Da se odmah razumijemo: jedini veliki zločin Maxa Verstappena u Belgiji bio je u tome što je na stazi opet ukrstio rogove s čovjekom koji uživa daleko najveću globalnu popularnost među današnjim vozačima Formule 1.

Zanemari li se nekako ta činjenica, ne ostaje baš puno. Verstappen junior punokrvni je Vanzemaljac, vozač kakvog Formula 1 ugosti tek vrlo, vrlo povremeno. Juan Manuel Fangio, Jim Clark, Ayrton Senna, Michael Schumacher, Lewis Hamilton. To bi bilo to. Da, bilo je, i ima, još Venzemaljaca: Stirling Moss, Jackie Stewart, Alain Prost, Fernando Alonso, Sebastian Vettel. Ali, onih šest prvotno nabrojanih su ono što čini pravu, žestoku prošlost i sadašnjost ovog našeg sporta.

Belgija, dakle. Ako krenemo od samog starta, treba reći da je Verstappen u prvim sekundama utrke upropastio svoju najbolju do sada startnu F1 poziciju. Krenuo je slabašno prema prvom zavoju – uz sve i s lagano nepravilne startne pozicije i može se smatrati sretnim što ga šefovi iz direkcije utrke nisu odmah opalili nekom od kazni. Jedna od mantri koju Charlie Whiting stalno ponavlja vozačima na njihovim masovnim sastancima jest i ta da osovinu prednjih kotača moraju poravnati točno u ravnini s žutom linijom, koja je ucrtana na stazi kako bi se senzor na donjoj strani automobila poravnao sa senzorom za mjerenje vremena ugrađenim u asfalt staze. Svako odstupanje od tog poravnanja u pravilu se tretira kao pogrešan start utrke – i kažnjava.

Tko zna, možda je Verstappen bio i malo dekoncentriran zbog tog krivog ˝parkiranja˝, pogotovo jer, kad jednom krivo zaustavite auto na mjestu za start, nema više ˝rikverca˝. Tek, start mu je bio loš i odmah su ga progutala dva Ferrarija s treće i četvrte startne pozicije.

No, Verstappen ne bi bio to što jest da pogrešku nije odmah pokušao ispraviti, i to ulijetanjem, nakon vrlo kasnog kočenja, ali – i to je vrlo bitno – bez blokiranja kotača, u ono što je on vidio kao prazan prostor desno od Kimija Räikkonena. Vidio je tu rupu, i dobro je vidio.

Ako išta, Räikkonen je rupu trebao ranije zatvoriti. Nije to učinio vjerojatno zato jer je Verstappena već smatrao prestignutim i usredotočio se na one lijevo i ispred sebe. Big mistake. Verstappen je velik vozač, i bit će još puno, puno veći upravo zato jer ništa ne prihvaća zdravo za gotovo. Tako je o startnoj pogrešci razmišljao vjerojatno sveukupno – jednu sekundu. U drugoj je već resetirao svoj sustav i podesio ga na idući cilj: kako napasti vozače ispred sebe. I učinio je točno ono što je, s lošijim posljedicama, učinio Lewis Hamilton u Barceloni – pokušao je napasti prostor kojeg je na trenutak otvorio vozač naprijed.

I, zapravo, učinio je to vrlo dobro i, za razliku od Barcelone u kojoj je Rosberg brutalno odrezao Hamiltonovu nakanu i završio utrku za  obojicu, Räikkonen u La Sourceu nije nužno učinio ništa loše. Ali zato njegov kolega Seb Vettel jest. Kao da nikada u životu nije vozio kroz La Source nakon starta F1 utrke, i kao da ne zna da La Source, nakon starta utrke, ne možete na slijepo tek tako zatvarati, Nijemac je učinio upravo to, kao da osim njega tu ne bi trebalo biti baš nikoga. Bio je Räikkonen, koji je onda, da spriječi još jedan sudar dvojice Ferrarijevaca, skrenuo u lijevo – točno u Verstappena koji je već bio gotovo posve poravnat s Ferrarijem, daleko više nego što se u Formuli 1 već smatra praktički preuzetom pozicijom.

I tako su nagrabusili sva trojica – i jednim potezom svi ispali iz borbe za pobjedu (ili bar postolje) u ovoj utrci.

