Kako razlike u performansama F1 momčadi zadnjih godina postaju sve veće, Liberty Media je odlučna uvesti ograničenja po pitanju ukupnih troškova, kao i pravedniju raspodjelu nagradnog fonda. Mjera bi primarno bila usmjerena prema velikim momčadima koje bi morale ograničiti svoje resurse, a glavna ideja je ujednačavanje grida. Taj prijedlog imao bi loše posljedice za Mercedes, Ferrari i Red Bull, pa je za pretpostaviti da će se te momčadi suprotstaviti ograničenju budžeta.

Red Bullov aerodinamički guru i legenda F1, Adrian Newey, smatra da navedeni prijedlog neće donijeti željene rezultate. Nasuprot tome, želi veća ograničenja pri projektiranju bolida, što bi posljedično rezultiralo nižim troškovima.

Newey želi odbaciti zračni tunel kako bi se momčadi morale u potpunosti oslanjati na CFD (Computational Fluid Dynamics) za dizajniranje bolida. Taj primjer je slijedio Virgin 2010. godine pri projektiranju svog bolida za debitantsku sezonu.

“Ograničenje budžeta je uspješno samo u teoriji, ne i u stvarnom životu. Ograničite alate. Tada nam nije potreban toliki broj ljudi. S tehničke strane gledišta, zračni tuneli su dinosauri koji će ionako odumrijeti. Sve više projektiramo uz pomoć CFD simulacije,” ustvrdio je Newey u izjavi za Auto Motor und Sport.

Kako bi smanjili troškove, Newey je predložio da svi koriste standardni CFD softver. To bi spriječilo momčadi s najboljom opremom da proizvode najbolje bolide, te bi se nagrađivale ideje najboljih inženjera. Također smatra da bi trebalo postojati ograničenje broja novih dijelova tijekom sezone.

“Ako  je dopušteno proizvesti samo pet stražnjih krila tijekom sezone, zapitat ćete se je li posebno krilo za Monzu ili Monte Carlo zapravo korisno. Tada se ograničite samo na bitne elemente.”

I dalje vidi pogonsku jedinicu kao glavni faktor današnje F1. Smatra da je Mercedesov motor toliko dobar da Red Bull unatoč boljoj šasiji ne može anulirati njihovu prednost, posebno zbog činjenice da Mercedes zapošljava velik broj ljudi.

“Mercedes je superioran u svim područjima; snaga motora, potrošnja goriva, MGU-H. To ne možete nadoknaditi boljom šasijom. Red Bull u svom aerodinamičkom sektoru zapošljava 125 ljudi, a Mercedes dvostruko od tog broja. Izlazni proizvod je automatski bolji.”

U svojoj knjizi “Kako izgraditi automobil”, Newey naglašava kako je F1 postala tužan sport jer postoji izrazito malo mogućnosti za istinsku inovaciju. Najuspješniji dizajner ovog sporta nezadovoljan je trenutnim stanjem, te naglašava da je genijalnost pojedinaca pala u drugi plan, a sportom vladaju najbogatije momčadi.

Slažete li se sa stavom Adriana Neweya? Smatrate li da je ograničavanje alata pravi smjer za F1, ili pak mislite da je inicijativa Liberty Medie o ograničavanju troškova suvislija opcija?

7 COMMENTS

  1. Bar 10 000 puta sam pisao o ovome,razlika između ekipa u financijama je ogromna pa je s time i razlika na stazi postala veca nego ikad. Otkad pamtim za sebe gledam kako najslabije ekipe propadaju,ulaze druge pa i one bankrotiraju dok se veliki samo bogate. Daleko najvecu korist od F1 ima Ferrari jer im F1 prodaje konacni cestovni proizvod,a njihove stalne prijetnje i ucjenjivanja mi vec idu na onu stvar. Nekad ostvare napokon svoje prijetnje i neka izađu iz F1 pa ce za par godina vidjeti kako im se cestovni modeli prodaju,a onda ce na koljenima molit da ih se primi natrag. Neki talijanski proizvođaci su ucinili bas to i izasli davno prije iz F1,a zatim se suocavali sa bankrotom pa tako ukrug. Novac mora biti raspoređen ravnopravnije i mora se uvesti nesto poput salary capa jer gledati stalno iste u istim ulogama i likovima poput mene koji su totalni zagrizenici za ovaj sport, koji je vise od samog sporta za mene osobno, postaje naporno i dosadno. Sva ta prica o stednji je mlacenje prazne slame jer se danas trosi vise nego ikad.Mozda sam romantik no dolijevanje goriva i stari motori su mi bili uzitak za gledat i slusat jer je sve bila taktika,ovo sto pratim danas je razvodnjena verzija nekad glamuroznog sporta za kojeg se bojim da ce opstat radi pomanjaknja zainteresiranosti koji je ocit




    0



    0
  2. Svi ti silni inžinjeri su završili slične škole, ali malo ih je poput njega sposobno napravit vrhunski bolid. To je više neka intuicija,nadarenost, kao kod svih umjetnika. On jednostavno ima to nešto u sebi što stvara razliku između prosječnosti i savršenstva.




    0



    0
    • Imo je i on svojih velikih neuspjeha kao mlađi inzinjer u McLarenu. Iskustvo je kod njega presudno jer mu je McLaren omogucio potpunu slobodu u sastavljanju bolida koju je rijetko tko imao u povijesti F1




      0



      0
      • OK. Svatko tko radi ponekad i pogriješi, pa tako i on. Zbog toga ne treba dovoditi u pitanje njegovo znanje i genijalnost. Upitaj se zašto je to Mclaren u svojim najboljim danima dao takvu potpunu slobodu u sastavljanju bolida nekakvom mladom inžinjeru.




        0



        0