Iza nas je druga utrka nove sezone Formule 1 i Australija nam se sada čini kao neka davna noćna mora koju smo željeli brzo zaboraviti. Ferrari je na najvišoj stepenici pobjedničkog postolja, a u navijačima diljem svijeta je proključala ona stara, crvena strast koju može izazvati samo kombinacija njemačko-talijanske himne.

Zna se tko je najviše profitirao od netom održane utrke – FIA, Ecclestone i ostale glavešine u najvišem tijelu Formule 1. Utrka u Australiji je bacila u očaj i ono malo entuzijasta, a uslijedila su dva tjedna ratovanja, bjesomučnih izjava, te medijskih i momčadskih predbacivanja. U prvom je planu Mercedes kojem većina odaje priznanje za sjajno obavljen posao, a u drugom je sva sila nezadovoljnika. Red Bull je prvi pustio glas, najprije protiv Renaulta, a zatim i protiv svakoga tko im se našao na putu do najviše stepenice pobjedničkog postolja. Tu je i Felipe Massa koji je izazvao pravi mali metež svojom izjavom kako Mercedes svojim partnerima ne daje iste pogonske jedinice koje se nalaze u njihovom W06. Kruna svega je McLaren i dozlaboga nekonkurentni Hondin proizvod koji je deprimirao mnogobrojne navijače renomiranog Fernanda Alonsa.

Sve je ukazivalo na to da nas u Maleziji čeka skoro identična situacija i da će samo grid biti ponešto popunjeniji. Prva su uzbuđenja počela s kvalifikacijama gdje nas je u Q2 dočekalo poznato, prevrtljivo malezijsko vrijeme. Dakako, najveći je gubitnik Kimi Raikkonen koji nikako da složi dobar vikend u bolidu koji mu obećava velike bodove. Skeptici će svu krivnju svaliti na nesretni Ferrari, no ne zaboravimo kako u svim sportovima veliku ulogu igra sreća, a druga je kvalifikacijska runda sa sobom ponijela nekolicnu kolateralnih žrtvi. Na sveopće iznenađenje, njegov je momčadski kolega sjajnim tempiranjem i nevjerojatnim krugom došao tik do pole positiona. Znali smo da će Ferrari u utrkama pokazivati sjajnu formu, no nitko nije očekivao da će novopridošli Nijemac već u drugoj utrci sezone razdvojiti Mercedesov dvojac.

Utrka je vožena po suhom vremenu, no to ni u kojem slučaju nije umanjilo količinu uzbuđenja na stazi. Dovoljan je bio jedan safety car da utrka dobije potrebni začin. Ferrari je bio ključ cijele priče, a talijanska je momčad pokazala stratešku mudrost i nepokolebljiv stav naspram dominirajućeg Mercedesa. Nico Rosberg i Lewis Hamilton su cijelu utrku muku mučili s ekipom na pitwallu koja se nije iskazala naročito pametnim odlukama. Ne možemo reći da je Vettel pobjedu odnio isključivo zbog loše promišljenog Mercedesa, no možemo kazati kako je njemačka momčad konačno dobila ozbiljnog, skoro pa ravnopravnog konkurenta. Ferrari i Williams su zamijenili svoja mjesta, a potonji je tek u drugoj polovici prošle sezone pokazao kakav-takav napadački gard. Ferrari neće biti previše letargičan poput prošlogodišnjeg Williamsa, a do kraja sezone će zasigurno puno ulagati u perspektivni SF-15T.

Od ostatka društva se ističe sjajni Toro Rosso koji u rukama suludo talentiranog dvojca SainzVerstappen ostavlja odličan dojam, pogotovo kada vidimo konačni poredak utrke na kojem se nalaze ispred sestrinske i neusporedivo bogatije momčadi. Red Bull je uz McLaren najveće razočaranje sezone, a čini se kako korak naprijed vide jedino u poboljšavanju Renaultove pogonske jedinice. S druge strane, McLaren ispred sebe ima izazovnu sezonu i zbilja je nevjerojatno gledati vozače poput Alonsa i Buttona kako se bore na začelju poretka. Španjolac se vratio na stazu, a s njim i puno veća očekivanja od Honde. Sada s velikom sigurnošću možemo reći kako je japanska pogonska jedinica ključ problema, te kako se u Britaniji i Japanu ovih dana ne spava. Honda je željela jednog od najboljih vozača na svijetu, a u konačnici su sami sebi stavili dodatni teret na leđa i bit će zanimljivo pratiti eksponencijalni rast momčadi iz Wokinga.