(Neki ovdje gunđaju da je Verstappen manevar pretjecanja pokušao obaviti odlazeći previše u desno, preko one pune bijele crte koja označava rub staze. Ali, to je tek posljedica Räikkonenovog izbjegavanja Vettela, i stiskanja Verstappena u desno prema zidu La Sourcea. I također, Verstappen nije preko bijele crte prešao sa sva četiri kotača, jednostavno zato jer za to tamo ionako nema toliko mjesta, ne nakon centra zavoja…)

I onda su, nakon novog starta utrke, došle još dvije sporne situacije. Verstappen je bio na 14. mjestu, Räikkonen odmah iza njega, baš dobro napaljen da napadne i prestigne klinca s kojim je ove sezone već imao podosta okapanja. Räikkonen je imao i aktiviran DRS i, u krajnjoj liniji, nešto više konja za leđima. Zalijepio se uz Verstappena i na prilasku zavoju Les Combes trznuo u desno, u očitoj namjeri da krene u manevar pretjecanja. Koju stotinku kasnije, međutim, i Verstappen je trznuo u desno, što je nagnalo Räikkonena – koji je nesumnjivo imao više brzine – da zakoči ranije i naglije nego što je originalno namjeravao, i odmah izgubi onaj ključni impuls brzine za pretjecanje. Zatim se Verstappen vratio u normalnu trkaću putanju, provezao zavoj ispred Räikkonena – i to je bilo to. Nakon živopisne verbalne tirade (u kojoj tehničarima FOM-a nije uspjelo maskirati baš sve F-riječi), Räikkonen je pet krugova kasnije još jednom napao  Verstappena, i ovaj put uspio. Doduše, tek nakon što su obojica na kratko izletjela sa staze. Ono što mnoge iritira je to što je Räikkonen o ovom manevru već dobro prestigao Verstappena, s lijeve strane, prije kočenja za Les Combes, no Nizozemac je zapravo kočio ultra-kasno i vratio poziciju do poravnanja neposredno prije zavoja. To je onda nagnalo Räikkonena da i on koči vrlo kasno. Na TV snimkama se ne vidi točno je li u tom trenutku došlo do dodira između Ferrarija i Red Bulla, no činjenica je da su se obojica na kratko našli van staze. Räikkonen je odlaskom široko u zonu za izlijetanje zadržao više brzine, pa se na stazu vratio ispred Verstappena, i tako ipak nekako odradio to pretjecanje. Nakon toga vozač Red Bulla otišao je na promjenu guma i potom su različite taktike razdvojile ova dva vozača.

Osobno, niti u jednoj od te dvije Verstappenove obrane pozicija nisam vidio ništa sporno. Nisu, očito, vidjeli niti Danny Sullivan (pobjednik Indyja 500 iz 1985. i vozač Formule 1 dvije godine ranije) i njegovi kolege suci na ovoj utrci, pa Verstappen nije ubrao niti opomenu. Tu je sve OK.

Ono što je, međutim, manje dobro po Verstappena su dvije stvari. Prvo, čini mi se da se jako oslanja na svoje procjene zurenjem u retrovizor. Svaki pravi trkač – od Formule 1, preko Moto Gpa do kartinga – reći će vam da unatrag ne valja gledati previše, jer to može pogubno utjecati na pogađanje prave točke za kočenje prije zavoja i uopće način prolaska kroz taj zavoj. Dakle, pogled što više naprijed, a ovaj koji je otraga neka onda pronađe način pretjecanja, ako je dovoljno brz. Čini mi se da se trenutno Verstappen jako čvrsto drži svoje procjene pogleda unatrag i, onda računa na svoje uistinu munjevite reakcije i sprečavanja, u Belgiji unutar regula, pretjecanja. To je u redu ukoliko i vozač otraga ima strahovito dobre reflekse.

I u tome jest cijela stvar: Verstappen ovim ekstremno graničnim potezima tjera sve svoje kolege da dobro promisle prije nego što ga požele idući put pretjecati. Jer, ako odreagiraju dobro, sve OK (osim radio valova). Ako ne odreagiraju dobro, dogodit će se majka svih sudara – osobito ako se cijela stvar dešava pri brzinama dobrano preko 320 km/h. U takvim okolnostima u pravilu lošije prolazi onaj otraga. Verstappenova je logika ˝tko voli nek izvoli˝, i ta se logika baš ni po čemu ne razlikuje od logika koje su do svjetskih vrhova dovele, recimo, Sennu i Schumachera. Možda mnogi od vas nisu svjedočili tim vremenima, ali u devedesetima ste morali promisliti četrnaest puta prije nego što se usudili krenuti u pretjecanje jednog Senne, bez obzira što ste možda smatrali da u rukama imate brži bolid.

