1. Amnesty International prije utrke u Bahreinu je objavio izvješće na sedamdeset i šest stranica na kojima opisuje stanje ljudskih prava u toj državi. Dovoljno je reći da Amnesty smatra kako prosvjednici u Bahreinu imaju manja prava nego putnici iz Afrike koji sve češće krstare Mediteranom.
  2. Button je pored staze parkirao svoj MP4-30 već u prvoj kvalifikacijskoj rundi. Mehaničari iz McLaren Honde odmah su započeli snimati najnoviji uradak ‘Woking Studiosa’, naslovljen ‘Vlak u pijesku’. Mališani su pjevali ‘Kad se male ruke slože’ koliko im je grlo dopuštalo, ali ni to nije pomoglo da osposobe bolid do nedjeljne utrke.
  3. Christianu Horneru trebat će mnogo više od četiri motora koliko je predviđeno da momčadi potroše u sezoni. Do sada se žalio samo na slabu kvalitetu proizvoda koje dobiva iz Francuske, ali sada je uputio i žalbu Europskoj komisiji za zaštitu potrošača jer rok trajanja na Renaultovoj ambalaži ne predstavlja realno vrijeme potrebno da se proizvod pokvari. Nekada je na pitwallu lupao nogom kao Indira jer nije mogao dočekati da ga počnu intervjuirati jer ‘Svijet voli pobjednike’, a danas pred mikrofonima samo može recitirati pjesmu ‘Bad Moon Rising’.
  4. Daniel Ricciardo prošle je godine uhvatio možda posljednje zrake zalazećeg Red Bulla. U Bahreinu je spektakularno detonirao dimnu bombu prolazeći kroz cilj, pruživši gledateljima na tribinama priliku da u zabavi iskuse ono što njihovi manje zadovoljni sunarodnjaci doživljavaju na ulicama. I znakovito je da je to bio najbolje plasirani Renaultov motor u utrci.
  5. Ecclestone je u Bahreinu uvjerio novinare da u Azerbajdžanu nema problema s ljudskim pravima i da nema prepreka da se iduće godine tamo održi velika nagrada Europe. Prekrasno, jedva čekam! Velika nagrada Europe u državi na koju Amnesty International troši pero koliko i na Somaliju i gdje na promociji uz novinarsku diplomu dobivaju i presudu o uvjetnoj zatvorskoj kazni.
  6. Force India u nedogled odlaže predstavljanje svog novog bolida. Prvo je to trebalo biti na zimskom testiranju u Barceloni, onda su pokušali spriječiti Marussiju da u ovoj sezoni nastupa s prošlogodišnjim bolidom, a zatim su sami došli u Melbourne s prošlogodišnjim VJM07 na koji su samo nataknuli novi nos i rekli da će potpuno novi bolid stići do utrke u Barceloni. Onda su to odgodili za Monako, zatim za Austriju, a sada izgleda da to neće biti ni u Alpama. Nije čudo da su posljednji od momčadi koje imaju bodove, a jednom kada se McLaren zahukće, ostaje im da preuzmu ulogu Caterhama i bore se s Marussijom.
  7. Grand Prix u Bahreinu je bio iznenađujuće zanimljiv, usprkos blijedoj Tilkeovoj stazi koja ima karaktera koliko i kuhano jaje. Nešto dužih dijelova, par zaobljenih, a koji god kadar gledam nemam pojma koji dio gledam. Danas se veselimo austrijskoj stazi kao jednoj od najboljih, a nekad smo ju pljuvali kroz njena čitava tri i pol zavoja.
  8. Hamilton pobjeđuje i s mehaničkim problemima i bez novog ugovora. Osvaja najbolje startne pozicije i to mu daje prednost da u utrci odlučuje o strategiji i da odlučuje na kojoj će strani kreveta spavati on, a s koje kolega Rosberg. Nico je njegova plaža, a on se prostire po njoj. Ovo ‘plaža’ je na engleskom, ili jedna druga riječ koja zvuči kao ‘plaža’.
