Daniel Ricciardo u Red Bullu pobijedio je u utrci za Veliku nagradu Azerbajdžana! Na ulicama Bakua slavio je ispred Valtterija Bottasa Mercedesu na drugom i ispred Williamsovog Lance Strolla na trećem mjestu

Četvrto mjesto pripalo je Ferrarijevom Sebastianu Vettelu, a peto mjesto ugrabio je Lewis Hamilton, nakon što je taj dvojac imao posebni trenutak kod ulaska Sigurnosnog automobila. Šesti je stigao Force Indijin Esteban Ocon koji je uspio oporaviti svoju utrku nakon sudara sa timskim kolegom. Sedmo mjesto pripalo je Haasovom Kevinu Magnussenu, a Carlos Sainz u Toro Rossu bio je osmi. Prve bodove ove sezone za McLaren ostvario je Fernando Alonso devetim mjestom, a za Sauber je desetim mjestom bod ukupio i Pascal Wehrlein.

Najbrži krug utrke postavio je Valtteri Bottas – 1:43.925.

Titula ‘Vozač dana’ pripala je Lanceu Strollu.

Više o utrci pročitajte niže u članku.

1 Ricciardo Red Bull 51 1h 33:05.153
2 Bottas Mercedes 51 + 0:03.904
3 Stroll Williams 51 + 0:04.009
4 Vettel Ferrari 51 + 0:05.976
5 Hamilton Mercedes 51 + 0:06.188
6 Ocon Force India 51 + 0:30.298
7 Magnussen Haas 51 + 0:41.753
8 Sainz Toro Rosso 51 + 0:49.400
9 Alonso McLaren 51 + 0:59.551
10 Wehrlein Sauber 51 + 1:29.093
11 Ericsson Sauber 51 + 1:31.794
12 Vandoorne McLaren 51 + 1:32.160
13 Grosjean Haas 50 + 1 Lap
14 Raikkonen Ferrari 46 + 5 Laps
Perez Force India 39 Retired
Massa Williams 25 Suspension
Hulkenberg Renault 24 Accident Damage
Verstappen Red Bull 12 Retired
Kvyat Toro Rosso 9 Retired
Palmer Renault 7 Retired

 

Tijek utrke:

Na startu utrke bilo je izuzetno zanimljivo, baš kao što se i očekivalo. Lewis Hamilton je dobro startao s pole positiona i odmah je odjurio naprijed. Izbjegao je time Britanac kaos iza sebe. Prvi je izletio Toro Rossov Daniil Kvjat koji se prekočio u prvom zavoju. Otišao je Rus izvan staze i kada se vraćao, oštro je krenuo prema svom momčadskom kolegi Carlosu Sainzu. Španjolac je zbog toga morao naglo skrenuti ulijevo pa se izvrtio na stazi.

Dalje naprijed dvoboj za drugo mjesto vodili su Kimi Raikkonen i Valtteri Bottas. U drugom zavoju Ferrarijev Finac je imao bolju poziciju na stazi i krenuo je u prestizanje. Međutim, Bottas je krenuo s unutarnje strane i žestoko jahanje rubnika ga je odbacilo u Raikkonena. Ferrari je nastavio dalje, ali je Bottas ostao sa probušenom prednjom desnom gumom i sa slomljenim prednjim krilom. Sve to iskoristio je Sebastian Vettel koji se probio na drugo mjesto, a profitirao je i Sergio Perez koji se probio na treće mjesto.

Hamilton je na vrhu imao mirnu utrku i samo u dva kruga je stvorio prednost od dvije sekunde. Njegov momčadski kolega je nakon pitstopa prešao na mekane gume i pao je na posljednje mjesto. Nekoliko krugova poslije je potvrđeno kako će incident Bottas-Raikkonen biti istražen.

Prvi redovni pitstop odradio je Daniel Ricciardo u Red Bullu. Australac je imao problema sa pregrijavanjem kočnicam pa je njegovo zaustavljanje u boksu potrajalo dok su mehaničari očistili usisnike. Uz to, prešao je i na soft gume.

U osmom krugu problema s bolidom je opet imao Jolyon Palmer u Renaultu. Britanac je ostao bez snage, ali uspio se vratiti u boks pa nije bilo potrebe za žutim zastavama.

Međutim tri kruga poslije, te sreće nije bio Daniil Kvjat. Njegov bolid je stao u drugom sektoru i pokazane su žute zastave. Virtualni sigurnosni automobil nije stupao na snagu iako su se suci kretali stazom u pokušaju da uklone bolid.

Dvoboj u tom periodu su vodili Max Verstappen i Perez u borbi za treće mjesto. Međutim, Nizozemac je bio idući gost na ‘festivalu odustajanja’. U jednom trenutku je ostao bez snage u motoru i počeo je padati u poretku. Usprkos tome, Verstappen nije otišao sa staze.