Zanimljiva je i forma Lotusa koji u rukama Romaina Grosjeana i Pastora Maldonada nikako da osvoji zaslužene bodove. Momčad iz Enstonea je napravila veliki posao preko zime, a Mercedesov motor im je dodatni vjetar u leđa. Dok je Grosjean većinom krivnjom drugih padao u poretku, Venezeulanac nastavlja svoj (samo)ubilački pohod i Lotus će morati odlučiti jesu li im vrijedniji bodovi ili južnoamerički novac. Dodajmo i kako je Manor odradio divovski posao i dokotrljao se do cilja Velike nagrade Malezije, a ne sumnjamo kako će se taj pothvat slaviti poput pobjede. Britanska je momčad pokazala pravi sportski duh i prikupili su mnoštvo simpatija, većinom zbog toga što su nas vratili u neka davna vremena kada su se bolidi iz ponosa sklapali od džeparca.

Sada se okrećemo novoj utrci koja otvara mnoštvo pitanja čije ćemo odgovore pomno pratiti. Sve su oči u uprte u Ferrari, a bez obzira jeste li navijač talijanske momčadi ili ne – bilo vam je drago vidjeti ih ponovno na vrhu. Formula 1 treba konkurentnost i nepredvidljivost, a kada se to dvoje nađu u najslavnijoj momčadi u povijesti, onda su mnogi apetiti zadovoljeni. No, ne treba biti previše entuzijastičan. Problemi koji muče modernu Formulu 1 su i dalje prisutni i treba se sve više fokusirati na dugoročnu promjenu tehničkog pravilnika koji nam mora donijeti puno veću dozu uzbuđenja i vratiti oktanski cirkus na stare slavne staze.

Mercedes i dalje ima svoje aseve u rukavu i Ferrariju zasad ostaju šanse u utrkama u kojima im nepredviđeni faktori otvore put k pobjedi. Njemačka je momčad još uvijek neprikosnoveni vladar Formule 1, a tek će prava, suha trkaća staza pokazati kakav je odnos između momčadi. Međutim, Ferrarijeva forma u utrkama, odnos prema gumama i pametne odluke s pitwalla mogu ponuditi puno više od očekivanog. Isto vrijedi i za McLaren kojeg nikako ne smijemo otpisivati upravo zbog strašne tehničke, vozačke i financijske podrške. Sve u svemu, Malezija je ugodno iznenađenje, utrka koja je u određenoj mjeri zabrinula Mercedes, a nema sumnje da će nam ova sezona ponuditi puno više nego što smo očekivali i sve to zahvaljujući probuđenoj i sabranoj ekipi iz Maranella.

 

Frano Kiso

86
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
38 Komentara na temu
48 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
42 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
Desmosedici

Ci vediamo in Cina. Spero di nuovo una buona gara. Ferrari è spaventoso veloce sui lunghi rettilinei come il circuito Shangai.

avatar
Član
zjurina

Anche io.

avatar
Član
zjurina

Čestitke svim sudionicima VN Malezije, držali su nas prikovane za ekrane i monitore sat i četrdeset minuta, što se nije događalo često u zadnje vrijeme.
Čak i nakon probdijene noći, stavio bi si u to nedjeljno jutro šibice u oči samo da mogu gledati do kraja da je trebalo…lololo 🙂

avatar
Član
MP4-30 Honda

BTW, čestitke Vettelu, Kimiju i Ferrari-u. Učinili su ovu godinu bar malo interesantnijom.

avatar
Član
avatar
Član
RINDT JOCHEN 1970

Svidja mi se slika na vrhu priloga…. P.s. Mozda bi i njegova Petra vozila jedan bolid, koji bi vjerovatno bio oblozen dijamantima……

avatar
Član
MP4-30 Honda

Da. Petra bi vjerojatno tako postupila 🙂 Ima žena koje su sigurno brze, ali nisu dobile šansu. Ako se ova ideja realizira, gledanost će biti zagarantirano veća nego u real F1 🙂 Pogotovo ako ostane slaba konkurentnost na vrhu. Bilo bi dobro kad bi imali barem 3-4 izjednačena tima. S vremenom valjda i dočekamo.

avatar
Član
mironet

Ferrariforever

#9 | 30.03.2015., 09:48

.btw, ajd budite fer pa zamjenite ovu sliku merca na vrhu. HVALA!!

