Kada je Helmut Marko prošle godine rekao da je Max Verstappen novi Ayrton Senna, navijači su bili istinski – zgroženi. 17-godišnjeg Maxa su prozivali zbog količine prištića na licu i savjetovali mu da se uhvati PlayStationa, dok su oni dovitljiviji rekli da današnji bolidi ustvari i jesu igraće konzole. No, zbilja teško je shvatiti Maxovo breme u trenutku objave njegovog ulaska u svijet Formule 1.

S jedne strane, otac mu je bivši vozač najvišeg razreda motorsporta i to mu je donosilo neizostavna predbacivanja da je ‘poguran’ kroz niže kategorije, dok su s druge strane jačale priče da je Maxov ulazak u Formulu 1 čisti dokaz da je sport pao na jako niske grane. Verstappen je bio uporište svih kritika, a kada ga je Marko usporedio sa Sennom, vjerujem da mu je trebalo neviđeno puno psihičke snage da se ujutro ustane iz kreveta. Da vam budem iskren, i ja sam mislio da će se mladi Nizozemac slomiti pod pritiskom očekivanja. Pa, pogledajte gdje smo mi bili sa 17 godina! Ustajali smo u podne, pisali domaći rad i spavali u školskim klupama, a najveća briga nam je bila hoćemo li pobjeći s prvog ili sa zadnjeg sata. A gdje je Max? Ulazi u najjači ring jednog od najvećih sportova na svijetu, gdje ga čekaju lavovi poput Vettela, Hamiltona, Alonsa i Raikkonena.

Međutim, Max je sve to preživio. I pritisak medija, i kritike navijača, i složenost priprema za ulazak u Formulu 1. U Australiju je došao čitav, zdrav, smiren, fokusiran i što je najvažnije – motiviran. Već nam je to trebalo biti upozorenje da se radi o jednoj vrlo stabilnoj ličnosti nevjerojatnog karaktera. Prvi trkaći vikend je prošao u znaku obaranja rekorda i Verstappen je postao najmlađi debitant u povijesti Formule 1, dok mu je samu utrku obilježio kvar pogonske jedinice. Uslijedila je Malezija i, eto, još jedan rekord – najmlađi osvajač bodova u povijesti. Uopće ne sumnjam kako će Nizozemac kroz narednih par sezona u potpunosti zavladati svim rekordima s prefiksom ‘najmlađi’. No, sada nam slijedi zadnja utrka njegove debitantske sezone i možemo slobodno reći da je Max – oduševio. Već nakon par utrka su u potpunosti izblijedile fraze o tome kako je žalosno što su bolidi postali lagani za vožnju i što ih može voziti čak i jedan 17-godišnjak. Čini se da su navijači napokon shvatili da se svaki vozač prilagođava danim uvjetima i da vozačku genijalnost treba tražiti preko daleko specifičnijih parametara. Od Farine, preko Laude i Piqueta, pa sve do Schumachera, Alonsa i Verstappena – ljudski faktor je prisutan, snažan i bitan.

Max trenutno ima 49 bodova, dva puta je došao do četvrtog mjesta i tek mu je malo sreće nedostajalo da dohvati postolje. Toro Rosso je u svojoj 10-godišnjoj povijesti samo jednom došao do postolja, dok u nijednoj od prijašnjih 9 sezona nisu imali bodova koliko Max ima trenutno. Nevjerojatno. No ipak, u centru pozornosti nisu suhoparne brojke, nego Maxov stil vožnje i niz nevjerojatnih pretjecanja koja oduzimaju dah. Posljednji primjer je Brazil i čini se da je upravo Interlagos kruna ovogodišnje Nizozemčeve sezone. Opet je pokazao svoju već prepoznatljivu kombinaciju zapanjujuće nježnosti prema gumama i odvažne agresivnosti u ključnim trenucima borbe za bolju poziciju. Na djelu smo vidjeli nepogrešivi instinkt predatora, hladnokrvnu egzekuciju, istančani osjećaj za ritam utrke i impresivnu simetričnost u svakom njegovom pokretu na stazi. Kada bi izdvojili i spojili najbolje osobine mudrog Alonsa, brzog Hamiltona, smislenog Schumachera i nadnaravnog Ayrtona, mislim da bi dobili upravo vozača kakav je Max Verstappen.

