Mercedesov šef razvoja motora, Andy Cowell, tvrdi kako je njemački proizvođač još uvijek vodeći po pitanju snage motora iako je u početku sezone izgledalo kako je Ferrari uspio zatvoriti ‘rupu’ između dvoju momčadi.

Izjav, gurua za motore, kako Cowella zovu, zanimljive su posebno jer je njemačka momčad godinama skrivala pravu snagu koju ima njihova pogonska jedinica i to ponajviše zbog straha od promjena pravila i završetka njihove dominacije u Formuli 1.

Promjena čitave paradigme u tehnološkoj borbi za vrh zato je još zanimljivija. Mercedes je odjednom morao otkriti karte i to zato se Ferrari ove sezone pokazao kao dostojan protivnik. Momčad iz Brackleyja tako je u posljednje dvije utrke izgledala puno bolje nego na početku sezone.

Cowell kaže kako je Mercedes usprkos svemu još uvijek dominantna momčad u utrkama gdje Ferrari mora smanjiti svoju snagu iz pogonskih jedinica i koristiti nešto ‘običnija’ mapiranja motora.

“Što se tiče snage motora, mislim da trenutno u kvalifikacijama ovaj gospodin ima malu prednost,” rekao je Cowell pokazujući na Ferrarijevog šefa za motore Mattiu Binotta.

“Svaka im čast, ali mislim da u utrkama mi još uvijek imamo prednost. Renault i Honda su odmah blizu iza nas,” dodao je.

Što se tiče smanjivanja zaostatka za Mercedesom, Cowell kaže kako je normalan proces da se proizvođači konstatno približavaju jedni drugima na polju performansi.

“Kako smo raspravljali prije nekoliko godina, ako imate stabilnost u pravilima, onda vidite različita tehnička rješenja i to je ono u čemu trenutno uživamo. Svi imamo to zadovoljstvo napornog rada u tvornicama i svi pokušavamo sustići jedni druge. Mislim da će kroz ovu godinu i iduće biti uska borba,” smatra Cowell.

 

 

Trenutni pravilnik oko pogonskih jedinica uveden je početkom 2014. godine i na snazi ostaje do kraja sezone 2020. godine. Usprkos velikoj stopi razvoja, Britanac je siguran da su proizvođači motora sposobni napraviti daljnje napretke sa svojim konstrukcijama.

“Mislim da sve ovisi o tome koliko vjerujete i razumijete svoje granice. Ne vjerujem da uopće postoje limiti. Mislim da uvijek možete pronaći prednost. Svakog tjedna imam zadovoljstvo sjediti na našem sastanku za performanse i inovacije i slušati bistre inženjere koji osmišljavaju načine kako izvući još malo efikasnosti iz raznih sistema. Onda nakon toga mogu uživati u tvornici gdje se te ideje pretvaraju u eksperimente, a onda se utvrđuju koliko su pouzdani da ih donesemo na utrku. Mi se nastavljamo razvijati i mislim da granice ne postoje,” zaključio je Cowell.

2
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
2 Komentara na temu
0 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
2 Autori komentara
avataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
Marko013

Ma ne pomaze to ni momcadima koje imaju para kao npr ferrariju. Samo mercu to pogosuje jwr au jwdini u f1 koji mogu to pratit jbg njemac je njemac. Zato avi koji imaju malo viae para kupe njemca a ne taljana pa i taljani kupuju njemce😂💪👍

avatar
Član
Desmosedici

Cowel je u pravu. Treba stabilnost pravila na više sezona da bi se konkurencija donekle izjednačila i utrke postale kvalitetnije tj. neizvjesnije. Ovo često mijenjanje pravila samo stvara nove troškove. To pogoduje velikim momčadima a ove male sa svojim ograničenim resursima to ne mogu pratiti.