60

6
..
Odgovori na ovaj komentar

avatar
Vedran Kristić

#9.1 | 30.03.2015., 12:19

Naravno, danas ide nova slika.

25

1
..
Odgovori na ovaj komentar

avatar
Zeus

#9.1.1 | 30.03.2015., 13:15

Potpuno zasluženo, Mercedes je ionako već previše bio u kadrovima 🙂 🙂

14

0
..

avatar
mzf1

#9.1.2 | 30.03.2015., 18:37

A i vrime je više, zgadilo mi ga se više gledati.

5

2
..

avatar
Član
mironet

Rečeno je da če se danas promjeniti slika

avatar
Član

Promijenjena je.

avatar
Član
mironet

Kod mene je još uvijek mercedes Hamiltona

avatar
Član
mzf1

Brate tebi su uvalili falšu gp1 stranicu, Vettel ko kuća na slici.

avatar
Član

Mironet: slika je promijenjena oko podneva. Probaj obrisati cookies.

Mzf1: Koju rezoluciju ekrana imaš?

avatar
Član
Zeus

Mironet, pređi na ADSL, 56k ti je njesra 🙂

avatar
Član
mzf1

@ Vedran Kristić, ma zajebava san se, mislija san da je slika velika ko kuća, a ne na kvalitetu slike..

usput kad smo već kod slike, iz ovog kuta mi se čini da Ferrari ipak ima dupli pod ili kako se to već zove kad je mjenjač tanak pa ne leži na difuzoru nego je u zraku iznad njega.

avatar
Član

Što se tiče naslovne slike, neće svakome izgledati isto. Najbolje će izgledati onima kojima je rezolucija širine 1920 piksela. Oni koji imaju npr. 1024 piksela neće vidjeti dio lijeve i desne strane pa njima slika možda može djelovati malo čudno.

avatar
Član
punisherru

da li jos neko smatra zanimljivom izjavu masse u 7. krugu : “the engine is not giving me any power”!?… i ostatak trke protekne bez problema za njega….

avatar
Član
FerrariHR

Pozdrav ekipi,evo me nakon napornog radnog dana,proletio sam sve komentare,ima svega,ha ha,al to je ok. Mene drži još onaj super osjećaj od jučer,koda sam ja proša ciljem..

avatar
Član
alonso5

Za razliku od prosle kolumne ova je perfektno odradjena 😀

avatar
Član

Bravo Ferrari i Vetel! Ono što me smeta na podiju je Mercedesova vozačka postava Hamilton i Rosberg su postali već naporni sa svojim prepucavanjima onaj Rosberg je od Spa sav nekako GNJIL i od onda nije priuštio poštenu borbu sa Hamiltonom.Mislim da se je Merc zahebo što nisu uzeli nekog drugog vozača uz Hama i baš mi je drago da ih je malo Sebastian spustio na zemlju možda ne zadugo ali Ferrari je tu i to me raduje.RB začuđujuće loš nakon prošle godine Renault koda nije ništa radio kao da su ostali na starom al opet da ih je ToroRoso… Read more »

avatar
Član
kimi-fan

Eh kad bi bila svaka utrka kao Malezia bilo bi super.

avatar
Član
MasterChief

hahahahaa, cenzura, ne smiješ napisati da kolumna ne valja, koji ste vi jadnici

dajte napišite kolumnu o tome kako bolid formule 1 ima 4 kotača

avatar
Član

MasterChief, ja mislim da ti i tvoj kolega s kojim si se prepirao vrlo dobro znate zašto su vam komentari obrisani. Vrijeđanje nije dopušteno. Jedan od vas je otišao predaleko s izjavama o intelektualnim sposobnostima ljudi koje bi ovo zanimalo.

