Završila je VN Meksika, a moglo bi se reći i sezona pa možda nije prerano za ovakvu kolumnu. Lewis Hamilton postao je četverostruki svjetski prvak dvije utrke prije kraja prvenstva, a Mercedes je četvrtu titulu zaredom osigurao već u SAD-u. Sebastian Vettel i Ferrari ipak nisu uspjeli držati tempo cijele godine, ali napredak talijanske momčadi ove godine je neupitan. O ovome rivalstvu dalo bi se štošta napisati. Međutim, hajdemo se malo maknuti od ovih zvijezda koji su sada “teški” osam naslova svjetskih prvaka najcjenjenijeg sporta na četiri kotača. Tko je još došao do pobjede ove sezone osim Hamiltona i Vettela?

Valtteri Bottas je s novom momčadi došao do prve pobjede karijere u Rusiji, a odličnu formu tijekom prvog dijela sezone potvrdio je još jednim trijumfom u Austriji. Max Verstappen odradio je skoro savršen listopad u kojem je upisao dvije uvjerljive pobjede u Maleziji i Meksiku te je time popravio sezonu koja je do prije mjesec dana bila za zaborav. Na najvišu stepenicu pobjedničkog postolja popeo se i Daniel Ricciardo. Australac je iskoristio azerbajdžanski metež i na svoj konto dodao petu pobjedu karijere. To su vozači koji se do sada (dvije utrke prije kraja sezone) bili glavni akteri prvenstva. Treba li još koga istaknuti? Tko nam je još zapeo za oko, pogotovo od onih mlađih?

Carlos Sainz svakako je jedan od njih. Španjolac je cijele godine bio na nivou, a nagrada je stigla s četvrtim mjestom u Singapuru i prelaskom u Renault. Sljedeći koji nam je pružio nešto više ovo prvenstvo je Lance Stroll. Postolje u Azerbajdžanu maknulo je sav onaj teret s njegovih leđa koji mu se stvorio nakon lošijeg ulaska u njegovo prvo prvenstvo. Treće mjesto možda je stiglo kao poklon, ali je pokazao da nije zalutao u ovaj sport. Na kvalifikacijama u Italiji ponovno je potvrdio da ipak ima nešto u njemu, iako mu je mjesto u Williamsu kupljeno. Dobar se pokazao i na nedavnoj utrci u Meksiku. Valja spomenuti i Stoffela Vandoornea i Pascala Wehrleina. Belgijac trenutno ima više bodova od Fernanda Alonsa, ali o njemu ćemo kad McLaren posloži svoje redove. Slično je i s Wehrleinom. Iako je u uvjerljivo najlošijoj momčadi, Nijemac je uspio uzeti jedan bod. I na kraju dolazimo do vozača koji kao da je pao u sjenu velikih igrača koji se bore za postolja i pobjede i zbog kojih možda ne cijenimo dovoljno rad, trud i zalaganje vozača koji u većini slučajave nemaju tu mogućnost.

Taj mladić zove se Esteban Ocon. Pitajte ga kakav je osjećaj ne završiti utrku Formule 1 zbog nekog udesa ili kvara. Odgovor na to pitanje neće dobiti. 27 startova, 27 završenih utrka. Njegov put do Formule 1 i osvajanje europske Formule 3 i GP3 prvenstva nije toliko bitan. Koliko smo samo imali takvih slučajeva kada su vozači osvojili sve moguće serije prije dolaska među velike momke, a onda im u najjačoj kategoriji nije išlo. Naravno, kroz te serije se izgrađujete kao vozač, ali u Formuli 1 je bitno koliko brzo se prilagodite i pokažete brzinu od samoga početka. Najnoviji primjer toga je Jolyon Palmer – uspješan u nižim kategorijama, ali u Formuli 1 jednostavno nije išlo.

