Velikom Nagradom Australije na stazi Albert Park započela je 71. sezona Formule 1. Osim potencijalno prvog poglavlja uzbudljive sezone u kojoj se za naslov bore dva ponajbolja vozača današnjice u gotovo identičnim bolidima različitih momčadi, mokrim snovima svakog prosječnog fana Formule 1, jednoj od onih koje same mogu vratiti sport na staze stare slave koja je vrhunac doživjela 80-ih i ranih 90-ih godina prošlog stoljeća, ona nam je donijela još jedno nesretno poglavlje u karijeri Fernanda Alonsa, vozača koji se nesumnjivo može svrstati u razred dvojice spomenutih vozača.

Predsezonska testiranja brzo su rasplinula nade navijača McLarena kako će ovo biti sezona u kojoj će momčad napraviti taj toliko iščekivani iskorak iz prosječnosti sredine poretka u redovitu borbu za postolja, ako već ne pobjede. Hondini motori, unatoč silnim naporima osoblja u tvornici i obećanjima šefa razvoja Yusukea Hasagawe, pokazali su se nepouzdanim i deficitarnim po pitanju snage. Tako ni u trećoj godini obnovljenog partnerstva McLaren – Honde ne možemo očekivati barem dijelić čarolije koju je ova suradnja priuštila Formuli 1 u prošlom stoljeću. No iako bi očekivali da će ovakav scenarij najteže pasti zagriženim fanovima momčadi iz Wokinga, on najviše frustrira Fernanda Alonsa, dvostrukog svjetskog prvaka i čovjeka koji je progutao najviše gorkih pilula u posljednjih deset sezona oktanskog cirkusa.

Alonso je odvezao utrku iznad svih očekivanja u Melbourneu, jednu od, sad već pomalo izlizanog opisa, najboljih u F1 karijeri. Baš onakvu kakvu on najbolje zna. Što su prognoze gore, što su očekivanja manja, to njega motivira više da sjedne u taj bolid i izvuče iz njega 110%. I to konstantno čini svoju cijelu karijeru. Kao neki svojevrsni dišpet, karakterističan za njegovu rodnu Asturiju kao za našu Dalmaciju. Odvezao je 50 krugova, debelo iznad očekivanja, i to većinu utrke na desetoj poziciji, posljednoj koja nosi bodove, s lakoćom se oduprijevši pritisku rookieja Estebana Ocona u nominalno bržoj Barbie Force Indiji. U tom nesretnom pedesetom krugu morao je odustati zbog kvara na ovjesu. Njegov momčadski kolega, još jedan rookie Stefan Vandoorne uspio je nekako završiti utrku, mada sa dva kruga zaostatka i na posljednjem mjestu. Alonsove izjave poslije utrke su nastavile trend posljednjih sezona u McLarenu. Pesimizam, defetizam i blago podrugivanje s mogućnostima bolida uz jasno naglašavanje vlastitih sposobnosti i gotovo samostalnog doprinosa uspjehu momčadi. Noćna mora za PR službu McLarena. Ova situacija me neodoljivo podsjeća na još jedan primjer iz relativno novije povijesti Formule 1 gdje je veliki vozač i svjetski prvak konstantim žalopojkama i kritiziranjem velike momčadi dobio raskid ugovora prije kraja sezone.