  9. Iako su obojica imali problema s kočnicama, nije se dogodila katastrofa kao u Montrealu prošle godine, a Lewis je još imao tu sreću da se Kimijev Ferrari ugura između njih dvojice.
  10. Još nisam siguran u kojem odnosu su zapravo Mercedes i Ferrari. Mercedes puca na pole poziciju i zatim vozi najsporije što može u isto vrijeme gledajući unatrag što će crveni napraviti i zatim reagira prema tome. Pritom se nadaju da neće pojesti gume i da neće biti tehničkih problema. Ne vidim kako Rosberg može pobijediti u utrci ako ne starta s najbolje pozicije ili ne prestigne Lewisa do prvog zavoja. Ferrariji će uvijek biti tu negdje, morat će se boriti s njima ili u prljavom zraku iza njih (a koliko je to teško vidjeli smo kod Vettela i Bottasa), a eventualna borba s Lewisom nakon toga ponovo donosi iste opasnosti, s dodatkom opere s pitwalla u ušima kako kompromitiranje prve i druge pozicije ne dolazi u obzir. Ferrari ima tu privilegiju da može riskirati sve i dobiti puno dok Mercedes utrku i prije početka vikenda ima u džepu, i njima bilo kakav rizik ne može donijeti ništa više nego što će dobiti planiranom štednjom motora, štednjom goriva, štednjom guma, štednjom kočnica, štednjom vozača. Štede oni od pamtivijeka, pa tko je igdje vidio zvijezdu sa samo tri kraka?
  11. Kimi Raikkonen mogao je i pobijediti u ovoj utrci da su posljednju promjenu guma obavili koji krug ranije, ali to je već ŠBBKBB. A mogao je završiti i dalje od postolja da je momčad poslušala njegovu instrukciju da mu stave tvrđe gume. Bit će da nitko ne sluša i ono malo što kaže. A za vrijeme tog razgovora, prostak i švalerčina kakav je, tražio je da mu stave tvrđe, ‘Hard core’ gume ‘jer se one bolje troše’. Sram ga i stid bilo.
  12. Lotus i dalje radi s pola snage. Sve njihove bodove osvaja Grosjean, jedini od njihovih vozača koji iz psihijatarske klinike izađe bez recepta. Doduše, i on tek od nedavno.
  13. Maldonado je potezima na ovoj utrci natjerao liječnike da mu sad čak i pojačaju terapiju. Ravno za rubriku ‘Vjerovali ili ne’, Pastor je na startu utrke zaradio kaznu od pet sekundi jer je startao s krive pozicije. Trebao je krenuti sa šesnaeste pozicije, ali je Velečasni odlučio varati, ukrasti koji metar asfalta pa se namjestio na OSAMNAESTU poziciju!!!
  14. Nismo još gotovi s Pastorom Maldonadom. Jadnog Massu opalio je s leđa po difuzoru i poremetio mu balans zadnjeg kraja pa Brazilac nije mogao bolje od desetog mjesta u utrci.
  15. Opet Pastor. I dalje je nastavio čačkati mečku, stiskao krive gumbiće, ugasio motor i predugo zapeo u boksu. I dalje pravi društvo vozačima McLarena i Marussije u magarećoj klupi.
  16. Pastor. Maldonado. Trudi se izbjegavati nevolje kao što se Iggy Pop trudi ostati obučen.
  17. Question koje se pitaju svi je hoće li Paul Hembery za ostatak sezone odabrati manje konzervativne gume. Pošto je očito da su strategije i gume veliki faktor u stvaranju zanimacije na stazi i da Ferrari uspijeva prestići Mercedes jedino kroz boksove s takozvanim ‘undercut-om’ ili na mnogo bržim gumama, moguće je da će Čovjek od gume Oktanskog cirkusa odlučiti povećati broj prolazaka kroz boksove. Na primjer, na utrkama gdje su gume ‘medium’ i ‘soft’ da umjesto njih stave ‘soft’ i ‘superRosberg’.