Ako vam se ne sviđa, naravno da imate pravo to i reći. Ne morate objašnjavati zašto. Vrijeđanje ne dolazi u obzir. Od sad nadalje svatko tko bude vrijeđao nema više mogućnost komentiranja dok ja komentar ne odobrim.

avatar
Član
proofa

I mojih par komentara ste obrisali samo zato sto forsirate nekog vozaca sramota za jedan portal vise je sramota za vas koji nedate objektivno misljenje . Nikad nisam nekoga vrijeđao….. sram da vas bude

avatar
Član

Jesu, i tvoji su komentari bili obrisani i to iz istih razloga koje sam gore naveo.

avatar
Član
zjurina

Ja sam pobrisao sto je bilo neprikladno do naka tri sata (jucer popodne 15:00) & nisam pospremio to za uspomenu, jer ne smatram da se sa takvima uopce treba raspravljati, a jos manje opravdavati. A tako cu ciniti nadalje. Kome nije pravo neka ide tamo gdje je njegov nacin komunikacije prihvacen. Osim toga I ovaj tvoj novi komentar je takodjer slobodno mogao biti pobrisan jer je osoban I off topic, a zalbe I prituzbe, za to postoji mjesto, a to NIJE OVDJE NA KOMENTARIMA. Drugi puta ces ti prikane na led, a ne da cu ti samo pobrisati sto si… Read more »

avatar
Član
F1GrGa

Off topic; da li postoji gp1 liga na Castrol Predictoru??
ne mogu nigdje naći, hvala 🙂

avatar
Član
avatar
Član
F1GrGa

Hvala ti

avatar
Član
KOve

I Kefelja i Kiso su zakon!

avatar
Član
avalon

nemoj da ovo pročita Carlos Ray “Chuck” Norris , moglo bi bit frke 😉 🙂

avatar
Član
m777

Što smo naučili u Maleziji:

Nasr ne voli raikkonena:))

avatar
Član
KOve

Baš dobra kolumnica. Vidi se da i oni (i ja) koji ne navijaju (više) za Ferrari osjećaju jednu dozu olakšanja zbog Ferrarijeve pobijede tj. da ne gledamo opet brutalnu dominaciju jedne momčadi, a i ruku na srce, Ferrariju je mjesto u vrhu. Još da se McLaren Kosilica priključi, bilo bi idealno. Ne umanjujem Ferrarijevu pobjedu, ali dosta toga se poklopilo: SC, strategija, potrošnja guma na brzoj i vrućoj stazi (Allisonov zaštitni znak već), mokre kvalifikacije i utrka kakva Vettelu najviše odgovara, a to je da solo niže brze krugove. Pitam se kakvi će biti na hladnijim stazama i hoće li… Read more »

avatar
Član
Mario550

Naućili smo da jedna lasta ne cini proljece, treba biti realan u Maleziji se radilo o ekstremnim temperaturama i uvjetima, Ferrari se snašao ali se bojim da nažalost Mercedes još uvjek ima pola sekunde prednosti, volio bi da sam u krivu.

Bolje mi je gledati više vozace u borbi za pobjedu, ali vec u Turskoj sve bi trebalo sjesti na svoje mjesto i hladan tuš za sve.

Jbga.

avatar
Član
sennacher

Slažem se da jedna lasta ne čini proljeće, ali samo ako gledaš u kontekstu čitave sezone.
U F-1 ipak je i svaka pojedinačna pobjeda jako važna i nešto što se broji u ukupnoj povijesti svake ekipe ili karijeri vozača kao prilično važan podatak. Za Ferrari i Vettela ovo je vrlo velika i važna pobjeda, ali nitko donekle pametan ne tvrdi da je to riješilo bogznašto u nekim širim okvirima

avatar
Član
avalon

šta smo naučili u maleziji ? možda da je u životu samo promjena stalna ? šalu na stranu .. narodna kaže “jedna lasta ne čini proljeće” mada zavisno o stazama možda bude još poneka lasta ove sezone 😉 mercedes je prenija određenu prednost iz 2014. ali napredak ( većih razmjera ) je limitiraniji šta si bliže “savršenstvu” . ferrari je lani bija daleko od toga i zato ima više mogučnosti poboljšat svoj paket u što su nas uvjerili već na početku sezone , a šta je dovoljno da u mercu bar malko manje mirno spavaju . pobjeđivat će oni i… Read more »

avatar
Član
Mario550

Avalon , ja i ti u isto vrijeme o lastama, dok sam pisao svoj post tvoj jos nije bio, kad ono procitam jedna lasta ne cini proljece, tko bi rekao da imamo slicno razmisljanje.