Alain Prost, tada aktualni trostruki svjetski prvak, na kraju sezone 1989., poslije šest sezona, odlučio je prijeći iz momčadi Mclaren – Honda u Ferrari, shvativši da mu je dotadašnja momčad okrenila leđa i pod teretom sumnjive odluke na Velikoj nagradi Japana kojom je oduzeta pobjeda Senni, a njemu uručen naslov svjetskog prvaka. U prvoj sezoni s momčadi propetog konjića 1990. mogao je koliko toliko ravnopravno konkurirati svom najvećem rivalu, sve do pretposljednje utrke sezone, i ovaj put na mitskoj Suzuki, gdje je Senna namjernim međusobnim sudarom u prvom zavoju pokazao tadašnjem predsjedniku Jean Marie Balestreu što misli o njegovom vođenju FIA-e i osvajanju naslova za zelenim stolom i uništio šanse Prostu za naslov. No već u drugoj sezoni Prostu je postalo jasno da pokraj superiornijeg McLarena u rukama Ayrtona Senna nema apsolutno nikakve šanse za naslov. Loši rezultati i frustriranost kulminirali su na, pogodili ste, Velikoj nagradi Japana gdje je perjanicu talijanske autoindustrije proglasio kamionom. Gospoda iz Maranella preko toga nisu mogli prijeći te su s Francuzom raskinuli ugovor. Riječ koja najbolje povezuje tu epizodu s ovom u kojoj se trenutno nalazi Alonso je frustracija. No dok je kod Profesora vrlo lako identificirati izvor frustracija u liku i djelu Ayrtona Senne, s ponosom Ovieda situacija je malo kompliciranija.

Gledajući unatrag, moglo bi se reći da je posljednja utrka u kojoj je Alonso zaista bio pod sretnom zvijezdom Velika nagrada Japana 2006. ( nije namjerno) u kojoj je eksplozija V8 motora Ferrarija Michaela Schumachera u trenutku dok je vodio donijela Španjolcu drugi naslov svjetskog prvaka u bolidu Renaulta. Svaka odluka koju je donio poslije toga se pokazala pogrešnom. Prelazak u McLaren – Mercedes 2007. bio je racionalan, no nije mogao predvidjeti količinu talenta koju je posjedovao golobradi rookie iz Engleske, Lewis Hamilton. Tenzije i sukob unutar momčadi rezultirao je uništenim odnosom s Ronom Dennisom, sezonom u kojoj su izgubili oba naslova u kontroverznim okolnostima te se poslije samo jedne sezone morao pokunjeno vratiti u sada već prosječni Renault. Te dvije sezone su se pokazale kao gubitak vremena. Prelazak u Ferrari na kraju 2009. bio je potez čiji je rezultat trebao biti višestruki vozački i konstruktorski naslovi i titula kralja Ferrarija ispražnjena odlaskom Michaela Schumachera u prvu mirovinu. Alonso je odvozio nekoliko fantastičnih utrka i ostvario značajan broj pobjeda, ali osim privrženosti i obiteljskog odnosa sa svojom momčadi, nije uspio postići zacrtano. U dvije sezone je došao jako blizu. 2010. mu je u posljednjoj utrci sezone u Abu Dhabiju naslov oduzela katastrofalna taktika momčadi i utrka karijere jednog od bezbrojnih prolaznika u Formuli 1, Rusa Vitalya Petrova, ironično u bolidu „njegovog“ Renaulta. Ono što mu je zamalo uspjelo 2012. i dalje ostaje misterija moderne Formule 1. Ferrari je te sezone imao, u najboljem slučaju, prosječan bolid. No i s takvim bolidom je uspio ostati u utrci za naslov sve do zadnje utrke gdje je naslov osigurao Sebastian Vettel u te godine neusporedivo boljem Red Bullu. Ono što posebno pamtim iz te sezone su izjave za medije u kojima se naglašava snaga momčadi i zajedništvo, unatoč slabostima u tvornici i na stazi. Tolika suprotnost u odnosu na današnje izjave i odnos prema momčadi može teško ikoga ostaviti ravnodušnim. Slijedeće dvije sezone u Ferrariju su, uz par bljeskova njegove vozačke genijalnosti i umijeća, poslužile kao oproštaj od tima iz Maranella. Odluka da se vrati u McLaren, ovaj put bez Hamiltona, ali još važnije, bez Mercedesovih motora, bila je, u nedostatku bolje riječi, logična. Ipak se radi, uz Ferrari, najvećoj momčadi u povijesti Formule 1  s velikim resursima i glađu za pobjedama u genetskom kodu. Je li se pokazala kao ispravna? Na Fernandovu žalost, ne.

