Lewis Hamilton startat će s najbolje startne pozicije u sutrašnju utrku za VN Španjolske! Britanac je u kvalifikacijama bio brži ispred momčadskog kolege Valtterija Bottasa i Ferrarijevog Sebastiana Vettela.

Četvrto vrijeme postavio je drugi vozač u crvenom bolidu Kimi Raikkonen dok  treći startni red zaključao veseli dvojac iz Red Bulla, Max Verstappen i Daniel Ricciardo. Sjajno sedmo startno mjesto za Haas osigurao je Kevin Magnussen, a nije loš niti rezultat McLarenovog Fernanda Alonsa koji je postavio osmo vrijeme u kvalifikacijama. Posljednja dva startna mjesta u ‘top 10’ pripala su Renaultovom Carlosu Sainzu i drugom Haasovom vozaču Romainu Grosjeanu.

Utrka je na rasporedu sutra u 15.10 sati!

Tijek kvalifikacija:

Q1

Vjetroviti uvjeti sa jučerašnjih treninga nastavili su se i u kvalifikacijama. Vozači su imali problema sa kontrolom bolida, ali to nije bio veliki problem za Ferrarijeve vozače koji su vrlo brzo zasjeli na vrh.

No, dobar tempo Mercedesa nagovještavao je brzu promjenu na vrhu. To je pokazao i Hamilton koji je postavio najbrže vrijeme, ali ubrzo nakon toga je Raikkonen vratio najbrže vrijeme u svoje ruke. Vettel s druge strane nije mogao brže od Bottasa i Hamiltona, a Red Bullovci su se morali pomiriti da su treća najbrža momčad, bar u ovim prvim krugovima.

Borba za vrh se nastavila dalje kada je Vettel zasjeo na vrh. Dobro vrijeme u početku prve runde je postavio i McLarenov Fernando Alonso koji je zasjeo na šesto mjesto.

Šest minuta prije kraja kvalifikacijske runde počeli su problemi za Nicu Hulkenberga. Nijemac je u brzom krugu izašao na startno-ciljnu ravninu, a onda se pri promjenama brzina iz njegovog bolida čuo nepravilan zvuk. Nijemac je morao usporiti te je polako vratio svoj bolid u boks.

No, vrlo brzo se vratio na stazu uhvatiti svoj prvi brzi krug. Borba u sredini poretka bila je puno neizvjesnija od ostatka na gridu. Od Alonsa na sedmom do Pereza na 12. mjestu, vozači su bili svi unutar pola sekunde.

Hulkenberg je jedinim brzim krugom uspio pobjeći iz zone ispadanja, a od tamo je pobjegao i Ocon. Vandoorne je time gurnut u opasnost, a uspio se tek marginalno pomaknuti, na 15. mjesto. Belgijca je od mogućeg ispadanja ‘spasio’ Lance Stroll koji se izvrtio u drugom sektoru i završio u zidu pokraj staze.

Eliminirani: Hulkenberg, Ericsson, Sirotkin, Stroll, Hartley

Q2

Na početku druge runde Mercedesovi vozači prvi su postavili najbrža vremena. Hamilton nije uspio ići brže od Vettelovog vremena iz prve runde, ali je svejedno zauzeo prvo mjesto. No, s vrha ga je uspio skinuti njegov momčadski kolega, ali Ferrarijevi vozači su još jednom pokazali zube. Vettel je zasjeo na vrh, a odmah iza njega smjestio se Raikkonen. Mercedesovi vozači nisu mogli bolje od tri desetinke zaostatka za crvenim bolidima.

Iza njih nastavila se žestoka borba za sredinu poretka. Haasovi vozači smjestili su se iza tri najbolje momčadi, a za posljednja mjesta za treću rundu borili su se McLaren, Force India i Sainz u Renaultu.

U tim trenucima u zoni ispadanja bili su Vandoorne, Ocon, Leclerc, Perez i Gasly. Sauberov i Toro Rossov vozač nisu imali brzine za borbu za Q3 pa je borba pala na ostalu trojku. Vozač u opasnosti bio je Sainz.

Španjolac je uspio proći na deveto mjesto, a time je gurnuo svog sunarodnjaka Alonsa u opasnost. No, McLarenov vozač uspio se probiti i donio je svojoj momčadi prvi Q3 ove sezone.

Eliminirani: Vandoorne, Gasly, Ocon, Leclerc, Perez

Q3

U treću kvalifikacijsku rundu krenuli su svi na novim setovima supersofta. Ricciardo je prvi krenuo u brzi krug. Australac nije imao dobra vremena i izgledalo je kao da se muči sa svojim bolidom. To se pokazalo kada je ciljem prošao Hamilton sa tri desetinke prednosti ispred Red Bullovih vozača. Bottas nije mogao brže od Ricciarda i Verstappena, a u prvim pokušajima su podbacili Ferrarijevi vozači. Vettel je tek bio peti, a Raikkonen sedmi. Ispred njega je bio i Alonso, ali treba istaknuti kako je Finac napravio pogrešku i otišao preširoko u prvom zavoju čime je izgubio jako puno vremena.

Grosjean je u prvim pokušajima zauzeo osmo mjesto ispred Sainza i svog momčadskog kolege Magnussena koji je bio najsporiji.

Pomalo je iznenadilo sve kada je Ricciardo na stazu ponovno izašao na mekanim gumama. Temperatura zraka i staze je u tim trenucima značajno pala pa je Australac očito htio isprobati da li je soft možda brža komponenta od supersofta.