Krugovi su prolazili, a Kvjatov bolid nije bio uklonjen. Ponajviše zbog toga jer je rupa u ogradi bila s druge strane staze. Zbog toga je u 12. krugu izašao Sigurnosni automobil, a vozači su pojurili u bokseve.

Verstappen je krug poslije otišao u boks i time je njegova utrka bila završena.

U tom periodu se dogodila zanimljiva stvar. Dok su svi vozači odlazili u boks, to nije napravio Lance Stroll koji se probio na treće mjesto.

Safety car  je po cestama Bakua kružio i kružio, a bolid Kvjata još nije bio uklonjen jer suci na stazi nisu uspijevali pronaći siguran način za to. Uz to, SC je morao sporije ići kako bi sucima dao priliku da bolid sigurno prevezu na drugu stranu staze, a to je ponajviše nerviralo Hamiltona koji je rekao kako idu presporo i ne mogu zagrijati gume. Britanac je rekao kako to može biti jako nesigurno.

Tek na kraju 16. kruga Sigurnosni automobil je otišao sa staze i utrka je opet krenula. Hamilton je, kao i na početku, odjurio naprijed, a Perez je napao Vettela i za trenutak ga uspio proći. Međutim, Nijemac je uspio zadržati poziciju.

Ferrari je na restartu očito imao više problema sa zagrijavanjem od ostatka. Vettel je jedva zadržao mjesto, a Raikkonen iza njega je izgubio poziciju od Ocona.

Tek što je utrka ponovno krenula, na stazu je opet izašao safety car. On je izašao zbog krhotina na stazi koje su morale biti uklonjene, a vozači su se pitali zašto na snagu nije stupio Virtualni sigurnosni automobil. Zbog krhotina na startno-ciljnoj ravnini SC je bolide vodio kroz pit-lane.

Na još jednom restartu bilo je kaotično. Dok je ulazio SC, Hamilton je jako usporio, a Vettel se zabio u stražnji kraj njegovog bolida. Došao je Vettel sa strane Hamiltonu prigovoriti mu, a tada je došlo do još jednog kontakta kada je Vettel skrenuo udesno i udario u Hamiltona. Na startno-ciljnoj ravnini je potom opet otpao komad Vettelovog slomljenog krila, a Nijemac je bio izuzetno spor na startu.

Krenuli su potom Perez i Felipe Massa u napad na Vettela, ali Nijemac je, nitko ne zna kako, uspio zadržati svoju poziciju.

Krenuo je potom Perez u napad na Massu. Nije ga uspio proći, ali mu je s unutarnje strane došao njegov momčadski kolega Esteban Ocon i stisnuo Pereza u zid. Tada je krenula kiša ugljkovih vlakana po stazi, a Ocon i Perez su završili sa probušenim gumama i slomljenim krilima. Perez je zbog toga morao odustati, a Ocon se uspio vratiti, ali tek na 15. mjesto.

Sretan ne može biti ni Raikkonen koji je na restartu prešao preko krhotine. Zbog toga se njegova stražnja lijeva guma raspala i slomila bočnu stranicu stražnjeg krila.

Nakon te ludnice je Sigurnosni automobil izašao na stazu. Međutim, Fernando Alonso kao jedan od najiskusnijih vozača je pozvao suce da pokažu crvenu zastavu jer je staza jako brza i potrebno ju je temeljito očistiti od krhotina. Suci su nekoliko krugova kasnije to i napravili.

U cijelom tom metežu najviše su profitirali Nico Hulkenberg, Magnussen i Alonso koji su se probili na šesto, sedmo i osmo mjesto. Lijepo je bilo i u Williamsu čiji su vozači držali treće i četvrto mjesto.

Tijekom crvene zastave stigla je informacija i da će incident između Vettela i Hamiltona biti istražen. Oko toga su se morala brinuti oba vozača. Hamilton je prvi jako usporio, a nakon toga je Vettel skrenuo i udario u Hamiltona.

Za vrijeme crvene zastave naporan posao su odradili u Force Indiji i Ferrariju. Nakon ludog restarta i očitog odustajanja Pereza i Raikkonena, mehaničari su uspjeli složiti bolide i pripremiti ih za nastavak utrke.

Utrka je nakon 10-ak minuta nastavljena, ali iza Sigurnosnog automobila.

U 24. krugu je SC ušao unutra, a Massa je javio kako ima problema s bolidom. To je bilo vidljivo odmah na letećem startu kada je izgubio dvije pozicije. Na treće mjesto se probio Ricciardo, a na četvrto Stroll. Massa je pao na peto.

Problemi sa Brazilca su nastavili u nadolazećim krugovima. Izgubio je mjesto od Magnussena, Hulkenberga i od Alonsa i to je bio znak velikog pada performansi.