Neloše sinek:)

avatar
Član
f1woking

user jozo 0607 zna kad ce McLaren Rubbsh Honda ponovno biti top 3 🙂

avatar
Član
alonso5

Jel u svom svakom komentaru moras spominjati rubbish?
Ajde da jednom to napises ali svaki put izvini ali mi bas ide na zivce

avatar
Član
raca

Ma badava. Njemu nešto reći, ko gluhom dobro jutro

avatar
Član
sennacher

Ja mislim da nije sve jučer odlučila strategija, nego da je Allison ponovo kao kod Lotusa one godine složio brzi bolid nježan prema gumama.
Ali ipak, možda je najveća pouka Mercedesu da nikad ne ostavlja Vettela naprijed u čistom zraku. Ne bih se čudio da ubuduće Mercedes pokriva Ferrarijevu taktiku ili da ide s dva bolida na različitim strategijama.

avatar
Član
junuz

Što smo naučili u Maleziji
Da se čuda dešavaju.Nadam se za dobrobit Formule čudima svaku parnu trku,ili neparnu,svejedno.Da finale bude na zadnjoj trci.

avatar
Član
Mr.Spaceguy

Naučilo smo da će se ovako nešto ponoviti još par puta i to je to. Ostalo znamo p1 ham p2 nico.

avatar
Član
kubinjo

hihihi.čitam komentare već duže vrijeme i ne vjerujem.kimi car,rindt jochen i još mnogi kritiziraju gubitnike i navijaju za svoje ljubimce do te mjere ko da su pronašli zakopano blago,osvojili kakav zgoditak na lutriji ili kakvu ljepoticu.prebolesno

avatar
Član
kimi car

Navijati za “svoje ljubimce” je legitimno i apsolutno razumljivo pravo 🙂 Zakopano blago i jeste “pronađeno” u onome trenutku kada ono u što vjeruješ,ono što voliš i otvoreno podržavaš zasija punim sjajom 🙂 Što je zgoditak na lutriji ako nije emocionalni doživljaj prije svega? Što je ljepotica meni ,tebi a što bilo kome drugome? Da li je “prebolesno” navijati,radovati se,poistovijetiti se ili možda drugima na osobnoj razini spočitavati slobodu mišljenja,izbora ili vlastite svijesti? 🙂 Ja tebe “kubinjo” ne doživljavam kao “bolesnika” (kao što ti radiš drugima) ,ljutnja je očita pa se udara i nisko 🙂 Ja sam čitajući kolumnu primjetio… Read more »

avatar
Član
sennacher

Na ovakve komentare nema komentara. Šteta oznaka na tipkovnici…

avatar
Član
stari lisac

Ipak, ostavio si komentar, na takav komentar…

avatar
Član
sennacher

Aaaa, i “no comment” je komentar. Vjerujem da si u pravu, evo ti plus

avatar
Član
ZX10R

A šta ako je istina što su rekli iz ferraria da prvu trku u australi voze sa slabijim specifikacijama?
Nitko ovdije u to nije vjerovao,e sad ako i dalje budu bili u korak s mercedesom onda bi mogla biti i istina.
Još nešto ova staza više odgovara ferrariju jer je brza.
Više će mo znati na sljedečoj utrci,ali ovo je za f1 super.

avatar
Član
prosti

je, dosta realan članak, a sviđa mi se onaj dio koji se odnosi na trouble makere maldonada i pereza, neka pogledaju trku pa da vide kako to rade onih nekoliko mladaca – kažnjeni su, ali mislim da to ne može nadoknaditi štetu momčadima koje su grubo oštetili

avatar
Član
otto

Što smo naučili?Bože moj,čovjek uči dok je živ,no meni je važno ono što sam naučio odavno.
Ferrari se živi,ne odrađuje se! 🙂

avatar
Član
Zeus

Živa istina i u lijepim i teškim trenucima treba davati maksimum. 😉

avatar
Član
stari lisac

Članak dobar i kolumna koja je potrebna. Svaka čast… Ima detalj kojeg bih želio napomenuti. Za mene najveće razočaranje su RBR i FI, ne McLaren Honda. McLaren Honda je svoj “race pace” poboljšala od Australije do Malezije za gotovo 3 sekunde (tako ispada nakon ove utrke), što su oba vozača napomenula kao izuzetno i neočekivano ugodno iznenađenje… Samo su naivci mogli očekivati da će McLaren Honda biti bez problema ove sezone… Nijedna ekipa (pa ni famozni Mercedes AMG) nije bila bez problema sa kvarovima prošle godine. Zašto su svi očekivali da će tako biti sa McH ne znam, ali osobno… Read more »

avatar
Član
sennacher

Ako vozači hvale bolid ja im vjerujem jer oni najbolje osjećaju što drže u rukama.
Ali sporni napredak od tri sekunde koji se toliko naglašava nije trend koji je lako zadržati u budućnosti. Jer nije isto doći sa zaostatka od 6 sec na 3 sec kao doći s 3 sec do nule.
Ako McLaren-Honda ove godine ne osvoji ni boda to se uopće ne mora shvaćati kao neuspjeh s obzirom da su krenuli od nule i to navodno s revolucionarnim rješenjima. Neuspjeh je tek ako rezultati izostanu u 2-3 sezone.

