Zanimljivosti: Vozači sa samo jednom pobjedom (2. dio)

Danas nastavljamo s vozačima koji su u Formuli 1 trijumfirali samo jedanput.

Jean Alesi

Alesi je vozio pod francuskim državljanstvom, no podrijetlom je Talijan. U F1 je 1989. ušao vozeći za slabašan Tyrrell s kojim se pokazao kao brz i talentiran vozač, osvojivši dva četvrta mjesta u Paul Ricardu i Jerezu te peto mjesto u Monzi. 1990. imao je nekoliko sjajnih rezultata u sporom Tyrrellu. Najzanimljiviji je onaj na prvoj utrci sezone, u Phoenixu. Startao je četvrti u prošlogodišnjem bolidu, vodio 40-ak krugova, te nakon sjajnog dvoboja sa Sennom završava kao drugi. Nakon toga proglašen je kao nasljednik Prosta i Senne, a momčadi su započele borbu za njim. Prvi je bio Williams, s kojim je potpisao predugovor, no britanska momčad odgađa njegov dolazak, pokušavajući dovesti Sennu. Nakon toga prelazi u Ferrari koji je Williamsu morao prodati svoj bolid iz 1990. pozivajući se na raniji ugovor. U Ferrariju je vozio s Alainom Prostom. Bio je veliki miljenik publike, pogotovo Ferrarijevih navijača koji su na VN Kanade 1995. probili zaštitnu ogradu zbog oduševljenja nakon čega su suci pokazali crne zastave. Bilo je to na njegov 31. rođendan nakon što je Schumacher, koji je vodio 57 krugova, imao problema s mjenjačem te je morao na dugo zaustavljanje u boks. Alesi se probio na prvo mjesto, a na postolju su završila i dva Jordanova vozača – Rubens Barrichello i Eddie Irvine. Nakon utrke, u lakat zavoju Alesi ostaje bez goriva. Do postolja ga je dovezao Schumacher na svom Benettonu. Počele su se širiti glasine o Schumacherovom prelasku u Ferrari, a Alessi je odbio biti drugi vozač pa potpisuje za Benetton kojeg je vozio do 1998. kada prelazi u Sauber, a 1999. završava u Prost Grand Prixu. Razočaran neuspjesima, Alessi kritizira Prosta, što se Francuzu nije svidjelo pa 2001. prelazi u Jordan u kojem završava karijeru. Alesi je tijekom bogate karijere uz jednu pobjedu stigao i do 32 postolja te dva pole positiona.

Vittorio Brambilla  

Talijan je svoju F1 karijeru započeo 1974. u Marchu. U prvoj sezoni nije uspio pokazati svoju brzinu zbog brojnih tehničkih kvarova. Druga sezona je isto bila popraćena kvarovima, a posebni su bili oni na VN Belgije, gdje je vodio do problema s kočnicama u 54. krugu, i na VN Švedske, gdje je osigurao pole position, sve dok ga neuspjeh u prijenosu bolida nije prisilio na odustajanje u 36. krugu. No, sreća mu se osmjehnula na VN Austrije 1975. na Österreichringu. Utrka se vozila po mokrom, što je bio razlog prekida nakon 60% utrke pa je za pobjedu dobio samo 4.5 bodova, umjesto uobičajenih devet. Do kraja karijere još je po dvije sezone proveo u Surteesu i Alfa Romei. Nakon F1 karijere u nekoliko je navrata vozio sigurnosni automobil na VN Italije. 

Pastor Maldonado 

VN Španjolske 2012. je jedina pobjeda i podij venezuelanskog vozača koji je tada vozio u Williamsu. Tog je vikenda Maldonado startao s prve startne pozicije nakon što se u subotu kvalificirao na drugo mjesto, a Lewis Hamilton koji je odvozio najbrže vrijeme tog je vikenda bio diskvalificiran iz kvalifikacija zbog nedovoljne količine goriva za analizu. U utrci je Maldonado držao vodstvo i prošao kroz cilj ispred Fernanda Alonsa u Ferrariju i Kimija Raikkonena u Lotusu. Maldonado je 2014. prešao u Lotus F1 Team u kojem je proveo i sljedeću sezonu, ali bez značajnijih rezultata. Maldonadovih pet sezona u Formuli 1 obilježili su mnogobrojni incidenti za koje je sam bio krivac.

