeniti.

19
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
5 Komentara na temu
14 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
6 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
MS791

Ja se više ne želim tu raspravljati s nikim, ali zbog ovakovih komentara(mika-ka,seninho,west-44) ovaj portal ima nakon utrke jadnih 20-30 komentara, ako i toliko dok se ja sjećam 100 i više komentara prošlih godina. Što se tiče utrke u 2002. dakako da to nije nešto čime se ferrari može pohvaliti, dapače, po meni najveća mrlja nad najtrofejnijom,najuspješnijom i najpopularnijom momčadi na gridu, ali MS to nije tražio ni želio, do te utrke bilo je jasno tko će biti ponovo prvak, ali todt je naredio kako je naredio a šta je MS trebao zabit se u rubensa?? Ali bilo pa prošlo,… Read more »

avatar
Član
mika.KA

po cemu si zakljucio da MS nije htio tu pobjedu?
po tome kada su mu poceli fuckati ON tek tada predaje pehar!?
daj,vi sami sebe lazete!
ima X situacija sa MS,pravilima itd.
gle pa odi sa portala,tko ti brani?
ono nesmis nista realno reci protiv ferrarija!? takvi ni netrebaju na portalu.

avatar
Član
west 44

Slušaj pametnjakoviću godine neuspjeha vas ubile u pojam pa ste izgubili volju za pisanjem a ne navedeni trojac koji će i dalje pisat tebi uz inat!!!

avatar
Član
MS791

Vidi skakavca, nemam potrebu komentirati, gubljenje vremena, ali pogledam koji put čisto da vidim bisere, i zanimljivo ti uvijek komentiras, ali npr nakon kanade i pobjede vettela nijednog tvog komentara. Uzivaj prijatelju….. mika ka pisi ti sto hoces, jebe se meni

avatar
Član
mika.KA

kada cete VI ferrarijevci poceti uvazati tuđe misljenje?
dali mi koji nismo farrarijevci imamo pravo na svoje misljenje?
mozda neki put i nismonupravu al brate mili niste ni vi!
MS ima rekorde,pobjede,naslove e sad kako je dosao do njih to je druga prica (nesto kao dinamo u hnl 🙂 )!
al sve u svemu uzivajmo u ovom vikendu pa se cujemo nakon kvala 😉

avatar
Član
MS791

U pravu si, njemu su poklonjeni naslovi,pobjede, polei ma sve….. čovjek je bio totalna neznalica u f1. Kazem ti da pisi kaj hoces, nemoj mene bacati u isti kos s ostalima, ja,ne komentiram nikoga, izuzev ovog sad, pogledaj clanke unazad pa ces vidjeti.

avatar
Član
mika.KA

nitko nije rekao da mu je sve poklonjeno.
ali mene najvise smetalo stonuz takvu dominaciju pravila nisu mjenjali 5god.cim su promjenili ode naslov u reno.
ali to je sada povijest!
uzivajmo danas

avatar
Guest
Senninho

Evo kad pročitaš komentar od crvenog reka bi da je on jedan korektan forumaš i da nikad nije napisa ni jedan nekorektan i čak vrijeđajući komentar prema nekim vozačima bez razloga ali internet sve pamti pa toliko o tome, a što se tiče dotičnog MS ja sam uvijek govorio da mu se talent ne može osporiti ali ponašanje na stazi i neke stvari su sramotne a da ne govorim ponašanje Ferrari pogotovo u tom razdoblju! U ovoj situaciji on je moga isto pustiti da Rubens pobjedi a nije i to dovoljno govori usprkos naredbi momčadi!

avatar
Član
MS791

Tebe seninho ce internet pamtiti uz westa sigurno to nije upitno. A u vezi MS, svaki vrhunski sportaš ima neku crnu mrlju, ali ih se pamti po uspjesima, a za mene je najveći ikad, za tebe nije. Kraj priče

avatar
Guest
Senninho

Koji nabroji nemoj bacati bezveze komentare, da je to radio netko tko tebi ne odgovara bili to isto napisa, ajde…

avatar
Član
west 44

Briljatnoi izvedeno,do tada nikad viđeno u F1!!!