avatar
Član
stari lisac

Mislim da se mogu složiti s tvojom tvrdnjom da je uvijek najlakše smanjivati ogroman zaostatak. Što si bliže cilju to će ići sporije… Tu nema sumnje… Osobno vjerujem u prognozu da će McLaren Honda proraditi u svibnju, s povratkom F1 u Europu… Tada ćemo moći razgovarati koliko je još stvarno ostalo da se nadoknadi… I još nešto, u potpunosti se slažem s tobom, iako su mnogi pljuvali Fernanda kad je u Ferrariju govorio da bolid ne valja, vozačima treba vjerovati… Evo, Vettel je izjavio da idu po pobjedu i otišli su po pobjedu! Zašto mislite da i Fernando i Jenson… Read more »

avatar
Član
kimi car

Realna kolumna ali ja ne bi bio ja da ne “primjetim” nešto što se provlači već duže vrijeme a mislim da ne drži vodu 🙂 Naime,od povratka honde i suradnje sa mclarenom uporno se govori kako su predodređeni za vrh (i ova kolumna prati trend) ? Citiram;”…zbog strašne tehničke,vozačke i financijske podrške.” ? Ja pitam sljedeće;NIJE LI FERRARI U NE TAKO DAVNOM VREMENU MUKU MUČIO USPRKOS STRAŠNOJ TEHNIČKOJ,VOZAČKOJ I FINANCIJSKOJ PODRŠCI???? Isprika zbog caps-a ali pokušavam naglasiti ono što mislim bitnim 🙂 Naprosto ne mogu da vjerujem da netko misli da se rezultati postižu ako se zadovoljava tih nekoliko navedeni… Read more »

avatar
Član
Zeus

Do dolaska Allisona i ovih promjena, oprosti, ali imali su samo financijsku prednost, ne pričaj bedastoće, od 2010 silazna putanja do propasti prošle sezone. Frano dobro piše, a takve izjave idu i iz samog Ferrarija, da nikako ne treba ostati u oblacima jer Mercedes nije izgubio prednost. Da moraju sada računati na Ferrari ne sumnjam, pogotovo što se tiče potrošnje guma u vrućim uvjetima. Što se tiče McH, napredak je itekako vidljiv, nije to bolid bez mogućnosti razvoja sa slabašnim pogonom, ti imaš svoje mišljenje o tome, pa vidjet ćemo da li si ti u pravu ili maltene svaki analitičar,… Read more »

avatar
Član
kimi car

Zeus Zašto se nekolicina vas vrijeđa na spomen “neuspjeha” McLarenhonde? Jedan gore u komentaru naziva takvo razmišljanje “prebolesnim”,ti vidim isto nazivaš “bedastoćom”?A ja samo iznijeo svoj stav i mišljenje,potkrijepio ga svojim poimanjem situacije i ne pada mi na pamet da te vrijeđam (ili njega gore) jer drugačije misliš 🙂 Dobro znaš da sam jednu opkladu na ovom portalu već “pogodio” 🙂 Nešto se mislim,ako bi bio konkretniji sa svojom prognozom glede McLH ove sezone tj.koliko misliš da će se dići u usporedbi sa najboljima? U tom slučaju stavljam “nešto” da bi ipak mogla biti sezona za zaborav 🙂 O pogrešnim… Read more »

avatar
Član
kimi car

btw. Zeus
Doista misliš da ferrari u nekoliko rezultatski slabijih prošlih godina nije raspolagao sa STRAŠNOM TEHNIČKOM,VOZAČKOM I FINANCIJSKOM PODRŠKOM ?
Koji dio smatraš “naslabijom karikom” ? Tehnički dio? Vozački dio? Financijski dio ?