To se pokazalo točnim kada je Ricciardo postavio treće najbrže vrijeme, a odmah su na stazu na gumama sa žutim oznakama izašli i Ferrarijevi vozači. Verstappen je u tim trenucima ostao na super mekanim gumama.

Raikkonen je prvi krenuo u brzi krug u borbu za pole position. Nije uspio biti brži od Hamiltona kroz sektore, ali je bio brži od dva Red Bulla. Hamilton je pak postavio najbolje vrijeme u drugom sektoru.

Raikkonen je zasjeo na kraju na drugo mjesto, a Hamilton je potvrdio najbrže vrijeme. Raikkonena je sa drugog mjesta skinuo Bottas, a Vettel nije mogao bolje od trećeg mjesta.

35 COMMENTS

  1. sutra ce biti ljucan start utrke. Mercedesovi vozaci moraju zadrzati prednost do prve krivine, a ostalo ce se sve svoditi na cuvanje guma i kruzenje 🙂
    nazalost imam takav osjecaj
    al drago mi je da je prvih 10 na razlicitim gumama malo da se na pocetku izmjesaju karte.




    4



    1
  2. U svakom slučaju je lijepo vidjeti male zaostatke na kraju, u odnosu na prošle godine…vjerujem da će sutra opet biti zanimljiva utrka, pogotovo start !
    čestitke mercedesu danas !

    Idemo sutra Ferrari




    13



    4
  3. Čestitke Lewisu i Mercedesu. Ova sezona stvarno puna čudnovatih stvari, do sada Mercedes muku mučio s gumama a sad odjednom jedino kod njih rade…bit će zanimljivo sutra, u Ferrariju sigurno neće mirno spavati jer odmah iza njih je Max, a gdje je Max tu je najčešće i vatromet. Napokon dobar rezultat mog McLarena u kvalifikacijama, odličan i Haas, malo razočarao Renault, a Williams je čisti očaj ovaj vikend…sutra su ključ gume, nebitno tko će pobijedit samo neka bude zanimljivo! Go McLaren!




    19



    2
  4. Cestitke Mercedesu.
    Ferrari samo desetinku iza pole-a i to na soft gumama.
    Zasto odjednom supersoft nije funkcionirao, a do sad uvijek bez problema, ostavljam teoreticarima zavjere.
    Sto se tice ovih igrica s pirellijem i mercom, mislim da gdje ima dima ima i vatre. Ako je ova promjena mjesavina iz sigurnosnih razloga, po meni su trebale te ekipe s takvim problemima raspadanja gume vozit sa konzervativnijim setup-om, a ne plakat FIA-i i Pirelliju, čujte mi smo napravili blister na gumi, dajte nam jacu gumu. Eto Indianapolis 2005, Michelin je rekao da ne garantira za sigurnost svoje gume i nisu se natjecali. Posteno. Govno pojeo tada Ferrari jer su se utrkivali, a gle cuda zbog toga su i dosli tamo 😀
    Navijamo sutra za Maxovo uzorno vladanje i neprocesijsku utrku.
    A




    41



    6
  5. Stvarno je čudno da na supersoftu zbog 0.4 milimetra tanje gazne površine tako bolid izgubi performanse i da je brži na softu. Svakako će to zakuhati utrku.
    Naravno, odličan je bio Hamiltonov krug i zaslužen pole position.




    30



    3
    • @klepesina
      Posljednja stvar na koju se trebas osvrtati su minusi, ali samo ako se drzis argumenata 😉
      Ali ako pises metodama i postulatima kao npr. onaj sto mu je privremeno vratilo vozacku, ili @avalon – najveci zivuci fan LH u ovom i svim paralelnim svemirima (iako mu je i onaj sto mu je privremeno vratilo vozacku zestok konkurent po tom pitanju 😀 ), inace moj jako dobar prijatelj, ocekuj reakcije i utemeljene minuse ljudi s nekolicinom sadrzaja izmedju usiju. Onaj sto mu je privremeno vratilo vozacku pise iskljucivo iz velike ljubavi prema LH a to ljudima ide ponekad na nerve jer nisu svi fanovi tolikog srca i osjecaja kakve on gaji i javno ispoljava prema svom miljeniku.
      Kod @avalona je slicna situacija, samo sto puno duze traje vremenski jer nije skorojevic poput onog sto mu je privremeno vratilo vozacku. Ali moj veliki prijatelj @avalon gaji jos jednu veliku, a mozda i jos vecu ljubav prema pokojnom Ayrtonu Senni. Kada covjek slusa sto i kako govori o ova dva vozaca ne moze ostati ravnodusan, a kako i bi. To je isto kao kada gledas i slusas Goebbelsovo obracanje svom velikom uzoru i duhovnom vodji Winstonu Churchillu. Covjek ne moze ne pustiti suzu radosnicu i ne zapitati se zasto je bog (ili sto vec) nekima podario takve osjecaje, a nekima ne.
      Sve dok se drzis argumenata na GP1 a i sire, pogotovo sire, ovi minusi su tvoj veliki dobitak i satisfakcija. Gledaj i divi se svjetskim cudima 😀

      P.S. – cestitam ovom dvojcu na poleu LH. Iako se sutra bodovi dijele, lijepo je znati da je netko sretan i zadovoljan danasnjim kvalifikacijama 😉




      8



      6