Kolumna: Gdje je nestao Ferrari?

Autor: Nikola Klobučarić10.10.2017 - 24 komentara

Gdje je nestao Ferrari? Ili bolje rečeno, gdje je nestala Ferrarijeva pouzdanost koja je bila na razini do prije nekoliko tjedana? Ferrari nakon nekoliko godina napokon ima bolid koji omogućava borbu za naslov i uistinu je nevjerojatno da ne može startati kvalifikacije i utrku u tako važnom i odlučujućem dijelu prvenstva. Dodajmo još i incident u Singapuru i imamo Hamiltona na vrhu s 59 bodova prednosti.

Početak sezone do ljetne stanke bio je odličan za Ferrari. Na zadnjoj utrci prije kraja prvog dijela prvenstva, u Mađarskoj, Ferrari je ostvario 1-2 na kvalifikacijama, a to su ponovili i u utrci. U četverotjednu stanku Vettel je otišao s 14 bodova prednosti, a Ferrari je zaostajao 39 iza Mercedesa. Činila se kao uzbudljiva najava drugog dijela prvenstva. Nakon povratka utrkivanju Hamilton je uzeo pobjedu u Belgiji, smanjio zaostatak i učinio borbu dvojice svjetskih prvaka još uzbudljivijom.

Prvi razočaravajući vikend za Ferrari stigao je u Italiji. Mercedesovih 1-2 i Hamiltonovo preuzimanje vodstva u poretku vozača. Ferrari je poražen na svom tlu, a Vettel je trećim mjestom ipak zadovoljio Tifose. Sva ta nesreća, ili bolje rečeno negativni niz, kao da je krenuo nakon odlaska F1 karavane iz Europe s početkom u Singapuru. A tko je kriv za taj udes nakon Vettelovog pole positiona u kvalifikacijama? Sada više nije ni bitno. Nije na nama, običnim smrtnicima, da odlučujemo o ovakvim situcijama.

Svatko podržava svoju momčad ili vozača čak i kada je najveći krivac. Trkaći incident morao je biti brzo zaboravljen. Ferrari je u Maleziju stigao s velikim nadama koje su bile i opravdane. Brzine je bilo, ali pouzdanosti ne. Vettel je štetu iz kvalifikacija nakon starta sa začelja uspio smanjiti s 4. mjestom. Nisu ni nakon tog vikenda potonule sve lađe. Vettel je zaostajao 34 boda i prvenstvo je bilo otvoreno. Možda ne zbog samog zaostatka nego zbog Ferrarijeve brzine koja je bila dobra i činilo se da talijanska momčad ne posustaje kako se bliži kraj sezone.

U Japanu su se očekivanja malo smanjila. Mercedes je bio najbrži na kvalifikacijama, ali je Vettel startao odmah iza Hamiltona. Naravno da je ekipi iz Maranella cilj bio završiti ispred Britanca, ali i postolje bi bilo zadovoljavajuće nakon lošijih utrka. Umjesto utrke koja bi malo smirila situaciju slijedila je još jedna noćna mora za crvene i njihove navijače. Vettel je isto kao i Raikkonen u Maleziji imao mehaničkih problema prije starta utrke. Neispravna svjećica praktički je uništila sve nade Ferrariju da dođu do novog vozačkog naslova po prvi puta nakon 2007., a Vettelu nakon 2013.

Propusti i velika šteta su napravljeni, to je očito. Mercedesova prednost je nakon ljetne stanke s 39 boda porasla na velikih i nedostižnih 145. Šanse za Ferrarijev konstruktorski naslov više ne postoje. Vettel je još uvijek u igri. Nijemac nikad ne odustaje. Tomu smo svjedočili već nekoliko puta. Istina, treba mu čudo i preokret kakav nije viđen u povijesti ovog najbržeg sporta. Do kraja prvenstva ostalo je četiri utrke i 100 bodova. Vettel više ne ovisi samo o sebi. Mora se posložiti dosta toga kako bi postao peterostruki svjetski prvak, ali najvažnije je da iza sebe ima momčad koja mu može omogućiti tu tešku borbu do kraja sezone.

Ferrari je zadnjih nekoliko godina gubio vozačka prvenstva u zadnjem dijelu prvenstva. Jedini fokus do kraja sezone mora im biti na Vettelu. Konstruktorski naslov već je davno izgubljen, a Vettelu zadnje četiri utrke treba ponajprije pouzdan bolid. Najuspješnija ekipa u povijesti Formule 1 ovu sezone napravila je veliki napredak i to se ne smije zaboraviti. Drugi dio sezone pokvario je tu sliku. No, talijanska momčad sada bi trebala imati odličnu podlogu za sljedeću godinu. Svi pravi ljubitelji Formule 1 željeli bi da se prvenstvo odluči u Abu Dhabiju.

Može li se to ostvariti? Jako teško, ali pričekajmo još ove četiri utrke. Čuda su moguća ako u njih vjeruješ. Nezadovoljstvo Ferrarijevih navijača je očekivano i razumljivo. Naravno da je njima teško uživati do kraja sezone, ali svi mi moramo biti svjesni da svjedočimo borbi za naslov nevjerojatnih vozača koji zajedno imaju sedam naslova prvaka. Na čiju god stranu prevagne ovaj naslov, ova sezone bila je zanimljiva, a nadamo se da će sljedeća biti još bolja.

Tost: Kvjat zaslužuje biti u Formuli 1

Zanimljivosti: Vozači sa samo jednom pobjedom (3. dio)

Sirotkin glavni kandidat za mjesto u Williamsu

Pirelli odabrao gume za prve tri utrke 2018.

Facebook By Weblizar Powered By Weblizar
Predictor
Kreator TV
Tag cloud