Ocon nam se prvi puta predstavio u Belgiji prošle godine. U drugoj polovici sezone dobio je priliku u Manoru zamijenivši Rija Haryanta. Kroz devet utrka njegov momčadski kolega Wehrlein bio je bolji na sedam kvalifikacija, ali mu je Esteban redovito vraćao u utrkama. Nijemac je na kraju bio bolji na samo njih tri. Ocon se brzo prilagodio i uspio je u borbi mladih nada biti bolji od svog dvije godine starijeg kolege. Njihovi putevi su se na kraju prošle sezone razišli. Wehrlein je nakon Manorovog povlačenja iz Formule 1 završio u Sauberu, a Ocon je dobio priliku u puno boljoj momčadi – Force Indiji. Obično imamo velika očekivanje od mladića koji dolaze u ovaj sport. Naročito ako završe u nekoj boljoj momčadi.

Francuza je u novoj momčadi čekao puno iskusniji momčadski kolega, a to mu je mogla biti jedino dodatna motivacija. Na prvih pet utrka osvajao je bodove. Nakon toga je u Monaku imao nešto slabiji vikend i to je jedina utrka ove sezone u kojoj je ostao praznih ruku što se tiče bodova. Imali smo nekoliko zanimljivih situacija i dodira između “gladnog” Ocona i Sergija Pereza, kojemu se nisu sviđale ludosti nekog balavca. Najviše pamtimo okršaje u Bakuu i Belgiji. No, to nikako ne može pokvariti Oconovu sliku odličnih rezultata ove sezone. Tu treba istaknuti odlične kvalifikacije u Italiji te sjajne predstave na utrkama u Španjolskoj, Italiji, Japanu, SAD-u i Meksiku. Ovako zavidna konzistentnost donijela mu je rekord s najviše uzastopno završenih utrka od početka karijere, a kraj te serije ne nazire se tako brzo.

Mnogi će reći da ovo nije nikakvo čudo pošto je imao četvrti najbrži bolid na gridu. To je istina. Najpouzdaniji motor u ovoj kvarljivoj turbo eri  i odlična Force Indija kumovali su seriji zapaženih rezultata, ali to nikako ne umanjuje Oconovu brzinu i talent. Dvije utrke prije kraja prvenstva zaostaje devet bodova za Perezom. Na posljednje tri utrke je u odličnoj formi pa se ovaj zaostatak ne čini nedostižno. Nakon nekoliko uvodnih utrka izjavio je kako mu je ove sezone cilj barem jednom završiti na postolju. Najbliže je bio ovog vikenda u Meksiku. U Brazilu i Abu Dhabiju teško ga možemo očekivati sa šampanjcem u ruci, ali s ponovnim ispadanjem glavnih aktera iz utrke sve je moguće. Ocon je do sada odradio izvanrednu sezonu i apsolutno zaslužuje najviše pažnje i spomena nakon Hamiltona, Vettela i ostalih vozača iz vodećih ekipa. Ako na vozačima kao što su Ocon, Verstappen i Sainz ostaje Formula 1, onda nemamo velikih briga i možemo očekivati velike dvoboje u bliskoj budućnosti koja će nam donijeti nekog novog Hamiltona, Vettela i Alonsa.

14
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
5 Komentara na temu
9 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
7 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
White Lion

Vise nego bilo sta drugo volio bih u F1 salary cup tako da se momcadi izjednace malo. Zalosno je gledati kako Ferrari godinama na osnovu ucjena dobija ogroman financijski kolac dok se neke momcadi bore za goli zivot, vrijeme je da se tome stane na kraj i da svi dobiju iste mogucnosti za uspjeh u ovom predivnom sportu.

avatar
Član
modesto

postava renaulta za iduću sezonu ostaj ista?

avatar
Član
madgalico

Mislim da se previse razbacujete rijecima “talent”. Mislim da timovi dobro znaju tko je talent, a tko nije. Sto se tice Hulka on ne pokazuje bas neki talent gledajuci da ga Sainz dere a istog tog Sainza je Max derao. Wehrlein je isto dosao kao talent ali se nije bas pokazao. Ocon je zanimljiv vozac koji dere Pereza koji je isto dosao kao talent. Svi su oni dobri vozaci, a talenti su samo poneki koji mogu izvuci ono malo vise nego sto bolid dozvoljava. Mala je to granica a u biti velika u f1. Vettel je mozda najbolji primjer vozaca… Read more »

avatar
Član
schumy

Ti si najobičniji “he-he talent-glupan” idi saditi tikve jer tvoji komentari pravim ljubiteljima F1 već pomalo idu na živce!