Rijetko je koji vozač napravio ovakvu pomutnju u svojoj prvoj sezoni. Posljednji je bio Hamilton čija je debitantska sezona bila obilježena kudikamo kompleksnijim događajima. U Verstappenovom slučaju, u središtu je samo i isključivo talent. Njegovu pojavu u Formuli 1 možemo usporediti s pojavom Lionela Messija u nogometnom svijetu. Tračak genija je odmah vidljiv, gotovo opipljiv, dok u zraku možemo namirisati sve uspjehe koji leže pred tim talentiranim mladićem. No, ono što me najviše impresionira kod Maxa je njegova osobnost. Niti su ga prijašnje kritike previše slomile, niti su ga sadašnji hvalospjevi previše digli. On je u svakom trenutku staložen, razborit, elokventan, karizmatičan, u svojim izjavama vrlo jasan i jednostavno svjestan sebe i svojih mogućnosti. Čini se da ga nitko ne može izbaciti iz takta, iz smislenog ritma koji je naizgled već godinama utkan u svakoj pori njegovog bića. Narodnim rječnikom, riječ je čovjeku koji je predodređen za velike stvari. Max uvelike podsjeća na Sennu, na istog onog Sennu koji je išao putevima koji su jedino njemu bili kristalno jasni. Ne postoje drugi, bolji, veći. On je sam sebi cilj i u njegovom nadnaravnom talentu leže brojni, samo njemu znani odgovori.

Za kraj, možemo se slobodno zapitati, gdje je granica ovom 18-godišnjaku i tko će više strepiti od njegovog dolaska – Vettel u Ferrariju ili Hamilton u Mercedesu?

Frano Kiso

32
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
15 Komentara na temu
17 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
19 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
otto

Max je bez svake sumje dobar,ali Messi?Nemojmo pretjerivati.

avatar
Član
MJ512

Mali je super vozač, ali treba još puno toga napraviti da bi ga se stavilo u istu rečenicu sa nekim od najvećih vozača, iako su po meni takve usporedbe nepotrebne. Meni je jedan od najboljih vozača ove sezone i vjerujem da je pred njim blistava karijera, ali ne treba brzati. 🙂

avatar
Član
avalon

max “je u svakom trenutku staložen, razborit, elokventan, karizmatičan, u svojim izjavama vrlo jasan i jednostavno svjestan sebe i svojih mogućnosti.” stoji no volija bi vidit maxa da je na mistu carlosa Jr . lako je bit staložen , razborit kad te bolid služi ( 4 miseca bez odustajanja …. zadnje 5. 7. u engleskoj zbog nesriće ) , kad te box “servisira” bez problema . no da je ima 7 odustajanja ka carlos Jr , sve zbog teh problema ( max 5 … 3 na početku sezone zbog teh problema + 2 zbog sudara ) i šeprtljav pristup mehaničara… Read more »

avatar
Član
Vuk

Frano, Dosta puta mi se dopada ono sto ti napises I sa aspekta realnog I sa aspekta rjecitosti. Ali sad poslije duze vremena ne mogu da odolim da ne prokomentarisem. Ne bih osporavao kvalitete Verstapena, ali ti si ga stavio na piadestal, ni da je Ajnstajn 🙂 Potpuno je normalno da sedamnaestogodisnjaci idu u skolu, I to sto Max vozi F1 nije samo talenat nego ima mnogo drugih faktora zasto je to bas Max. Recimo u tom dijelu si ga (dok ga poredis sa ostalim srednjoskolcima) stavio rame uz rame sa npr Bill Gates-om, a mislim da u odnosu na… Read more »

avatar
Član
override667

Itekako da ima sumnje.. Jos on dosta toga mora napraviti da bio bio Messi Formule 1.. Prije svega mora sjest u bolid koji se moze boriti za vrh.. Puno se njih kitilo Messijevim perjem pa ih se danas 70% ne sjeca.. Polako.. Moze da bude svjetski prvak a i ne mora..

avatar
Član
Groff

Max je fakat genije. Njegova pretjecanja na mjestima gdje ih protivnik ne očekuje su najbolji događaj sezone.

avatar
Član
modesto

bravo max .

avatar
Član
kreso

Svi se slazemo da je Max odlican vozac..ali ono sto ce ga dovest do naslova je vrhunski bolid..e,vidimo danas da je to velika lutrija jer zbog stalnih izmjena pravila vidimo da razne momcadi padaju ili se uzdizu…vidimo Alonsa koji se par god u Ferrariju borio za naslov da bi proslu godinu jedva uhvatio koje postolje,a ovu godinu ne treba spominjat…a svi znamo tko i sto je alonso…a ima i drugih primjera sa ostalim vozacima…Perez dok je bio u sauber bio je kandidat za ferrari i predviđen mu je uspjeh,a vidimo gdje je…tako da..Max,uz tvoj talent trebat ce ti i srece… Read more »

avatar
Član
hrcfaca

Dobar članak, definitivno jedan od najboljih vozača ove godine još više s tim što je dečku tek 18 godina. Ali definitivno me zanima kako će se nositi sa nekim u velikim momčadima poput Ferraria, Mercedesa i s jednim velikim lavom.