Nakon toga je Hulkenberg uništio svoju utrku. U 25. krugu je parkirao svoj bolid jer je udario u zid i slomio prednji desni ovjes. Krug poslije je svoju utrku službeno završio i Massa.

Suci utrke danas su imali pune ruke posla, a još malo su im napravili Ferrarijevi i Force Indijini mehaničari. Raikkonen i Perez su pali pod istragu zbog toga jer su njihovi mehaničari radili na bolidu izvan dopuštene linije tijekom perioda kada je utrka bila zaustavljena.

Nakon ludih kurgova, ušli smo u mirnije razdoblje. Međutim, vrlo brzo ga je uzburkao Lewis Hamilton. Tijekom jedne onborad snimke utvrđeno je kako je sigurnosni naslon za glavu labav. Inženjeri su ga zamolili da to proba sam riješiti na startno-ciljnoj ravnini kako ga ne bi morali pozvati u boks.

Međutim, u 31. krugu Hamilton je pozvan u boks kako bi riješili problem s otkačenim naslonom. Hamilton je pitao da li baš mora, ali inženjeri su mu javili kako su dobili instrukciju da to moraju napraviti iz sigurnosnih razloga.

Britanac se zaustavio na 9.3 sekunde, a u tom periodu je Vettel preuzeo vodstvo u utrci, ali ubrzo je stigla obavijest kako je dobio 10 sekundi stop/go kazne.

U 34. krugu je Vettel odradio svoju kaznu, ali nije bilo baš sve tako crno jer se uspio vratiti ispred Hamiltona. Vettel je u tom periodu držao sedmo mjesto, a Hamilton deveto.

Potom je drivethrough kaznu dobio Raikkonen jer su njegovi mehaničari radili na bolidu izvan dopuštenih linija tijekom crvene zastave.

Vettel i Hamilton su se 15-ak krugova prije kraja počeli probijati prema naprijed. Vettel je u tom periodu držao šesto mjesto, a Hamilton je prijetio sa sedmog. Posebno zanimljivo je bilo kada su sustigli Alonsa koji je vozio sporo pa je Hamilton dobio priliku za napad. Međutim, Vettel je zadržao svoju poziciju.

Nijemac u Ferrariju potom je počeo sustizati Bottasa koji nije pronalazio način za prestići Ocona. Međutim, u 40. krugu Finac je pronašao način i probio se na treće mjesto.

U 41. krugu utrka je konačno bila završena za Sergija Pereza koji više nije mogao nastaviti zbog napuknutog sjedala.

Krug kasnije Ocona je prestigao Vettel koji se time probio na četvrto mjesto, a mladog Francuza je gurnuo u naručje Hamiltonu da se bori s njim. Vettel je nakon toga krenuo u lov na Bottasa kako bi barem uhvatio najnižu stepenicu postolja.

Međutim, nije se dugo Britanac borio s Oconom pa se probio na peto mjesto već u 43. krugu.

Šest krugova do kraja krenulo se u završni obračun. Lance Stroll držao je fantastično drugo mjesto, ali prijetio je Bottas koji je skidao sekundu po krugu.

Nešto dublje u poretku, Alonso je držao deveto mjesto, a u bodovima je bio i Wehrlein na 10. mjestu. Svoju priliku je čekao Stoffel Vandoorne koji je bio na 12. mjestu, ali teško da se mogao probiti dalje.

Kao i uvijek, puno zanimljivije bilo je na vrhu. Hamilton je pozvao svoje inženjere da se odluče hoće li napadati ikoga. Britanac je zatražio da uspori ako neće napadati Vettela jer ima puno turbulencije i motor mu se pregrijava. Njegov momčadski kolega je na vrhu pritiskao Strolla, ali pritom je morao i paziti jer mu je iza leđa prijetio Vettel.

Nakon toga je Hamilton zatražio i da Bottas malo uspori ako se ne bori s njime kako bi time usporio i Vettela, ali Finac je bio u borbi sa Strollom i momčad Mercedesa nije htjela ispuniti Britančevu želju.

U 49. krugu je svoju utrku završio Raikkonen zbog pada pritiska vode.

Dva kruga prije kraja Hamilton je počeo pritiskati Vettela. Samo u 49. krugu skinuo je sekundu zaostatka za Nijemcem i time mu ušao u dohvat DRS-a.

Međutim, do kraja utrke nije bilo promjena, barem u borbi Vettel-Hamilton. Vettel je obranio svoju četvrtu od petog Hamiltona, ali Stroll nije uspio zadržati Bottasa iza sebe koji je tik prije ciljne crte prestigao Williamsovog vozača.