I drugo, Verstappen je kasnije izjavio kako je njegovo blokiranje Räikkonena bilo takvo kakvo je bilo upravo zbog svega što se dogodilo u prvom krugu, u zavoju La Source. Kao, ˝nakon što su mi to napravili, nisam valjda mogao reći: ‘Izvolite, poslije vas.’˝ E to je već mrvicu veći pokazatelj Verstappenovog tankog iskustva, i vozačkog i ljudskog. Jer, u Formuli 1 osveta je možda dobar sluga, ali je opako loš gospodar i siguran sam da je upravo ta izjava ono što većina iskusnijih F1 vozača smatra neprihvatljivim i zbog koje će mlađahnog Nizozemca doslovno razapeti na onom privatnom sastanku svih vozača i Whitinga u Monzi u petak. Formula 1 je još uvijek dovoljno opasan sport (tko ne vjeruje, neka još jednom pogleda Magnussenov sudar…) i mjesta za usijane glave željne osvete pri 320 na sat u njemu zbilja nema. Ili nema dugo.

To je, dakle, sukus Verstappenovih grijeha. To i ona činjenica iz prvog paragrafa. Räikkonen je, naprosto, strahovito popularan, osobito nakon svoje ˝Leave me alone, I know what I am doing˝ klasike. Na stranu to što je, inače, poprilično dosadna osoba. Na stranu to što ga je Ferrari zadržao još jednu sezonu ponajviše zbog te popularnosti, i činjenice da ne ugrožava  Vettela pa ga ovaj brani kao da mu je mama. Ferrari Räikkonena nije zadržao zbog brzine koja naprosto više nije niti na tragu one iz, recimo, 2005. Iceman je za mnoge i dalje svetinja, pa je automatski svatko tko dirne u tu svetinju globalni griješnik. Ali, naravno, Verstappen ima na svojoj strani veliki adut. U vrijeme kad će on nizati svoje naslove prvaka, Räikkonen i neki ostali iz ove sadašnje pluskvamperfekt  generacije (Felipe Massa, Jenson Button…) u najboljem će slučaju o njemu pričati u mikrofone za vrijeme TV prijenosa, u lošijem će ga pljuvati sjedeći u sofi, obuveni u one papuče s cifom naprijed.

Max Verstappen je naprosto jako, jako dobar. I prije ili kasnije, poput svih uistinu najvećih, zaradit će svoje mjesto u najboljem F1 bolidu tog vremena. Možda već 2017. Tada će se rijetko tko sjećati njegovih grijeha iz Belgije 2016.

115 COMMENTS

  1. Gospodine Jergoviću i mi smo pratili start trke.Pratio sam Max-a sa kemerama 4 bolida.Ne razumijem da niste vidjeli da Max ima ambiciju da prođe pored ispred Kimija sa desne strana i to sa punom širinom automobila preko bjele bočne linije.Kimi je čitavo vrijeme bio ispred zatvarajući prolaz Max-u.Međutim do kontakta nebi došlo da Seb nije “skratio” ulazak u zavoj.Prema tome i Kimi i Max su kolateralna šteta Vetelove pogreške.Ali,Kimi je pokušao pobjeći od Vetela,što se vidi sa ponovljenog snimka Hulkenbergove kamere,ali više nije imao prostora.Taj prostor van staze mu je “uzurpirao” Max.
    Pristojan,ozbiljan i vaspitan vozač F-1 nikada nebi dopustio incidente koje je napravio Max.Nesumljiv talenat ne znači da se može ponašati tako drsko i opasno na kočenjima pri brzinama blizu 300 km/h Da je umjesto Kimija bio Hamilton ko zna na koji bi se način završila ova dva incidenta koja je ipak,napravio Max.Kod zatvaranja krilaca DRS-a vozilo “gubi” na svojoj težini,kočenja su teža,a turbolencija bilida ispred promjenom pravca znatno remeti aerodinamiku vizila koje je u pokušaju preticanja.Ovakva šetanja ako nisu kažnjiva onda u najmanju ruku nisu fer.Srećom u svim slučajevima nije došlo do ozbiljnog epiloga.Dakle,po mom mišljenju,Max je bio veoma bezobrazan.