I dok je Alain Prost pronašao satisfakciju za par sezona provedenih u sjeni talenta i karizme Ayrtona Senne u posljednjem naslovu svjetskog prvaka osvojenog u sezoni 1993. za volanom kompjuteriziranog čudovišta od bolida Williamsa koji je uspio potpuno minimalizirati ulogu vozača u bolidu i od njega napraviti putnika. Na sreću sporta, ta pravila su ukinuta na kraju te iste sezone. Alain Prost je mudro procjenio situaciju i umirovio se na vrhu, kao svjetski prvak. Možemo li se usuditi predvidjeti svojevrsni silver lining u smiraju karijere Fernanda Alonsa. Poučeni dosadašnjom situacijom, teško. Koga Fernando Alonso najviše krivi za karijeru s puno više tužnih nego lijepih momenata teško je pokušati identificirati. Možda Rona Dennisa, koji nije stao uz njega kao aktualnog dvostrukog svjetskog prvaka nego svog sunarodnjaka, mladića iz engleskog Stevenagea s korijenima u karipskoj Grenadi? Možda Stefana Domenicalija i Lucu di Montezemola, čije je nesposobno vođenje Scuderije uzelo barem jedan naslov za propeti konjić? Ili možda sebe, jer je naivno vjerovao da će mu McLaren osigurati dobar bolid.

Ako ovo zaista bude posljednja sezona Fernanda Alonsa u Formuli 1, potpuna ili nepotpuna iz nepredvidivih, ali opet ne i toliko nemogućih razloga, po čemu ćemo ga pamtiti? Po dva naslova svjetskog prvaka kojima je prekinio petogodišnju dominaciju Kaisera Michaela Schumachera, Jeana Todta i Rossa Brawna? Po vožnjama na limitu svog bolida? Po nesretnim raspletima sezona u kojima je pokazivao puno više od eventualnog prvaka? Ili možda po špijunskoj aferi 2007. zbog koje je McLaren diskvalificiran iz poretka konstruktora, a Alonso svjedočio u zamjenu za imunitet? Kvalifikacijama Velike nagrade Mađarske `07. i bijesnog Rona Dennisa? Crashgatea na Velikoj nagradi Singapura 2008. gdje su on i mentor Flavio Briatore skandaloznim potezom ugrozili sigurnost drugih vozača, publike na tribinama, uništili karijeru Nelsona Piqueta jr. te posredno odlučili svjetskog prvaka te sezone ( Hamilton).

Mišljenja sam kako bi Alonsu puno lakše bilo da je karaktera Kimija Raikkonena ili Jensona Buttona, vozača iznimnih sposobnosti koji su se svejedno zadovoljili s jednim naslovom svjetskog prvaka. Jer to im je bilo dosta, nešto slično kao i Kimijev idol iz prošlog stoljeća, jedan jedini, neponovljivi James Hunt. Ali Fernando Alonso nije takav, on se stalno želi dokazivati, stalno želi pobjeđivati. I zato ga je tako bolno gledati u trenutnoj situaciji. Ako na kraju sezone zaista ode u World Endurance Series u potrazi za novim izazovima,sit razočaranja, odustajanja i nesretnih scenarija, možda tamo nađe satisfakciju koja mu okrutno bježi u današnjoj Formuli 1. U Dalmaciji kažu da se bolje rodit bez one stvari nego bez sriće. A da Fernandu Alonsu na kraju tekuće sezone ponude ugovor s Ferrarijem ili Mercedesom, tj. najboljim bolidom ove sezone, nekako imam osjećaj da bi ta momčad baš iduće sezone upala u krizu kakvu u povijesti ne pamti.