  18. Ron Dennis 2012. godine je pregovarao s Lewisom Hamiltonom o novom ugovoru. Nije mu htio povećati plaću, govorio je da je on njegov zaposlenik i da Lewis treba njega, a ne obrnuto, momčad uber alles, nemoj preispitivati naše odluke i biti glasan… Danas s Lewisom pregovara Toto The Big Bad Wolff, neće mu povećati plaću, spominjao je Bottasa i Alonsa kao vozače Mercedesa u slučaju da Lewis ode, momčad uber alles, nemoj preispitivati naše odluke i biti glasan…
  19. Sebastian je imao loš vikend kao i Nico Rosberg, nije završio na poziciji na kojoj je trebao i mogao, s razlikom da je Ferrarijev vozač sve to uspio učiniti potpuno sam, bez ikakve pomoći i instrukcija sa strane. Monegaški Nijemac finskih korijena, s druge strane, borio se s gremlinima koji su mu napadali kočnice i sa svojom psihom koja mu je govorila da će ovo biti još jedan dan u sjeni Lewisa Hamiltona.
  20. Toro Rosso nije se proslavio, i njih su napadale mehaničke utvare. Odustajanje oba bolida dobar je mentalni trening za mlade mazohiste koji su se odlučili prijaviti u Red Bullov Supertalent show.
  21. Utrku u Njemačkoj smo izgubili, barem u ovoj godini, a izgleda da se ista sudbina sprema Monzi koja ima iste probleme kao i Lewis Hamilton. Nema ugovor nakon ove godine i nema novca da plati ogroman porez. A Monza se ne može preseliti u Švicarsku.
  22. Valtteri konstantno vozi dobro, u ovoj utrci odupro se Vettelovom napadu, ali Massa mu je i dalje preblizu. U kvalifikacijama je 3-1 za Brazilca (2-1 ako ne računamo Australiju gdje je Bottas bio na kiropraktici). Za nekoga tko pretendira biti Mercedesov vozač, prvak, i prije svega Finac, nije pohvalno da mu jedan Massa ‘kicka Bottass’.
  23. Wolff je zadovoljan. Prvi je na tablici, njegova dva vozača također, žena mu ne vozi pa ima vremena za proučavanje kuharice, još samo kad njegovi vozači, novinari i cijeli svijet ne bi uporno zanovijetali kako se ne sjećamo kada smo zadnji put u nedjelju vidjeli utrkivanje njihova dva vozača.
  24. X nemam pa ću nastaviti na ovo gornje. Niki Lauda ima jednostavno rješenje za to. On kaže kako Nico mora jednostavno biti brži. Onda će osvojiti najbolju startnu poziciju i onda će ga Lewis prestići na stazi.
  25. Y’all gonna make me lose my mind, up in here, up in here! – Pjesma koju vrti Charlie Whiting kad čuje da Maldonado vozi i iduće sezone.
  26. Zrelost je riječ koju sve češće upotrebljava Fernando Alonso. Mislim da se sprema za penziju. Spominje kako je dovoljno zreo da mu ne trebaju pobjede da bi se s guštom utrkivao. Što njegov šef misli o tome? Ja mislim da Alonso koristi autosugestiju, da se smiruje, da pokušava nekako prebroditi ovo teško razdoblje. Ne znam španjolski, samo par riječi, ali mislim da bi on najradije uletio u tvornicu, tamo gdje Japanci prčkaju po motoru i počeo vikati što to rade, da prestanu samo čačkati i da poprave to đubre. Rekao bi im da mu treba više snage i brzine. Oni bi ga u čudu gledali. Onda bi on povikao ‘Que es esto? Mas turbo, mas turbo!’