    0



    0
  2. Za razliku od većine, volim Jergu i uvijek sam uživao u njegovim prijenosima utrka, jer je, osim znanja, uvijek bio objektivan.
    Međutim, ova kolumna je totalna kontra tomu, potpuno neobjektivna, pa samim time i vrlo loša.




    0



    0
  3. Ma sve postaje jasnije. Predmet kolumne je Max ostalo je usput. Današnja kolumna Kefelje je na tom pravcu. Vratimo se komentaru J.Villneuva iz lipnja ove godine. Na ovom i ostalim domaćim/ino portalima njegove su izjave o Maxu nakon Monte Carla dočekane sa kritikom. Kako stvari stoje bio je jako blizu istini. Max je materijal, ima potencijala , ali u pitanju je njegovo nedovoljno strpljenje i samokontrola koje mu potencijalno neće dati vremena za stjecanje iskustva, vozačke inteligencije i mudrosti što su naravno preduvjeti za pravi uspjeh. Ove je godine definitivno upao u elitni vrh, a kako će to znati iskoristiti sasvim je druga priča. Ako ga mediji “zavrnu” nema mu uspjeha…..odlazi u prosjek. Srećom za njega mlad je i ima dovoljno vremena. Max be carefull “pista nije cesta”.




    0



    0
  4. Ako gospodin Jergović ne vidi ništa sporno u tome da je Max dva puta braneći poziciju izašao sa staze i da nije ni upozoren, a Kimi mu je morao vratiti poziciju, onda mislim da možemo govoriti o pristranosti i gospodina Jergovića i FIA-e.

    Nitko ne opovrgava njegov talent, dok je bio u Torro Rossu imao je fantastične i nimalo upitne poteze, i u napadu i u obrani. P
    roblem je da otkad su ga prebacili u Red Bull samo niza sporne situacije.
    Oprostite, gospodine Jergović, no možda mi možete pojasniti da li je mjenjanje smjera u zoni kočenja dopušteno ili ne? Jer koliko ja znam, nije. Max je to dva puta napravio u Mađarskoj, FIA šuti. Napravio je Rosbergu u Njemačkoj, Rosberg dobio kaznu.

    Još je jedna bitna stvar zbog koje Verstappen brzo gubi potporu među ljubiteljima F1. Sad već redovito spušta Kimiju i Vettelu za to što se žale na njega preko radija, dok on to isto radi za situacije u kojima očito nema pravo.
    Tipa u mađarskoj gdje se žalio da Kimi izlazi sa staze u zavoju gdje je Max imao puno više detektiranih izletavanja nego Kimi, i bio na korak od kazne zbog toga.
    Ili ovo:
    https://www.youtube.com/watch?v=pUSCSiz_pTI

    Uglavnom, talent je al je premlad i preusijane glave da se natječe na ovoj razini. Mislim da bi puno bolje za njegovu psihu i razvoj kao vozača bilo da ostane još koju sezonu u osrednjem ili lošijem bolidu nego da ga se ovako mladog baci u vrh..

    Kao većina 18 godišnjaka još nije dovoljno sazrio da prizna greške i razborito procjeni situacije. To je najbolje vidljivo iz njegove racionalizacije: oni su meni upropastili utrku u prvom krugu pa ću i ja njima. I tu se više jednostavno ne može braniti njegove poteze, jer je sam rekao da ne bi tako blokirao Kimija da se Kimi nije zaletio u njega u prvom zavoju (gdje je Kimi snosio najmanje krivnje, a slažem se da je Vettel apsolutno krivo procjenio taj zavoj). A druga stvar – nije dovoljno zreo da uopće spomene svoj loš start koji ga je zapravo stavio u poziciju u kojoj je bio.