Svoju prvu pobjedu ove sezone ostvario je Daniel Ricciardo koji je u ovoj ludoj utrci slavio nakon starta sa 10. mjesta

149
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
63 Komentara na temu
86 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
54 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
cooper

Srećom Austrija brzo dolazi pa bu bilo zabavno, morti Lauda organizira “dorfere” da kamenuju Vettela…

avatar
Član
BureksMesom

Razocarali me obojica boraca za naslov, jedan zivcenjak bez kontole koji se kao debil na kartingu zabije u tebe sa strane da posalje poruku, a drugi placipicka koja se na sve zali i ima obraza molit tim da zrtvuje utrku kolege za njega. Sramota obojici, svaka cast trojci na podiju!

avatar
Član
miha777

Mislim da je ovo Sebastianu najdraže 4. mjesto u karijeri..

avatar
Guest
biskup

neznam koji kurac sebastijan oce istu stvar je napravil on alonsu kad je vozil za rb …koji kurac ne drzi razmak… a i koji kurac hamilton ima kociti u zavoju i usporavati

avatar
Član
Navijac

Ma VET je zagrijavao gume, te ono lijevo-desno i eto zakačio HAM 🙂

avatar
Član
Navijac

Ma VET je grijao gume te lijevo-desno i zabio se u HAM. Jedino logično objašnjenje 😀

avatar
Guest
Senninho

Sektaši samo lupaju minuse na bilo koji komentar koji izričito ne optužuje Ham bili bi idealni partiji i dizači ruku u saboru

avatar
Član
Alen_HAM

koliko god da je Hamilton usporio (iako smatram da nije prekrsio pravila, mada to sad nije bitno), jel ovakav nacin i manevar odlika jednog četverostrukog svjetkog prvaka?! mislim da sam sve rekao… Lp!

avatar
Član
ciki-f1

Da sam sebe citiram di sam baš tebi odg. u dr članku.
“Zar je odlika 3x prvaka da moljaka momčad neka timski kolega uspori kako bi njega povukao naprijed??”

avatar
Član
Pedji2

Strasno, pozalih sto sam dosao na ovaj sajt gde sam nekada mogao procitati mnogo zanimljivih i korisnih stvari i misljenja, sto u tekstu novinara-sto u komentarima – toga je sve manje… Pa vidim da su komentari dosli do toga da se traze adrese da se mogu kao svi ”normalni” ljudi obracunat medjusobno ne znam cime(verovatno sakama, palicama i ostalim huliganskim igrackama).. Vi ste ljudi(velika vecina vas) otisli u totalno krivom smjeru, a sto je najgore tamo vas vode vasi F1 idoli koji umesto da se utrkuju, oni glume neke nadrkane likove i umesto da gledaju kako ce izboriti bolji plasman… Read more »

avatar
Član
delman94

EEE Massa baksuze stari 🙁 Da je Massa pobijedio ne bih se trijeznio 5 dana -_-

avatar
Član
FerrariHR

Iritantno je kad pišeš komentar 20 min pa ga portal ” usisa”. Posla sam mail uredništvu da ga objavi i ništa. Cijenim svaki trud,ali od portala je ostao samo pepeo..

avatar
Član
Mr.Spaceguy

Prijedi na f1puls. Sto puta bolji portal. Ima cak i live chat tijekom utrke.

avatar
Član
FerrariHR

Hvala na savjetu.Trenutno mi je najbolji maxF1😉,a zavirin i na puls.

avatar
Član
dansla

Ne mogu vjerovat kakve idiotarije pišu pojedini kritičari Hamiltona ! Da ste imalo objektivni , shvatili bi da je vjerojatnost da ja Ham namjerno usporio vrlo mala . Pa ko bi uopće riskirao odustajanje u utrci pri vodstvu i u borbi za naslov . Još pod SC-om , gdje se ponekad bolidi gotovo i zaustave . A i evidentno je da Vettel prije tog trenutka nije bio blizu i da se radi i o njegovoj neopreznosti . A što se tiče Vettela , definitivno je zaslužio diskvalifikaciju ! Nikad nisam vidio ništa slično , po meni gore i od Schumijevog… Read more »

avatar
Član
DMX

Hamilton je danas bio teški seronja. Koliko puta je samo srao po SCu. Ko tetkica. I onda još naglo koči u samom zavoju.

Bio kriv za sudar ili ne … ispao je seronja zbog cijele utrke.

avatar
Član
John Coltrane

Pišeš gluposti, a činjenice te demantiraju. Hamilton nije kočio, to podaci iz njegovog bolida jasno pokazuju.
Vettel se dva puta zabio u bolid ispred sebe pod safety carom, prvi put zbog vlastite nesposobnosti, a drugi put namjerno.

avatar
Član
Ferarri79

Dok je Charlie direktor utrkivanja nema brige za Lewisa, jbg Vettel placa jos uvijek ono psovanje iz Mexica..zalosno ali realno..