avatar
Član
Zeus

Zašto si uopće pomislio na neko vrijeđanje? Ti imaš svoje mišljenje, ja sam ti ostavio moje, nema nikakve uvrede. Ferrari je godinama kočio loš menadžment, u najboljem slučaju osim 2010. 3, 4 bolid na gridu veći dio sezona, uz jako slabo napredovanje kroz same sezone. koliko ono dijelova je vraćano u tvornicu? Zbrke sa tunelima, pogrešne računice u modelu za zračni tunel. Strategije su bile očaj, rijetko kad su uspjeli zadržavati mjesta poslije bokseva, undrecut se mogao samo sanjati. Sa tehničke ili strategijske strane je uvijek nešto falilo, rijetko koji vikendi su prošli savršeno, naravno s onim što su imali.… Read more »

avatar
Član
Zeus

Ne znam koji si ti Ferrari gledao, ali odgovorit ću ti. Zašto si uopće pomislio na neko vrijeđanje? Ti imaš svoje mišljenje, ja sam ti ostavio moje, nema nikakve uvrede. Ferrari je godinama kočio loš menadžment, u najboljem slučaju osim 2010. 3, 4 bolid na gridu veći dio sezona, uz jako slabo napredovanje kroz same sezone. koliko ono dijelova je vraćano u tvornicu? Zbrke sa tunelima, pogrešne računice u modelu za zračni tunel. Strategije su bile očaj, rijetko kad su uspjeli zadržavati mjesta poslije bokseva, undrecut se mogao samo sanjati. Sa tehničke ili strategijske strane je uvijek nešto falilo, rijetko… Read more »

avatar
Član
kimi car

Zeus
Možda griješim ali,ljutnja se isčitava iz tvoga odgovora na moje pitanje.U svakom slučaju,hvala ti na odgovoru 🙂 Ja nee mislim i dalje da ferrari nije imao TEHNIČKU,VOZAČKU I FINANCIJSKU STRAŠNU POTPORU bez obzira na tvoje “zaobilaženje” nečega tako lako shvatljivog.Dapače,mislim da si svjestan da ferrari kao institucija bez premca u automotosportu nikako ne fali u tehničkom,vozačkom ili financijskom smislu.U tome smislu je išla moja kritika na pominjanje istoga u kolumni kao faktoru koji “garantira” nešto 🙂 ? Kako god pozzz 🙂

avatar
Član
Zeus

I dalje ti psihoanaliziraš, nisi mi odgovorio na ništa, ne izokreći moja pitanja nego odgovori, koja je to tehnička podloga bez premca bila prošlih sezona u Ferrariju? Strategijska? Jel svi oni što su otkaze konačno dobili? Tu se posipavaš pepelom, spominjući Ferrari kao instituciju bez premca, dragi moj kimi care, džabe im bili svi novci i tehnika na raspolaganju, kad to nisu znali na pravi način iskoristiti i sva lova koju su potrošili. Na lovorikama se ne živi, to je pokušavala prošla garnitura, svi vidimo kako je završilo. Izjave Allisona i Arrivabenea su sušta suprotnost bahatom Luchi, tako se to… Read more »

avatar
Član
RINDT JOCHEN 1970

Ajme tek sam sada pogledao snimku…. Nisam nista znao…. TOOOOOOOO, TOOOOOO , TOOOOOOOOOOOOO!!!!!!! Bravo Vettel bravo kakva voznja!!!!!! Tooooooooooo!!!! Briga me sta su hamiltonu stavilu “krive” gume…… To Vettel….. AJMEEEEEE nakon frustrirajuce prosle godine…….. Uf!!!!!!!!! P.s. Kazete Kimi zaboravio vozit i da je za lenziju HAHAHAHAH!!!!! Bravo i za Kimia….. To, to, to Vettel…… Uf!!!!!!!!!!!

avatar
Član

hahahaahahah

znas kaj

kimi nije dobio dovoljno alkohola…… heheheehe

avatar
Član
Ferrariforever

.btw, ajd budite fer pa zamjenite ovu sliku merca na vrhu. HVALA!!

avatar
Član

Naravno, danas ide nova slika.

avatar
Član
Zeus

Potpuno zasluženo, Mercedes je ionako već previše bio u kadrovima 🙂 🙂

avatar
Član
mzf1

A i vrime je više, zgadilo mi ga se više gledati.

avatar
Član
Ferrariforever

Hvala Frano. Odlične su mi ovakve kolumne za sve nas koji vrludamo u svojim razmišljanjima pa se onda na kraju ipak posložimo.