    Ono što mi je najtužnije vidjeti je profesionalce i ljude koji imaju takvo bogato znanje i iskustvo u F1, poput Vas i Herberta kod kojih se vidi ushit novim talentom i onda zanemarivanje činjenica kako bi se obranio.
    Herbert je rekao nakon utrke u vezi blokiranja Raikkonena: to je ko da ja tebe malo cimnem ( i krenuo cimnuti drugog komentatora). Vidiš, djeluje zastrašujuće al nije ništa opasno…. Da, jer ima smisla uspoređivati to i blokiranje pri 300+km/h ili dok se ne desi nešto ovakvo:
    https://www.youtube.com/watch?v=Qvs4o0vbAMs




    0



    0
    • Odlican komentar moram priznat da si pravo odgovorio Jergovicu, ovog covjeka sam kao djecak gledao i uzivao u njegovim komentarima i dan danas ga postujem kao strucnjaka, ali vecina njegovog teksta ovde je neobjektivno, zaludjeno mladim Maxom i osjeti se velika doza pristrasnosti. Prilozi su ti odlicni takodjer. Znaci po logici Jergovica mozes cekati vozaca koji te pretice na skoro pa metar odstojanja i onda kada on skrece i ti skretati u tom pravcu da branis poziciju i na taj nacin blokirati poziciju. To nema sanse da je dopusteno u bilo kakvom automotosportu na taj nacin braniti poziciju i to se zove iznenadna i abnormalna mijenjanje putanje pravca kretanja bolida sto je ekstremno opasno i moze vozaca ispred dovesti u poziciju da nema vremena da odreaguje. Ukoliko Max ovako nesto nastavi neko ce poginuti radi njega, a on ce zavrsiti u zatvoru. Ja jesam fan Kimija, ali nisam zaludjen njime, niti ga smatram svetinjom i mnogo puta sam pljuvo po njemu kad je odredjene gluposti radio i uvijek gledam da budem objektivan kada je on u pitanju iako je daleko mi najdrazi vozac. Jergovica ovde mogu samo dozivljavat kao nekog hejtera njegovog, jer nacin na koji ga je opisao ispada da je Kimi neki djed za volanom. Jergovicu volio bi tebe vidjeti da sjednes za rally auto, f1 bolid, nascar bolid ili motocross i da se utrkujes sa ostalima. Kimi jeste pomalo dosadan slazem se, ali taj covjek je pravi avanturista, cisti trkaci vozac koji je pritom vrlo fer i korektan u cjelini i sigurno nije neki spori djed iako se slazem da nije ni najbrzi danas vec covjek cijom krvi tece samo adrenalin i koji ima daleko vca muda nego sto ces ih ti ikada imati. Pozdrav




      0



      0
  5. Cijenjeni autor kolumne je neloše objasnio niz “incidenata” Maxa i može se dati plus iako navijam za Raikonena.Ono što ljudi često zaboravljaju je kako svako pravilo možeš tumačiti na više načina (činjenično,u duhu,iz perspektive što je bilo ili iz perspektive mogućih posljedica),ovdje vidimo tumačenje iz perspektive “obrane” kako autor zaključno veli,”budućeg velikana”?Možda griješim, no,opći dojam se pojačava završetkom kolumne u kojemu autor pozicionira dokazane velikane u papuče pret tv ekran,ili pak, “u najboljem” slučaju (smijeh) kao komentatore koji imaju čast da komentiraju nadolazeće “velikane” (smijeh opet).Doista bih volio da mi netko objasni mantru o Kimiju kao “svetoj kravi” kod njegovih fanova ( i mene)?Osobno volim Kimia prvenstveno zbog njegove vožnje i sportskoga ponašanja,a,kako ga ne bih volio i zbog te famozne vožnje u Lotusu koji je cijelu sezonu pretvorio u spektakl (čemu valjda težimo) i njegovih izjava koje su tek šlag na tortu koja je odveć bila slatka 🙂 No dobro,radije ostajem neki sumanuti fan nekog “papučara” koji cijeni kolege i cjelokupan sport no,divan i “općeprihvatljiv” fan neke “buduće kibidabi” nadolazeće zvijezde koja već danas svoje kolege vozače naziva običnim lažovima koji zaslužuju da ih on tako “svet” izlaže možebitnoj pogibelji.Eh da,žalosno da autor kolumne nije primjetio BRZINU kod Kimija tijekom prošlog kvalifikacijskog vikenda ,njegovu odličnu startnu poziciju,kao i sam start premda je 2005-a odveć daleko 🙂 LP