avatar
Član
prosti

…je, max je sve demantirao, ali pričekajmo da on naleti na svoju nicole….. ima da sve pršti od karbona

avatar
Član
RINDT JOCHEN 1970

treba bit iskren i priznati mene je mali demantirao… ja sam isto mislio da je premlad za elitni drustvo…. ali svaka mu cast ove sezone je imao par pretjecanja za koje treba imat “muda” i s tim je dokazao da je rijec o vanseriskom talentu… mi zaboravljamo da je njemu tek 18 godina… realno on ima jos ciste godinu ili dvije ucenja a tek ce mu tad bit 20…. gdje ce mu onda bit granica….. prednjim je cistih 15-16 sezona u formuli 1…. nije neka hazaderska prognoza ali vjerovatno smo ove godine poceli gledati jenu veliku i lijepu karijeru… vjerujem… Read more »

avatar
Član
Dani

Jeni kaj sad taj Messi treba i Barcelonu ( konkurentan Red Bull ) da bi proigrao do kraja.

avatar
Član
F1 fan

Zasluzio je pohvale ali ne toliko. Malo se pretjeruje, messi u f1? Stanite na loptu.
Vettel je u torro rosu imao 35 bodova, dva 6. Mjesta, tri 5. , jedno 4. Mjesto i jednu pobjedu. I to dok je konkurencija bila puno jača za toro roso i dok su samo prvih 8 osvajali bodove. I dok je toro roso bio mozda i predzadnja momčad po kvaliteti bolida. A sad su ispred manora, mclarena, saubera, vjerovatno i lotusa.

avatar
Član

Zašto misliš da je konkurencija bila jača? Ja baš mislim da nije. Isto tako, Toro Rosso tada definitivno nije bio predzadnja momčad, pogledaj tablicu ako ne vjeruješ, i to pogotovo drugi dio sezone (u kojem su rezultati koje spominješ) koji je Vettel vozio s bolidom za 2008. (čini mi se od Monaka). Ja sam također bio jedan od onih koji su sumnjali u Maxa, ali dečko je (za sada) odličan i nema zamjerke.

avatar
Član
F1 fan

Mislim da je bilo više momčadi koje su bile ispred njih. Ove godine je TR ima najbolji bolid do sad u svojoj povijesti. A i 2008. Je bilo drugačije bodovanje, zato kazem da je vettelu bilo teže, tj. Ne moze se uspoređivati ovi bodovi i oni iz 2008. A da se pokazao odličan, istina, dobro kontrolira bolid, ima dobar osjećaj na kočenju, agresivan je i borben sto je najbitnije.. Ali opet bilo je puno vozača kojima su prognizirali blistavu budućnost pa onda na kraju “tresla se brda, rodio se miš”, tako je bilo u svakom sportu, tu je i faktor… Read more »

avatar
Član
avalon

Vedran Kristić …vjerovatno konkurencija 2008. nije bila jača nego danas , možda je bila slična današnjoj . može ovo mnogima izgledat smišno jer onda su na gridu bila samo 2( kimi , fernando ) + “novopečeni” svjetski prvak LH , a danas ih ima 5 ( uključujući i seba ). ALI kakva korist danas kad pričamo/uspoređujemo konkurenciju od ex svjetskih fernanda , buttona kad voze ovakav McLH ili od kimija koji je već 2 sezone u padu ili recimo van forme ? znači danas imamo samo 2 “jaka” prvaka ka i 2008. o TR .. 2007. je bija loš bolid… Read more »

avatar
Član

Uh, svašta si ti tu napisao po običaju. Nemam sada vremena pisati svoj odgovor, ostavit ćemo to jednom prilikom kad se uz pivu nađemo u 4 oka 😉

avatar
Član
F1 fan

AVALONE, ono što kod tebe volim i cjenim su statistički podaci i brojke, jako dobro si to “konventirao” 😁👍