10 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Ross Brawn

Alonso je trebao dobit tu Vn Španjolske 2012, da ju je dobio osvojio bi naslov.

modesto

nannini je dobio 1989 na vn japana i nikad više,,,,frentzen isto 1997 u imoli

johhan peacedohan

spominjem Naninija vise figurativno, jer mislim da je tih godina bilo jako talentovani vozača koji nisu mogli doći do izražaja od megavozača kao što su Senna, Prost, Mansel, Piquet, Arnoux, Patrese, Alboreto, malo manje, Boutsen, Bergrer itd, a od tih četrdesetak vozača veliki dio su činili Italijani, Larrini, Modena, Caffi, de Cesaris, Martini, Tarquini, Nanini… koji vjerujem da danas voze F1 da bi bili zvijezde

banne

Naninni je jedan od onih vozaca koji ce biti upamceni po tome sto nisu imali priliku da se dokazu u F1!

_phixxaa_

Frentzen je imao još 2 pobjede 99te za Jordan u njihovoj najboljoj sezoni, čak je bio u utrci za naslov do zadnje 3 utrke

modesto

da zaboravio 99 na jordan 1997 1999 2003 2008 to su bile sezone s puno različitih vozača a ne ovo danas ,,,,,,,,,šta se tič toga u pravu si nannini, patrese berger alesi bi danas bili prvaci i bili bi uvrgu f1 to su bili klasični napadači strašni su bili ali eto vozilii u zlatnom dobu f1

johhan peacedohan

Malo smo otišli od teme, ali ipak zadovoljstvo je moje u ovoj zdravoj raspravi i razmjeni mišljenja. Htio sam samo još da dodam da je meni to razdoblje od ’87-’91 najbolje sto je F1 dala u sezonama, bez obzira na dominaciju McLarena, još im je samo nedostajao MS. Pogledajte samo ta imena koja su jedva osvojila koji bod kako su prošla u drugim serijama. O pravilima da ne govorim. Najbolja stvar je bila mogućnost korištenja trećeg bolida, ako se ne varam na startu jedne od utrka kad se Gugelmin (poslje zvjezda indy car) strahobalno izvrtio u zraku i iz totalno… Read more »

parazit

Alessandro Nannini…… sprćkao je ruku uz pomoć helikoptera i više se nikada nije vratio u F1.
Mislim da je to bio Tyrrell 019 – predobar bolid….. preeeedobar.
Balkanske igre su uništile puno više od F1, na ovim prostorima.

johhan peacedohan

Samo da dodam za ovaj slabašni Tyrell, ustvari uopće i nije bio bolid kao bolid loš, koliko se sječam. Prvi je podigao nos bolida i tako je doveo do jedne od ključnih revolucija i zahvaljujući tom dizajnu današnji bolidi izgledaju kako izgledaju. Inače sjajan vozač koji je zaslužio mnogo više, šteta što nije imao sreće sa ekipama jer tih godina Ferrari nije bio na nivou, ali i takav mi se više sviđao nego zadnja dva desetljeća. Tad sam posljednji put navijao za Ferrari, a onda poslje, pošto nisam pratio F1 zbog naših balkanskih igara neke 3-4 godine, kao da se… Read more »

banne

Taj bolid je imao Lamorginijev motor za koji je bio zainteresovan i Mclaren nakon raskida sa hondom tih godina.Cak je i Senna nakon testiranja sa tim Lamborginijevim motorom vrsio pritisak na Ron Denisa nebi li nekako uspeli u sred sezone da predju sa Fordovih motora na te Lamborginijeve.Ali pravila i politika to izgleda nije dozviljavala tada.Znaci Alesi nije imao ni slabasan ni spor bolid vec slabiji tim iza sebe koji nije mogao da pruzi isto sto i Mclaren.Alesi je bio spektakularan vozac i zaista je steteta sto nije dobio pravi bolid sa kojim bi se mogao boriti za pobede i… Read more »

Related Posts