    0



    0
  6. Mladen Jergović iznosi svoje stavove i hvali Verstappena kao budućeg Sennu ili Fangia…mogu prihvatiti njegove stavove i viđenje situacije,ali se ne mogu složiti sa njim.
    Ako se dobro sjećam i Maxov otac Jos Verstappen je slovio za veliki talent pa svi dobro znamo kako je prošao u srazu sa Schumacherom,zato nemojmo brzati i donositi zaključke na temelju par utrka koje smo vidjeli,uostalom Ricciardo je konstantno brži i na boljim pozicijama od dotičnog.
    A što se stavova o najvećim vozačima formule 1 ikad tiče…gdje se tu nalazi jedan Alberto Ascari ili Nino Farina,i svi oni vozači koje nismo mogli gledati jer su prvenstva osvajali nekad davno,daleko prije našeg rođenja.




    0



    0
  7. Svi tifosi se digli na noge. Mauricio izjavio da im je utrku unistio kontakt na startu, ne okrivljuje maxa. SV jucer na konferenciji izjavljuje da nije mislio da je tamo treci auto, nije ga mogao viditi i kako je mogao ostaviti vise mjesta, sto ne okrivljuje maxa. Najveci problem je sto su se dodirnula 2 ferrarija a ovdje je najveca baza upravo njih. Da je ispao JB, perez, hulk nikom nista. Onaj pokusaj branjenja nakon ou rougea je prljava i zasluzuje kaznu, velike su brzine, nacin branjenja”prljav”. Trebao je zauzeti unutarnju stranu sljedeceg zavoja i kasno kociti, to je napravio u sljedecem pokusaju ali se prekocio.
    Uostalom takav nacin branjenja je vec viden i video je postao mega popularan, pa pogledajte.
    https://youtu.be/K1WuWu8kGak




    0



    0
  8. nije mi cilj nikoga uvrijediti, al stvarno stranica ide nizbrdo… vijesti gotovo da i nema, ova kolumna je pokrenula citavu lavinu negativnih komentara ciji je autor suvlasnik portala koji ionako koliko vidim nije nesto popularan medu fanovima f1, svaki negativan komentar se brise.. meni se cinilo jos sve sasvim oke dok se vidlo da je vedran prisutan… poslije one pauze nekako vise niste svoji




    0



    0
    • Ne odgovaram na komentar kolege @sf16-h, pokusavam objaviti komentar koji mi normalnu objavu komentara ne prolazi!

      Naslov clanka: “Kolumna – Mladen Jergović…”, jasno je citljiv, potpuno jasan i razuman te svima vidljiv i citljiv, pa stoga njegov sadrzaj nebi trebalo po mom misljenju niti shvacati za ozbiljno. Znamo (vjerojatno) cemu kolumne sluze i sto se u novinarstvu postize kolumnama. Da je gospodin Jergović napisao: “Stručna analiza – Mladen Jergović…” e, onda bi bio drugi par rukava i sasvim drugi smisao svega navedenog pa bi adekvatno ishodio i takve odgovore. Ovako, sve pocinje i zavrsava intrigantnom (u ovom slucaju) rijecju – Kolumna.

      No, “osvrnimo” se malo na ono do sada nevidjeno u slucaju doticnog vozaca iz naslova kolumne, a koje ce se moga mi dina (RIP Šantić i Polovina) dogoditi, samo je pitanje – kada!?
      Naime, svjedoci smo kroz svakodnevno citanje i pracenje informacija iz svijeta Formule 1 i kroz GP vikende kako doticni vozac iz naslova ima namjeru i dalje raditi na “fuziji” ispostavljajuci racune ostalim vozacima na gridu i njihovim momcadima, a nadlezne Formula 1 sluzbe ne regiraju niti nakon nekoliko samoubilackih, ili neusporedivo tragicnije i gore – ubilackih “obrambenih” poteza doticnoga u posljednjih nekoliko utrka, pogotovo protiv Rikkonena posljednje nedjelje na Kemmel ravnini. Jos “bolje”, iz sadasnje perspektive, te iste sluzbe koje mnogo cesce nego rjedje predstavljaju lakrdiju i sprdacinu nakon Suzuke 1989. ali i pojedini medijski prostori, sto iz vlastitih interesa, sto iz zalutalosti u profesiju podrzavaju proces “fuzije” mladog i opasnog doticnog vozaca. Ovaj proces moze trajati samo odredjeno vrijeme, a do “izotopa helija” doticni, sasvim sigurno, nece doci!
      Zasto nece doci? E, to je najbitniji dio trenutnog zivotnog tijeka doticnoga… zato sto ce neizbjezno prije ili poslije naletjeti, ili preciznije – podletjeti pod Lewisa Hamiltona, covjeka/subjekta koji je trenutno kako stvari stoje kod onih Formula 1 sluzbi i medija jedini vozac na gridu na kojeg ce regirati. Lewis Hamilton je, opet, trenutno, onaj pop iz uzrecice “i nad popom ima pop”. Svi ce oni redom reagirati. Svi ce oni osuditi doticnoga i kao papige ponavljati floskulu: “sada je dosta”. Samo se nadam da ce se ta ocekivana Scena dogoditi u nekoj od utrka pred kraj sezone u kojoj LH nece trebati kalkulirati i gledati prema kolegi iz momacadi Nici Rosbergu. Neka se ne naljute oni koji ne zele ovaj scenarij iz prethodne recenice, ali za provedbu nam je potreban upravo takav scenarij. Veoma je primjetno kroz razne forume i portale kako nemali broj ljudi zeli upravo ovu scenu s naletom ili podletom doticnoga pod LH.