Tomislav Rodin

23
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
16 Komentara na temu
7 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
19 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
najboljif1fan

Totalno istinit članak slažem se samo moram nadodat i to da je uvijek ajmo reći pogađao kriva vrijem u krivoj momčadi stvarno mi ga je žao i ostat ću na tome da je trenutno najbolji na gridu, ali meni posle Schumachera je on odmah tu.

avatar
Član
aleneoprosti

Odličan članak! Jedino nije trebalo tako omalovažavati Prosta! Cjenim Sennu, ali je za njega Prost ipak bio profesor! Vjerovatno će se neki sjetiti Senninih opasnih vožnji, ne onih na rubu, nego onih opasnih po druge vozače. Kada bi izlazio iz boxa svi bi morali paziti, on nikada. Prost tako nešto nikada nebi napravio. Bio je kompletniji!

avatar
Član
joshuazg04

Ovo što mu se sad događa u McLarenu samo je honorar za sva sranja što im je priuštio 2007. Stoga WHO gives a ………

avatar
Član
wilson

Čemu do besvijesti debatirati o odlukama,procjenama…bile dobre ili ne? Stanje je kakvo je. Genijalan vozač koji vozi McH. Hoće li završiti karijeru na kraju sezone, hoće li dobiti nogu u toku sezone ili sam prekinuti, tko to zna? Činjenica je da ima loš bolid, da im iduće utrke nikako ne leže, da novi motor stiže za dva,tri mjeseca, tko zna hoće li se poboljšati, da stvari izgledaju loše. Vjerujem da još uvijek može voziti na visokom nivou. Koliko dugo i gdje….to je drugi padež. Kako bilo, volio bih da mu daju bar solidan bolid pa da još koji put cujemo… Read more »

avatar
Član
garfield

Ne bih se slozio da je Fetel najbolji vozac danasnjice pa Rikardo je obriso pod sa njim kad je doso u Red Bul. Max je isto dobar. Hamilton je brz.

avatar
Član
vt

Decko…daj…malo oladi…Ricci je dobar ali nije ni sjena od Vettela…..
Seb jednostavno nije bio svoj tu sezonu….

avatar
Član
garfield

Nije senka jer Rik do sad u karijeri nije sedeo u bolidu sa kojim bi se borio za naslov dok Fetel jeste i u tome je razlika izmedju njih dvojice.

avatar
Član
Vuk

Lijepo napisano, vokabular na mjestu, rečenice sa dozom knjizevnog… Dosta tacnih podataka, lijepog prisjećanja ali… Veliki sam fan onoga što je radio Ayrton Senna, međutim istovremeno sam i veliki poštovalac Alaina Prosta ( Između njih dvoice biram Senna-u). Ali ovaj članak manje više omalovažava jednog tako velikog šampion kakav je Prost. Mislim da u svekolikom pisanju o Prostu u ovom članku, Francuz saslužuje malo više poštovanja (ili sam ja nešto pogrešno shvatio). Prost je 1986 pobijedio Piquet-a i Mansel-a koji su sa Williams-om bili konstruktorski šampioni. Primjere radi tada je uz Prosta u McLaren-u bio Rosberg, koji jedva uhvatio jedan… Read more »

avatar
Član
BMWjac

Nakon dugo vremena, dobar članak na ovom portalu.
Da Nando kojim slučajem ovu sezonu vozi za Ferrari ili Mercedes, svejedno za koju od ove dvije momčadi, znam na koga bih stavio novce da će biti svjetski prvak.

avatar
Član
modesto

ma dajte koje pisao ovaj članak počjuvali ste alonsa samo tako alonso je kriv jedino šta nije u abudabiju prestigao ona 2 renaulta otada je otišao silaznom putanjom više nije bio onaj kao prije. ferrari je isto kriv jer je nakon 2010 imao smeće od bolida tek su ovesezone malo bolji,alonso nije kriv šta je dosta godina vozio u prosječnim ekipama ona 2 naslova su bila odlična i agresivni nando,,definitivno honda je katastrofa i mclaren je sam srbi zabio autogol nece oni dugo s hondom raskinut će taj ugovor,…. možda je alonso trebao prijeći u merđu to mu je greška

