Renault je odbacio tvrdnje o ilegalnosti koncepta stražnjeg krila jer su uvjereni kako je to rješenje u skladu s postojećim pravilnikom. Naime,  ispušni sustav RS18 usmjeren je prema stražnjem krilu, koje je zaštićeno posebnim materijalom otpornim na visoke temperature. Ovo inovativno rješenje usmjeravanja ispušnih plinova privuklo je pozornost ostalih momčadi koje nisu uvjerene u legalnost ovakvog koncepta. Međutim, Renaultov tehnički direktor, Nick Chester, inzistira na tvrdnji kako je novi bolid u skladu s propisanim pravilnikom.

“Dosad nisam čuo ništa o tome,” izjavio je Chester komentirajući glasine o konkurentskim momčadima koje nisu uvjerene u legalnost njihovog rješenja ispušnog sustava.

S ciljem ograničavanja korištenja ispušnih plinova za ostvarivanje aerodinamičkih koristi, došlo je do promjene ovogodišnjeg pravilnika. Monkey seat je zabranjen, a momčadi su obavezne smjestiti ispušni sustav unutar zadanog područja. Također, dopušten je maksimalni nagib ispušnog sustava od pet stupnjeva, a baš je taj propis Renault iskoristio pri implementaciji ovog rješenja. Stražnje krilo otporno na visoke temperature jasan je dokaz korištenja ispušnih plinova s ciljem ostvarivanja aerodinamičke koristi, a francuska momčad je iskoristila nedovoljnu definiranost pravilnika.

Nick Chester tvrdi kako je nemoguće izbjeći utjecaj ispušnih plinova na stražnje krilo zbog novog pravilnika o pozicioniranju ispušnog sustava.

“Ispušni sustav svake momčadi će do određene mjere utjecati na stražnje krilo.”

Članak 3.8 tehničkog pravilnika FIA-e navodi; Svaki dio bolida koji utječe na aerodinamičke performanse:

  • a) Mora biti u skladu s pravilima koje se odnose na karoseriju,
  • b) Mora biti čvrsto pričvršćen na izbočeni dio bolida.

Chester tvrdi kako je korist od ovakvog pozicioniranja ispušnog sustava minimalna u usporedbi s blown diffuserom koji se koristio prije nekoliko godina.

“Vrlo smo ograničeni po pitanju toga što možemo napraviti. Međutim, to je kao i sve drugo. Ako postoji mala korist od ovakvog ispušnog sustava, imat ćemo malu korist jer je ona dostupna,” zaključio je tehnički direktor Renaulta, Nick Chester.

1 COMMENT