      Nastavi li se u narednim utrkama proslotjedni “Kemmel” i dalje bez ishoda iste, ali vjerojatno nenamjerne i instinktivne radnje ovogodisnjeg prvog kruga Barcelone od izlaska iz treceg zavoja prema ctvrtom, nadam se, duboko se nadam da nece doci do ozbiljnijih posljedica po drugog sudionika ili sudionike na stazama ili pokraj njih.
      Gospodinu Jergoviću zelim svako dobro, kako u privatnom tako i u poslovnom zivotu.




      0



      0
  9. Bome brzo brišete komentare nema šta, brži ste i od Verstappena hahahaha..
    Eto i tu mi je dosta ovog portala, hvala bogu ima i drugih. Samo Mlađo molim te ostani ti na ovom da ne moram gledat tvoje “kolumne” i drugdje.

    Adio gp1, LP!




    0



    0
  10. Koliko se sjećam schumacher se namjerno zabio u drugog vozača na stazi….. i da je verstappen u ferrariju sumnjam da bi bilo ovoliko negativnih komentara na njega… nije da ih ne zaslužuje…




    0



    0
    • a sjećaš li se Hamilcare ( kad se već sjećaš ) je li i kako je MS kažnjen za taj potez ? da nije možda dobija narigorozniju kaznu u povjesti F 1 ? iako je već ima 2 titule nije bilo popusta za njega . i neka nije mada je kazna bila “preokrutna ” jer puno prije njega isto su radili prost i senna jedan drugome , a za “kaznu” su tim potezima dobili svaki po titulu . a sad valjda se možeš sitit ( jer je bilo nedavno 🙂 ) je li ili kako je kažnjen max koji ovo radi sa tek 32 trke iza sebe ? talent je i nada ali bilo je još takvih npr perez koji je i u nejakom sauberu osvaja postolja pa se nije maka dalje od vrlo solidne FI ( i sa njom osvaja postolja ) iako po vožnjama zaslužuje konkurentniji bolid . moga bi do kraja karijere ostat nada i talent jer jbga tata mu nije jos the boss , a ni suci ga nisu mazili kad je sezonu vozija za McL .




      0



      0
      • U slučaju Hilla obojica (Schumacher i Hill) su odustala od utrke nakon spomenutog incidenta. U slučaju Villeneuvea je pak situacija malo drugačije završila. Schumacher je zapeo u šljunku dok je Villeneuve uspio nastaviti utrku došavši do cilja na poziciji koja mu je omogućila naslov prvaka bez obzira na kaznu koju je kasnije dobio Schumacher. Najbolje startne pozicije i pobjede iz te sezone su mu ostale. A sada koliko mu znači to drugo mjesto koje mu je oduzeto diskvalifikacijom u njegovoj prebogatoj vozačkoj karijeri… jako malo mišljenja sam.




        0



        0
  11. Danas su pogotovo Alonso a i Hamilton izjavili da Verstapen nije nista lose uradio cak je i sam Vettel izjavio da preuzima krivicu za prvu krivinu i o cemu vi raspravljate ili je mozda Vettel lud pa ne zna kad pogresi




    0



    0