avatar
Član
madgalico

Objasni mi koji su to pravi ljubitelji F1 posto sam glup? Jesu li tebi pravi ljubitelji F1 oni kojima je kralj MS, Vettel, …?

avatar
Član
mika.KA

I mene zanima koje “kvalitete” moras imati da bi bio “pravi” ljubitelj f1!?
Ocito ce biti odgovor da on to nama nemoze objasniti!

avatar
Član
schumy

Što ti znaš uopće o Vettelu, MS, Prostu, Seni, Clarku, Stewartu i inim velikanima koji pišu povijest u F1??!! Sprdanje je i inače značajka naše “obećane” nacije a ti zaista lijepo plivaš u tome…. Skini se sa svojim komentarima, navijaj pošteno, veličaj svoje ali ne podcjenjuj tuđe tupane!!!

avatar
Član
madgalico

Nista… sada cu ponovno pogledati sve utrke sa MS od 1991 i navijat za njega. Veseliti se gledajuci kako izbija Hill-a, podrzati ga u izjavi da nije isao Senni na sprovod jer nije imao vremena, pokusaj izbijanja Villeneuvea, veseliti se pobijedi u Indyu sa 6 bolida, plakati dok su ga Alonso, Hakkinen pobjedjivali…Mozda tada budem pravi F1 ljubitelj… 😉

avatar
Član
mika.KA

schumy:
Navijaj posteno-navijaj za ferrari?

avatar
Član
White Lion

… i mene zanima opis “pravog ljubitelja F1” ??? Razbacivanje ovakvim pojmovima i vrijeđanje drugih je dokaz nesigurnosti,a ocito samog sebe u ovome vidis kao nekog “pravog ljubitelja F1” sto je totalni apsurd. Ljubitelj je svatko tko voli ovaj sport i odakle tebi pravo pokusati degradirati nekoga koga uopce ne poznas ? Je li mislis da si veci “ljubitelj” od nekog drugog zbog svog potpuno neoriginalnog nicka ? Nisi ti nikakav “ljubitelj F1”, ti si jedan jako obican,nesiguran i isfrustriran momak

avatar
Član
schumy

A ti si “jako originalan” – White Leon, sigurno si osijedio pričajući gluposti kao i ovi ispred tebe koji brljaju i u blato bacaju najvećeg vozača svih vremena!!?? Frustracije mi nisu ni nakraj pameti krezuba bijela mačko!
Navijajte pošteno, iznosite činjenice a sprdanje i pljuvanje na ovome portalu su više nego gnusne i dosadne, orkestrirani valovi od nekih pojedinaca mi idu već debelo na živce!

avatar
Član
F1 Driver

Tačno tako kao što si napisao, a posebno bih se osvrnuo na Hulkenberga, to je takav vozač i takav talenat, koji svojim vožnjama apsolutno zaslužuje makar da mu se da šansa, nikad ali nikad nije imao imalo dostojan bolid, bolid koji se jedva mogao držati u bodovima, a on je pravio odlične rezultate imajući u vidu čime je raspolagao, čak i sa tako slabim bolidima, a što se tiče branjenja pozicije pa on spada u sam vrh vozača, mnogim ljudima i navijačima je žao ga ne možemo videti bar u imalo konkurentnom bolidu. Valjda će Renault nešto uraditi sledeće sezone.… Read more »

avatar
Član
F1 Driver

Ovo je bio odgovor na F1Alonso

avatar
Član
F1ALONSO

Meni je samo muka kad u ovim najboljim momčadima moran gledat neke musavce tipa Raikkonen i Bottas. Ako im se neda vozit neka se maknu i daju misto Oconu, Sainzu i sličnima. Najviše mi je ža Hulkenberga koji je vrlo talentiran ali uvik ga se zaobilazi prilikom odabira za vozača najjačih momčadi.