avatar
Član
F1 fan

“Ferrari je te sezone imao, u najboljem slučaju, prosječan bolid. No i s takvim bolidom je uspio ostati u utrci za naslov sve do zadnje utrke gdje je naslov osigurao Sebastian Vettel u te godine neusporedivo boljem Red Bullu.??” Sta laprda ovaj ? Alonso odličan vozač ali karakter dno dna. No, dobio je Hamiltona za kolegu, koji je završio ispred njega 2007. I pobjegao u Renault. U ferariju sa massom 2010. Malo je bio bolji Ferrari ga stavlja kao prvog vozača i tako sve godine i razvoj bolida posvećuju njemu i njegovom stilu. I kad je ponekad masa bio brzi… Read more »

avatar
Član

Nije ti u redu komentar jer si sve izvrnuo,znači ako cijeli svijet F1 to govori a ne samo ovaj autor teksta nego svi stručnjaci sa Sky,šefovi momčadi vozači itd. svi Alonsa cijene i poštuju kao legendu F1 a onda ti sve izvrneš.
Isto tako bi onda mogli reći da je Rikiardo oderao Vetela u njegovom bolidu itd. uvijek se mogu stvari okrenuti kako ti pašu ali zato su tu činjenice i sigurno nebi bio bezveze i dalje najpopularniji i najplačeniji da je to tako kako ti pišeš.

avatar
Član

A šta reč na ovo kao njegov fan boli za gledati no dobro više mi se nada o tome
.Ali ipak ima Alonso nešto i sreče jer je imao 3 sudara u kojima je moga izgubiti život samo tako a on je išetao iz bolida… Brazil 2003,Spa 2012,Australija 2016.

avatar
Član
joshuazg04

Da, nije bas neki korektan tip- vise bi u tom smislu bio piz..n. Odličan driver, Bog nikako….. neće nitko cmoljit za njim kad ode, možda Sainz jedino…….

avatar
Član
mironet

Šta se čudimo, pa ljepo su nam iz Honde javili prije početka testiranja da nam Honda priprema iznenađenje 😂😂😂😂

avatar
Član
F1 Driver

Da, istina, nit većeg vozača nit manje sreće. Ali bez obzira na sve možda je time još više pokazao kakva je veličina i šta može, a istinski ljubitelji Formule 1 prepoznaju ko je vrhunski vozač, a on je zasigurno jedan od najcenjenijih i vozač kakvog bi svaki tim zasigurno poželeo imati barem jednu sezonu. Da me neko sada zaustavi i pita da mu nabrojim 10 trka u kojima je Alonso podbacio, morao bih se dobro zamisliti. Neke vožnje i titule mnogo više vrede od samih brojki, a Alonso je to nebrojano puta i dokazao.

avatar
Član
dFixxx3r

eh da. baš bi bilo zabavno vidjeti ga u konkurentnom bolidu!!

avatar
Član
F1 Karthikeyan

Ako me matematika sluzi trebalo bi 67. sezona.

avatar
Član
Parabolica

71. sezona Formule 1? U kojoj si ti godini stari?

Inače mi nije žao Alonsa, ponajviše zbog prljavština u karijeri.

avatar
Član
matej2001

Slažem se sa tobom. Karma je jebena stvar. Netko to od gore vidi sve…

avatar
Član
dxdy

lupajte minuse, zaboravili ste da je zbog namještanja utrke Massa ostao bez naslova prvaka… trebao je biti izbačen iz F1 a ne ga nagraditi da ode u Ferrari

avatar
Član
Mr.Spaceguy

A nije kriv Ferrarijev box? Nije glupost sve sto boli.

avatar
Član
dxdy

@Mr.Spaceguy
a što Ferrari ima sa namještanjem utrke u kojoj je pobijedio Alonso? da nije bilo namještanja utrke i SC-a Massa bi imao dovoljno bodova da bude prvak…