22
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
16 Komentara na temu
6 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
17 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
KOve

Nevjerojatna kolumna! 🙂

avatar
Član
kimi car

Napokon,kolumna dostojna zadatka 🙂 bravo!

avatar
Član

hahahhaha Zlatko,legenda si 😀 😀 za kraj,šlag na tortu pod Z. Znaš uvijek pogoditi

avatar
Član
Groff

Hvala Zlatko.

avatar
Član
KIX

Svaka čast care,odlična kolumna!!

avatar
Član
mcc

🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
Još da sam gandže imao za zapalit čitajući ovo.

avatar
Član
Groff

U kalendar obavezno treba uvesti trku u Amsterdamu. Bio bi to pun pogodak,

avatar
Član
kado

će biti članak o Jensonu i njegovom uspjehu na Londonskom maratonu?
S obzirom da do sljedeće trke ima 2 tjedna možete i neku anketu (sa slikama) koji vozač ima najljepšu ženu/djevojku 😀

avatar
Član
mcc

Pa da vidimo ko tamo ima najbolji bolid

avatar
Član
RogerR1

Sa novinarskog gledišta kolumna je ok.
No, da se ne radi o kolumni bilo bi nekorektno komentiranje Red Bulla.. 😉

avatar
Član
RogerR1

Ovaj minus sam dao sam sebi zbog senzibiliteta prema kolegi autoru 🙂

avatar
Član
Basso profondo

Bravo meštre lipo je sve napisano sviđa mi se oni dio o malom niki! Forza Ferrari

avatar
Član
ZX10R

Super !

avatar
Član
dFixxx3r

svaka čast!
odličan humor, urnebesne dosjetke, zanimljive ideje. fresh fresh!

avatar
Član
Sheldon cooper

kolumna je prijatno iznenadjenje, veoma zanimljiva i svaka sl je bolja od prethodne, samo tako nastavite 😀

avatar
Član
stari lisac

Manje više OK… Sviđa mi se da ste zadržali svoje razmišljanje… No, očito ovo piše netko mlad ili bar vas nekoliko mlađih… Čudite se Fernandu i njegovom razmišljanju i zrelosti. MIslite da je ovakvo razmišljanje odustajanje? Nije. Samo se gleda iz drugačije perspektive…. Ima Fernando cilj još pobjeđivati, no ima zrelosti da zna kako su kinezi u pravu kada kažu – “From patience comes perfection!” Obećavam, više neću uvjeravati nikoga da su problemi McLaren Honde rješivi i očekivani, i da postoji potencijal, kojeg vidi Fernando i kojeg vidi Jenson, ali kojeg mnogi ne vide… No, zadržavam pravo svima reći –… Read more »

avatar
Član
PavleF1

‘Que es esto? Mas turbo, mas turbo!’ 🙂

avatar
Član
stari lisac

To bi možda napravio Fernando iz 2006 ili 2007… Današnji Fernando ne. No, vidim, mladost vjeruje kako svijet funkcionira po njihovim, sada i odmah principima… Na sreću, dobro je da je mladost takva. Takva mladost ne dopušta starijima i zrelijima da se opuste… 😀

avatar
Član
Ferrariforever

.evo da se pohvalim, pročitao sam čitavu kolumnu..i zaista je zanimljiva…zapravo, od srca sam se nasmijao.
Ovo sa Rospergom je legendarno…Niko “plaža…-hahhahahaha!”!

Svaka čast..hvala.

avatar
Član
kimi-f1

za force indiu se ne slažem, to je jedna od dugovječnijih malih momčadi i prije će oni stići sauber i toro rosso nego se boriti s manorima. uostalom njihova oba vozača imaju bodove, a mclaren nema ni boda

avatar
Član
Sheldon cooper

mislim da gresis za Force indiu, jer su jako losi a i nemaju love da se nesto mnogo poprave, za razliku od mcl koji je trenutno los, ali za par trka ce biti ispred jer imaju dovoljno resursa i znanja za resavanje problema na autu,,,,,

avatar
Član
RINDT JOCHEN 1970

Jos samo da si “ugurao” malog schumachera negdje….. Bravo mick velicanstvena pobjeda…..