avatar
Član
avalon

Vedran Kristić … da , svašta sam napisa ka po običaju 🙂 🙂 taj odgovor najviše volim samo… ako bi želili bit iskreni , pedantni teško bi bilo osporit to “svašta” 😉 osim ako ne bi uključili “objektivnost”. no ako bi objektivno gledali sezonu 2008. vidili bi da je seb do tog trenutka sa 8 GP – a iza sebe osvojia 6 bodova više od coultharda ( 223 GP -a ) i webbera zajedno ( 103 GP – a ) , da je preračunato na današnji sistem bodovanja osvojia 91 bod . nije teško ni provjerit je li coulthardu 2008.… Read more »

avatar
Član

F1 fan: Pa eto zasad tablica kaže da je ove godine više momčadi ispred Toro Rossa. Znam, drugačije je bodovanje bilo 2008., a što je s konkurentnosti motora tog bolida i ovoga danas, o (ne)pouzdanosti da i ne pričam? Nisam provjeravao, ali eto i to mi nekako naginje na ovu godinu. S ostatkom se slažem u potpunosti, ali za sada sam skroz oduševljen Verstappenovom vožnjom. Avalon: Našao sam vremena pa ću se potruditi osporiti neke tvoje riječi, jer eto i sam kažeš kako je tebe teško osporiti pa onda imam motiva i želju naći vremena. Ja nisam pričao o 2007.,… Read more »

avatar
Član
avalon

Vedran Kristić … dobro sam te “animira” , a izgleda i recimo uznemirija kad si se odlučija na ovakav odgovor 🙂 žal mi je šta nema PP jer ne mogu i ne želim reč sve šta mislim ali mogu bar dio ….. malko si ti ovo osobno shvatija a ? iako sam napisa da je “poslano” tebi , a zapravo je za sve forumaše čini mi se malko dječije vatat se za to jer je na početku komentara tvoje ime … ti si me samo inicira na odgovor koji je upučen recimo mnogima . možda sam treba ka “primaoca” navest… Read more »

avatar
Član
avalon

Vedran Kristić … eto , odgovorih ti ali je valjda zbog opsežnosti teksta otišlo u spam no ti si glavni urednik pa i ako se ne “pojavi” možeš pročitat . da ste aktivirali PP onda ne bi možda tipka uzaluda ali jbga ….

avatar
Član

Dobro, onda je dio problema i u adresiranju. Ja sam vidio svoje ime na početku i to mi je bilo dovoljno. Za ovo između MS i NR sam naravno znao i znao sam da ćeš reagirati na to. Nisam to napisao da bih ostavio dojam koji sam očigledno ostavio na tebe. Stvar je ipak nešto dublja, ne oko njih dvojice koliko je ta moja rečenica/e opet mogla/e potaknuti na dublje analize i razmišljanja nekih drugih situacija i drugih vremena. Ali to stvarno nije materijal za ove rasprave i pretvaramo se u prave filozofe 🙂 Za ove druge stvari oko TR… Read more »

avatar
Član
Dani

Ajde ti stani na loptu sa prevelikim veličanjem Vettela te 2008. TR je te godine bio odličan bolid. Ne za naslov ali odličan. Neweyeva šasija identična RB-u i ferrarijev motor jednak mercedesovom. Po toj tvojoj tvrdnji samo je rb bio lošiji od njih.

avatar
Član
cenki95

toliko je bio odličan da je njegov momčadski kolega imao svega 4 boda.

avatar
Član
avalon

da , da … dosta je tog veličanja seba . samo jedan vozač zaslužuje veličanje ( svi bi trebali znat koji pa ga namjerno neču imenovat ) , a max je na najboljem putu da se i njega počme veličat više nego do sada . nečeš ti seba u 2008. šta je to on spektakularno uradija u odličnom TR kojemu je newey iako u RB “složija” šasiju ( jer su navodno bile identične kažu povjerljivi izvori ) i koji se sa motorom ferraria 735 KS ( kako navode podatci ferraria ) komodno moga borit za titulu sa McL ( mercedes… Read more »

avatar
Član
mate

I jos si samo zaboravio napomenit da je Vettel imao 35 bodova kada se za pobjednika dodjeljivalo 10, drugoplasiranog 8, trećeplasiranog 6 itd….dok danas primjerice petoplasirani dobiva tih 10 bodova

avatar
Član

Odličan tekst, sjedi, 5!

avatar
Član
Tow Pie Pie

Vjerovao sam u njega od prvo trenutka i drago mi je da nije razočarao i što je začepio gubicu onima koji su pljuvali po njemu 🙂