avatar
Član
Ferrari Maniac

😮 😮 😮 FF pa nisi stavio točku na početku!!! 😀 :p. Inače, slažem se, kolumna je sjajna, a i odlična ti je ova opaska za sliku u komentaru iznad! 😉

avatar
Član
Ferrariforever

.hahahaha..OMG!!! .nemogu vjerovati da si to primjetio. Svaka ti čast.

avatar
Član
Dalinho

Oba ferrarijeva vozača su na medium komponenti (mekša) izdržali 20 konkurentnih krugova, to je zastrašujuće u ovakvim uvjetima. Na stazama gdje će biti još mekše komponente, ferrarijeva prednost će biti još veća, posebno u vrućem vremenu.

avatar
Član
IcemanCro

Mislim da mercedes kao i red bull u onim svojim dominantnim sezonama ima problem ako nisu 1_2 s cistom stazom. Pogotovo Rosberg koji nije uspio pretjecati kao lewis. i da kimi nije usrao kvale. Bilo bi itekako veselo.
Da safty je napravio svoje. Al nije hamilton odjurio 10_20 sekundi prije toga. Vec je seb bio odmah iza.
I da seb je na mediumi izdrzao 18krugova, hamilton na hardu cca 22.
Steta sto nema vise trka s extreminim vrucinama 🙂

avatar
Član
joshuazg04

Mislim da je trošenje guma odlučilo utrku….. Takva je danas F1……..Iako, napredak Ferraria je zastrašujuć………..

avatar
Član
jozo0607

merc si je za ovo sam kriv ferrari nije imao nikakvu posebnu strategiju normalno su odvozili utrku, a ovi dva iz merca u trecem krugu mijenjaju gume i upadaju u kolonu kraj price totalni promasaj znaju oni to i sami

avatar
Član
mzf1

Grešku su napravili i kad su Hamiltonu dali medium u predzadnjem stintu a hard u zadnjem. U težem bolidu poždera je te mediume u 9 krugova a posli na hardu nije ima dovoljno brzine da ga uvati pa je i odusta nakon 5 krugova. Greška je bila i što nije proba bar još 4 5 krugova odvesti na hardu u drugom stintu, tad bi ova dva preostala stinta još bolje optimizira za pun gas vožnju.

avatar
Član
Zeus

Dobar zaključak, niti nije bilo gume na stazi, koliko na kraju utrke, spetljali su se, nisu ni oni savršeni, znači ipak pritisak učinio svoje 🙂

avatar
Član
Dany1982

kako sam vec ranije u jednom od postova rekao imam dojam kao da su to namjerno ucinili da pokazu da netreba mjenjat pravila oko motora al odlicno odrađen posao za ferari

avatar
Član
mzf1

Kao što sam već ranije u jednom od postova rekao i uširoko obrazložija, NISU. Iako sam i ja to pomislio, evo jutros sam još jednom pogleda utrku i pratija sva vrimena na lap chartu. Izgleda da se Ferrariju poklopilo a Mercedes da je od šoka počeja minjati strategiju u srid utrke al ne baš uspješno.

avatar
Član
Dany1982

Vrijeme ce pokazat svoje tko je bio u pravu al ja ipak stojim iza svoje izjave jer po meni za njih je bolje da izgube par utrka u sezoni i da se pravila ne mjenjaju nego da budu totalno dominantni i onda ce morati ponovo razvijati sve iznova

avatar
Član
stari lisac

mislim da bih se složio sa mzf1… Ne vjerujem da je bila strategija da se Ferrariju dopusti pobjeda… To ne drži vodu. Kad se pogleda utrka u Maleziji, vidi se da je odlučujuća greška napravljena na početku utrke kod SC-a, gdje su išli mijenjati gume (bahato – konzervativno razmišljanje!) koje su još bile dobre, umjesto da su ostali na mediumu, koji bi ima duže izdržao jer bi ga sačuvali iza SC… Kad im se taj ulazak vratio kao bumerang u glavu, ušli su u panic mod. Tražili su od Nice da zadrži Vettela (možeš misliti kako bi se Nico žrtvovao… Read more »

avatar
Član
Bilal

Sve pohvale za kolumnu osto sam bez teksta realno i istinito ma kolko se nekome ne svidzalo

avatar
Član
mironet

Odlično štivo,moram priznati da je i prvo štivo koje sam pročitao od 1 do zadnjeg slova +5

avatar
Član
Marlon Brando

genijalna kolumna,kakva bi i trebala biti….bravo frano i potpisujem od prvog do zadnjeg slova!!!