avatar
Član
Worf

ovo je isto jedan od razloga zasto mi je lewis najdrazi od onih najboljih. sa svakim momcadskim kolegom je vodio borbe na stazi. osim s kovalainenom, ali zato sto je ovaj bio daleko iza. tu se vidi razlika i nemoze se reci da je ikad bio povlasteni apsolutni broj 1 u ekipi. nikad se ovako nesto nije dogodilo, da prisile momcadskog kolegu da ga puste. niti on to trazi. sad, druga je stvar kad njega bas ne ide, pa kmeci na radio moze li bottas malo zadrzavati ove da ih pokusam stici i tako,……… to je prica za sebe. ali… Read more »

avatar
Član
HeelAndToe

Worf cijenim tvoje misljenje, ali jako subjektivno razmisljas… Probat cu najkrace sto mogu 🙂 Hamilton je no.1 gotovo sigurno u svakoj ekipi za koju je vozio od 2008. ( mogu o tome pisati kako i zasto ali neda mi se pisati knjige ;)) … No.1 naravno zasluzeno, jer je vec kao rookie zadavao gadne glavobolje tada dvostrukom svjetskom prvaku Alonsu… Vec tad se moglo pretpostaviti da ce LH biti klasa vozaca za osvajanje naslova ali i svi vozaci koje si spomenuo u postu su se ravnopravno borili s momcadskim kolegama na startu karijera i svojim rezultatima su dosli do pozicije… Read more »

avatar
Član
Worf

bottas je mozda cudan izbor, ali kad su birali na gridu nije bilo leclerca, gaslya i ostalih mladih. oni su dosli kasnije. a pogledajmo i iz mercedesoe perspektive. oni su sa bottasom kao no2 vozacem uzeli i konstruktorski i vozacki naslov. uvjerljivo. pa zasto mijenjati ono sto nije pokvareno? a sto se tice samog lewisa, on je vozio sa 3 svjetska prvaka. u svojim PRIMEovima. to je jako bitno. neki ce reci da vettel vozi sa prvakom. samo sto je kimi bio prvak kad vettel nije znao ni auto upaliti (figurativno), odnosno, kimi je svoje najbolje dane imao u proslom… Read more »

avatar
Član
HeelAndToe

Tko god da je dosao prosle godine u Mercedes bio bi no.2 vozac, LH je zasluzeno no.1 u ekipi i tu nema nikakve dileme. U Mercedesu su napravili jako dobru odluku s time sto su doveli bas Bottasa, jer Bottas je top no.2 vozac vjerovatno i na sadasnjem gridu, uvijek poslusan, ali nije kvalitet za prvaka i nikako ne moze imati isti stauts, niti prava u ekipi kao LH… i slazem se s tobom da u Mercedesu nemaju potrebe da ista mjenjaju po pitanju vozacke postave… Slazem se, s Alonsom je bio kako ti kazes 1/1. U razbolju dok je… Read more »

avatar
Član
Worf

ross brawn je uvijek bio mustra………..ali to je bila 2013, prije v6 ere i tota wolffa. sto se bar sudara tice, ja ne krivim nikoga za spanjolsku, iako je rosberg trebao vise gledati u retrovizor jer je znao da je ovaj brzi nalijece odostraga. a imali su oni sukoba na stazi…….bahrein, austrija, kina………bilo je toga. nije bas da ga je propustao……..

avatar
Guest
Senninho

Evo sektaši samo jedna od sramotnih situacija i vi imate kome šta reći umisto da se pokrijete ušima i pssss!

avatar
Član
mika.KA

zato je lujo prosle godine i to bas u mađarskoj pokazao kako je pravi gospodin (vratio bottasu mjesto)!

avatar
Član
mika.KA

uz toliku dominaciju još mu mora poklanjati pobjedu!!!
pihh…veliki MS